Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Take se snazim tvorit s kamarady amaterske hry, a proto podobnym lidem velmi fandim. Z toho, co jsem se naucil povazuji za dulezite toto:
    - delame hru, na kterou stacime, a kterou dokoncime. Kazdy dokonceny projekt je zkusenost a kazda dalsi hra je vetsi a lepsi,
    - dvakrat mer a jednou rez - poradny design dokument, kde je jasne definovano kam se chceme dostat a jak vse ma fungovat je naprosty zaklad,
    - od urciteho okamziku odmitam pridavat dalsi featury, i kdyby ze hry udelaly megahit - schovejme si je na dvojku, nebo to nikdy nedodelame,
    - pravidlo 80:20 rika, ze 80% hry je hotovo za 20% casu a 20% hry se vlece zbylych 80% casu. Nevim, jak u ostatnich, ale tech prvnich 20% vyvoje je nejvetsi zabava - rychle pribyvaji hratelne featury a zbylych 80% je drina a casto otrava. Clovek by uz chtel delat na necem novem a skvelem... asi proto je net plny slibnych, ale nedokoncenych her.

    Taky jsme se hadali o featury. Autorum doporucuji prekonat aktualni antipatie a hru dorazit. Pokud jsou tak daleko, tak maji v ruce neco, co ma nejakou financni hodnotu (o jeji vysi rozhodne trh) a je skoda to zahodit. Pokud ma byt ve hre na posledni chvili RPG system, tak prosim, ale dohodnete se na tom, ze hru vydate bez nej a kdyz o ni bude zajem, tak tam ten system date jako update (novackove si hru poridi uz s nim a komu se libila, tak ma duvod si ji znova zahrat). Mozna jsem trochu ovlivnen mobilnimi hrami, ale tam je standard, ze nove featury pribyvaji postupne (coz ma i lidi u hry udrzet).
  • Paul_cz
    Já si nemohu pomoct, ale název hry "Genetická zahrada" je zatím asi nejvíce odpor zaručující název hry co jsem viděl. Hra může být sebelepší, ale s takovým názvem jí prostě mít chuť vyzkoušet nikdy nebudu. Povrchní, já vím.

    Jinak, tohle vydávání level článků vítám, už pro tu možnost zpětné vazby. Článek jsem si přečetl před dvěma týdny na WC, tady se k němu aspoň můžu i vyjádřit *3*
    • frag.ment
      Nikdy sem nepochopil, jak si někdo může číst na WC.. Já tam zajdu, co nejrychleji vyložím náklad a prchám pryč. Nebo to chodí lidi na WC i když se jim nechce a hodinu se snaží za každou cenu něco vytlačit? Zajímavá úchylka..
      • mirekdusinojc
        Nejdelší diskuze k zajímavému článku a je o hovně. To je důvod, proč je dobře, že tenhle článek vyšel nejdříve papírově.
      • Inquisitor
        Taková pěkná fekální diskuze :)
        • GlaDOS
          Chybí nám tu už jen Karel Drda :)
      • Paul_cz
        Vyložení nákladu chvilku zabere a já čtu rychle *2*
      • Keyz
        Já furt proč píšeš, že rychle prcháš pryč... A je to jasný.
        Nepíšeš nic o tom, že by si ten náklad pak spláchl, tak proto ten rychlý úprk. *3*
      • časáky a noviny s čítajú predovšetkým preto keby došiel papier...
      • Ne všichno kakaj rychle :) *1*
        • Keyz
          Slyšel jsem komickou historku jak někde snad v okálů měli malý záchod a dveře se otevírali do vnitřku místnosti s WC. A borec tam pravidelně v pátek po půlnoci šel chrápal, protože přišel z hospody a manželka když šla na WC, tak ho vždy bouchla do hlavy jak otevřela dveře a tím se probral a dovalil se pryč.
      • "Víte proč je ten Voskovec tak chytrej? Protože čte na hajzlu." Jan Werich

        *4*
  • Škoda :( Ta hra vypadala nadějně. Na VCH jsem ji sledoval od uplného začátku a je to škoda no. Snad se jim to podaří dokončit. Jako Indie hra to nevypadá vůbec špatně.
  • Konec této hry je pro mě velkým zklamáním.
  • mirekdusinojc
    Ten konec je smutný hlavně v tom jak blízko byla hra cíli, ale bohužel né tak blízko, aby to její tvůrce motivovalo k usmíření a vypnutí posledních sil do dokončení. Ta práce takhle přijde vniveč. Je to dobrá, ale bolestná zkušenost a snad alespoň díky tomuto článku pomůže jiným týmům.
  • Black_Hand
    po pravde doted mi prijde, ze kdyby vubec nesli do toho dabingu, tak by se jim zilo lip :\. uz na zacatku clanku jsem si rikal, ze to zni jako pekny overkill pro takovou hru.
    • GlaDOS
      Fénix ProDabing (nebo ještě Perla Group) dělají dabingy do různých her zadarmo čistě z nadšení. Jsem si dost jistý, že zrovna dabing je to poslední, co dělalo problém.
      • Black_Hand
        zadarmo? wow, tak to potom jo.
        • GlaDOS
          U GZ 2 se možná domluvili na nějaké odměně po vydání, protože je to komerční projekt. Ale jsem si docela jistý, že dabing do starších adventur, jako je třeba The Dig, jim neměl kdo platit.
          • sakra the dig ma dabing? a full throtle by udelat nemohli? ;) dik za info, jdu googlovat
  • Ronox
    A proč s tím nejde na indiegogo a nebo pokud mu doopravdy nejde o cash, tak rovnou na greenlight?
    • mirekdusinojc
      Řekl bych, že je tam jinej problém. A to autorská práva na grafiku. Podobnej problém, jako řešil Philip Fish při tvorbě FEZu, kterej se rozkmotřil se svým původním společníkem.
  • GZ je jasným příkladem toho, že tvořit nezavislý projekt a házet si klacky pod nohy, není dobrá reklama, za což vždycky zoodpovídá vedoucí týmu, který to zřejmě nebyl schopen zvládnout. Z článku je poznat, že nestanovil pravidla hned na začátku projektu, aby si tak zaručil právo na veškerou grafiku. Příjde mi, že tu teď brečí nad vlastními chybami.
    • Zavadzat RPG prvky do hry, ktora je tak na ~80-90% hotova je uplne sialenstvo. To je nieco co sa musi brat do uvahy pri vyvoji od uplneho zaciatku, nie sa to snazit dolepit ku konci vyvoja.

      Absolutne sa necudujem jeho grafikovi, ze od toho dal ruky prec - vidno ze uz ma nejake skusenosti v gamedeve.

      Ak by sme to mali prirovnat k niecomu z bezneho zivota - tak to je ako ked clovek stavia dom, ma uz aj strechu, natahal elektroinstalaciu, osadzuju sa dvere, podlahy, maluje sa - uz sa tam temer da byvat a zrazu sa majitel rozhodne, ze garaz chce rozsirit o 2 dalsie miesta, zisli by sa 2 kupelne navyse, a ze chce aspon 2 krby a v streche zo 3 svetliky.
      Technicky sa to da - ale je to na hlavu a bolo by lacnejsie ten novucicky dom zburat ako ho takto komplexne prerabat.

      To iste aj s touto hrou...
      • Jestli do toho rval svoje prachy, zvládl úspěšně Den D, tak si určitě kabely na rpg protáhl hrou už při vývoji, mi jsme to tak dělali taky(krachlo nám to na lenosti a že do toho každý kecal). Spíš si měl hru udělat a grafika zaplatit jako to dělal Jonathan Blow u Braid. Aby se nemusel s někým dohadovat. Hrál jsem tu jedničku GZ a to byla kvalitní věc na free scénu. Je to škoda.
        • V článku tvrdí, že byly před ukončením a že nemá prachy, tak proč se vůbec do nějaké hádky s grafikem pouštěl? Měl to v tichosti zakončit a teď by měl hru venku. Po třech letech už musela mít hra co nabídnout a nemyslím si, že tímhle článkem si nějak pomohl :/
          • O penězích v článku nic není(??). Možná se taky grafik pustil do něj... hm? Nepotřebuje si článkem pomáhat(jako v čem si pomůže?), podělil se jen o zkušenost. Píšou že dělá na nové hře, tak mu držím palce ať mu to vyjde *3* a je škoda, že to nedotáhli *13*
            • Omyl, přešti si ten článek pořádně.... "Namísto toho se potýká s finančními problémy, veškerý volný čas odsedí u počítače a..."... "čtrnáct dní dělat podlahy pro zákazníky a vydělat tak peníze, které mu vystačí po zbytek měsíce, kdy bude vyvíjet hry" atd.
              A kontaktovat grafika není špatnej nápad...docela by mě zajímalo co na to řekne.
  • Souhlas s Tomikem, taky jsem delal v casual hrach, dostal jsem se na "profi" uroven, udelal jsem hru co se celkem prodavala a uzivilo me to na rok a pul. Takze sen jsem si splnil, byl jsem i v nejakych zebriccich TOP 10 a tak :) Vyvoj trval rok a pul...kazdopadne, fakt to chce "start small". Asi kazdej tu chybu udela a musi si tim projit, bohuzel pro ty vytrvale nekdy to cloveku trva dlouho nez prizna ze jde na to zbytecne slozite. Tak hodne stesti..
    • ja si v 90 letech zkusil udelat taky dva kousky, vzdy ve dvou lidech. tehdy graficky na fajn urovni. mrzelo me, ze jsem vzdy nesel radeji do neceho jednodussiho, co bych zvladl nejlip uplne sam. je to sice dnes uz jen usmevna vzpominka, ale skoda, ze se to nedotahlo. Fajn, ze to ten clovek nevzdava.
  • to je nejaká reklama na Dobrovského ? neviem predtým som si pod fotkami na tejto stránke nikdy nevšimol zdroj len koment (a vobec koho to zaujma kto to fotil hádam je jasné že to bola redakcia či games nemá nič spoločné s levelom ?)
    • sleepless
      Fotky jsou od Pavla pro Level a v rámci dohody jsou ozdrojované? Pokud přebíráme fotky, co nejsou oficiálně volně k dispozici, jsou ozdrojované viz profimedia atd. Nějak nechápu v čem je problém? Vadí to při čtení článku?
      • davidBray
        slouží vám to ke cti, není nic lepšího když člověk po netu nachází svoje fotky a když se ozve tak jsou na něj lidi ještě sprostí s tím, že můžu být rád, že si ji tam vůbec dali. Palec hore kluci

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit