Přejít na výpis diskuzí
WoW: Mists of Pandaria se za bojiště a raidy nemusí stydět
11.11.2012 | Martin Kapalka
81 příspěvků
-
Jo jo... o tom sem více méně, mlubil, tys to doplnil... to je právě to, co autoři dělají, aby se hra více prodávala a více vydělávala - dávají do ní sociální aspekt... A nejen to, vem si, ož od pradávna, kdy "mladé" zajímalo, jaké to je být princ, později hrdina, pak Superman a teď elf pobíhající s lukem...jen asi s tím rozdílem, že tehdy ten někdo po chvíli hraní "zahodil" nebo odložil figurku Supermana a šel si hrát s kamarádama ven, protož ho to nijak neovliňovalo... ale hry už jdou do takový hloubky, že už to plno lidí mění... a zas na druhou stranu, jak si řikal, jsou "normální" hráči, co to držej na uzdě, a povětšinou hrajou hry, kde se neleveluje (tj. je jedno, že měsíc nehraješ, prostě se připojíš a hra je pořád stejná) a který maj poměr zážitek/čas mnohem lepší... což ale neznamená, že někomu se na tu chvíli nemůže líbit wow, nic proti tomu...
Mě šlo ale i o to, že stejně tak jak se hlídá reklama na alkohol a kouření, tak už by se pomalu měla začít i v týhle oblasti... ne že bych snad chtěl něco zakazovat, ale prostě nezávislej herní server by měl psát trochu jinak... (byť tiscali games mám rád a pravidelně je prohlížim)...
Nakonec, zas abych nepsal jednostranně, je pravda, že stejně jako s pitím je to (až na výjimky) jen na nás každém a na naší vůli, abychom si ujasnili v životě priority... Hry od pradávna patřily mezi naše koníčky, po boku sportu, hudby, televize apod...ale jak se řiká, všeho moc škodí... -
Já ti nevím, defakto s tebou musím souhlasit, ale něco ve mě hlodá, že to je ještě trochu jinak. Např. lepší hezčí kouzelnější je možná záležitost PvE, ale už ne PvP. Taky si myslím, že je to z velké části sociální status jedince, který způsobí jeho "pád". Budeme-li se tady teda bavit o extrémních případech, nikoliv o normálních hráčích. Podle mne totiž každá hra obsahuje "hezčí lepší kouzelnější", jen v MMO je to umocněno tím, že to vidí ostatní hráči. Navíc je vše relativně přístupné (kliknutím myši), takže přemluvit se a investovat čas do toho "být lepší než ostatní" je velice jednoduché. Teď je otázka, zda-li to má člověk zapotřebí. No a v tom je kámen úrazu. Pro spoustu méně společensky zdatných jedinců je to přístup do komunity, kde mají nějakou váhu. Najednou v něčem excelují, jsou uznávaní, "dobří". To je obrovský motivátor zůstat, navíc problém se prohlubuje tím, že virtuální život se hůře slazuje s tím reálným, čím více jste ve virtuálu, tím méně společenských kontaktů máte v reálném (ad absurdum samozřejmě, nikde tu není rovnítko nebo přímá křivka). Menší reálný společenský život = větší touha alespoň po tom virtuálním. A je to v kruhu. Problémem ale je, že tohle není definice hry, to je psychický problém jedince. Pokud bys navíc vytrhl složku zábavy ze hry, čili to, co "způsobuje závislost", tak už nebude splňovat definici hry. Je to jen a jen o jedinci a jeho síle vůle, jediné, co MMO hry přidaly, tak je sociální aspekt. Což se stalo některým osudným, protože už ve svém heroickém putování nebyli sami.
To s "nehráčem" jsem myslel na codyho poznámku o kalendáři a závislosti. To je totiž absolutní blbost, ale to jsem vysvětloval už výše.
Jinak mluvím ale víceméně hodně z vlastní zkušenosti, obdobně jako ty, protože jsem znal spoustu lidí, co tomu věnovali HODNĚ času a nakonec si řekli:"Hele dost, ztrácím kontakt s realitou." Stejně jako hraju s lidma, který prostě hrajou jen ten wow, protože je to baví, ale mají rodiny a práci a život. Dají si 3x týdně raid a zbytek času věnují něčemu jinému, než hrám. To se podle mne tolik neliší od jiných koníčků. -
Souhlas... Jinak já nejsem nehráč, hrál sem, zkoušel i wow u kámoše, měl klan v COD, v MOW (strategie) a několika dalších hrách...je tomu už pár let, vim, jak to funguje a zjistil sem, jak je to hrozně časově náročný a jak tim člověk chřadne... (psychycky - tj. chybí normální sociální kontakt, fyzicky - tělo chřadne, člověk buď hubne nebo tloustne, to podle typu metabolismu...o ničení očí ani nemluvně)...takže sem s tim přestal a už sem "jen" casual hráč, kterej volí hry, kde se neleveluje a kde nejsou poplaty - tj. dlouho vybírám, jednou koupi a pak čas od času chvíli zahraju.
S tou závislostí, už sem to jedna psal k jednomu článku...tyhle hry (většinou MMORPG a jejich odnoše) lidem nabízí to, čeho se dá snadno chytnout - být lepší, silnější, kouzelnější, hezčí; stát se obávaným hrdinou (paradoxně jen v jedničkách a nulách) a toho se "slabší" chytnou a často se z toho stane závislost...a čim víc se prohlubuje, tím snázš pak hráč začne platit (měsíční platby, ofic. servery apod), jen aby byl lepší...protože okolí leveluje a přece nezůstane pozadu...no a vývojáři toho využívaj a nabízej content nebo hry, kde je člověk ještě bombastičtější apod... No a každej, kdo ví, že je to na úkor reálnýho života, si raději zajde zacvičit, zaběhat, zahrát něco, projet se na kole atd atd je toho spousta...protože pokaždý, kyž se vypne PC, je člověk furt stejnej...už z něj nešlehaj plameny, nemá 3 metrovej meč apod a čím víc někdo paří, tím víc strádá - a to ho nutí opět odejít z reality a zapnout PC... toť muj názor na závislost na pc hrách...
Pro doplnění přidávám, že to samozřejmě neplatí pro všechny...najdou se (stejně jako jinde) výjimky, kteří to umí udržet na uzdě a krom pc se věnujou sobě, svýmu okolí, rodině apod...ale těch bohužel moc neni... -
Krasne jsem se bavil 200 hodin za 1000kc... je pravda, ze uz to vice nez mesic nehraju, co jsem udelal max. level a zjistil, ze nema smysl chodit pravidelne dungeony-dropy jsou opravdu mizerne nemluve o tom, ze i kdyby clovek ziskal potrebne tokeny, tak zjisti, ze mu jsou jedine na to aby si zlepsil vzhled sve postavy :D Jedine co je sranda je WvW, ale nenasel jsem na to poradnou partu lidi.. No kazdopadne, po mesici pauzy jsem si udelal maga(obcasne hrani hodka denne) a zase me to docela chytlo :D Podstatne mene bugu a vice eventu nez pri launchi...
-
myslis to Final Fantasy ? hral sem hodne dilu super hra ale koukal ses na Final Fantasy online to jeste nekdo hraje ? mozna v japonsku protoze ja to hral a jeto strasna pic..... tak chapu mytologije ale jeto japonska a deto poznat hned na prvni pohled dam priklad treba pan prstenu kdybys to hral a nevedel kdo to vidal poznal bysto ja bych rek ze jo zeto nebyli japonci nebo cina u final fantazi to prece poznas hned zetoje udelane v japonsku
-
Dobrej nesmysl, asi dost dobře nechápeš koncept LFR, je to dělaný tak, že to bude možný dokončit i s grupou lidí se kterejma si nikdy nehrál a nikdy už hrát nebudeš, tzn omezený komunikační schopnosti a omezený přizpůsobování se situaci atd... Takže asi tak o LFR..
Nevím, hodnocení je samozřejmě subjektivní, problém je spíš která hra dneska oslní? Všechno je to šitý horkou jehlou a snaží se to vydělat "kupu" peněz.
WoW má furt něco do sebe ikdyž je to vlastně dědek, Blizzard ukazuje že na to má, navíc maj furt 10+mil předplatitelů a to se do toho nepočítá Čína, Korea a Japonsko.
To je podle mě relativně úspěch. -
Skřeti, lidi, rotačáky....To jsi popsal zrovna Warhammer, ne? Napadá mě ale i jiný příklad: Final Fantasy. Jak vysvětlíš mixování moderní techniky s magií a fantastickými prvky? A teď si představ, že ta hra je i relativně oblíbená. Prodali skromných 68 milionů kusů. A vysvětli mi například Princeznu Mononoke. To není fantasy? A je asijská. Co je na asijské fantasy špatného? a proč by se asijská nemohla míchat se západní? A vůbec, když nevíš, jak do světa Warcraftu pandy zapadají, jak můžeš tvrdit, že tam nezapadají? Zajímalo by mě, jestli si někdo stěžoval v době Ulduaru na to, že do Warcraftu vůbec severská mytologie nezapadá, že je to blbost a že to akorát dělají pro norský a švédský trh.
-
Co je na tom názoru špatného? vždyť má pravdu. Edit: Myslím codyho.
-
@anonym: No hele, lidská bytost, alespoň ta základní s nějakým primitivním sociálním zázemím, je schopná jedné věci: dělat vlastní rozhodnutí. A stejně jako je volba alkoholikova býti alkoholikem, tak je volba wowkaře u toho prosedět hodiny. Neexistuje žádná výjimka, žádné sociální páky, které by tě nutily, prostě buď jsi dostatečně silný tomu říct ne, nebo nejsi. Tak jak jsi to udělal ty. A je to v pořádku. Ale je blbost vytýkat hře, že se dobře hraje. To bys mohl vytýkat fotbalistům, že dobře běhají. Když už ale rozhazujete slova o závislosti, mohli byste jmenovat prvky, které teda jsou těmi důležitými pro vytvoření závislosti? Co ve hře ve vás spustí "čudlík" závislosti a co tedy koncentruje Blizzard (a jiní) ve svých hrách? Vždyť každý si přeci dáme občas sklenku. Jsme všichni alkoholici? Pokud jde o to "diktování" času, kdy hrát, věc se má o dost jinak. Pokud chceš zorganizovat 25 lidí dohromady, nebudeš čekat, jestli se všichni objeví večer ve hře. Domlouvá se to dopředu, např. i z důvodu, že lidi mají svůj vlastní život, nemusí se jim to hodit a tak se může najít náhrada. To samozřejmě nehráč neví, a tak je lehké kritizovat na základě pouhé poznámky o kalendáři. To bych jen tak doplnil k tomu "hejtu" okolo. Je třeba koukat na obě strany mince, ne jen na jednu. BTW: Prosím, pokračuj. Zajímalo by mě, co dneska.
-
Souhlasím, nicméně tento trend se nezastaví do doby, dokud bude reklama a dokud budou hry, kde půjde vývojářům o víc, než jen poskytnou herní zážitek...tím mám na mysli peníze, mnohdy žně... nevím jak je to s games.cz, ale stejně tak jako mnoho jiných stránek (abych nekřivdil) je protkáno reklamou na hry, hw apod a je logické, že konkrétně tyto nebudou hodnotit jinak než kladně (což ale neznamená, objektivně)...
Já mám games.cz moc rád (zatím) a zbyly mi asi jako jediný, ještě solidní web z herního světa...doufám, že to tak ještě vydrží... -
Kvalita? Kvalitou myslíš ty hrubky, a nebo špatně napsaná anglická slova, kterými jsou články z WoWfanu protkané, a po následné smršti v komentářích se narychlo opravují?
Já Games.cz vždycky bral jako nezávislý portál, který objektivně informuje o hrách. Domnívám se, že publikování článků z fanstránek, které už z principu, že jsou "fan" nebudou objektivní, není správná cesta. Není potřeba, aby ten článek byl tu, a ještě byl jaksi neobratně vydáván za práci objektivního redaktora. Games.cz se pomalu ale jistě mění, jako se kdysi před lety změnil Bonusweb. To by byl docela smutný konec.
Nemám vystudovanou žurnalistiku a ani tak vytříbený náhled a nadhled nad herním světem, abych si mohl dovolit publikovat NEZÁVISLÉ články na na první pohled nezávislé stránce. Kéž by měli i jiní podobnou soudnost. (: Nebo by se alespoň mohli naučit pravopis.
WoWfan je fanouškovská stránka WoW. Tak proč Games.cz nenechají jejich jistě skvělé, gramaticky správně napsané, a "objektivní" recenze tam, pro hráče WoW, které určitě zajímají více, než ty, kteří na Games.cz hledají objektivní informace?
Nicméně je to jen můj názor. A proto je taky v diskuzi, kam patří. -
No mimoň si tu ty *4* ragoval si na Anonyma (podle těch šipek to z toho tak vyplývalo) a já zas reagoval na tebe *3* A byť si psal "ironicky" tak to bylo myšleno jako opat, tudíž že pokud neni placená jedna strana, tak určit druhá... a na to sem reagoval *3*
-
radsej konecne zalez ty retard, aj so svojou obmedzenou predstavou fantasy, fantasy je cokolvek, kde sa objavia nadprirodzene veci, magia, mytologicke bytosti, a nejaky mytologicky synkretizmus je uplne bezna vec
presvedc sa o tom hocikde na internete abo v kniznici, len pozor aby tvoj kuraci mozocek neskolaboval z toho, co vsetko sa pod pojmom fantasy skryva, okrem toho este odporucam pozriet si etymologicky vyznam slova, mozno ti to pomoze, ale pochybujem, btw nijako to nesuvisi s tou oranzadou
takze v skratke, to len tvoj primitivny mozocek nedokaze pochopit, ze sa to nedeje len vo fantasy hrach a knihach, ale ze sa to dialo aj realne vo svete
tak realne, ako ze marco polo prisiel niekedy v 13st zo stredovekej gotickej evropy, kde z celej mytologie vycumoval lucifer a vsetci co na to mali chodili v tazkom brneni a nosili klasicke triapolstopove mece s rovnou cepelou - do ciny, kde mali aj kung fu aj pandy a k tomu este aj pusny prach uz viac jak 500 rokov
tak realne, ako ze v 14st, ked sa po bitevnych poliach prehanali rytieri v plnej zbroji, ludia poznali ribaldin, ktory mal viac hlavni ako rotacny gulomet a bez problemov dokazal prestrelit brnenie rytiera na 100 krokov
takze aj keby tam boli namiesto pand bojove delfiny s delami a carodejne tucniaky, aj tak je to ok, lebo je to FANTASY a inspiracia orientalnou kulturou je uplne opodstatnena a je prijemnym spestrenim
no a ty si retard, lebo nedokazes pochopit co to vobec fantasy je a o to retardovanejsi, lebo si myslis ze nazor takeho primitiva ako ty na fantasy je urcujuci -
reagoval jsi na mě, tedy jsi reagoval na mou ironii, kterou jsi tím pádem nepochopil. snažil jsem se ti tedy vysvětlit ironii v mém příspěvku. měl jsi tedy reagovat na člověka, na kterého jsem reagoval já, protože když reaguješ na mě, je to trochu mimo a děláš tím ze sebe mimoně... ;)
-
To beru...ale i tak si za dlouhou dobu jedinej, kdo tu zmínil reálnej život, nebo přítelkyni...já to tak taky vidim...
-
2Anonym
oni tak reagují na muj nick protože občas zvyknu trolit ale ten prispevek jsem myslel važne. Každopádne to neomlouva ty jejich osobní výpady a vulgárni výrazy -
For esc: Ty jsi asi solidně omezený (slepej a blbej). Ty ani nevíš, o čem se bavíme.
Bavíme se o WoW a o Pandarii. Pán Prstenů je uveden jako příklad, protože tak působí pandy do WoW (a nebyli to jen pandy, jsou tam ze pár dalších věcí, které s mytologií Warcraftu nesedí), což ty člověk ze zvláštního ústavu (omlouvám se lidem, které snižuji na jeho úroveň) těžko pochopí. Dej si oplatek a jdi se udělat na záchod, třeba ti mamka pomůže.
PS: odkdy se považuje slovo sra*ka za vulgární slovo??? -
A když už řešíme placení, asi sis nevšiml té reklamy na Pandarii na okrajích stránky... *3* Myslíš, že by sem napsali negativní recenzi když dostávají za pronájem reklamní plochy peníze ? *3*
-
Ty si asi vážně ucho, když neumíš číst... *4* Psal sem, že NIKDO neni za nic placenej, tudíž jak kladný, tak záporný komentáře jsou jen NÁZORY, popř. postřehy apod... *3*
-
Mění počet vykřičníků význam rčeného? Neřekl bych ;) Navíc, dřív sem si to tak neuvědomoval, ale některé hry opravdu mění člověku život, a nevim do jaké míry je dobré je kladně hodnotit...ne už kvůli obsahu, ale kvůli principu...Copak by ste psali článek o tom: "Objevil se na trhu nový alkoholový produkt, chutnali jsme, je dobrý, pijte ho"? Kdyby tak šlo jen o to ochutnat...ale kolik lidí v dnešní době ničí alkohol? V mém okolí hodně... Neřikám, je to jiné, ale principielně stejné...tiscali games mám rád, často si tu čtu články...ale hodně zvažuju, co za hru si pořídím, jelikož ani časem ani nekonečno financemi nepřetékám... takže to investuje jen do opravdu kvalitních titulů, které si stačí pořídit jen 1x a pak nezávisle na tom, kdy si zase zahrajete, užívat...jako příklad- kvalitní hra s dobrou grafikou a náplní, kterou si můžeze zrahrát kdykoliv, protože nelevelujete a tudíž nezůstanete pozadu...těch her je taky hodně, ale bohůžel je podobné tituly zašlapávají do země...
Je mi jasný, že tiscali nezměním...je to server na určité téma, na které máte právo psát...a tak to holt zůstane...ale až si někdy uvědomíte, kolik lidí má kvůli závislosti na hrách zkaženej život...nebude se vám asi nejlíp spát... *7*
P.S. tohle byl poslední post, vím, že se asi hodně lidem nebude líbit... ale vidim na svym okolí, co hry dělaj...i sám sem to pocítil...proto zůstanu už nafurt casual hráčem...