Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Tenhle scenař mi něco připomina, kde sem to už viděl, aby hrači proletli hru za par tydnu a pak tam už nebylo co dělat?
    AHA, už si vzpominam... v každe radoby AAA MMORPG v posledních deseti letech?!
  • Ty vole kde ty lidi na to berou tolik casu?? *8* 17 hodin denne po dobu jednoho mesice?? Are you fuc*ing kindding me?? *7*
    • Hra vysla tesne pred Vanoci. Takze kdyz si clovek vzal tyden dovoleny, tak mel pohodlne 3 tydny volna na hrani. To udelala spousta lidi a vysledek je takovy, ze v lednu byli vsichni 50ky a prestali hrat.
    • Tikov
      17 hodin? 180 herních hodin (což bude vzhledem k zvyku autorů nadnesené) děleno 30 dnů je 6 h/den (což je s prací, spánkem a servisníma zásahama +/- volný čas běžného člověka- ne že by to nebyl znak závislosti, ale nic nepředstavitelného to není.)
      • Je zavislost a zavislost :), taky rad parim hry, ale spis z toho duvodu, ze nemam, co delat. :). A jsou obdobi, kdy si rad kazdy den misto hrani lehnu a ctu hodku az dve knizku. Jako vcera vecer, kdy jsem se zapomnel, a cetl jsem az tri hodky, jak me to bavilo :)
        • Tak tak. Fantazii nic nenahradi
    • Nemají holku, nemají přátele, nemají práci, nemyjou se, žijí z dávek, prostě MMO lúza.
      • Jen bych te poopravil, ze 17 hod denne jiz neni hrani, ale diagnosa a tam uz to chce odbornou lecbu.
  • 120h / 7 dní = 17h za den. Nedovedu si představit, že to dal jeden člověk. To se snad museli střídat :D
    • ja jsem mel nahrano 1580 hodin za 5-6 mesicu v gw 2 .. neboj, jde to
    • Souhlas :D dyť já jsem rád když vydržím 3 hodiny v kuse u nějaký hry. Já třeba vydržím 5 hodin ale jenom výmečně když hrajem s kámošema a voláme přes skype. Ale hrát 17 hodin denně a každý den ? To je trošku Insanity. *1*
    • Myslim, ze zrovna tohle neni problem. Obvzlast vysokoskolaci, kteri treba ani nechodi do skoly, nebo o prazdninach. Proste rano sednes, ke kompu a vecer jdes spat. Jsou i taci, kteri jedou nekolik dni vkuse... Rozhodne nepatrim k nim nepatrim, ale vim, ze kdyz me na vysoke skole neco chytlo, tak jsem se rano probudil a dovecera jsem to hral. Tohle bych ale asi nedal dlouhodobe... *1*
      • thrax.14
        Minulé vánoce jsem měl průměr 17h. denně na WOW. Skoro 14 dní nepřetržitě u pc, ale pak jsem byl docela vymletej a mimo realitu *15* . A jsem pracující, ne student *3*
        • Jo na takovy krasny dny nejde zapomenout!
        • Pokud má tvůj den 32 hodin, pak se to dá.
  • Já jsem od SWTOR čekal něco ve stylu kombinace Mass Effectu a Skyrimu - dostal jsem ohranou debilní písničku - zabij deset prasat (pardon, kosmo-prasat). Jediné co mě jakštakš bavilo byl příběh a kupodivu ne u Jediho ale u Imperiálního agenta! Postavu o které jsem si myslel, že o ni ani nezakopnu. Zkrátka šlo jen o to dostat se přes ty debilní questy k příběhu, který nebyl nijak špičkový. Oni nepodcenili hráče, zkrátka udělali špatnou hru.
    • Ja mam rozehranej ... single .... v podstate by se to dalo klido hrat offline s moznosti obcasny kooperace ... a od starwars sem ocekaval nejen kopii wowka (s tim bych se nejak smiril), ale predevsim ... onen vesmir, ve kterym si muzu litat jak se mi zachce ... piratit/pasovat ... a nebo ochranovat.

      Me na tom nejvi zarazil naprosto nefunkcni system kooperace hracu ... ne ze by to byla vyjimka ... ale aby na tymovy mise musel hrac hodinu i dve vykrikovat do chatu ze hleda lidi ... kua bych cekal ze nekde zaskrtne zaskrtitko a az bude dost lidi tak mu hra da nejakej cas aby se dostavil kam trebas (a hlavne ze ho tam odnaviguje ...)

      Co se ale nepromiji, to je neuveritelny loadovani v minutach, kdy casto je cas loadovani vs hrani 1:1 ... - pet minut nekam bezim abych tam neco udelal a pak 5 minut cekam na load ... proste lol.
    • kosmo-prasat :D
  • Jako by to *někdo* neříkal už před vydáním .. <<
  • No tedy abych řekl pravdu tak jsem zaskočen tím, že se nechali zaskočit.
  • ja uz od te doby hry od bioware zase neprecenuju jak driv :)
    • cumpi3
      ja bych zpětně nepřehodnocoval hry na základě hry jiné
      • bioware pred dragon age 2 bylo jako blizzard pred diablem 3.. to jsou zlomovy body kdy si uz clovek nerekne ze tyhle studia delaji jen a pouze "dokonaly" hry. bioware to jen podporili swtorem
        • cumpi3
          jasne, ja to blbe pochopil *4*
        • uz ostal len Valve, ale ten pre istotu hry nevydava ziadne aby o tu auru neprisiel :D
  • Tohle mi je ale novina, zajimave je ze pred par dny, tady byl clanek o tom jak se "free hraci" opet vraceji do hry a ne zrovna malo, udajne 2 mil ?.
    No a korunu vsemu dodal prechod na F2P model, teda spatna napodobenina tohodle modelu, jelikoz kdo si tohle zahraje bez mesicniho poplatku, musi zakonite skoncit a hra ho vicemene odradi od dalsiho hrani. Inu jak se do lesa vola tak ... ze pani nenazrani podnikatele v EA

    Pro me osobne je tahle hra jiz pase 4 mesice neustalych slibu a planych nadeji, me dokonale vylecilo a do hry bych se nevratil, ani kdyby mi za to platili :-)))
    • Ona to sla spousta lidi jako f2p vyzkouset - proc ne zadara ... a sposuta z nich jednoduse zadara odehraje pribeh, mozna jeste druhou postavu a skonci, platit nebudou. Jenze aby udrzeli ty hrace, kteri jeste plati, potrebujou, aby meli s kym hrat.
    • Stačí se podívat na to free omezení pvp. Ten 1 battleground za týden, či kolik to je, to už nemá ani cenu expit :D
    • Přesně tak šel jsem se po dlouhe době podívat a po 10 minutách vypl.
      • To jsi asi velkej drsňák :D
        • Větší než ty určitě ne *3* *11*
    • No jasně...
      Než zjisti, že tam stale neni co dělat a odejdou so musi v prvni řadě do hry vratit :p
      • presne tak! :D
  • walltar
    Star Wars: The Old Republic? ... to byla nějaká hra? ... Na to už sem nějak zapoměl. *6*
  • Naivita a nezkušenost? U projektu za stovky miliónů dolarů? Spíše bych se přikláněj k jinému vysvětlení - šlo o chladný kalkul. Servery jsou drahé, raději jich udělat míň, neboť každý ví, že spousta lidí prostě jen MMO vyzkouší a pak přestane. Připravovat kapacity pro počáteční nápor je zbytečné, když nakonec stejně u hry zůstane mnohem míň lidí. To ať si raději pár nešťastníků počká ve frontách. Stejně už obří prerelease hype zajistil, že většina potenciálních zákazníků si hru už dávno koupila. Mimochodem, myslím si, že stejný proncip fungoval u Diabla 3.

    Vytvořit dlouhotrvající obsah a potom i další nový obsah po vydání je náročné a nákladné. A proč se otravovat, když hype zajistí, že lidi si hru koupí dávno před tím, než o realitě herního obsahu jakékoliv ponětí? A jelikož spousta hráčů stejně ze hry odejde tak jako tak, tak je lepší se zaměřit na ty nejvěrnější a těm "házet odřezky". Případně těm nejvíce věrným (čti - pošetilým) pustit žilou absurditami jako bezvýznamným vánočním vozítkem za asi 18 dolarů. Nebo to bylo jenom 10 dolarů? Absurdní tak jako tak.

    Bonus:
    Osobně si myslím, že SWtOR (a i GW2, avšak ne z úplně stejných důvodů) představují slepé větve ve vývoji MMO. Vysvětlovat proč by bylo na dlouho a je to koneckonců i celkem zbytečné.
    • HW lze samo uplne vpohode pronajmout a zcela bezne se to presne kvuli narazovym akcim dela - tedy libovolny problem pri startu libovolny hry je proste ojeb na hrace. Omluva nic nestoji.

      Swtor hlavne neni online hra ... ne v ty podobe jak funguje.
    • Shania
      Poseldni vec co MMO potrebuje je spatnej start, prijdes o daleko vic penez nez kolik te bude stat infrastruktura.

      A jak sam rikas, tohle se stava i Blizzardu, ktery v tom ma dost zkusenosti, ono proste staci, kdyz ti misto predpokladanych 3-4 milionu na premieru logne 5-6 a jsi v haji, na tohle se proste realne pripravit neda. Zacnou se objevovat problemy, ktere se ani pri intenzivnim testovani neukazou.
    • Viktor_H
      Tak toto je opravdu výživná konšpiračná teória!

      1) "Servery jsou drahé" - Tohle není pravda, žádný majlant to nestojí. Navíc, jak mi v tom případě vysvětlíš, že jim tak dlouho trvalo, než po vylidnění spoustu serverů zrušili? Každý říkal, že časnější zrušení serverů by je bolelo mnohem míň, přesto běželi ještě tři měsíce naprázdno. Můžeš kontrovat tím, že merge není tak jednoduchý... Ok, to mi zní, jako kdyby s takovým vývojem událostí nepočítali. Oh wait! ;-)

      2) "Připravovat kapacity pro počáteční nápor je zbytečné" - Jak chceš něco takového testovat? Pro X miliónů lidí? Servery nemá na starost ďábelská postava v temné pracovně, co všechno řídí mačkáním tlačítka. V praxi je do toho zapleteno desítky lidí, je to komplexní činnost, nikoliv krájení salámu, takže se něco prostě a jednoduše může p*dělat. A taky podělalo. Nedává to smysl ani z hlediska marketingu. Masírování pověsti u takhle ambiciózní hry nelze odpískat při spuštění, schopnému kravaťákovi je jasné, že nerd rage v počátcích hře ublíží. MMO není živé jen z pre-orderů a nemůže na ně spoléhat. Hlavně pak kolos jako SWTOR...

      3) "Vytvořit dlouhotrvající obsah a potom i další nový obsah po vydání je náročné a nákladné. A proč se otravovat, když hype zajistí, že lidi si hru koupí dávno před tím, než o realitě herního obsahu jakékoliv ponětí? A jelikož spousta hráčů stejně ze hry odejde tak jako tak, tak je lepší se zaměřit na ty nejvěrnější a těm "házet odřezky". " - SWTOR je nejdražší hra všech dob. Měl to být triumf, který sesadí WoW. Měl zajistit miliony a miliony hráčů. A ty teď v podstatě tvrdíš, že zlí zlouni z EA Bioware měli od začátku promyšlené, že jim stačí prachy z preorderu a prvních dvou měsíců, než skončí hype, a pak jim stačí život pár stovek tisíc lidí? Že tohle byl od začátku plán? *1* A co za génia takovej plán vymyslelo? Masochista? Člověk, kterej rád vrazí do hry 200 mega, aby s úsměvem prodělal a ještě poškodil pověst svojí firmy? Tohle co říkáš, by dával alespoň malý smysl, kdyby stál vývoj hry 25 milionů, ne desekrát tolik...

      Když vezmu všechno, co SWTOR víme (klíšové pak bude také to, že BW hru ještě vydávat nechtěli...) a spojím to s tím, co jsi tu napsal, vychází mi z toho tvůrci jako osoby trpící těžkým rozdvojením osobnosti. Mnohem pravděpodobnější mi přijde, že James Ohlen mluvil pravdu - prostě byli nekompetentní a pohnojili to...
      • Tak pokud ti připadá logičtější, že EA a Bioware jsou jen banda neumětelů, tak ok.
        • Shania
          Bioware dělá dobrá rpg, ale nikdy nemeli moc dobrej dizajn a vsechny jejich moderni hry trpi nejakym problemem. Zamereni MMO na pribeh, utopeni milionu usd v dabingu a pritom se nesoustredit vic na dobrou hratelnost byla jejich nejvetsi chyba. Ta hra je dobra, ale ve srovnani s tim co mohla byt, tak to strasne mrzi.

          Dalsi problem byla fanaticka komunita, tolik vlaken na forech o nechceme aby to bylo wow, nechceme lfg, nechceme teleporty, radi behame pul hodiny z planety na planetu nudnymi koridory, .... nejhorsi je, ze tyhle chyby uz nekdo udela pred nima, ale oni se znich odmitli poucit.
        • Viktor_H
          Ano připadá. BW nikdy nedělalo MMO a nikdo v herních dějinách nedělal takhle obrovskej projekt. A jak jsem řekl výše, není to jako krájet salám. Navíc Ohlenovi asi stouplo do hlavy, že je veleben jako tvůrce legendárních her a krapet se přecenil...

          BTW, souhlasím s tebou v tom, že je to slepá větev MMO. Bohužel ale asi jen pro některé lidi... Po třech měsících hraní jsem přesvědčen, že SWTOR je perfektní v tom, co je. A tím je prachsprostej gambling!Honit gear. Jenže tohle spoustu lidí holt táhne. Projel jsem si příběhy za obě strany, ale farmaření se fakt účastnit nehodlám.
          • Okej. Možná bych si měl trochu víc naostřit Hanlonovu břitvu, že?

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit