Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Pan Vávra by si měl nainstalovat DCS: Black Shark aby měl správně nastavenou laťku. *3*
    • jo jo presne tak,haha je videt ze nam panacek konzolovati, realna simulace vypada hodne jinak a wing of prey k ni ma take na mile daleko, kdyby se o to trochu vic zajimal tak by to vedel.
    • Mno akorát mě napadlo totéž, když psal o hardcore hráčích a posléze o obtížné realistické simulaci:)...
  • Nedá mi to a musim si rejpnout: Pokud jsem strkal hlavu z okýnka vrtulníku, můžu posuzovat i věrnost simulace pilotáže *1* Pan V. celou recenzi špatně postavil, slovo "simulator" se mělo objevit maximálně jako označení toho, co tato hra není. Mam nalétaný stovky hodin v DCS:Ka-50, dokonce i 12 h v reálu na R-22 takže mužu posuzovat co je sim a co arkáda. Jinak nic proti arkádám nemám *4*
  • ano tak vsichni piloti musi napsat, ze tato hra neni simulator jaky si oni predstavuji ze by mel byt podle nich. Ja bych misto jedne vety napsane milionem klasickych hnidopichu, kteri uznavaji hardcore simulator only radsi slysel, jak se tohle hraje a jestli je ten jednodussi model ke skode, nebo se to i tak hraje dobre jako "arkada" a na pobaveni pro rekreacni hrace to bude ok. Ne kazdy potrebuje pred startem mackat 100 ruznych knofliku aby se vubec odlepil od zeme. A ze mi milion lidi rekne, ze v tehle hre to neni, tak jsem sice rad, ale preci jen to staci rict jednou a nemusite si vsichni honit ego na autorovi recenze. Takze ode me mate palce dolu za totalne nekonstruktivni prispevky. Bezte si honit paky na svoje hardcore fora, pokud nemate nic jineho co byste napsali. *9*
    • Podle mnohych definic je simulator zarizeni s podobnym ovladanim navrzenym tak, aby poskytnul co nejrealistictejsi napodobeni ovladani vozidla letadla nebo jinych komplexnich systemu (Google definitions).
      V pripade techto definic se nejedna o tak pevne stanovene definice, jako je tomu naprikad u matematickych definic, ale vzhledem k poctu velmi podobnych definic kolujicih na internetu bych ji povazoval za vychozi. A jak jsem uz nize uvedl, tak do co nejrealistictejsiho ovladani vrtulniku ma AA daleko.
      Pojmy typu hardcore simulator, jsou spis pojmy, ktery zavedli sami hraci nebo jsem apson jeste neslysel o pojmu hardcore simulace pohybu planet. Od ceho je potom pojem arkada? Pokud je ale pro tebe pojem simulator vse, co napodobuje byt jen vzdalene ovladani nejakeho pristroje, pak je pro mne AA arkadovy simulator *7*

      A pokud muzu mluvit za sebe, tak na panu Vavrovi ego nehonim, vlastne takhle diskuze se uz tak rozbredla, ze s nim ma jim malo spolecneho *1*
      • *...jen malo spolecnyho.
  • Pánové.... mno, kdybych napsal, co mám v hlavě po přečtení této recenze, tak mám ban a to nechci. Snad jen: DCS-UVP.CZ - to je simulátor, tato fraška je směšná parodie. Pánové, psát, že tvůrci WOPu jsou machři přes simulátory - to dokazuje, že u vás je braný jako simulátor cokoliv a to je trochu tragédie....
    • ano Black Shark je zatim to nej co se na PC da pilotovat, evidentne recenzentovi simulatory nic nerikaji, ale proto bych air assault nezatracoval. Black Shark litam hodne casto a i presto si myslim ze tohle neni vubec spatny, dobra oddychovka s peknou grafikou. Spis strielcka, rozhodne ne simulator.
      • Vzhledem k tomu že autor článku je tvůrce Mafia 1 která po stránce aut byla simulátor tak určitě ví co to slovo znamená.
        • no rict o mafii ze mela jizny model na urovni simulace je asi stejne jako rict to o tehle hre po strance letoveho modelu :) samozrejme autor clanku muze vedet co simulace znamena akorat nemusi mit schopnost ji rozpoznat :)
          • Tak abych přihodil svojí trošku do mlýna :) Mafia 1 rozhodně simulovala auto mnohem přesněji než drtvivá většina tehdejších hardcore "simulátorů". Vím to, protože jsem na tom dost intenzivně pracoval, takže vím, že jsme simulovali opravdu kompletně celý motor a miliardu dalších věcí, na rozdíl od jiných her jsme měli neskutečně komplikované interakce mezi pneumatikou a různými povrchy a vůbec tak nějak všechno a i když u M2 jsem to nedělal, nemyslím, že by se to nějak výrazně změnilo a když tak k lepšímu. Druhou věcí je ale nastavení toho všeho a přizpůsobení ovládání. Pokud hráč nehraje danou věc s volantem, nebo pokud to hraje se závodním volantem, který má jiný záběr, než volant v autě z roku 1938, tak to prostě bude jiné a bude se to i jinak chovat a je to prostě o kompromisu. Navíc i velice komplikovaná simulace se dá nastavit arkádově. Neznamená to, že se nic nesimuluje, ale navenek to vypadá jako arkáda. To samé platí podle mě i pro ten vrtulník. Apache se sice neovládá sto tlačítky a možná reaguje trochu lépe než skutečný vrtulník, ale mám pocit (nepilotoval jsem nikdy vrtulník, takže pocit), že část simulující vrtulník je opravdu simulátor, jenom nastavený tak, aby ho mohli hrát i normální lidé. Je ovšem otázka kde je hranice mezi normálním člověkem a hardcore hráčem. Mám totiž pocit, že pro řadu normálních lidí může být APache stále simulátorem moc, zatímco jak se zdá pro hardcore hráče je to málo. Druhá věc je co kdo považuje za simulátor. Pro mě je třeba důležitější fyzikální model daného vozidla/letadla, než napodobování ovládání jako u trenažéru pro piloty. Někdo zdá se spíš upřednostňuje to cvakání čudlíky, to je podle mě ale simulace kokpitu a ne vrtulníku :)
            • Plne súhlasím s pánom Vávrom, ja už mám na lietanie v hehlikopotvore taký absťák, že som si hru hneď po prečítaní recenzie kúpil a odbalím ju už na vianoce. Naposledy som hral pred rokmi Hinda. Prisadím si aj ja trošku do debaty: za simuláciu považujem fyzikálny model správania sa ovládaného stroja (je jedno, či sa jedná o auto, lietadlo, ponorku atď.), prípadne komplexnosť ovládacích prvkov - nie ako u arkády Comanche (to bola čistokrvná arkáda - štyri šipky, výška + fire boli asi všetko). Pokiaľ budem musieť pri hardcore nastavení zapojiť trochu rozum a cvik, tak som spokojný.
            • Ještě že RICHARD BURNS RALLY je jen arkáda :-)))) :o)) *1*
            • To nejsou žádné novinky ani tajemnství. Tohle všechno bylo řečeno už v řadě rozhovorů a developers diary k jedničce, jenom si to po osmi letech už nikdo nepamatuje :) U dvojky nemůžu sloužit, ale nemyslím si, že by tam byl model horší. Pointa je, že prostě víc než na té simulaci pod kapotou záleží na nastavení toho jak se to budu chovat na venek. Apache je kompromis, to ale neznamená, že je to nějak ošulené, ale spíš to bdue ovládáním. Myslím, že by třeba neměl být problém nějak to namodovat aby se to chovalo podle gusta hardcore letců.
            • Co vsechno se clovek po case o Mafii nedozvi, a navic primo z "ust" GD. +1 *4*
          • No rozhodně se k té simulaci dost blížila. Že z toho vůbec děláte takovou vědu to se slovo "simulace" stalo zakázané? Stačí aby ho někdo použil v recenzi a vy ho div neukamenujete. Pro každého člověka znamená simulace něco jiného a vše záleží pouze na subjektivním dojmu nic víc.
            • Atom: no taky jsem snad jasně napsal Mafia 1 ne? Nechápu proč sem pleteš druhý díl ten je úplně jiný. I označování simulace je pouze subjektivní záleží na každém jak tu hru bere.
            • To že auta jezdila pomalu a v zatáčkách byla nestabilní bych hned za simulaci nebral . Zvlášt´ne po tom klouzání v mafii 2 ;/
            • nevim .. ono definice pojumu Simulace ti moc prostoru nedavak subjektivnosti :) ok tak dalo by se to oznacit za spatnou (nepovedenou) simulaci .. pak to simulace je ..
  • V zásadě mi nevadí, když se ve verdiktu objeví spojení "v zásadě", které se v zásadě ve verdiktech příliš neobjevuje, ale v poslední době jsem si všiml, že pan autor spojení "v zásadě" používá v zásadě velmi často, v zásadě v podcatu. Není to nic zásadního, jen v zásadě poněkud zbytečné nadužvání těchto slov. Sám moc zásadoví nejsem, ale v zásadě mi zásadoví lidé nevadí *1*
    • ...zásadovÝ...
      • zásadovÍ lidé, stejně jako mladÍ lidé..
        • On spis myslel tu prvni vetu "Sam moc zasadovy nejsem...".
          • Aha, toho jsem si nevsiml. NM :)
  • kde a jak stahnu hru apache air assault
  • Pete.palis
    pokud existuje člověk co tvrdí, že hraje doma opravdový simulator, tak by to měl být například tento *1*

    http://www.youtube.com/watch?v=eW_7vUtkkwU&feature=related
  • S panem Vavrou normalne souhlasim, ale zde se musim pridat k vetsinovemu nazoru, ze v tomto pripade se o simulator opravdu nejedna. Pod tim si predstavim MFSX, IL-2 (alespoň co se letoveho modelu tyce) nebo jiz zminovane DCS (mimochodem, pripravuji simulator na A-10C Warthog - http://www.youtube.com/watch?v=aSIGzDMJ-ik <= doporucuji i panu Vavrovi).
    Mnohem vic se mi libila recenze v poslednim dilu Replay (http://www.re-play.cz/2010/12/03/re-play-66-apache-the-fight-hry-pod-stromecek/)
    • Je tak pro upřesnění DCS: A-10C Warthog vyšel před dvěma měsíci v momentální době se rozvijí, až do plné formy která by měla nastat začátkem příštího roku. *3*
      • Není přímo pravda. Vyšla jen betaverze a kdo si hru předplatil, ten si ji má možnost vyzkoušet a také ke hře dostane zadarmo mapu Nevady
        • Pravda to samozřejmě je hra vyšla a hráči mají možnost si ji zakoupit za plnou cenu s tím, že se hra bude postupně rozvíjet až do finální podoby, kdy si ji už nebudou muset znovu zakoupit a budou mít tak s beta verze plnou hru. Proto jsem uvedl, že se hra rozvijí, přesnějí rozvijí se přímo za chodu a hráči mají možnost v beta foru cokoliv ovlivnit. Hru mám a tedy vím, že se dá naplno létat stejně jak tomu je u FC2 bez nějakých výrazných omezeních pro hráče. V nynější podobě se pracuje na oblasti Nevada a vylepšení kompatibility pro více jádrové cpu a gpu. :)
    • V čem to podle Vás simulátor není?
      • Tak treba proto, ze vrtulnik nestartuje po otoceni klicku jako auto, letovy model je od pohledu arkadovy (vrtulnik se chova moc jako hracka, reaguje okamzite, jakoby nevazil vic nez maly model), vystrileni pulky pozemnich vojsk pri jednom naletu a navic z toho jeste bez ujmy vyvaznout taky nepusobi zrovna verne. Nehlede na to, ze vrtulnik malokdy dela takove nalety, vetsinou ostreluje pekne z dalky v hover modu (docela se divim, ze je zde pritomny). To, ze muze byt hra i eventulne slozita z ni jeste nedela simulator :)

        Mrkni na nejaky videa z jiz 1000x zminovaneho DCS Black Shark a pochopis :)
  • Tak jak? Nekdo rika ze to docela sim, dalsi ze ne, kdyz to vyslo i nakonzole... a v debate se vytahuje i DCS: Black Shark, coz je pri slovech o konzoli a arkade taky nepatricnost.

    Jak to vypada pri srovnani s Commanche? Ten jsem hral moc rad, podobne jako dalsi "neni to sim" hry od Novalogic, v cele s F22 Raptor.
    • No, nejlepší by bylo ozkoušet demo. Osobně je mi futrál, jestli je to arkáda, jen ať se to dobře hraje. Kdysi jsem vrtulníkové simy hrával, poslední dobrá co si vybavuju byl Gunship někdy z roku 2000. Ultrahardcore úchylárny (a bohužel pro mne frustrující a nudné) stylu Black Shark mě jaksi nebraly. Možná to je tím, že už nemám času co kdysi a raději si dám HawX než Lock On.
    • neni to hardcore, ale neni to ani hawX, je to nekde mezi
      • Jak jsem psal, nejsem hráč hardcore simulátorů a je mě potřeba brát trochu s rezervou :) S Hindem jsem měl, pokud si pamatuju, dost velké problémy vůbec se odlepit od země, takže ti, kteří čekají něco podobného můžou být lehce zklamáni, ale jinak bych si rozhodně netroufnul Apache označit jako arkádu. Vzhledem k tomu, že jen asi opravdu málo lidí může posoudit, jak moc je ovládání Apache podobné chování skutečného vrtulníku, je tahle debata trochu zbytečná :)
        • Diky obema, prave "neco mezi" by melo byt to prave orechove, alespon z meho pohledu. Nechci arkadovou strilecku maskovanou za sim, ani skutecny simulator, jako treba prave ten Hind. Tam uz bylo prvnim varovanim jen otevreni krabice, v te dobe mely jeste realisticke pocitacove hry manual tlousky knihy. :)
          • Právě pro tebe je tady DCS:Black shark
  • Drom
    zábavná diskuze :) ať je to simulátor nebo není, pořád je to v kategorii HRA, takže asi tak... *3*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit