Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Už první věta svědčí o tom, že o herní scéně nevíš absolutně nic. Drž se svého koryta. (Tetrisu)
  • Ahoj, prepac ale... no komplexne rpg to bolo, ale HC? No neviem. mne ako RPG hracovi (rebricek zanrov hier 1.RPG, 2.RPG, 3. RPG, 4. MMORPG, .......... 10. FPS, 11. RTS,...) na DA chybalo a vadilo hodne vela veci. Na medium obtiaznosti si mal velke problemy? Hm, ja som mal problem mozno .. 5 krat za hru (aj to prehanam, samozrejme ide o to aky je tvoj main char, mag to ma podstatne lahsie, ja som hral za tanka a ten to mal hlavne na zaciatku (kym som nestretol healera) dost tazke). Takze od HC rpgcka, alebo od tazkeho RPGcka to ma IMO hodne daleko. Netvrdim ale ze to bola akcna mlaticka, to je samozrejme hlupost. Jednotka nebola, no dvojka na 95% bude. Staci pocuvat vyjadrenia tvorcov, pani z Biowaru si povedali ze jebeme na desatrocne skusenosti s HC RPG, prejdeme na trapne akcne kokotiny, lebo tie maju vacsie predaje (myslim ze dragon agu sa predalo viac jak vsetkych ostatnych hier dokopy - nie necital som to nikde, len si to tak tipujem).

    Takze, ano DA bolo "normalne" RPG, no je velmi velka sanca (skor ano ako nie) ze DA2 bude diablovka.
  • Vite Zdendo nerad se bavím s arogantníma hloupýma lidmi, kteří navíc používaji Wiki jako Holy Byble. Nejde o argumenty jde o vaše vystupování a jednání které je mě v zásadě proti a proto již na to nebudu ani reagovat moc, na Wiki jsem nepotřeboval se podívat ani jednou, já si tu dobu pamatuji a mohu s klidem prohlásit že i na pár Pc her jsem se podílel a podílím dál, ale vy evidentně s Wiki velice rád čerpáte a navíc vy už ani neargumentujete spíše jenom se snažíte provokovat.
  • tak s tymto plne suhlasim.....cele je to ahadka o tom co je RPG....nezhodli sa...potom do toho niekto vniesol nieco ako "true RPG"...a to do riti akoze co ma byt?....DEFINUJTE co si pod tym predstavujete...nepopisujte stare hry....tie nemali kopu veci, ktore maju tieto nove.

    Okrem definicie, ktoru tu niekto pastoval z wiki..pre mna je RPG hra taka, kde dostane pod palecpostavu, s ktorou mam prejst pribeh....ju potom tvarujem veci ako povolanim....zvysovanim skillov pri roznych vlastnostiach. Na pocte vlastnosti, schopnosti a struktu absolutne nezalezi, pokial ich variacie maju rozny dopad na moznosti hry, cim sa vytvara roznorodst moznosti reisenia danej situacie v hre [som silnejsi, mam viac many, mam lepsie bonusy k danmu typu zbrane, mam lepsie schopnisti v komunikacii, vyorbe nejakych lektvarov...atd.] tu postavu si formujeme ako v BG1.a2. tak v ME...ak aj v DAO...este aj v tom diable a inych hack`n`slash hrach. vsetko su to RPG...niektore su ale zamerane na nenarocnu lahku hratelnost vid h`n`s ako diablo ci torchlight...ine ponukaju hlbok moznosti formovania postavi vlastnostami.....dalsie hlboko statiskticky riesia priebeh akcie ..ine ti daju "epicky pribeh s akciou"...stale mas nejaku postavu do ktorej s avzijes a keby si to spustil znova a zacal ju levelovat inac tak dsotavas ine moznosti.....ja v tom ME, ktory vsetci odsudzuju, ze to nie je RPG...JE....rpg je siroky pojem a viac ako hociktory iny zaner potrebuje hlbsiu specifikaciu jednotlivych smerov. Hadate sa preto, lebo akzdychce nieco trosku ine.....mne napr. nevyhovuje hrabat s stale v batohu a porovnavat kazdu jednu vlastnost na kazdej zbrani a rozmyslat, komu by padla najlepsie....bohuzial mam taku uchylku, ze ked mi to hra ponukne tak si neviem pomoct.....na druhej strane mam rad situacie, kde sa musim rohodnut ci to bude tak, alebo naopak a tym sa mi cely pribeh zafarbi nejakym inym odtienom.....mam rad silne pribehy....DAO ho malo, ale bohuzial..rovnako ako mass effect nemalo v scenary taky "twist" ako napr. KOTOR 1, kde clovek pomali padol zo stolicky ked pred koncom zistil, ze on je vlastne ten rewan, ktoreho cely cas vsetky postavy spominali. to bol taky silny pribehovy moment, ze napriek neodskriepitelnej kvalite pribehov DAO a ME nechavaju v hracoch pocit, ze tam neico chyba...a potom sa to zosobnuje do konstaovania, ze to nie je RPG.....dalsim dovodom je, my vsetci okolo 30ky uz mame odohrate velke mnozstvo lepsich ci horsich hier.....mame nadhlad a na vsetko sa dokazeme pozerat ovela viac analyticky ako ked sme boli teenageri, pre ktorych bol svet gombicka a ked na vtedy nieoc chytilo, tak sme si to postavili na piedestal aj preto, lebo vtedy to nemalo tolko konkurencie ako teraz. Uz si tie hry proste neuzivame tak ako predtym....to ale tym hram nemozeme vycitat....pozrite sa na mladasov co vysedavaju na gaucovke a saskuju s gamepadom pred telkou...vynasaju do nebies sucasne hry, ktore im davaju ten pocit dokonalosti ako nam tie z nasej bezstarostnej doby. ZDAR....zacnite si uzivat a nehladajte chyby *5*
  • Aha, takze podle tve logiky je i Doom vlastne RPG, ze? Nebo GTA 4, to musi byt RPG jak vysite. ME2 je hodne nepovedena strilecka s dost slabym pribehem (prerostly Terminator? wtf?). Navic kde v ME2 jsi videl vic cest? Nekam priletis, jdes uzkym koridorem, kde vsechno vymlatis a jdes jinam. Tomu tedy rikam moznost volby jak hrom. Jedina volba jsou partaci na konci a i tak se musis hodne snazit, abys vybral ty nespravne. A nebo volba nechat/nenechat si zakladnu? A bude to mit stejny vliv, jako nechat/nenechat zit council? Tedy ve vysledku nulovy? Vsadim se, ze to tak bude. Takze ano, ME2 je osekana strilecka pro konzolisty, jako DAO 2 bude osekana mlaticka pro konzolisty.
  • Dohrál jsem ho dvakrát a přesto tvůj názor nesdílím. NWN 2 včetně datadisků je hra mnohem komornější - příběhově i technicky, odehrávající se v méně lokacích, s primitivní hratelností. Souhlasil bych, že DA nemá na BG 2 co se týče hratelnosti - mechanismy DnD umožňují hráči proniknout hluboko do systémů hry, v DA autoři svůj systém do hloubky neodhalili a zároveň ho dost zjednodušili. Tohle je to jediné, co z BG 2 dělá víc HC hru, než je DA. Ale obě NWN jsouproti těmahle dvěma hrám prostě shit.
  • preboha o com to meliete?.......co ste od tej jednicky cakali?....ved to bolo komplexne az hardcore RPG....ze bolo vyladene ovladanie?......neviem ci ste videli konzolovu verziu, ale vyzerala rozhodne inac ako PC.....mozeme sa tu bavit o grafike pripadne o tunelovosti, ale tu robili Bioware stale. Neviem na akej obtiaznosti si to mastil ale uz na strednej to bol pomernevelky problem a vyuzivat Tactics bola v mnohych situaciach nutnost. Mi popis presne co ti vadilo....lebo :"jednicka dost skripala" je dost divna haluz....podla mna to bola vymakana hra, ktora sa rozhodne nedala povazovat za konzolovu akcnu RPG mlaticku ...to potom je mass effect uz asi adrenalinovo arcadove TPS.....nevim co si vsetci predstavujete pod RPG....pol hodinu cakania na doplnenie zdraviaa many?......nebudte na smiech...ani sami neviete co ste od toho cakali....... *11*
  • Blade:Sensibile Soccer neni NHL.Cekal jsem ze to z toho nazvu pujde poznat kdyz uz jsi to nehral.Stejne tak BG vyslo pred 10ti lety ne 20ti.NEdokazal si uvest jedinny priklad hry ktera vysla pred 20ti lety.Ted uz Wiki neprohledavej uz by se tim nic nezmenilo ale diky za tvuj prispevek do diskuze ( p.s. ciste o grafice to fakt neni )
    Barbar: Je stebou sranda jsem rad ze jsis v mem postu "asi" nasel tu chybu co se tyce strategii a ty ostatni jsi vypustil ( radsi ? ).Co dneska se hrou neudelaji cesty , hranice a dobyvani uzemi nepratel.Pravda "asi" mensi chybka ale myslim si ze i kdybych tam misto S1 napsal Warcraft 1 tak by si me "uzemnil" znicujicim argumentem ze i ten vychazi z Duny a proto se to take neda srovnavat :-) .Je to prece napsano na Wiki ze ( asi ? ) :-)
  • A to je prave ten problem. Spolecnost vyhlasena svymi RPG proste neumi udelat akcni hru. Rikejte si co chcete, ale ME2 je v tomhle ohledu shit. Aneb svec se ma drzet sveho kopyta. Navic ME2 spousta lidi, vcetne mne, koupila, protoze je ani nenapadlo, ze z akcniho RPG udelaji ciste akcni hru, navic se stupidnim pribehem a hlavne chteli videt pokracovani pribehu jednicky. Osobne si myslim, ze s DAO2 si nabehnou jeste vic, protoze spousta lidi uz vi, co na ne ceka.
  • Zdenda666-To jsem rád neboť si neuvědomuješ bohužel s neznalosti že strategie se vyvíjeli odlišně :) Setlers by se dalo říci vycházel ze Sim City (prvního) za to Star Craft vychází s Duny (pokud chcete dál tak třeba Powermonger) proto dělení na budovatelskou a defakto strategie:-) Je vidět že v tom máš hokej..jediné co mě těší že tu jsou lidi kteří tomu celkem rozumí a chápou co píšu ... osobně doufám že příště žádné nebude neboť nerad házím hrách na zeď.
  • Hrál si někdy Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer? To byla hra, na kterou DAO nemá ani v nejmenším.
  • s ME som sa zmieril, lebo to fungovalo velmi dobre.. DA uz bolo horsie, pribeh to veruze silny nemalo.

    A asi sa nezmierim s tym ze robia diablovky. to im mozem jebat
  • Otázka je, jestli ej to špatně nebo dobře
  • Baví mě, jak se všichni odvolávají na pravidla DnD. Četl jsi pravidla nové edice? Díky Bohu, že si Bioware šli svojí cestou.
  • Hrál jsi vůbec NWN,?? To byla snad nejsračkovitější hra od Bioware, co se hratelnosti týče. Absolutně primitivní a nezáživná rubačka, v níž si na konci držel v rukách zvěrstva typu Katana + 42 a podobně...A povolání? Mezi Rangerem, Paladinem a Fighterem téměř nebyl rozdíl, Druid a Kněz také sdíleli více kouzel než je zdrávo atd. Prostě to chce bejt férovej a sundat si růžový brejle...
  • Ty tenhle žánr nevytvořili a ni nedefinovali, existoval už půl století předtím. Role playing game - takže hraní, vžití se do nějaké role. Bodíky a schopnosti jsou fajn, alenemůžeš si na jejich základě nárokovat pojem RPG.
  • Bioware šli novým směrem. Dynamické akční hry, u nichž hraje prim příběh a důraz na silné postavy. Ber a nebo opraš staré hry...Já jsem se s tím už hold smířil.
  • Nemůžeš srovnávat Gothic s Baldurs Gate, Fifu s NHL, C&C s Age of Empires, Fable s Falloutem... ale můžeš srovnávat Fallout s Falloutem 3, Baldurs Gate s Dragon Age, Gothic s TES, Torchlight s Diablem... Rozdíl mezi dnešními hrami a hrami před 20 lety? Grafika. Takže s klidným svědomím můžeš DAO a Baldurs Gate (jak autoři hrdě prohlašovali, tak DAO je duševní nástupce BG) srovnávat - DAO nesahá BG ani po paty v hratelnosti, dialozích... jediné, v čem vede je grafika.
  • Barbar: Takze strategie a ostatni zanry nelze srovnavat ale rpg ano.Diky pobavil jsi me takze zase priste cau ! :)
  • Ty hry ani mezi sebou nelze srovnat vzhledem k tomu třeba že Setlers je budovatelská strategie a StarCraft je akční strategie (což některé servry třeba herní rozdělují). Takže tenhle příměr co si napsal je naprosto scestný.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit