Přejít na výpis diskuzí
Bethesda bojuje o „stříbrnou“ verzi Elder Scrolls Online na Xbox One
27.8.2013 | Aleš Smutný
98 příspěvků
-
Pojištění je ale socialistická záležitost.
-
hm diky za info, to sem nevedel... to se muze v praxi hodit, ja prave uz mam tehle kapitalistickejch veci docela dost... kdo to ma vsechno porad sledovat a platit? a kazdej te chce jen obrat - samy pojisteni, ucty, poplatky a vsechno - tudiz bych nejradsi ucet ani nemel jediny proc bych ho musel mit je ten ze by mi tam posilali plat + max kartu prave na placeni nejaky MMO
-
klidně se vsaď
-
Vyslovil si jednu zasadni vec, ale ve spatnym kontextu:
"eve vzešla z ničeho, žádné famoušky ani svět neměla"
To je prave zaklad uspechu. Samozrejme ze eve mela cilovou skupinu - lidi co hrali elite a dalsi podobny hry. Ale nebyla to zadna MMO 158 hra v serii ... a dovolim si tudiz predpokladat, ze autori setrili na nakladech a jednoduse prisli na trh s tim, ze se uvidi. Hra si hrace nasla, ale (logicky) vzhledem k jejimu zamereni, a predevsim tomu, ze jde o pomerne HC gamesku, jich nejsou miliony. Navsim sem si ze by rok pred vydanim probihal nejaky hype ... a navic hra prisla v dobe, kdy zadne f2p gamesy kolem nebyly.
Jak sem uz nekde zminil, podivej se na steam, zafiltruj si na f2p. Samo ze drtiva vetsina z toho sou poradny sragory ... ale to je jedno, na vikend te to zabavi ... a mas tam toho dost na to, ze nemusis utratit ani korunu a mas porad co hrat. Kdyby eve vysla dneska, s tim, ze to bude p2p only ... tak proste nema sanci ... zadnou. Ani ta nejlepsi hra na svete proste nemuze konkurovat ...
Realita je pak takova, ze defakto jedinou (opravdu jedinou) uspesnou hrou s placenym modelem je wow ...a ted si sam odhadni, kolik % hracu si plati proto, ze hrajou, a kolik % proto, ze do hry chodej pokecat se znamejma ... a kolik % si plati proste proto ...ze $10 je nevytrhne ... a platej to uz tak dlouho, ze i kdyz tam uz par let nebyli, ani jim to nepijde. Vazne si myslis, ze pravidelne hraje tech 7M hracu? Ja bych si dovolil tvrdit, ze pravidelne (rekneme aspon 2x do mesice) hraje tak 1/3. Dalsi 1/3 hraje obcas ... a 1/3 hracu ... bud vubec nebo prilezitostne (= trebas tam 2-3mesice nepachnou vubec, pak daj vikend, a zase tam pulrok neprijdou).
A ted mi rekni, jak ty lidi presvedcis, aby sli platit jinou hru, kde nic nemaji, ktera bude (jako ze bude) zabugovana (jestli jako wow po vydani, tak ji nekolik mesicu nepujde ani hrat), bude se potykat se spoustou problemu a potizi ... -
Jen me tak napada, sem opravdy zvedav, jestli se v pristich 10letech dockame "dospele" hry ... alespon jedne jedine.
A tim zdaleka nemyslim hru, ve ktery bude tyct krev proudem, sex se bude provozovat na kazdym rohu ... ale hru, kde budou itemy mit hodnotu, kde nenajdu kazdejch 10s novej stejnej item kterej ma o +1 do nejakyho statu ...
Dneska prece neni technologickej problem realizovat ... trebas ruzna zraneni (ztrata prstu/ruky/nohy/...) a samo nalezity nasledky ... a zadny vypiti jednoho flakonku a za 10s vyreseno ... hodne se tomu priblizuje eve, tam je ztrata lode proste definitivni ...
Stejne tak bych chtel videt skutecne masivni bitvy ... ne marketingovy zvasty. Chci videt alespon stovky utocniku dobyvajicich opevneni ... nutnost v MMO realne kooperovat, ne si singlovat pripade chodit s par lidma porad dokola tytez eventy. Moznost zapojit se do deni jako freelancer/zoldak ... bez nutnosti vstupovat do nejaky hloupy guildy.
Trebas system bound itemu mi prijde zcela padlej na hlavu ... videli ste nekdy nekde mec, kterej kdyz vemete do ruky tak nejde nekolu dat/prodat? Ja teda vzivote takovej nevidel. Samo, resi se tim to, ze itemu se vsude povalujou tisice ... a tak je treba alespon nejak itemy likvidovat. Podle me by mnohem prijatelnejsi nez to, ze mi z draka vypadne zbroj ... bylo kdybych (trebas) potreboval jeho supiny ... a 150 dalsich ingredienci ... aby mi kovar (samo hrac) tu zbroj vyrobil ... samo ze 1x supina + 1x diamant != 1x uzasna zbroj. Tohel by melo fungovat aspon jako to byvalo v ultime - proste podle schopnosti a stesti. Stejne tak bych chtel videt ze kdyz uz budu mit zbroj, ze ji pujde vsemozne vylepsovat, doplnovat ... a zase, ne ze nekde seberu sutr, dam ho do slotu a tim je to vylepseno +5 ...
Remesla by tim ve hrach ziskala smysl ... aktualne defakto zadnou hru kde by to smysl melo neznam, protoze vsechny lepsi itemy se chodej vymlatit z mobu ...
A hllavne, od RPG ocekavam, ze dostanu svuj domek, ze kteryho trebas casem bude hrad ... a kde muzu hromadit vsemozny cennosti ... dat si na zed svuj prvni mec ... navesit si na figuriny svy uzasny zbroje ... a ne ze mam nekde 50 ctverecku v inventari ... a zbytek musim chte nechte hodit do stoupy. -
Defakto 100% games, ktery sou na konzolich, ma ovladani ... pro konzole. Na PC je to pak vzdy tragicka konverze.
-
Hra bude P2P a já doufám, že si hráči ohlídají, že Zenimax skutečně bude investovat dost peněz do vývoje a tedy že se TESO nestane jen dojnou krávou. Určitě bych se nebál srovnávání s aktivitou vývojářů v GW2 - v TESO ta aktivita musí být daleko vyšší, když si nechají měsíčně platit.
Já jsem si naprosto jistý, že hra bude dříve či později F2P. -
Souhlas, az SkyUI ten interface vylepsil. A ovladani vazne je zmixovany s konzolema :) a toho se nejvic bojim i v ESO. Hrani pres gamepad a pres klavesnici a mys je naprosto rozdilne.
Nikomu neberu, aby hral na gamepadu, ale jako PC hrac mam rad klavesnici a mys. A vetsina vyvojaru na ovladani a interface solidne kasle, soustredi se jen na jednu stranu a to bud PC a nebo na konzole (prevazne konzole) a nasledne dojde jen premapovani pokynu.
Zatim, co jsem videl, tak se k tomu nejlepe postavil Blizzard v D3. -
To, ze je tu spousta takovych neznamena, ze se s tim musime smirit a dal jit se stadem... (od toho jsou tu ruzne organizace, snahy, sdruzeni). Priklad je i zacatek boje proti poplatkum u uveru.
-
A lidi vite o tom, ze i kdyz se neplati zadne poplatky na oko, tak za kazdou platbu kartou platite prostrednictvim prodejce daneho zbozi nejaky poplatek. Zpravidla tyto skryte poplatky jsou procento nebo nekolik procent z dane castky, pouze zalezi jak dobrou smlouvu ma prodejce s bankou, ktera vlastni terminal a ktere bance to jde na ucet.
-
Vidis, ty patris do skupiny, ktere to nevadi, ale to neznamena, ze je to dobre. Kazdy ma ruzny vkus a moznosti. Ja osobne bych s tim tez nemel problem, ale to neznamena ze s placenim souhlasim a ze je to krok spravnym smerem a rozhodne se zamyslim, zda jim budu platit a zda si tu hru kupovat a to prave z duvodu obdobnych jako je SWTOR nebo Guild Wars 2. (moc slibu a skutecnost je jina)
Tady me spis zarazi snaha o vytvoreni hry pro nekolik platforem (PC, konzole). Pokud hra neni vytvarena odlisne, tak zpravidla na jedne z tech platforem je proste otresna. Napriklad dobre to bylo zvladnuto u Diabla 3, blizzardem. Naprosto rozdilne ovladani hry a uzivatelsky interface tez.
Pokud tedy bude stejny svet pro konzole a PC a jeste daji stejne ovladani, tak to bude cesta do pekel a to jsem se jeste ani nedostal k obsahu a zpracovani dane hry. -
V prve rade o teto znacce evidentne nic nevis. TES serie nezacal pred dvema roky, ale uz v roce 1994 titulem TES: arena. A kdyz si spocteme ,ze se v dnesni dobe deti dostanou ke hrani treba od 8 roku (v te dobe to bylo dyl, ale budiz) tak pripocti k danemu cislu 1994 tech 19 let do dnesniho data a zjistis, ze vetsina hracu je starsich 27 let (z uplne puvodni serie). A pokud obdobny vzorec vezmeme na nejslavnejsi dobu serie a to je Morrowind, tak se dopatrame cislu 19 let (8 lety decko + 11 let od vyjiti morrowindu).
Takze kde jsou ty pseudo 12ti lety decka? :)
PS: ja treba nebrecim, spis se smeju nad tvymi posty :) -
Ne ze bych nechtel to samy, ale neverim tomu. Ac jsem celkem dost optimista, tak v tomto jsem pesimista :)
-
ESO? Já mám ale full house.
-
Uz je to tu zase ja bych si i konzoli koupil jenze rad hraju multiplayer a platit za to co na PC muzu mit zadara me prijde fakt uchylne. Zlate PC tam budu platit pouze poplatky za hru a nebude me Sony nebo Mrkvosrot odirat za to ze hraju na jejich stroji. Fakt uchylka tohle.
-
Mno, pak jim tam poslu takovou peknou vec, rika se tomu kontrola uradu prace, dale trebas kontrola bezpecnosti prace ... neznam totiz firmu, tkere by dodrzovala vse co ma ... a ono se jim to vyplati, kdyz dostanou milionovej flastr.
-
The Secret World, Eve Online
-
Pro mě nejsou problém potlatky jako takové, spíš to, že všichni chtějí právě těch 15+ doláčů za měsíc, což mi přijde neúměrný, to 3x víc, než Playstation plus a tolik mě stojí třeba připojení na net. Přijde mi to moc.
-
Američani? Myslíš ten národ, kde asi nejpoužívanější banka je proradná Bank of America? :) Ale jo, ty malé banky tam mají účty bez poplatků, to je pravda. Ale na druhou stranu tam je naprosto běžné sdílet informace o klientovi všude možně.
Nicméně já měl na mysli něco evropského, Švýcarsko nepočítaje. Rád se poučím ^^ -
Víceméně se dá souhlasit, ale jako srovnávat propracovanost Tolkienova světa s nějakým ESO, to chce sakra velkou představivost *1*