Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Lukyz
    Náhodou, nebylo by přeci pro všechny lepší, kdyby se tím vytvořil nějaký precedens, že ukázky, trailery a screenshoty musí být v kvalitě odpovídající finálnímu produktu, pokud nebude zřetelně např. watermarkem uvedeno, že se nejedná o záběry ze hry?

    Já chápu tvrzení, že reklamě člověk nemůže věřit a souhlasím, ale proč by vlastně měli tvůrci prezentovat něco úplně jinak než tomu ve skutečnosti je? Samo nepočítám CGI trailery.
    • nekromant33
      Já si myslím, že takovýhle věci by se dali obcházet slovíčkařením. Herní mechaniky se zakryjou těžko, ale stačí když řeknou, že ta daná věc ve hře bude "eventually", tak budou argumentovat, že neslibovali v den vydání ale ve formě obsahovýho patche nebo DLC. Pokud jde o grafiku, tak si tam snad vždycky můžou lupnout disclaimer, že "toto video nereprezentuje finální produkt".
    • Jenže co když to byly záběry ze hry? Když mají demo jedné planety a vypadá to božsky, natěšeně z toho udělají videjko a o pár let později zjistí, že to takhle utáhne ty planety jen dvě, tak to... zoptimalizují.

      Je pravda, že to E3 video vypadalo božsky, ale ty ostatní co pak ukazovali a ty youtuby docela jasně ukazovali co očekávat... nepříjde mi to jako 100% klamání a lhaní lidem.
      • A koho to zajima? Vis co, prid, k reznikovi ... odprezentuje ti paradni kus svickovy .... a do tasky ti vrazi klisku(za cenu ty svickovy samo). Nestezuj si, je to prece jen reklama a nemuzes prece cekat, ze dostanes to, co ti nekdo predvadi.
    • a prodeje by šli pěkně dolů - a velcí vydavatelé by se museli zase začít snažit. to by byla paráda *3* ale asi to tak jednoduchý nebude.
  • Meanwhie in London
    Seane, pojď ven.
    Ne, nepudu.
    Ale jo, lidi to pochopěj, tak jim aspoň něco řekni
    Ne nepochopěj, řikaj že sem prolhaná ku*da, chtěj po mě házej rajčata
    Ne nechtěj *plesk* no tak možná ne všichni
    Ale jo, chtěj, zůstanu doma, pod peřinou, nikam nejdu, ať si trhnou
    Ale no tak, nedělej Zagorku a vylez, takhle se chová chlap?
    Když já to myslel dobře *smrk* jen se to celý nějak podělalo, já jim chtěl dát vesmír, chápeš, vesmír!
    No to víš źe jo, když vylezeš ven, koupim ti zmrzlinu
  • Majkl
    Co si budeme povídat, to že autoři zalezli někam do díry a odmítají se k celému fiasku vyjádřit celé situaci taky moc nepomáhá
  • Meow
    No já jsem svým způsobem za tohle všechno rád. Jako oddechovku si to plánuju zahrát a díky všemu tomuhle to bude brzo tak za stovku :-D
    • Jenomže i 100 Kč je za tuhle sračku moc peněz . A jako oddechovka to nefunguje . jelikož to baví ,tak první půl hodinu hraní . Potom jen děláš jak tupá ovce to samé dokola . Jdi seber , jdi seber , jdi sebe , jdi seber , jdi seber ,jdi seber :D :D :D :D Opravdu super hra . Lituju lidí ,co si hru koupili .
      • Meow
        Tvůj názor, já 100 vidím adekvátní
  • V diskusi na redditu se samozřejmě objevuje celá řada názorů, které se buď staví za stížnost, nebo se naopak diví, že lidé podléhají reklamě, předobjednávají si hry, nepočkají na recenze, a pak se cítí dotčeni.

    Však to je ten důvod. Podlehnutí klamavé reklamě. Tedy je to problém a souhlasim aby to nějak řešili. Většina podlehne klamu viz počet předobjednávek...
    Je jedno, že to dělá každý....Tak to každý dělat nebude a bude v prototypu videa ze hry informace, že tohle nereprezentuje finální produkt.
    • Jenže to tady místním protiproudu indie hipstrům nevysvětlíš, nedokážou pochopit něco, co je racionální.
  • A co třeba propragace každý druhý hry od Ubisoftu *1* na youtube je luxusní videjko downgradu z dob E3 a pak výslednej produkt.
  • Osobne si myslim ze toto je len vyvrcholenie aktualneho stavu okolo hier, ich marketingu a vyvuju. Prakticky zakapali demoverzie. Je tu nejaka obmedzena 2 hodinova moznost vratenia penazi na Steame a len na Steame (co ked hra je kupena inde?) co ale nemusi pre vsetky hry byt dostacujuce (ako prave NMS kde je ten gamplay rozsiahly). Oblubeny argument ze su tu Let's playe z Youtubu ale ako rozne nedavne kauzy ukazuju ani toto nieje ciste a vydavatelia radi pustia gros ak mozu mat pozitivnu review. No a samotne herne magaziny a weby tiez lietaju kade tade. Z hier sa stal obrovsky business a tocia sa tam uz fakt velke prachy a v takom pripade vydavatelia a investori sa radi poistia. No a hraci su z toho mnoho krat frustrovany. Kupia si BF3 ktory sa ale neda hrat koli serverom a dalsim bugom. Po roku sa to ako tak vyladi ale uz je tu BF4 a tak sa servery vypraznia a velka cast hracov prejde na novu "verziu" kde sa to ale zasa opakuje. UBI kopiruje svoje mechaniky a herne principy ako cez kopirak z hry do hry a casto krat este aj dementne.
    • Ano, souhlasím s tebou, ale proboha, když už slovensky, tak s diakritikou, takto se tvůj příspěvek nedá skoro číst *4* .
  • co? sak Polacek vo fight clube chytal hystericky zachvat ked obhajoval NMS. za vsetko mozu hraci! (take trapne bany sa daju obist vpnkom:))
    • Myslím, že Petr jen chtěl připomenout, že ne všechny chyby byly na straně Hello Games a že očekávání bylo příliš vysoké, pokud si smím dovolit interpretovat to, o čem Petr v několika videích hovořil. Možná tě překvapím, ale Sean Murray není satan, není čirým herním zlem a vše co se stalo má podstatně hlubší důvody.
      • eStar
        Ne, Sean Murray není satan, ale za to totálně nezvládl PR kampaň. Někdy se měl nejdřív zamyslet a na otázku odpovědět například "nevím jestli tuto funkci budeme schopni implementovat, ale pokusíme se" místo toho aby všechno tupě odsouhlasil. Za tohle, ale může vinit pouze sám sebe a nikoliv hráče, ti jen čekali to co jim bylo slíbeno.
        • Neni pravda, ze jen nezvladl PR. On celou dobu vedome lhal az do posledni chvile. Na blogu oficialnich strankach NMS sam Murray napsal post (3 dny pred releasem), kde vynasel
          do nebe vsechny ty featury, ktere nasliboval a ktere ve hre nejsou. Navic tam dal vsechny odkazy na prezentaci hry behem poslednich dvou let, kde tyto lzi rika.
          To neni nezvladnute PR, to je klamani zakaznika a lhani.
          • To ovsem delaji uplne vsichni ...
      • Satan to neni, ale ty hlubší důvody asi všichny známe *4* .
  • MickeyMutant
    S příjmy z prodejů nebude pro Hello Games ani případný nepříznivý soudní verdikt určitě problémem. Naopak tím podtrhnou zprávu, kterou vysílají do světa: nezáleží na tom, co říkáte a ukazujete, důležité je vzbudit pozornost a vydělat. Po vydání můžete mlčet jako zařízlá ryba, kritiky stejně kafrání do roka a do dne přejde a zbude profit. Takhle se to prostě vyplácí.
    • Firingo
      Boužel je to tak. NMS je vrcholným příkladem toho jaká je síla marketingu. Nikdo vlastně netušil co přesně hra nabídne, jak se bude hrát atd. Přesto když vyskočila na Steamu s šílenou cenou 60E všichni už vytahovali peněženky. Je to třeba jak hlídat marketingovou kampan, protože tohle už opravdu hraničí s klamavou reklamou, která slibovala něco zcela jiného, než byl finální produkt, ale i aby zákazníci byli opatrní a kritičtí a nevyhazovali nějakých 1600 Kč za produkt od kterého vlastně ani nevědí co čekat *1*
    • Sean Murray není zrovna PR týpek. Kdo ho viděl, bylo mu to hned jasné. Je to ten klasický programátor zcela mimo reálný svět, když to trochu úmyslně přeženu. A teď mi řekni, jak má tenhle týpek, co sotva zvládá komunikaci z očí do očí postavit se před řekl bych až uměle naštvanou herní komunitu a omlouvat se. Navíc po té, co mu Sony podtrhla nohy.

      Na jejich webu je několik prohlášení. Jejich jedinou relevantní odpovědí není brekot Sean Murrayho na youtube ale uvolňování patchů a to dělají. Hru se jim např. podařilo v mnoha ohledech technicky doladit.
      • MickeyMutant
        Sean Murray zvládal komunikaci mnoho měsíců až let před vydáním. Po něm je na jeho twitteru najednou pusto a prázdno. Nechápu, proč by se teď se stejným entuziasmem k problému nemohl postavit čelem a pokusit se vysvětlit, jak k celé téhle situaci došlo. Vlastně chápu, je to kombinace dobrých rad PR oddělení a syndromu Zeman-Peroutka.
  • Tak ono si za to hraci muzou sami, ze sou to takove naivni ovce... Ta hra mela od sameho pocatku naprosto nezasluzeny hype typu waaau proceduralni nekonecnej vesmir krasnejch barvickach, to bude bomba, naprosto je nezajimalo, ze vyvojari ocividne dlouho nemeli ucelenou predstavu o konecne podobe hry a ze tak malej tym ani nemuze mit prostredky na poradne propracovani, nasledne slatali velice povrchni hratelnost s trapne povrchnimi hernimi mechanikami, co proste nemuzou hrace dlouho udrzet (vyjma par exotu, kteri se v repetetivni hratelnosti vyzivaji).
    Pak uz se stacilo ve spolupraci s vydavatelem svest na vlne hypu, kym oveckam nedojde, ze to vlastne neni takovy terno, jak si vysnivali.
    Sorry ale inteligetni clovek proste musel tusit cele tydny (minimalne), ze tady neco smrdi.

    Opravdu usmevne pak bylo sledovat, jak hra nejprve lame rekordy v predprodejich a po vydani zase v refundech :D
    • Se podivej tady kolem ... kolik ofci si tu bezi koupit v predprodeji kravinu ... a za tejden si bezej koupit dalsi, protoze tentokrat, to zcela jiste bude jiny ...
      • Říkal jsem ti uź tu definici šílenství? *1*
    • Zpochybnit se da vse. O inteligenci to nic nevypovida...
    • Ty budes nejakej brutalni konspiratik, protoze to by jsi tim padem mohl napadnout skoro cokoliv. Jsou zpravy realne? Media? Polacek si jiste vsechny ty zpravy vymysli, vzdycky vyvenci Julku a pak si rekne "nooo, co se tak mohlo stat na E3"... to prece pozna kazdej inteligentni clovek. Neni mozny aby se toho ve svete her tolik delo. Prej ze britska rada pro reklamu vysetruje neco s no man's sky, no veril bys tomu? Neverim ani prd, nejsem v britske rade a no mans sky taky nemam, takze jak mam vedet, ze je vubec realna? Pozna kazdej inteligentni clovek, ze jsou to jen zvasty na zvyseni navstevnosti. A tady ovce tomu veri, ha!

      Jet fuel can't melt steel beams. Jo a mimochodem, kdyz o sobe nekdo tvrdi, ze je inteligentni, zpravidla to je presne naopak.
    • jj přesně tak vnuci nechápou jak babička může naletět šmejdům s hrncema a babička zas nechápe jak vnuk může naletět šmejdům s hrama *2*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit