Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Ilusiveman

    RDR2 budiž, ale Subnautica co do "hloubky" světa, je 1.ka :D To bylo dobrý překvápko. Konečně plnohodnotnej, pěknej podmořskej survival. Sic by mu slušela hra ve ztracené dvojici možná víc a na jeho případně suplující AI, by mohl stát kus pomořského příběhu... ale já rád sbírám, mě to ohromilo i takto. (:

    za ten svět si tvůrce zaslouží daleko víc,tuto kategorii, než na akční hratelnosti založená plošinovka v hezkým kabátku, ale vy jste ti hipstři kategorii :D



  • Houdini

    Subnautica!

    • jindra.veliky

      to bych tam dal misto kingdom come

    • Ilusiveman

      ANO!

    • Presne...ty hlubiny nemely chybu, cim vetsi hloubka, tim tak zvlastne sklicujici pocit. Jak ja se tesim na ten datac.. 

  • kkING

    Tady musi jednoznacne vyhrat nejaka budovatelska strategie😀, protoze nejlepsi svet je ten kde jsem nejlepsim panem JA

  • michaliuz18

    pani a damove, zacina best of 2018 az do března :D

    • a pak best of of best of 😛

  • iSpirit
    Shadow of the Colossus a RDR 2. Obě hry mají meditativní hratelnost a atmosféru, což je ve hrách unikum. Svět těchto her je uklidnující a podmanující.
    • Veskoslav

      Shadow bych tam nedal z důvodu, že je to remaster a prostě je to jenom vylepšené prostředí, co tu už bylo:)

      • Ilusiveman

        remaster už se tak nějak běžne tu dnes hodnotí, s přihlednutím na přidanou hodnotu, ale pravda, s umístěním do kategorie best of 2018, to je trochu ošemetnější pojetí. 😐

  • Veskoslav

    Já nevím, co všichni na tom Monster vidí. Nedokázal jsem to ani po 6 měsících dohrát. A herní svět? Jo, ze začátku dost fajn, ale člověk si začne pak všímat věcí, že se neustále opakují. A pak to začne být nuda. Furt dokola. Fakt je to svět, který Vás nadchne, když vstoupíte do něj poprvé. Ale čím více času v něm strávíte, tím více začne nudit.

    Za mě osobě:

    1. Spiderman (mohl by být živější)

    2. Assassin's Creed: Odyssey

    3. GoW (Nevím jaké byly podmínky, ale každý svět mi přišel dost zajímavý a člověk se do něj vrátí).


    Černý Petr pak pro Subnauticu.


    A cestování v RD? To je něco, co každý "chce". Dokola a dokola jezdit pořád tu samou nudnou trasu...

    • Ilusiveman

      Nu Creed, byl širokej, ale hlubokej inteligencí těch objektů tak po kotníky, podle mě. Za mě tedy vůbec. Po směru herního světa. "Tourists Tour" dost dobrá, + teda herní možnost jit až ke dnu s enemáckou lodí a dosbírat si tam na dně loot.

      Spidey byl skvělej, ve "všech" smerěch posun 2,0, pohyb po zemi, plácání si s fanoušky a cosplayery.. nicmenéně new york ala prototype po 150...? ale musím uznat, že byl nádhernej. (:

    • TheGGG

      cestování v RDR bez problému... s filmovou kamerou to uteče a díky tuně náhodných eventů to není nuda ani normálně...

      pokud by tam dali fast travel, pak maximálně v nějaké omezené podobě, nebo až v pozdější fázi hry....

    • BohumilCisar

      Jestli tím RD myslíš RDR2, tak tam jsou 3 způsoby fast travelu - vlak, kočár a nebo mapa v kempu (pokud upgraduješ). Pokud tě jízda nebaví a nemáš po ruce vlak ani kočár, tak prostě zadáš waypoint na mapu, najedeš na cestu, zapneš filmovou kameru a hráč tam dojede automaticky, aniž bys musel cokoliv mačkat. 

      Ale zrovna RDR2 je první hra, kde mě nevadí jet po stejné cestě po padesáté, hlavně díky rozmanitému počasí a random eventům - člověk nikdy neví, jak bude cesta probíhat a pokaždé je to jiný zážitek... Krásný opak toho, co jsem zažil v Kingdom Come, kde bylo pořád stejné počasí (a když pršelo, tak z jasné oblohy) a totálně mrtvý svět, ve kterém hráč potká buď pocestného, kterého nejde ani pozdravit a nebo nějaké zmatené zvíře.

      • Majkl

        právě že i v cinematic kameře musíš celou dobu držet zmáčklý tlačítko, jinak nejede, nebo jsem něco přehlédnul?

        • BohumilCisar

          Pokud zadáš (nebo je zadaný misí) waypoint na mapě, ke kterému  to v navigaci ukazuje žlutou trasu, tak nemusíš nic mačkat a jede to plně automaticky. Pokud jsi v misi, kde je nějaký hromadný přesun a není zadaný waypoint, tak v cinematic kameře musíš mačkat / držet tlačítko pro chůzi / klus. 

    • iSpirit

      Tož jezdí jinou trasou.

      • Veskoslav

        Jízda baví poprvé, podruhé, možná i potřetí. Ale fast travel by měl být v takovém světě samozřejmost.

        • iSpirit

          to máš jak u Wowka, jedna půlka ti tvrdí, že Dungeon finder byla nejhorší věc o WOTLK a druhá bude v opozici.

          • Veskoslav

            Cestování ve Wowku (nikdy jsem se nedokázal proplazit přes level 30) je jedno velikánské utrpení. Měla by tam být možnost. Kdo chce, využije, zbytek ať si vypne:)

  • dworkin

    RDR 2 má úžasnej svět, ale měli do něj implementovat plnohodnotnej fast travel system. Četl jsem, že je to tak schválně, abych jako zpomalil do toho westernového tempa, ale na to jim házím bobek. Je to můj volnej čas a když chci nějakou cestu přeskočit, tak mi to hra má umožnit. Ať "cestou" vyhládnu nebo se unavím, to je mi fuk. Ale nechci jet tu samou pětiminutovou cestu po sto dvacátý první. Ostatně z campu cestovat jde, tak proč ne sakra odevšad?

    Hru mám samozřejmě už dohranou, je parádní a určitě si ji zahraju znova, ale zatím mě představa, že zas budu hodiny akorát mačkat tlačítko pro pobízení koně (a znovu na něj nasedat, když generátor emergentní hratelnosti usoudí, že už to dlouho nenakouřil do stromu), od dalšího hraní odrazuje.

    Je to zase ta stará písnička, jestli je důležitější, abychom si zahráli to uměníčko, jak ho autoři zamýšleli, i když třeba vůbec nechceme, nebo jestli si hru můžeme užít po svém, když o to máme zájem a když implementace navíc prakticky nic nestojí.

  • RDR bych si rád zahrál, ale konzoli si kvůli tomu pořizovat nehodlám. Celkem by mě zajímalo, jak fungují ty exkluzivity, tj jakou kompenzaci poskytne výrobce konzolí firmě, co souhlasí s tím, že svou hru omezí jen na jednu konzoli. Je to prostě trik výrobců konzolí, jak své konzole prodat.

    • Prostě R* vidí, že se ty jejich hry vývorně prodávají na konzolích hned po vydání a nehodlá si to ku*vit tím, že vydá i zároveň na PC, kde přecijenom ta kultura nakupování her není tak dobrá.

      A pak po dvou letech to šoupne na kompy, kde si to koupí ti, co ještě nehráli + i hráči, co mají už nějakou konzolovou verzi. Pro ně to je tedy výhra jako prase.


      A konzoli i se hrou seženeš za pár korun a po dohrání všeho to můžeš zase prodat za většinu tebou vložené částky - to je něco, co na PC nemáš, protože hru máš zamčenou na účtu a nikdo to od tebe nekoupí za stejný prachy, jaký dostaneš na konzoli.

      Já to nechápu, že ještě někdo trapčí jenom s kompem, když ho zajímají hry i na jiných platformách. Osobně mám PS4, XO, Vitu a 3ds, protože mě ty hry na těchto platformách zajímají a baví. Plánuju i Switch a kdyby na PC taky něco nového vycházelo, co bych chtěl hrát, tak třeba koupím i novej komp. Fakt nehodlám po fórech brečet, že mi to či ono nevyšlo na omojí krabičku a chci se bavit u kvalitních her.

      • to není ani tak otázka peněz, vydělávám dost. Spíš nepotřebuju 2 herní zařízení v baráku. Já už hraju jen tak nározově. Třeba rok vůbec nic, pak mě to chytne, tak si dám tak 2-3 hry a pak zase konec. Kdyby teď přestaly jakékoliv nové hry, vůbec by mi to nijak nevadilo. Máme zásobu tak 40-ti nej starých her, které můžu hrát pořád dokola až do konce života 🙂

        • BohumilCisar

          Tak pokud ti to tak vyhovuje, tak to je tvoje věc, ale zbytečně se ochuzuješ o kvalitní díla. Nevím, jak ostatní exkluzivity, ale RDR2 je pro mě nej hra za posledních min. 15 let, je to pro mě teď stejně bombastické, jako kdysi první Flashpoint nebo Fallout a přitom jde vesměs "jen" o geniálně napsanou koridorovou střílečku s open world prvky :) 

          •  Jednak mne RDR moc neláká tématicky (westerny nejsou můj šálek čaje), a "koridorové střílečky" taky nejsou můj šálek čaje, tj vypadá to zajímavě, ale klidně se bez toho obejdu. Navíc na hype už moc nevěřím, protože v poslední době jsem se opakovaně spálil. Witcher 3 byl vychvalovaný jako hra desetiletí, dle mého nadprůměrná hra s kopou nedostatků, rozhodně nic co by byla povinnost si zahrát. Divinity Original Sin 2 - vychvalované jako nejlepší RPG za posledních 10 let. Podle mého je ta hra prostě špatná a nechápu, co na tom kdo vidí. Ve skutečnosti tak jediná konzolová exkluzivita, která mne opravdu mrzí, je nejspíš Bloodborne

            • TheGGG

              RDR 2 není koridor.... a na PC to bohužel do dvou let asi vyjde...

            • BohumilCisar

              Tak to už je na tobě, já si myslím, že každý si může v RDR2 najít to svoje i když není fanoušek westernů (jako já). Já se třeba hodně ztotožnil s hlavním hrdinou a vztahem k přírodě a odporem k "civilizovanému" světu, navíc to není žádný metrosexuální nadčlověk, jak je dnes trendy, ale je to celkem normální padesátník s cynickým humorem. Celá hra je jako dost dobře a  inteligentně napsaný akční film s propracovanými charaktery (třeba něco jak Heat od Michaela Manna). Jinak ten W3 šel taky úplně mimo mě a taky občas nechápu, co na tom kdo vidí, ale někdo to tak může mít i s tím RDRkem... 

              Mě ta hra vyšla hodně draho, protože jsem si vlastně koupil XOX jen kvůli ni (a vlastně i kvůli prvnímu RDR, které mě ale tolik nebaví), ale rozhodně nelituju. 

              • NewKy

                Reakce na příspěvek:

                To sis zrovna mohl koupit PS4 Pro a zahrát RDR2, God of War, Horizon Zero Dawn, Spidermana a další pecky. Kupovat drahou konzoli jen kvůli jedné hře je IMHO nesmysl.

                • BohumilCisar

                  Reakce na příspěvek:

                  Pro mě to nesmysl není, protože ani jedna z tebou jmenovaných her mě nezajímá, možná Last of Us bych zkousnul. Naopak na Xboxu je Forza, která mě zajímá, ta je sice i na PC, ale já herní PC nemám. 

                • Derp_1337

                  Reakce na příspěvek:

                  "Kupovat drahou konzoli jen kvůli jedné hře"

                  Drahou konzoli??? Já teda nevím, ale na Black Friday jsem viděl PS4 a Xbox One za 5900Kč, což je v porovnání s cenou PC prakticky zadarmo.



                  Jinak k listu her na zahrání na PS4 bych přidal ještě Detroit Become Human, Heavy Rain a The Last of Us.

    • 0011

      Je to jednoduchý, v případě 3rd party vývojářů jsou to peníze, hodně peněz ale konkrétní částku ti nikdo neřekne, nebo rozhodnutí samotných vývojářů. V případě 1st party výrobce konzolí studio prostě vlastní a ten "trik" spočívá v tomhle - proč by financovali vývoj a pak hru poskytovali konkurenci? Spousta lidí, hlavně pc only hráči považují exkluzivitu za zlo které je nutné vymítit, (nejen) já tvrdím, že by bez toho nevznikla spoustu skvělých her, sám ses přiznal žes emuloval Secrets of mana, kdybys měl 3DS doporučím ti loňské Ever Oasis, které je podobné, ale mnohem lepší. Co se týče RDR 2 tak se možná na pc dočkáš, otázka je jestli to bude za dva roky, jako v případě GTA 5(a kvůli kterému jsem stavěl nové PC), nebo jestli to bude za 10 let na emulátoru.

      • Derp_1337

        RDR2 určitě vyjde na PC do dvou let max. Opozdit vydání více nemá smysl, protože

        1.) hra by pak technicky zaostala za současnou generací her. Rockstar chce v první řadě vydělat co nejvíce peněz a ze zastaralé hry tolik prachů nevytřískají.

        2.) Postupem času povědomí o hře začne upadat (sejde z očí, sejde z mysli) a opětovné znovu-uvedení po mnoha letech by si vyžádalo další nákladnou marketingovou kampaň. Vydání do 2 let jim ušetří nějaké investice, protože stačí hráčské komunitě jenom lehce připomenou jméno hry.

        • 0011

          Asi takhle - jestli to výjde na PC tak je nejpravděpodobnější scénář jako byl u GTA - nejdřív výjde remaster na Xbox xy a PS 5 a teprve potom co si nahrabou na PC. Btw proč to ahegao?

          • Derp_1337

            Ahegao? LOL

            Když si rozklikneš můj profil, tak uvidíš větší výřez z fotky a zjistíš, že to Ahegao není.

            • 0011

              No když jsem dal vyhledat na chromu pomocí obrázku v googlu tak mě to odkázalo na pornostránky kde je vidět i zbytek fotek od téhle holky -  jinými slovy ano, je to ahegao já se ptal proč ho máš, jestli si to nevěděl je to taky vysvětlení.

              edit: ad tvůj větší výřez fotky - podmínkou ahegao není to co si  ty zřejmě myslíš že by se mělo dít mimo výřez fotky, jde jenom o výraz obličeje, doslova přeloženo to znamená "hloupý obličej" nevím proč se tohle rozmohlo do selfie, asi si někdo myslí, že to je sexy, mě to příjde jako další hloupý trend, který doufám brzo zmizí.

              • Derp_1337

                Reakce na příspěvek:

                Tak o těch p*rno stránkách nic nevím, já tu fotku mám z cosplay stránek o Nier Automata.

                Jinak klíčovým prvkem Ahegao je "sexy", čistě jenom "hloupý/divný obličej" nestačí. Uznávám, že když se nad tím zamyslím, tak vskutku ta fotka má dost velkou podobnost s Ahegao, ale pořád to není úplně ono, takže je to taková šedá hranice mezi nevinou fotkou a Ahegao.

  • Ani jednu z tech her jsem zatim nehral, takze se nemuzu moc prit, ale Subnautica ma taky vybornej svet. :)

  • Mart9

    Za mě je to Kingdom come, i když proti RDR v tomto případě nemůžu říct ani ň... Ale v KCD mě ve světě zaujalo hned několik věcí. Například když jsem po několika hodinách hraní otevřel Google mapy a zjistil, že ty vesnice jsou fakt tam, kde by přibližně být měly. Krásné zpracování středověké české krajiny. Nebo když nějaká postava řekla, že někam jde, a neteleportovala se tam, ale fakt tam šla. Pro mě fascinující záležitost.

    • Dr-Zoidberg

      "když nějaká postava řekla, že někam jde, a neteleportovala se tam, ale fakt tam šla"

      Jo, je to fajn a snaha se cení. Ale vznikla tak stovka bugů, kdy člověk na daném místě nemohl najít questovou postavu, protože ta se sekla někdě při cestě (např. z domova do práce). Kdo zažil tu frustraci, ví o čem mluvím. Až na ty bugy to je ale dobrá hra.

      • Mart9

        Hráno na PS4 od dne vydání a takový problém jsem neměl.

        • Dr-Zoidberg

          Jo, je možné, že jsi měl štěstí, nebo možná jsem já měl smůlu. Důležitější je podotknout, že ten problém potkalo opravdu hodně lidí.

          Jako chápu, proč se hra vydala v takovém stavu, v jakém byla (hráči a backeři by vývojáře sežrali za další odložení), ale ty bugy byly dost otravné, když člověk měl smůlu a narazil na nějaký.

    • Majkl

      RDR2 už má taky postavy, co se jen tak nespawnují okolo jako v GTA ale maj´í sv´é denní rozvrhy a práci, ot´ázka je, jestli by něco takového zvládli v měřítku obřích měst v GTA s tisícem obyvatel místo městečka na divokém západě kde žije maximálně pár desítek lidí

      • jindra.veliky

        taky jsem nad timhle uz premyslel a myslim, ze to zvladnou. Vymysli se jen desitky cinnosti a kazdy postave, ktera je zrovna na mape se jedna nahodne prihodi pri urcity podmonce. Taky jsem v tomhle hodne zvedavej na dalsi GTA

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit