-
už nesmyslně divákum tolik estetizuje, tolik umělecky příjemně zkrášluje násilí jako vždy už jen bezbolestné, divácky příjemné a ukazuje ho skutečně tolik nesmyslně jako vítězné, velice natolik nekvalitní pruměrný už jen druhořadý americký film, ale neskutečně moc zajímaví příběh.
-
Asi se tu i rád vracím ke svému předešlému komentáři k tomuto jinak druhořadému už diváckému nesmyslu, který už jen natolik heroizuje samotné nesmyslné násilí a nic než to a právě otázku proč tomu tak je jsem tu v předešlém svém komentáři tu znamenitě psychologicky podrobněji už rozebral.
-
Vybavuji si ješte ted živě před očima filmové scény znásilnění snoubenky Shelly Webster a vraždy Erica Dravena, které mě duševně trýznili k slzám a právě v dusledku místy podprahových záběru tolik vysoce sugestivní videoklipové estetiky ze záběru kamery, která dominuje celému tomuto filmu a myslím z mé strany zajímavý psychologický rozbor jinak tolik demagogického akčního filmu. Takže má filmová kritika, jinak mé kritické psychologické zhodnocení tohoto filmu, na které jsem neskutečně hrdý: ,,Brandon Lee, který byl udajně neštastnou náhodou zastřelený během natáčení tohoto filmu, coby bývalá rocková hvězda Eric Draven, se s shodou velmi záhadných a tajemných, už jinými slovy rozumně nevysvětlitelných okolností mstí krajně fanaticky anarchistickým těžkým narkomanum za brutální a chladnokrevnou vraždu své snoubenky Shelly Webster, které se dopustili bez jakkéhokoliv pocitu své mravní viny, s jejíž smrtí však ztratil smysl svého života, je naprosto apatický poznamenaný s hluboce post traumatickou stresovou poruchou u sebe samého. Otřesné, hluboce traumatizující jeho osobní vzpomínky na její brutální znásilnění a na její smrt se u něho snoubí s těmi nejkrásnějšími chvílemi svého prožitého života. Mstí se plně oprávněně jen téhdy, protože už právě sám u viníku smrti, zákeřné vraždy své snoubenky již nenachází žádný jejich prožitek mravní viny, žádnou jejich lítost. O to více ho pak jeho otřesné vzpomínky neustále přepadají, duševně trýzní a z jeho post traumatické stresové poruchy podněcují pak k tomu, aby se za jejich chladnokrevnou vraždu pomstil již ze své osobní apatie z umrtí své snoubenky, snad aby byl teprve schopný vyrovnat se tak nakonec u sebe se svým pocitem vlastní viny za tuto situaci, které nejspíše nemohl už sám nijak zabránit." MARTIN DYNTAR
-
Pěkný konzumní brak plný násilí, msty a krveprolití, a především estetizace a heroizace násilí jako něčeho příjemného a líbivého a vítězného, ovšem až na muj předešlí zajímavý a podnětný psychologický rozbor ohledně katarze hlavní filmové postavy tohoto akčního filmu, opět jak jinak než bez odezvy, nikdo nečte a neohodnotí, a přitom je tu, čeká tu přitom na mainstreamové ovce, dilema co říkáte?
-
mravní vinu u sebe lze odčinit jedině jen svou vlastní obětavostí se pro druhé lidi, a to je velmi křestanský akt. Nikoliv už svou osobní mstou druhým lidem (která je nesmyslná), jak mě to zodpověděl Dostojevskij. A já sním rád polemizuji a filozofuji - chci klást sobě samému ty správné otázky a nesnažit se je už zodpovídat. Protože trápit se pro pravdu jak jsem nejvíce protrpěl a poznal skutečně nemá už smysl. Takže... ,,Pokořen stál dábel. Pro tu její dobrotu cítil se skutečně hrozně a spatřoval ctnost v jejím krásném zjevu." Film se mě nelíbí, je demagogický. Plný špatných hereckých výkonu, plný násilí a krveprolití, ale má jednu přednost, která se filmu upřít nedá - snaží se velice špatným zpusobem ukazovat katarzi hlavní postavy. Neznám spornější a rozporuplnější film s fikcí a s nadsázkou, který klade divákovy ty správné otázky, ale nezodpovídá je už zároven divákovy.
-
To co mě nejvíce zajímá a trápí je otázka svědomí a mravní viny. A její zodpovězení je v katarzi, v očistě od všeho špatného, co jsme prožili, v očistě od viny, kterou to sebou nese a katarze značí postupnou proměnu ,,naší" osobnosti. Nikdy dříve jsem takhle tolik nebrečel než nad scénami z tohoto filmu, který se mě vryli do paměti a ožili mě doslova před očima - prožil jsem si to příliš intenzivně jako ,,živý sen" při plné bdělosti - a byla to pro mě skutečná nesnesitelná trýzen. Ptám se co asi při bolestně vytrpěné katarzi cítí a prožívá hlavní postava tohoto filmu. Já to s ní na chvíli intenzivně zažil a pochopil. Přisuzoval bych to sugestivní videoklipové estetice filmu a jinak rychlím učelově podprahovým záběrum ve filmu.
-
Film pracuje s nadsázkou a s fikcí, krom toho estetizuje a vysoce až nesmyslně heroizuje násilí a krveprolití jako takové, přesto jsem se odvážil k zajimavému a pro mě k vyjímečně brilantnímu psychologickému rozboru už tohoto filmu ve svém předešlém komentáři. A to jen pro jeho vysoce už sugestivní vizuální ztvárnění, kdy právě už jen některé scény z tohoto filmu (ukazující znásilnění snoubenky Shelly a chladnokrevnou vraždu Brandona Leeho, který už při natáčení samotného filmu právě byl už sám neštastnou náhodou zastřelen) se mě vraceli ve vzpomínkách a vryli se mě do paměti do té míry že tyto scény z filmu doslova mě ožily před očima jako ,,reálie" při mé schizofrenní ,,atace", kdy mě trýznili k slzám při psychotické schizofrenní atace mích hlasu (sluchových halucinací) a svých osobně mylných přesvědčení, tak jsem to bral nakonec jako svou povinnost zodpovědně psychologicky motivaci jeho osobní msty do detailu podrobně tu ve svém předešlém komentáři detailně popsat. A musím říct snažil jsem se, byl to pro mě 100% výkon, ale at si to každý posoudí sám.
-
Akční drama se mě nelíbí, pracuje s nadsázkou a heroizuje násilí jako takové, přesto se pokusím o jeho psychologický rozbor, protože mě více než film oslovil scénář k filmu, námět k filmu a samotný příběh filmu což se o hereckých výkonech vůbec říct nedá. Stejně jako podmanivá kamera a vizuální ztvárnění filmu je dokonalé. Toho nedosahuje ani svými filmy David Fincher. Takže...: ,,Brandon Lee (Eric Draven) ve filmovém snímku Alexe Proyase "The Crow", coby bývalá rocková hvězda, se shodou nevysvětlitelných okolností mstí anarchistickým narkomanum za chladnokrevnou vraždu své snoubenky Shelly Webster, které se dopustili, jak už bylo zmíněno, chladnokrevně bez jakkéhokoliv pocitu mravní viny, s jejíž smrtí ztratil smysl života, důvod žít - je apatický. Otřesné vzpomínky na její znásilnění a na její smrt (umírání) se u něho snoubí s těmi nejkrásnějšími chvílemi svého prožitého života. Mstí se zcela oprávněně jen tehdy, protože právě sám u viniku smrti své snoubenky již nenachází žádný jejich prožitek mravní viny, o to více ho jeho vzpomínky neustále přepadají, duševně trýzní (s posttraumatickou stresovou poruchou) a podněcují pak k tomu, aby se za jejich chladnokrevnou vraždu pomstil již ze své osobní apatie (ze ztráty smyslu života) z umrtí své snoubenky, a aby byl nakonec tak teprve schopný vyrovnat se tak nakonec u sebe se svým pocitem vlastní viny za tuto situaci, které nejspíše nemohl už sám nijak zabránit...." To vnáší jiný uhel pohledu na film plný násilí pracující zejména s akční nadsázkou. Opět je třeba umět skloubit jednoznačnou kritiku s oceněním tohoto filmu. A na tohle mé zhodnocení filmu jsem skutečně hrdý, protože... (zdroj: Martin Dyntar)
-
tak oni chtějí natočit Remake.At už Erica Dravena obsadí kdokoliv na Brandona Lee bude kratkej
-
Re: Nej film
jo,jo BRANDON FOREVER! *14* -
Re: Vrána
naprosto souhlasí ms každým slovem -
The Crow
Vrána .. je to pro mě něco jako modla .. ... a film ma skvelej dej ... Brandon Lee .. necht je mu zem lehka ... roku 1994 prisel svet o nádherného charizmatického a skvělého herce *9* -
Re: horor
Je to skvělý romantický horor ale nemusel by v něm zemřít ten nejlepší a nejůžasnější herec x(( -
Vrána
Vynikající film, opravdu nej jaký byl kdy natočen. Má krásně tajemnou atmosféru, prostě muj top film a Brendon to byl skvělý talent, velká škoda. -
Re: Nej film
jj, mas pravdu, Brandon forever... :( -
brrr
tam na konci ho opravdu zastřelil bylo to ENIGMĚ -
Nej film
Nejlepší film jaký kdy byl natočen. A Brendon Lee naprosto vynikající. Brendon forever