Avatar: Frontiers of Pandora – recenze technického paskvilu
-
Nechcete tu recenzi aktualizovat, když v ní popisovaný problémy v prodávaný verzi nejsou a PC verze jede jak po másle? Prostě jen přidat update, ne přepisovat původní text.
-
-
A klidně třeba přidat bodík a přepsat název. Fakt práce na chvilku. Takhle to skoro zní, že je hra nějaký shovelware co člověk dostane zadarmo na cédéčku k Nesquiku a zaviruje vám počítač.
Jediné české herní médium, jehož hodnocení se propisuje do průměru na Metacriticu, by ten extra krůček udělat mohlo.
-
-
celá tato značka avatar mě připadá neuvěřitelně nudná a plitká, už první film... a ta eko tlačenká je fakt úsměvná.... dejte mi možnost hrát za lidské kolonisty a ty modré hipíky pěkně zadupat do země a pak si možná nějakou hru z tohoto světa zahraju.
-
-
tak taková hra s avatarem byla přece ta minulá ne?
-
-
tehdá mě nějak unikla a teď už je příliš složité ji legálně koupit. A ta prý stejně nebyla moc dobrá.... no je tu spousta jiných scifi značek, co si mohu užít.
-
-
no já to tehdy hrál a dobrá byla, akorát dnes už pravda v konkurenci neobstojí asi :D
-
-
-
Cameron vzal reálie z devadesátkového RPGčka Albion. Trochu je upravil, aby to nebilo do očí. No a jelikož je příběh v té hře na průměrného diváka moc složitý, tak na to narouboval něco ve stylu pohádek od Disneyho. Celé to obalil úžasným vizuálem ve 3D a jak je vidět, mělo to úspěch.
-
-
Zbytečně se autor pitvá v něčem, co by šlo shrnout takto: dnešní hry jsou po vydání rozbité sra*ky, počkat až se to opatchuje.
Já třeba PS5 mám, ale 99 procent všeho hraju na PC, je mi to mnohem příjemnější a lepší, než sedět na gauči s páčkovačem v ruce, jo, na Gran tourismo nebo Mortala fajn, ale jinak.. uff. A v HW problém není, Nadupadá OLED + DK.
-
-
špatně. Přitom nejlepší kombinace je obou světů. Výkon PC+ Dualshock, velkou TV a kvalitní repro zvuk. Prostě udělat si z PC výkonnou konzoli. Určitě ne sedět u pidi monitoru a pytlíkovat hry na klávesnici, to je za mě nejnižší forma gamingu.
-
-
Klavesnice a mys je prirozeny zpusob ovladani, prakticky nekonecne mnozstvi moznosti nastaveni pro libovolnou hru / program. Zadna nutnost proklikavat se pomoci trojuhelnicku a krizku a muset mit v obou rukach u sebe nejaky ovladac s pomalymi a nepresnymi packami.
-
-
Ddefinuj prosím pojem přirozený, měl jsem za to, že hry pocházely jako první z ovladačů od prvního začátku a na PC s klávesnicí se dostaly až mnohem mnohem později.. Nehleděpak na myš, to je zase další mraky let po tom, co se hrálo na konzolích.
A jen tak bokem, hraní na konzolích s 60fps bylo už na Atari2600 a dnešní PC hry se hrají běžně 30+ :D
(viz offic statistiky steamu apod.) -
já bych to nechal u toho programu, na hry máme herní zařízení.
-
-
Jj mys a klavesnici. Pak nemusi vznikat takove berlicky jako kruhova vyberova menu a pod.
Edit: nemluve o vrcholu vseho, kdy hra musi mit autoaim, aby se dalo s ovladacem vubec neco trefit.
-
-
o tom rozhodl už trh, proto máme ty kruhové menu. 😉
-
-
Reakce na příspěvek:
Co to meleš? Autoaim je úplný výsměch skillu a hratelnosti. Kruhové menu je prachsprostý workaround (jak příhodné). Nikdo ti nebere zaujetí pro gamepad, ale nemel zjevné nesmysly.
-
Reakce na příspěvek:
trh = líní hlupáci, kterým stačí málo, osobně se za takový "trh" stydím, hráči si od jisté doby nechají kálet na hlavu a ještě za to platí.
-
-
Reakce na příspěvek:
ach jo, dej si mokrý hadr na hlavu, počkej tak deset let, snad tyhle fanatické a infantilní názory dítěte věkem odstoupí.
-
-
Reakce na příspěvek:
Abych to nějak rozseknul, na myši hraju 30let, na gamepady jsem musel (chtěl) naučit kvůli TloU1,2 kvůli kterému jsem zakoupil PS4.
PC mám už 12let u televize a nyní nemám problém hrávat jako na padu, tak na myši. Důkladně jsem to střídal u TloU1 a obojí má něco do sebe, s jistotou lze ale říct že na padu je hra vždy těžší. Na druhou stranu se to ale ovládá mnohem pohodlněji. Takže tak :)
-
-
-
-
-
-
-
-
Tak hlavně ze ti nevadí hrát pomoci kancelářských potřeb, ty páčkovači :)
-
ja zase trpim sedet v "hernim kresle" na koleckach a hrat na mys+ klavesy a nastavovat vselijaky kokotiny abych mohl hrat 😂 radsi si lehnu do gauce s packovacem a hru zapnu a hraju bez problemu 🥹
-
-
Ne, že bych se chtěl pouštět do nejzbytečnější debaty vůbec, nicméně "nastavování všelijakých kokotiní" byl problém devadesátejch let a milénia, kdy si musel upgradovat PC každej půlrok. Mám 5 let stejný PC, vlezu na začátku jednou do nastavení, dám 2K, high detaily a možná zapnu DLSS. Voila, to je vše.
Tenhle argument je starej jak svět, nicméně naštěstí už dnes totálně mimo.
-
-
Jojo, proto jsou subreddity plné diskusích o stutteringu, shaders compilation, náhlých propadů FPS apod.
-
-
Já ale netvrdim, že technickej stav her je vždycky skvělej, to ostatně bohužel neni pravda už ani na konzolích, kde ty fps dropy jsou taky poměrně častý. To ani neřešim, že volba Quality ti tu hru dost často lockne na 30fps.
Nicméně nějaký nastavení na tyhle věci stejně nebude mít v podstatě žádnej vliv, takže to fakt už neni o hledání sáhodlouhejch řešení na redditu. Mimo Cyberpunk jsem tohle neřešil už fakt hodně dlouho, což je celej můj koment. Já si rozhodně nepotrim na nějaký hledání % zlepšení, jak ten šílenec GhostFromHell pode mnou.
-
A přesně pro takové lidi jsou konzole :) Ono je to dost často rukama. Zajímavé, že já takové problémy neměl, vyšel Cyberpunk, lidi brečeli, já hrál, nic nepadalo, nemrzlo. Většina lidí, kor dnes ti mladí, si neumí nikde nastavit nic. Ti prostě potřebují vše mít naprosto triviální bez možností nebo jsou v koncích :)
-
-
A i kdyby, tak co, mě to vždycky bavilo, zapínat různá nastavení, sledovat co to udělá, jestli to utáhnu, pak upgradovat atd. Má to své kouzlo. PC mi dává volnost ve všem a hlavně ovládání, říkám PS5 mám, ale ta věčnost, než se postava otočí s páčkou, uff, já rád přesnost, volbu, vyšší fps a tak .. :) Naopak ta nemožnost cokoliv nastavit mě na toustovači vždycky štvala :) Jak jsem psal, na specifické hry typu Mortal nebo ty auta, fajn (volat ftw tak či tak), ale jinak.. uff. Hraju už někdy od videoher a Atari, měl jsem nebo hrál jsem snad na všem co kdy šlo, ale PC je prostě top :)
-
-
Jojo, hrabat se 15 minut v nastavení a sledovat co to udělá, zkoumat proč dropuje fps na libovolný nastavení, hledat na redditu jestli to někomu zlobí stejně a jak to vyřešil, to je vážně "radost", hlavně když člověk má tak 40 minut na hraní :D
-
Urob nám láskavosť, daj si facku ty heretik.
-
-
-
-
-
Vzhledem k tomu, že nikde jinde podobné stěžování na technickou stránku nevidím, tak bych byl ohledně závěrů založených na této recenzi opatrný.
-
Omg, autor recenze pravděpodobně ani za mák nerozumí vlivu nastavení hry na svůj HW... Kámo, aby sis to to zahrál v tak šíleně vysokém rozlišení na ultra, navíc s Ray tracingem, bys potřeboval alespoň 4090.
-
-
Vzhledem k tomu, že píšeš "alespoň" 4090, předpokládám, že je tvůj komentář žertem, ale kdyby náhodou ne, 3840*1080 je cca stejný počet pixelů jako standardní 1440p, takže rozhodně žádná divočina :)
-
-
Nezapomněl jsi na ten ultrawide? 😉
-
-
Nezapomněl, 32:9 UW 1080p je 4.1 milionu pixelů, 16:9 1440p je 3.7 milionu.
Oproti tomu 4k je přes 8 mega.
-
-
-
Omg, autor recenze v textu jasně píše, že vyzkoušel všechny kombinace nastavení včetně low a snížení rozlišení.
-
-
Každopádně bych byl velmi opatrný s výsledným hodnocením, kde se nějak výrazně do známky promítá technický stav. Ten se za pár týdnů zlepší, ale známka tam už zůstane viset na věky.
Je možné, že zrovna po této hře tak jako tak za měsíc ani pes neštěkne a tak nějak s tím počítáš.
Ale představ si, kdyby dala Šárka Cyperpunku 6/10. Dneska by určitě litovala.
Pokud jde o nároky, řídil bych se tabulkou, kde je vše uvedeno s FSR a to je třeba brát v potaz. Vydavatelé už na nativ evidentně komplet zanevřeli
-
-
6/10 si Cyberpunk při vydání rozhodně zasloužil protože se recenzujou hry při vydání a ne jaký budou za 3roky...v tom tvojem komentáři je všechno nejhorší v kontextu toho, proč si firmy dneska dovolej vydávat hry ve verzi ,,jsem sraxka,, a nebo vystrhli jsme pul obsahu a budem ho prodávat jak DLC...ale když si připlatis dalších 200Euro tak budeš mít tu správnou hru a pak recenzuj!
-
-
jojo jako prostého konzumenta - který si "možná" tu hru i zaplatí tě chápu. Jak už jsem psal níže, touto metrikou by TloU vyfasoval 3/10, Survivor 2/10 a BG3 5/10 - protože to běželo blbě ve městě.
Nicméně světového vydavatele si tím "nevycvičíš" - jakože nějaké Tiscali z Prahy to BG3 setřelí, tak se Lariani příště poučí a už si to nedovolí..
Akorát tím nasmolíš všechny distributory, výrobce případné češtiny a všechny zainteresované v tom řetězci. Myslím že review bomby na Staemu stačí úplně. Vzhledem k tomu, po kolika minutách a s jakými argumenty tam zprvu "recenzovali" TloU, tak mi stačilo.
-
-
Ne nedostalo protože u tlou všichni už věděli o co jde, a a to si cením recenzentů co napsali, že je to ždímačka prachů...u BaGu3 by to taky nikdo nenapsal kvůli občasným technickým potížím, to je trošku rozdíl když to má pár bugu co spraví dayonepatch a nebo je to na sraXcky jak sníh na magistrále... u CP77 musejí bejt lidi co maj jen PS4 a koupený na tom dost naštvaný...když dali za hru plnou cenu a skončili na 1.6 přičemž ten ,,pravý Cyberpunk,, je až 2.0
-
-
Reakce na příspěvek:
S PC verzí TloU souhlasím, jako velký fanoušek "dospělého realistického světa" kde a jak se ty hry odehrávají, měly ty hry raději zůstat na PS a na PC vůbec nejít. Stejně to nikdo neocenil, jen se šíří kecy o ždímání prachů, a že 10let stará hra za 60E blabla. Myslím že to celé nestálo za to. dobrá polovina lidí myslím ani nepochopila, že to není verze z roku 2013.
CP77 na staré konzoli rovněž velký špatný, tady myslím zasáhla chamtivost akcionářů, kteří těch her chtěli prodat za každou cenu ještě víc než vůbec bylo prodáno nových konzolí. Takže to muselo i na XO, což prostě nemohlo dopadnout použitelně. Škoda. Já hrál na PC s patchem 1.3 a taky to byl "pravý Cyberpunk". Čekat 3roky jen proto, že teď je tam metro, nebo to hrát s každým dalším patchem furt znovu a znovu to opravdu neee.
-
-
-
-
"Každopádně bych byl velmi opatrný s výsledným hodnocením, kde se nějak
výrazně do známky promítá technický stav. Ten se za pár týdnů zlepší,
ale známka tam už zůstane viset na věky."A já bych s tím třeba vůbec opatrný nebyl. Ať se vydavatelé snaží vydávat hry hotové. Když by to byl ojedinělý případ, tak bych s tebou asi souhlasil. Ale vzhledem k tomu, že je to čím dál víc standard, tak si nemyslím, že by se to mělo začít obecně ignorovat a zvedat hodnocení jen proto, že ta hra si tu známku nezaslouží, ale oni to možná někdy v budoucnu ignorují.
-
-
Na jednu stranu plně souhlasím, ale vzhledem jak ohromné množství 3A vychází ve více či méně špatném stavu, bral bych to na zřetel. V podstatě jsem zatím slyšel snad kromě RE4 naprosto na všechno kňourání.
A co si budem říkat, pokud by redakce tlačila bezezbytku tvou strategii, přestanou jim posílat s předstihem klíče, přestanou komunikovat a nebude co recenzovat.
-
-
Kup si auto za plnou pálku a ber na zřetel, že to má motor v říti, destičky nebrzdej a gumy to má sjety jak polskej kamion
-
-
Ked si v den vydania kupis hru za 60+ eur, tak asi nechces cakat dalsie 3 mesiace, kym to daju technicky do hratelnej podoby. Recenzuje sa predsa verzia produktu, ktoru ma redakcia k dispozicii, nie nejaka optimisticka predstava buduceho stavu.
-
-
Reakce na příspěvek:
RE: Jevo83 - Jo tak to nehrej, protože všude je nějaký problém. Naprosto všude. Jediná v klidu hra v době vydání za rok 2023 je RE4.
A to se stejně ještě někteří nervovali, že když tam s 8GB kartou narvali všechny táhla doprava, tak se hra ani nezapnula - protože VRAM. To že existují i 24GB karty majitele 8GB nejspíše nezajímá :)
-
-
Reakce na příspěvek:
To ze vsade je nejaky problem nie je pravda. Aspon nie co sa tyka rovnakeho dopadu na hratelnost. Je rozdiel, ak sa ti niekde rozpadnu textury a je rozdiel, ci sa dostanes na 9FPS.... a je rozdiel ak sa ti to stane raz vs kontinualne. Napr BG3 som hral okamzite po vydani, 150hodin a padlo mi to cca 3-4x za cely cas, inak ziaden problem.
Riesenie nie je "jo tak to nehrej", ale "jo tak to pred vydanim poradne otestuj drahy vydavateli"
-
-
Reakce na příspěvek:
Podívej, on je problém v tom, že ten problém často nezaznamená úplně každý. Tady Pavel Makal měl problémy technického rázu, v jiných recenzích to zas není tak dramaticky vypichováno.
TloU bylo opravdu špatné, ale já to dohrál na verzi 1.0.2.1 (pvrní velký patche) a tam už zcela v pohodě, dnes to pravda běží ještě lépe.
BG3 někdo řeší někdo neřeší - ve městě je logické že to poběží pomaleji než na louce, ale slyšel jsem i takové ohlasy že to "ve městě špatně optimalizované" - no co k tomu říci.
Poslední roky ukázaly, že hry jsou už tak obří monstra, že dokonalé fungování na miliónu konfigurací a pod low level API DX12 (tam je proti DX11 velký rozdíl) není ihned samo sebou. Pokud to někomu hodně vadí, nezbývá než hru hrát po 2mes a nebo úplně přeskočit.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Chcel by som panom, co nizsie vedu dolezitu diskusiu o PC vs Konzole, dat namety na dalsie dolezite diskusie:
1. Brambory vs ryza
2. Pivo vs vino
3. Rock vs Pop
4. Tricko vs kosela
Az to vyriesite, vymyslime nieco dalsie.
Avatar je sklamanie, Ubisoft by uz mohol zacat investovat aj do scenaristov, open world sandboxy im idu, ale bez pribehu to je fakt ako hrat excelovu tabulku.
-
-
A Pepsi vs Coca Cola. To doma řešíme furt 😀
-
-
Žádné překvapení se nekoná, vyzkouším za několik let až bude ve slevě za pár babek. Zatím hraji Assassin's Creed Valhalla a jsem spokojený, tady se jim podařilo vytvořit celkem fajn svět...I přestože má svý větší hluchý místa a questy při kterých jsem si vyloženě nudil. Ubi jsou přeborníci na vytvoření hezkých světů, obsah těch světů je ale bohužel většinou bída a někdy i přímo tragédie.
-
Človek je kľudný že má dobre PC a je mu to na nič. To je už smutné toto. 😠
-
Skoda, kdyz uz i herni novinari citi potrebu vypustit rant. Doufam Pavle, ze to treba za rok zkusis a uzijes vic uz opatchovane a snad plynule.
-
Koukat na ty screeny ze hry vysoký 360 pixelů na 4k monitoru je absolutní slast 👌.