Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Rastyx27x

    Komentář A. Trojanové je dost špatný, je vidět, že to komentuje člověk, který hru pořádně nehrál, a je zvyklý max na 3A tituly.. :-P komentovat hry by měl někdo kdo prošel celou hrou...

    • Proč? Vždyť to byla dost hrozná hra.

      • iSpirit

        Ne, nebyla. Byla a je, navíc tam byl vidět respekt k předloze a opravdu to na mě působilo jako low fantasy a ne jak high jako dvojka a hlavně trojka.

    • Saturo

      Bohužel komentář Trojanové sedí k názoru velké části lidí, které se prostě první Zaklínač nelíbil. Ten hlavní důvod je řekl bych jeho jinakost a nepřístupnost masám. Trojka naštěstí dokázala spojit originalitu a atmosféru z jedničky a přizpůsobit to tak aby se to líbilo i nenáročným masám. Proto slavila takový komerční úspěch. Někdo zkrátka nemá rád složité a odlišné hry a takových lidí je spousta - viz. Trojanová

      • Krásná ukázka ho*na zabaleného v dárkovém papíře aneb jak někoho urážet, ale vydávat to jako chápající, nestranný komentář. Ne, opravdu to, že se někomu nelíbí to, co se líbí vám, neznamená, že je o něco míň než vy. 

        • Saturo

          Když řeknu že někdo nemá rád složité a odlišné hry tak je to urážka? Zaklepte si s hlavou prosím

          • Plebsu to asi nemá cenu vysvětlovat. Navíc něco, co sám napsal. 

            • Saturo

              Pak kdo tu uráží 😉 

  • Saturo

    Ty jo, parádní článek, děkuju moc za něj. Trochu mi totiž přijde, že celý herní svět zapomněl jak to celé tenkrát začalo a že cesta ke geniální trojce začala právě neméně geniální jedničkou. Jsem rád že nejsem sám, pro kterého má jednička specifické a neopakovatelné kouzlo atmosféry. Protože to je totiž to, v čem podle mě zůstává nepřekonaná, ani svými dokonalejšími nástupci. Soundtrack je dodneška jedním z mých nejoblíbenějších napříč všemi hrami (a že už jsem toho hrál a naposlouchal dost)....... Takže za mě neopakovatelná hra, kterou si vždy rád zahraju i přesto, že trojka je celkově daleko lepší příběh a hra jako celek. Z prvního Zaklínače totiž dýchá touha autorů udělat hru podle milované předlohy ne tak aby se dobře prodávala, ale tak jak by si jí oni sami přáli hrát....Znovu díky moc za článek o hře, kterou mám moc rád a po které dnes už jen tak nějaký pes moc neštěkne.

  • maros.goc

    Jednotka je po stránke atmosféry, hudby a grafiky totálne luxusná hra. Určité prvky hrateľnosti dnes možno troška už zaostávajú, hlavne trocha ťažkopádny rozvoj postavy, ale súbojový systém je super a aj alchýmia. Milujem tú hru. A na český dabing sa nedá zabudnúť.

  • Duchino

    Dabing jedničky mi přišel super. Navíc pokud si pustíte making of video, zjistíte, v jakých podmínkách vznikal a že je vlastně s podivem, jak jde postavám do pusy. Taky jednička je jedna z her, kde máte možnost libovolně audio i titulky mezi mutacemi přepínat a to se taky počitá. 

  • Tanatonaut

    ÁÁÁÁ...jednička. Jediná Witcher hra, která je opravdu Witcher. Oproti dvojce a trojce to bylo ještě tehdy opravdové RPG😍 a né jenom 3D akční adentura ( i když s výhradami )

    Navic se autoři inspirovali předlohou a vykouzlili tu pravou knižní atmošku. Prcaní horem dolem. Chlastání a filozofování...

    Souboják mi nevadil. A semi-openworld upřednostňuji kdekoliv a kdykoliv pře openworldem.

    Škoda, že další díly šly na ruku US mainstreamu...🤮

    • "A semi-openworld upřednostňuji kdekoliv a kdykoliv pře openworldem."

      Já v tom moc výhodu nevidím. Open world nemusí být monstrózně velký jako u Ubisoftu (nebo W3), ale vždy se mi jím bude lépe procházet než těmi koridory. To mi pak autoři do cesty strčí klacek nebo plot a já kvůli tomu musím obcházet půlku mapy. U prvního Witchera je navíc v questech hodně back trackingu, takže to dojem ještě zhoršuje. U stříleček, kde se jde koridorem pořád dopředu, je to jiná věc.

    • Duchino

      Povedený bylo, jak tenkrát v rámci propagace dvojky dostal Obama sběratelku. Zajímalo by mě, jestli ta busta Geralta je někde mezi Washingtonem a Lincolnem v Oválné pracovně :-D

    • iSpirit

      ta dvojka je taková sporná. Ten souboják je inspirovaný Demon Souls, bohužel ne moc dobře, přitom když kouknete na alphu, tak tam měli souboják z jedničky a atmosféra vypadala o dost více pochmurněji. Já mám z dvojky rád Flotsam, ten hluboký les je zpracován parádně. Příběh je vystavěn komorně bez nějakých epických věcí, což je taky fajn, ale celkově mě to už moc nepřipomíná Zaklínače. Líbí se mi  možnost volby, která ovlivní kompletně druhou kapitolu, čili znovuhratelnost je díky tomu na vysoké úrovni. Jenže ve finále ta druhá kapitola je taky poslední a pak následuje epilog a hra graduje do ztracena. Trojka začala výborně a Bělohrad mi dost připomíná jedničku, pak to šlo ale do kopru a byla to jen další high fantasy mířená na mainstream. 

      " A semi-openworld upřednostňuji kdekoliv a kdykoliv pře openworldem."

      Podepisuji!!!

  • Houdini

    Na jednotku mám najkrajšie spomienky a súhlasím s Vaškom je to kvôli atmosfére! Tak ponurá nebola v žiadnej hre. Aj charakter Geralta je tam najlepšie vykreslený + dabing je tiež taký ležérny, melancholický. Nikdy nezabudnem ako Geralt sundal Velebníčka tým mám vás všetkých u p*dele hlasom: "Drž hubu skur*ysynu, to ty to tady vedeš... je mi z vás na blití" alebo niečo také :D Hudba bola TOP a grafika na tú dobu tiež ušla. Viac  mi vyhovovala lebo bola temnejšia. Aj keď samozrejme po technickej stránke sú 2ka a hlavne 3ka úplne inde.

    • Duchino

      Naprosto souhlasím. Pořád se mi bije na prvním místě série jednička s trojkou. Jednička měla podle mého nejlépe zvládnutý UI i alchymii, ale když si vzpomenu, jak jsem ji hrál na Vistách a nevěděl vteřiny, kdy to zas spadne. Např. když jsem konečně asi na pošesté udolal Bestii a crash...

  • jack

    Díky za vzpomínku! Hezký článek a názory.  Od poloviny loňského roku hraju poprvé od začátku celou trilogii, abych měl zážitek co možná neucelenější a pamatoval si přenesená rozhodnutí z předchozích dílů. 

    Mám tedy první díl v živé paměti. Hrál jsem ho ve 4K na maximální grafické nastavení. I tak stará hra dokázala na dnešní poměry vykouzlit scenérie, ze kterých jsem si dělal screenshoty, jak se mi líbily.  

    Na souboje jsem si musel zvyknout, ale neštvaly mě. Kombinace s kouzly byla vždy fajn. Omráčení protivníka a následná "fatalita" byla super.

    Příběh mě velmi vtáhl.  Dokonce na některé souvislosti z jedničky Vám odpoví až třeba nalezená knížka v trojce (pravá identita záporáka na konci).

    Nezapomenu na okamžik, když jsem vyšel z jeskyně s Abigail. Geralt suše prohlásil, že jestli ji někdo po jeho odchodu ublíží, vrátí se a zlikviduje všechno, co se hýbe a nevyleze na strom.  Prostě takové přátelské doporučení...

  • Jack1947

    Jo hlavně ten vyhulenej roker dabing :D koho to tehdá napadlo že by Geralt mluvil jako taková troska lmfao 😂😛

    • michaelfoucault

      Tak on anglický dabing u třetího dílu není zas tak o moc lepší. Zlatá polština. 

  • KrPa

    1 byla proste takova adventura s rozvojem postavy, me se ze vsech zaklinacu libil nejvice a celkove ten prvni dil poukazal na tu predstavu, jak zaklinaci fungovali a co delali

    2 pak byl jen simulator skoku, pro me nejhoris dil

    • Derp_1337

      Proč simulátor skoku??

      • KrPa

        celou hru byl geral papir a cokoliv jej dalo na ranu, bez skoku tam neslo bojovat

        • Derp_1337

          No já bych řekl, že to právě bylo věrné zpracování knižní předlohy. Monstra prostě vždycky byla silnější než lidi a nejlepším způsobem, jak se vyhnout smrti, bylo prostě vyhnout se útoku. Dokonce i pokusit se zblokovat úder proti některým (větším) monstrům byla sebevražda.


          A s tím papírem to přeháníš. Cokoliv ho opravdu nedalo na ránu. Souboje mezi lidskými protivníky působili celkem slušně. Bloky, parírování, protiútoky, úkroky, piruety - proti lidským protivníkům člověk mohl použít velkou škálů technik.

          Občas jsem slyšel nějaké stížnosti na "nudu", ale když se člověk pak zeptal na to, jestli stěžující si osoba využila plného rozsahu bojového systému, tak dotyčný člověk většinou řekne "ne, já jen spamoval úskok/kotoul". Bohužel člověk může vinit jenom sám sebe, pokud se mu nechtělo využít všech možností, které měl.

  • Prošku vem ho vidlema :D

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit