Přejít na výpis diskuzí
Aliens: Colonial Marines - jak naváže na filmovou sérii?
4.9.2011 | Redakce Games.cz
98 příspěvků
-
ne
-
jestli myslis ty navrhy co byli ukazane ve videu tak to jsou filmove navrhy ne herni ;)
-
Na Predátora mi nešahej. *1*Zrovna pro něj by kontaktní souboj s vetřelcem nemožný být nemusel. Já osobně bych si vsadil právě na predátora.
-
To je otázka priorit. Jsou hráči a hráči. Někdo preferuje to, jiný zas ono. A je to otázkou pro programátory, jakým stylem volby obtížností do hry implementují. U fps her právě checkpointy vhodnou alternativou jsou a nahrazují možnost uložení kdykoliv, která hry zbytečně degraduje. A pokud si nastavíš easy, pak mi jistě dáš za pravdu, že hru zvládne dohrát i desetiletý děcko :-) Takže kdo má rád hardcore, dá hardcore a tíseň z tuhých bosů či návalů jednotek určitě pocítí, kdo se necítí, dá menší obtížnost a hru stejně tak musí zvládnout bez větších problémů. Otázkou spíš je, jak checkpointy citlivě nastavit, tedy délku mezi nimy. Jak už jsem dole zmínil, u tahovky Jagged Alliance je naprosto dokonalý systém ve výběru nastavení mnoha obtížností před zahájením hry, o vysoké kvalitě hry vůbec nemluvě (dodnes lepší tahovka stejnýho žánru nevyšla a nejspíš tak brzy jen nevyjde). U některých fps by se tvůrci určitě měli zamyslet a checkpointy či nastavení v možnostech hry bez ukládání kdykoliv implementovat, aby si každý mohl vybrat to, na co má chuť.
-
Dodneška si pamatuju jak mi za hlavou cvakli aliení zuby a já se leknutím málem pos*al. Jednička na director cut bez sajvů považuju za svůj největší herní etalon.
-
mourasek: áno ten hangár v Tyrargo je krutý, inak všetky levely sa dali presprintovat *3* ale tyrargo bol jednoznačne najťaží. Mimochodom jeden chlápek urobil misiu za vojaka za 11 minút :) časy:
Derelict: 1:44
Colony: 2:26
Invasion : 2:26
Orbital : 0:59
Tyrargo: 2:56
Hangar: 0:33 -
On ten level byl dost jednuduchý. Dal se celkem přesprintovat, ale ten hangár na konci s Predatorem, Predalienem, a tři Pretoriáni u výtahu, to bylo na infarkt :D Taky vzpomínám na průjezd bez savu na DC. Bylo mi tehdy 13, a byl jsem na sidlisti King :D
-
Na tuto hru se těším jako na jednu z mála, Vetřelce a první tři filmové díly mám rád, atmosféra je z této hry cítit a to je důležité.
-
Mám to taky hodně podobné... ale já se pokaždý "bojím", když se zrovna nic neděje. Ten strach z neznáma je nejhorší... ale když mi něco skočí před xicht...taky konečná, infakt a alt+F4 *1*. Dead Space, jsem odložil k ledu, dokavaď se mi nesrovná tlak, bo by to taky mohlo skonči srdeční příhodou... ale Doom 3 jsem dohrál 2x, a hrál jsem ho JEN v noci a sám doma *4*. Aj tak to byla makačka na pumpu *15*.
-
TaK checkpointy by mi taky nevadily v rozumné míře, mě jde hlavně o to, aby člověk kvůli smrti nemusel opakovat třeba půl hodiny hraní, protože to je příliš ubíjející. Hidden & Dangerous 2 jsem projel na druhou nejvyšší obtížnost - 4 savy na misi, to mi přišlo tak akorát, bez savů už to bylo příliš hardcore, navíc, pokud člověk potřebuje odejít, tak musí misi opakovat od začátku, protože to nejde uložit.
-
Já rozumím, jak to myslíš, mně dohrání celého AvP1 na všechny obtížnosti a bez bonusových misí trvalo podle steamu 26 hodin. To je podle mě tak akorát na takovou hru, kdybych to hrál bez ukládání, tak by mi to trvalo mnohem déle a to už by mě fakt nebavilo - jestli někoho baví, procházet jeden a ten stejný level třeba 10x od začátku po každé smrti, tak mě teda ne.
-
pro tebe mám jednu radu, podívej se do archivu článku ( někdy z června ) a je tady článek že děj ACM se bude odehrávat na Sulacu kde má bejt plno vetřelců ( otázka je, jak se tam dostalo hafo vetřelců a jak mariňáci ). Dále v tomhle videu je Hadley's Hope a mele něco o pokračování po třetím díle. Hadley's Hope už neexistuje, Sulaco někde bůh ví kde. Tak kde se bude sakra odehrávat děj ??? Už to, že Vetřelec 3 zvláštně navazuje na Vetřelce. Časově OK, ale najednou tu máme 2 vajíčka který si královna přinesla sebou :)
-
a práve preto je ideálny kompromis - ukladať hru lubovolne ale iba pár krat za level alebo časový úsek... tak aby si nemusel prechádzať 10 minút nudnej časti znovu a znovu. Hra úplne bez možnosti ukladania funguje dobre iba v hrách ako bol avp1 ktorý má krátke levely... v moderných hrách kde má misia niekedy i hodinu je to kontraproduktívne. A naopak ukladanie kedykoľvek znižuje dojem z hry i celkovú atmosféru kde vznikajú nezmyselné momenty keď sa hráč viac sústredí na to ukladať hru čo najčastejšie ako bojovať s nepriatelom - hráč hrá štýlom že urobí výpad, rychlo sa schová a uloží hru, ďaľší výpad a ďalšie uloženie - jednoducho takáto hre je absurdná a úplne stráca na atmosfére a udolať nepriatela týmto spôsobom dokáže i decko s prstom v zadku a keď nepriatela konečne porazí tak nemá z toho ani dobrý pocit.
-
Ukládání - já osobně checkpointy nebo levely bez možnosti uložení moc rád nemám, jestli někoho baví hrát nudnou část deset minut kvůli souboji, kde v 19 z 20 pokusů umře a když přežije čeká ho další se stejnou obtížností, tak mě ne. Za mě jsem pro to, aby hra byla obtížná i přes save-load strategii, je to přece hra. Kromě toho absence ukládání obtížnost zvyšuje uměle a hra je pak skutečně 90% času nuda 5% frustrující momenty neustále opakováného souboje a 5% dobrého vyvážení obtížnosti...
-
pre Romla : ja som písal o AvP1 !
Čo sa týka INÝCH hier ako tých založených na princípe avp1 (krátke levely + veľmi vysoká obtiažnosť) teda aj hier ako AVP2 (dlhé levely, nižšia obtiažnosť) tak som za kompromis ktorý som písal v predošlom príspevku - čiže mať možnosť uložiť hru tam kde nie sú nepriatelia alebo 2-3x počas určitého časového úseku alebo levelu. Neviem to už napísať jasnejšie. -
pre Romla: ja že nechápem ? veď som ti to práve vysvetloval - tu ide o iný koncept hry : krátke levely + vysoká obtiažnosť, herný čas je tak podobný krátkym moderným hrám. Ten kto hrá avp1 prvý krát dokáže misiu za mariňáka prejsť za cca hodinu a pol na strednej obtiažnosti.
Keby si tam mal možnosť ukladať hru lubovolne kedykolvek počas hry tak celé avp vrátane misie za predátora a aliena by človek prešiel za 2-3 hodinky a atmosféra by bola preč. Dúfam, že už rozumieš... -
I AvP2 jde hrát bez savů na nejvyšší obtížnost, po tom co jsem ho dohrál na Hard se savy, tak jsem si to zkusil i na tu nejvyšší bez savů, ale když mě v jedné misi třikrát po sobě zabil závěrečný boss, tak už jsem prostě neměl nejmenší chuť celý ten dlouhý level procházet znovu od začátku, jenom aby mě na konci zase sejmul boss. I podle achievementů na steamu si můžeš zjistit, že na takovéhle obtížnosti dohrává hry méně než 1% hráčů. Takže ať tam klidně je, ale jako bonus, ne jako základ hratelnosti.
-
A pořád to nechápeš - za dvacet minut tu hru napoprvé neprojde ani Chuck Norris, každý tady mluví o celkovém čase hraní, nikoliv o čase 100. pokusu...
-
nie, na obtiažnosti directors cut *3* a sú ľudia čo to zvládnu za 20 minút, pozri YT. A ja som veľmi dobre pochopil o čom píše - tebe totiž nedošlo, že tie leveli sú veľmi krátke, na tom je koncept tej hry založený - krátke levely ale s vysokou obtiažnosťou - tak aby mohol hráč prekonávať sám seba a skúšať či to tentokrát dokáže prejsť. Je to úplne opačný koncept ako je v dnešných hrách kde skoro ani nemôžeš zomrieť a uložiť hru môžeš kedykoľvek. A potom sú fóre plné nárekov že hra je strašne krátke keďže ňou človek preletí ako nôž maslom.
-
s týmto nemôžem iné ako nesúhlasiť. Hlavne čo sa týka bossov ako bola královná v AvP1 - bol to síce asi najľahší level celej hry ale možnosť uložiť hru by atmosféru úplne potopil. Ten pocit poraziť bossa alebo prejsť ťažký level bez jedinej záchrannej barličky v podobe save je omnoho lepší ako s ním... a ten kto prešiel level Tyrargo na obtiažnosti directors cut v AvP1 vie o čom hovorím.
Ale osobne som za kompromis - mať možnosť ľubovolne ukladať hru v priestoroch kde nie je nepriatel alebo mať možnosť uložiť hru iba 2-3 krát počas levelu alebo počas nejakého časového úseku.