Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Prepáčte, proste to sem musím dať:

    http://vimeo.com/74025061

    *1*
    • co me desi je to ze by to spousta asocialu fakt chtelo
      • No však to je dobře ne? asociálové budou doma s Oculus Riftem. Víš jaký tohle má obrovský potenciál, třeba pro nějakou "léčbu" uchyláků?
    • Robotron3
      Lepší než život *4*
    • snad k tomu budou prodávat i tříselní přípojku *1*
      • která se doufám jen tak neodrovná za 3 neděle *1*
      • Mortuus
        "a od té doby lidstvo začalo pomalu vymírat" :D
  • Nevím, jestli jste tak docela pochopili, co se Kuchera snaží říct. Ono to má hodně co dělat s tím, jak mozek vnímá. Když budete mít na očít OR nějakou dobu, tak přestanete vnímat, že je to virtuální realita a mozek potom nepozná, že se jedná jen o digitální bafnutí. Pro něj nebude rozdíl mezi baf ve hře a opravdovému strachu o život ve skutečnosti. Nevím, jestli znáte pokus s umělou rukou. Ostatně je zmíněný i v původním článku z penny arcade. Mozek je prostě blbý. U hororové hry je asi účel co nejvíce hráče vtáhnout do děje a zhutnit atmosféru, ale je rozdíl mít husí kůži na zádech a sem tam se leknout, a mít něco jako reálnou vzpomínku na stresovou situaci, kterou jste zažili. Rád si s tím jednou zahraju BF, CoD, NFS nebo jinou závodní hru nebo RPG, ale na horory mě určitě neužije.
    • kubakoumi
      Tohle je strašně důležitý postřeh. Přesně v tom je vtip. Doplnil bych, že tím, že se takhle rozmaže hranice virtuální a skutečné reality zaměstnáte mozek natolik přímým vjemem, že bude pohlcen přesně jak píšeš. K tomu je ale potřeba dodat, že Oculus nedodává přirozené záchranné mechanismy, které by mozek ve skutečnosti použil. Viz ten příklad z článku, kdy na vás něco bafne a vy nemáte možnosti použít v této realitě ruce, nohy atd. Pouze herní mechanismy, jejichž ovládání není ale při tak autentickém zážitku pro mozek přirozené. Opravdu si myslím, že tím roste riziko neúměrné frustrace a nedej bože i možnost rozvoje poruchy osobnosti.
    • Ja horory nehraju ani na monitoru. Tohle by me fakt asi zabilo *1*
      *13*
    • To je hrozně složitý, nedá se tak snadno říct, jakej má VR vliv na psychiku, už jen díky tomu, že tak masivně ještě nebyla využívána. Podvědomí dokáže rozlišit realitu od fikce, problémem spíše je, že se..lidem začne víc líbit v té "fikci" a začnou zanedbávat skutečný život, srovnal bych to třeba s některými hráči MMO her, jsou schopni u toho sedět i několik dní a sociální zdraví je někde na třetí koleji, virtuální realita je pro to ještě lákavější, ale nemyslím si, že by to bylo takový peklo v konečným důsledku. Když už nebude sedět s Riftem na hlavě, bude sedět u PC.
      • Robotron3
        Tak je to únik a takových úniků tu bylo a je moc. Přičemž když se to nepřehání, tak je to v pohodě. To je pořád stejný.
        • Právě. Jen je to možná jako únik lépe uchopitelný, člověk se tam lépe vcítí...ale jelikož jsem člověk s velkou fantazií, dokážu se klidně úplně stejně vcítit i do knihy.
          • Robotron3
            No a to je otázka, jestli třeba (u některých lidí) není ještě větší únik právě ta fantazie, jako u knížek, než čim reálnější simulace. Kdy se člověk cítil být víc pohlcen světem a příběhem, když četl Hobita a Pána prstenu, nebo když viděl film? Já určitě při tý knížce. Spíš bych řek, že čim víc se něco blíží realitě, míň zapojujeme fantazii, a pak to na nás má menší vliv. Nemyslim lekací jako při hororu, ale ten psychický vliv, co v člověku chvilku zůstane, třeba po dočtení knihy.
            • XorxoxTalarius
              Mne se to stava u anime :D
            • Svatá pravda, při čtení knihy zapojujeme svoji představivost a fantazii podstatně víc, než když ji dostaneme naservírovanou v podobě filmu už v reálné podobě a pro mozek už není co si domýšlet. Kdybych měl spočítat, kolik filmů na mě zapůsobilo tak, že jsem po jejich dokoukání seděl a koukal a přemítal, tak bych je spočítal tak na prstech jedné ruky. U knihy je to téměř pokaždé. Člověk se s tím příběhem a vším okolo sžije mnohem víc.
  • "kino nabízí hororu věci, které nelze realizovat jinou uměleckou formou (...) Strávil jsem v kine pořádnou dobu snažíc se potlačit nutkání vypnout tu věc.. Byla to pekelná noc. Rozhodně ji neplánuju v brzké době zopakovat."

    Benjamín Kučera, zkušební promítani, 1907, Brno.
  • Na simulátory je to perfektní.
    • Přesně tak, už se těším. Myslím že výrobce Track IR musí být z OR celkem nervózní. *4*
      • rancor1223
        Nechápu kdo předraženej TrackIR kupuje teď. Co teprve s příchodem OR, kterej nebude stát o moc víc. Mimoto FreeTrack dělá to samý a výrazně levněji (přesněji skoro zadarmo).
        • Asi jste nezkusil oba produkty porovnat. Protože TrackIR má mnohokrát menší odezvu a vyšší přesnost a citlivost. To, že je drahý, je důsledkem toho, že se nejedná o mainstreamový produkt.
          • rancor1223
            Já žádný problémy s odezvou nemám. WiiRemote funguje perfektně.
    • No ja si popravde neviem moc predstaviť, že by som ovládal nejaký HC simulátor len po hmate... *9*
      • No, pokud vlastníte dobrý hotas, jako například Saitek X52 nebo novější, Hotas Warthog nebo logitech G940, tak si s hledáním klávesnice nemusíte dělat starosti. Tyto joysticky mají takovou megasadu programovatelných tlačítek a funkcí, že za celou hru z něj vůbec nemusíte sundávat ruce.
      • Na volant nepotřebuješ vidět. U nějakého komplexního leteckého ovladače to může být problém. No a klávesnice může být komická *1*
        • rancor1223
          Docela uvažuju nad koupí něčeho jako Razer Orbweaver. Na tom se ruka snadno a rychle zorientuje a nemusel by být problém to s OR používat. S normální klávesnicí by mohl být dost problém. Jak tam tu ruku jednu mám, tak už se vyznám i poslepu. Ale ta představa jak si sedím s OR na hlavě a šmátrám po klávesnici a hledám WASD, je dost zábavná *1* (i když by byla zábavná asi jen pro pozorovatele)
  • Tak že součást balení Oculus Rift budou i plínky *1*
    • a jedna rakev střední velikosti
  • TODLE je budoucnost!! ne nějaký "nový konzole"
  • Já jsem pos*** u hororových her i bez OR (proto je nehraju), takže pro mě naprosto padá jen myšlenka, hrát na tom hororovou hru *1*

    Ale takové závody, kde bych se mohl s oculuserm rozhlížet do stran, do zrcátek atd, abych měl normální přehled, tak to by bylo super *4*
    • Presne. Hororov mam dost v praci, nehram ich ani nepozeram filmy. Ale F1 by som si s tym zahral hned
      • Hele zrovna na F1 jsem taky myslel. Když si představim, že bych k tomu měl volant, pěknou sedačku, nějaké dobré ozvučení a oculus... to by byla jízda *1*
  • Podla mna je to len otazka zvyku, kedysi ludia utekali z kina v panike lebo si mysleli ze sa na nich ruti vlak *3*
    • Ahhha, tady někdo viděl film Hugo a jeho velký objev :D
  • 3d sexvilla s oculusom prinesie pokoj do geekovskych nohavic *1*
    • to som iba tak trepol a ono to je real plan : http://www.chathouse3d.com/
  • rancor1223
    Já to říkám od první chvíle co jsem viděl první horrorovky pro OR. Bude to jen otázkou času než to někoho položí (a můj tip je, že to moc dlouho trvat nebude).
    • No hrát s tím třeba Outlast tak si asi opravdu dobrovolně nechávám zastavit pumpu:) Ale zase hrát s tím třeba Deus Ex, Mass Effect nebo Battlefield, to musí být skvělej zážitek:)
    • Souhlas, bacha na to..

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit