Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Gothic 2 a Risen 1. Pokud někdo mluví o level designu a objevování světa, a nezmíní Gothic 2, je to pro mě kacíř ;) Sorry ale natural boundaries a ten pocit když konečně můžete za další zátočinu, do dalšího kouta lesa, přes další most nebo do další jeskyně, protože jste konečně porazili smečku mrchožroutů, číhavců, vlků, polních škůdců, goblinů nebo snad skřetů jsem prostě jinde nezažil a za ty roky jsem se smířil už i s tím že nezažiju. ne level design, ale open world design G2 je nepřekonatelný.

    • Widl_CZ

      Archolos jsi hrál? To je tak dokonalá pocta Gothicu, která přidává i něco navíc. Ale mapa je zpracovaná se stejnou péčí jako v originálních hrách. Támhle zastrčená jeskyně, opuštěná budova, pradávná hrobka a vymýšlení toho jak ji otevřít. A nebo prostě jen to, že vyšplháš na nějakou římsu a najdeš tam kouzelný svitek. To odměňování hráče za zkoumání světa je nepřekonatelný.

      • no jasně, já jsem hrál většinou Gothic modů a Archolos je fakt strop. Nějradši mám čistej G2 bez NoTR, a Archolos je fakt hra sama o sobě a velmi povedená. Naopak Návraty bych zakázal, to je šílenost :D teď se chystám na G2 new balance, má to snad nejakej patch ale chvili sem to nesledoval.

      • cumpi33

        ANO! Archolos není jen mód, ale za mě je to geniální veledílo po všech stránkách a všechna čest autorům. Kdyby se mě někdo zeptal, jaký Gothic je nejlepší, odpovím Archolos. A to jedničku i dvojku považuju za naprosté srdcovky...

        • No mně se Archolos líbí, ale chybí mi tam jedna věc co Gothic II má. Gothic II má skvěle namáčknutý cestičky na sebe tak, aby člověk nepoznal, že je vlastně o pár metrů dál než byl jindy, jen tam přišel jinudy a nepoznává to. A když jsem to hrál před 15 lety asi podesáté.. :D tak jsem pořád nacházel nový spojky a nový způsoby jak se dostávat na místa. Naposledy jsem hrál asi new balance a přišel jsem na to, že se dá od Xardasovi věže hned na začátku hry doběhnout přes hřbitov k Mrtvé harpyji..a tohle se tam děje pořád, místa co se zdála vzdálená jsou najednou blízká, to je prostě skvělý. v Archolosu jsem to nenašel. ale hrál jsem jen dvakrát.

  • Risen jednička! Pořád si pamatuji na tu pěknou tropickou a záhadnou atmosféru + ten pocit izolace od okolního světa. Strašně rád jsem se tam toulal po tom ostrově. Je to sice takový ze 3/4 otevřený svět když člověk vezme v potaz, že to není moc veliké... Ale asi o to lepší...

    Jo A Toussaint byl taky skvělý! A ta ambience hudba tam hraje důležitou roli...

    • frank.horigan

      Pokud jde o Risen, je to nanejvýš průměrná hra - neříkám špatná, zabaví.

      Ale srovnávat to třeba se Zaklínačem3 nebo Tears of the Kingdom naprosto nelze

      • Zaklínač 3 už mi přišel takový dost vybrakovaný ke konci. Recyklace stejných témat pořád dokola a byl jsem rád, že jsem se Geralta a Ciri pak zbavil... Je to skvělá hra, ale člověk se tím jednoduše přehltí... Na druhou jednotlivé příběhové linky (Red Baron a čarodejnice hlavně) a obě dlcčka byly lepší než hlavní příběh....

        Na druhou stranu Risen je taková skvělá jednohubka, kterou si člověk může dát sem tam znova ;-)

      • Subjektivne nazory. Uveritelnost sveta, jeho zivost, imerzia a hlavne exploracia su o dva parniky pred zaklinacom, kde je svet len kulisa pre questy a otazniky na mape. Na toto trpi vacsina dnesnych openworldov. Svety su sice krasne ale uplne bezduche... vsetko neni len o pozlatku a produkcnej hodnote.

        • frank.horigan

          Takže Tears of the Kingdom jsi neviděl ani z rychlíku, to poznám ze dvou vět.

          Ale Risen je samo nejlepší. Já ti to neberu, každy má vysněné nějaké to svoje.

          Ale pokud se budem bavit obecně k článku “nej open world hry”, tak Risen v objektivním srovnání neolízne ani první desítku. Vzpomínám jen na nudný příběh, unylé ploché nezapamatovatelné postavy bez emocí. A hlavně věčný problém Piraní - oni už 25let od G1 dělájí furt tu samou hru, jen na 29 způsobů. Snáží se to všemožně maskovat, ale oni jsou studio jedné hry

          • toka

            Tears of the Kingdom je jenom na Switchi, takže jí to automaticky vyřazuje z jakýhokoliv žebříčku. To je jako kdyby tam byla mobilní hra.

            • frank.horigan

              :)))

              Tak to je gól dne. Takže jakákoli Playstation exklusivita je rovněž vyřazena - je to “jenom” na PS.

              Mimochodem Switch má “jenom” 140milionů lidí - je to druhá nejprodávanější platforma v dějinách.

              A aby toho nebylo málo,  Zeldu hraju na PC

              • toka

                Reakce na příspěvek:

                A jaká je pointa prodejů Switche prosím pěkně? Mobil vlastní řádově miliardy lidí a taky v žebříčku nebývají mobilní hry.

                PS5 exkluzivita je v pořádku, protože PS5 je videoherní konzole s relativně silným hardware postaveným na x86 mikroarchitektuře a má to standardní, byť lehce upravenou verzi dedikovaný grafický karty na RDNA architektuře.

                Switch je glorifikovaný mobilní zařízení postavený na ARM architektuře (stejně jako mobily) a s grafickým akcelerátorem Nvidia Tegra (stejně jako chytrý obrazovky v autech). To je stejný hardware, co používá moje Nvidia Shield na přehrávání filmů, chápeš to?

                Ty moderní AAA hry portované na Switch jsou vizuálně odporný (Witcher 3, Kingdome Come) a je to jako kdyby studia dělaly port na Playstation 2. Nedá se na tom hrát na 4K televizi, tam se dá hrát maximálně tak kreslená hra typu Just Dance a Mario Kart. Ale já chápu, proč to ty firmy dělaj, protože Nintendo fanoušci rádi vytáhnou peněženku za mizernej zážitek. Další věc, co mají společnýho s hraním na mobilu. 😀

                Jo a jen tak mimochodem, mám doma Switch, Just Dance a konec konců i ten Mario Kart. A ještě se mi tu válí Nintendo 3DS (taky herní konzole lol) s dvěma Zelda hrama a Pokémony. Všechno skutečně fajn hry, který jsem si užil. Když jsem seděl na záchodě a hrál.

                Btw moc bych nepsal, že hraješ Zeldu na PC, protože nějakej japonskej
                zástupce Nintenda už tady beztak přes Google Translator projíždí
                diskuze, aby z tebe mohl vysoudit i ponožky.

                • frank.horigan

                  Reakce na příspěvek:

                  Tears of the Kingdom není mobilní hra, hraju to na PC s RayTracingem, a ty jsi vychýlený, že se ti s tím textem chtělo babrat. Z textu vyplývá, že Hry jako takové tě prakticky nezajímají. 

                  Nech to být, jdi spát, kdo by psal takový elaborát ve dvě ráno.

                  • toka

                    Reakce na příspěvek:

                    Hraješ to na PC přes nelegální emulátor, který se Nintendo snaží zuby nehty zničit. Je to mobilní hra. A je v pořádku být fanoušek TotK a Zeldy obecně. Není v pořádku být fanoušek Nintenda, nebo jakýkoliv jiný nadnárodní korporace a lízat jim boty.

                    Hry jako takové mě naopak zajímají, hraju je skoro 30 let a hraju je denně, je to moje vášeň. A právě proto mě sere postoj Nintenda, protože jejich fajn hry blokují za glorifikovaným mobilem a nedají mi možnost si ty hry pořádně užít. A protože Nintendo jsou prostě *****, ať už kvůli tomu, že chtěli žalovat Palword nebo že Nintendo dává copyright claimy na fair use videa na Youtube, protože tam někdo mluví špatně o jejich hře. Je to odporná společnost, která si žádný fanoušky nezaslouží, narozdíl od jejich her.

                    Glazing korporátů je cringe, víc nemám co říct.

                    • frank.horigan

                      Reakce na příspěvek:

                      Hele dobrý :)))) 

                      Ty jsi jak pokažený gramofon. Článek je o oteřených světech, ne o tom co je mobilní a nemobilní. V tomto článku je TotK jasně uvedená, řiď se článkem nebo už zalez do díry.  

                      pokud tě trápí výkon Switche hrej jako já na nelegálním emulátoru a máš klid. 

  • Slavik_Jenda

    Pro mě Watch Dogs 2... Elden Ring zase nepovažuji za otevřený svět, pro mě je to spíš otevřená aréna, ale světem bych to nenazval... Od světa očekávám nějakou iluzi normálního života, nejen rozmístěné nepřátelé, kteří mě chtějí zabít...

    • Watch Dogs 1 mě bavil, Watch Dogs 2 jsem zapnul po 20 minutách odinstaloval. Všichni nadávali jak je Aidan špatný protagonista a mě teda vyhovoval mnohem víc než ta otravná figurka v dvojce.

    • lol😂

  • Zajímavé že všechny hry z tohoto seznamu mají své nedostatky, ale jediná, u které jste nedostatky zmínili, je Kingdom Come Deliverance. Jinak všechny ostatní působí jako dokonalá bezchybná díla.

    Se seznamem jako takový celkem souhlas. I když dvě mapy ze STALKER CoP, nebo Archolos a Enderal bych tam přidal.

  • TheSuffering

    Za mě RDR2 jednoznačně na prvním místě (možná ne nejlepší hra, to je otázkou vkusu, ale rozhodně nejkrásnější svět). Následuje GTA San Andreas, hry od Ubisoftu (AC + FC) - to prostě kluci umí. Samozřejmě nesmím zapomenout na Horizon.

  • frank.horigan

    Trochu se vám to tu zbláznilo

  • Ten výběr je dobrý. Za mě nejlepší světy jsou ve stylu Zeldy a Elden Ring, kdy ten svět tě nutí prozkoumávat. To je peak Open-worldu za mě. Rebirth je třeba úžasná záležitost celkově, ale kdybych měl hodnotit čistě open-world složku, tak je to tak 5/10. Je super, že máš na výběr od exploringu až po nějaké klasické vzorce. Každý si najde to svoje.

    Jinak já jsem asi výjimka, ale jediná hra, kterou jsem z toho výběru nehrál, je GTA. Je tu někdo takový? 

    • ještě dodám, že technicky vzato Rebirth není open-world. 

  • S výběrem souhlasím. Za mě jsem si většinu těch her užil. Nicméně ani např. Zaklínač, Death stranding, KCD nebo GTA se nevyrovnali tomu pocitu v Zeldě, kdy člověk vyleze na nějaký převis a objeví novou výstroj nebo zbraň, či zkonstruuje vznášedlo a s vypětím všech sil se dostane na nějaký vzdušný ostrov, kam se pak dostane i s příběhem bez problémů. Ta možnost vlézt opravdu téměř kamkoliv otevírá neskutečně prostor pro kreativitu. A to nepočítám možnosti likvidace nepřátel. A to přesto, že když vidíte screen ze hry vedle např. screnu z CP2077, tak je víceméně jako konkurent k smíchu. Nicméně všechny ty hry, co jsem jmenoval jsem si nadmíru užil a jsou skvělé. Ještě rád vzpomínám na Operation flashopint, kdy jsem vždycky vymejšlel, jak misi udělat jinak a chodil ze všech možnejch stran, nebo někde čmajznul vrtulník a doletěl někam, kde to nečekali. Tam jsem asi poprvé viděl, jak může open world dobře fungovat a to přesto, že ta hra byla těžce přeskriptovaná.

  • Necekane dobry byl take - 

    Outcast: A New Beginning


    krasny otevreny svet kde se porad neco delo..i vertikalne - a super moznosti cestovani.. to bavilo!

    a zena vedle mne uz podruhe dohrala na PS  -Lego Hobbit  a musim take vychvalit,na Lego hry,paradni otevreny svet plny zabavy !!! :-D

  • Zrovna poprvé hraju Tsushimu a je to nádhera. Hlavně ten žlutý les s létajícím listím ve větru. Soubojový systém je také ohromně uspokojivý (na hard nebo lethal obtížnost). Je to přesně taková hra, kterou jsem si přál v dětsví při sledování filmů o samurajích. Ubisoftí Assassin Shadows může jít kam patří.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit