Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Hodne velky scifi ... ;D, provozni naklady MMO jsou fix. Tzn vydelek je primo umernej poctu predplatitelu. Datace nepridavaj "zadarmo" (v ramci predplatneho), takze ty se do toho vubec nemuzou zahrnovat. Defakto hraci za svuj sub nedostanou nic. Hru si musej koupit, datace si musej koupit ... coz je model naprosto neudrzitelnej. Jak sem psal, drtiva vetsina hracu kteri su sub wowka platej, tak cini z nostalgie, ale s tim jak se jim rozpadaji guildy a odchazeji kamosi se to bude zrychlovat.

    Samo, moznosti tu jsou, ale musely by prijit rychle. Kuprikladu zrusit platbu extra za datace (pro provozovatele je dycinky vyhodnejsi kdyz clovek plati dlouhodobe, nez narazova platba), samo nejaky f2p rezim, aby platici hraci meli s kym hrat ... alternativne koupis si datac za $40? OK, tu mas 3 mesice sub v cene. Zkratka moznosti co stim delat je pomerne dost, ale cim mene bude hracu, tim vice se moznosti zuzi.

    Mimochodem, hraci kterej si plati sub 10let by meli libat nohy ... a chtit od nej dalsi $$$ za datac po mesicich kdy hra jela ve stavu mrtvoly mi prijde doslova jako urazka. To bude proste jen dalsi impuls ke zruseni sub.
  • Shania
    Tak narust a pak při lauchy tu byl, hlavně v asii, kde je situace uplně jiná a je tam obrovská konkurence ve FTP MMO. To co je dulezite, je , ze se jim podarilo stabilizovat pad mezi q1 13 a q1 14 a byl tu i mírný nárust, který nikdo nečekal. Propad nastal až v poslednim roce, kdy nebyla žádna aktualizace. Pokud se jim podaří držet 3 měsíční cykly v přidávání nového obsahu jako v prvním roce, tak si hráče udrží, bude to klesat, ale hodně těžko budou za tři roky na nule.

    Pocet predplatitelu je jedna vec, ale druha je jake maji zisky a Blizzardu se dari na WOW vydelavat vic nez kdyz byli na 11 milionech.
  • Ano tak to bylo myšleno nejvíce předplatitelů, nepočítám do toho f2p MMO hry, které samo mají daleko více hráčů.
  • Bych rek, ze spatne vidis ty...

    Pokud bys ten graf cet, tak vidis, ze naopak kazdy datac primo zpusobuje ubytek hracu. Defakto je tam nadherne videt, jak prijde datac, cast hracu obnovi sub, "odehraje" ten mesic (da se predpokladat, ze znacna cast znich spis par dnu) a konstatuje, ze to je sht. Totez nasledne konstatuje i cast hracu, kteri si pred datacem platili, a sub rusi (celkem pochopitelne, kdyz nekdo rozbiji funkcni mechaniky a degraduje hru na blbouckou klikacku na qsty). Pak to spadne do nejakyho rovnovaznyho stavu, kdy proste cast lidi jeste neni dostatnecne znechucena/... a pak to zas zacina klesat, protoze jaksi neni co hrat. Ono se to se soucasnym datacem vice mene zopakuje, ale podstatny je trend a ten je cca -0,5M/kvartal. Jenze to je trend, ktery se bude jen zrychlovat - z logiky veci, pokud hraju hru, ktera je hodne zalozena na hre s bandou kamosu, a ti odejdou (nebo apon jejich cast) motivace odejit taky je daleko vyssi, nez byt ten prvni, kdo to zabali.

    I kdybych ale predpokladal, ze ten trend bude zachovanej, tak to znamena, ze za 3 roky je wowko na 0. Tak to samozrejme nebude, vzdy se najde nejaky mnoztvi hracu, kteri budou ochoti platit, byt trebas jen z nostalgie (znam takovych par osobne, kteri plati mesicni sub, protoze je proste ty +- 3 kila nevytrhnou ale do hry se logujou 3x do roka). Otazka spis zni, kdy to prekopaj na f2p (coz by samo vedlo minimalne na par let k odkladu, protoze by si to spousta lidi slo vyzkouset) nebo jak dlouho to nechaji ve finalni fazi bezet v rezimu mrtvoly, pripadne, zda to proste nepustej v nejaky omezeny HW konfiguraci "gratis".

    Dokonce si dovedu predstavit i rezim dobrovolnych prispevku na provoz, kterej by byl nejspis schopen tu hru udrzet v provozu (samo nejspis bez nejakych dalsich datacu) prakticky navzdy. Vsechno je to jen otazka toho, jak moc chteji tu hru jeste podojit. A trebas f2p by mohlo hodit jeste peknych par mega do placu.

    Mno do max 2 let IMO uvidime, jakym smerem se vydaj. Dovolim si strelit, ze nekdekolem 1/2M sub se to dostane za stavajici situace na +-0, ale to uz bude zaroven pozde cokoli resit, protoze hraci se uz proste nevrati. Na hole provoz bez supportu pak staci doslova par tisicovek hracu, ale otazka je, jestli to takhle budou chtit provozovat.
  • Shania
    asi spatne vidis, MOP krasne drzelo pocet predplatitelu, dokonce tam by i mírný narust, behem prvnich tri patchu, kdy pridavali obsah kazde tri mesice. Pokles nastal az v poslednim roce, kdy nepřibyl žádný nový obsah, takže jesnad jasne, proc pocet hracu klesa.
  • Nejvic hracu uz davno nema, mozna tak nejvic predplatitelu, ale uz ani ne nejvic platicich hracu. Tak 3/4 tech predplatitelu hrajou tak 1x mesicne - tedy defakto nehrajou.
  • Mrtvá hra ? to těžko když má pořád nejvíce hráčů, ale já bych napsal hra, která požírá sama sebe a již nic kloudného nemůže vymyslet, sem tam něco oblšehne ale zbytek neustále dokola recykluje pořád to samé s každým dalším datadiskem nabarví kulisy přidá lvlcap a je na 2 roky vymalováno ... hlavně že jsou hráči spokojeni i když oproti Wotlk jich už je jen polovina a bude hůře.
  • existuje jen jedno prave fantasy. všechno ostatní sou sra?ky. coz o to ze fantasy je od fantasie, která nemá hranic. to nikoho nezajima. protože tady musí byt rad. takze pokud ma někdo jinou fantasii nez ja je debilni ovce a ja jsem letadlo. ach sem tak rad ze takovi jedinci jsou mezi nami.
  • Mazani prispevku by vam slo, ale neprijemnou pravdu zastavit nemuzete. Smirte se s tim, ze pisete o mrtve hre, kulisci *1*
  • http://www.statista.com/statistics/276601/number-of-world-of-warcraft-subscribers-by-quarter/

    Tohle proste uz nevochcijou ... Jinak je tam nadherne videt, ze na minulej datac se vracilo cca mega lidi na cca mesic. Coz mimo jine zcela zjevne vypovida o tom, ze je ten datac vyrazne zklamal, protoze tomu prevazna vetsina z nich dala jen to minimum, aby mohli otestovat. Za 2 kvartal 2k14 pak prisli o temer mega predplatitelu ...tzn da se predpokladat, ze aktualne sou tak na 6M a sesup volnym padem datac tak max lehce na mesic, mozna dva pozastavi.
  • jako prohlasit ze je WoWko zalozeno na DnD pravidlech to chce mit poradny koule nebo nevedet ocem mluvim, jako tak to je hlaska min. roku neli desetileti
  • zavri pisk. dite. *10* ty nevis o hrani ani houno.
  • je to srackooidni shitt. a tim to hasne. *10*
  • Ono WoW táhne i neWoWkaře. A to že jsem v MMO žánru vyrostl u Guild Wars...na to nemá vliv. Prostě to lidi z Blizzardu umí, to máte jak s McDonaldem. *3*
    Konkurence bude muset snažit, přijít s nějakou malou revolucí, aby nás od toho odtrhla. Jelikož dost nápadů v Draenoru je vidět i jinde a opačně, tak se tato "synergie" zřejmě projevuje.
    V konečném stavu bude spokojen koncový uživatel, tedy MY. *3*
  • A co je vkusné o tom tady rozhoduješ ty, co? :D
  • ano obtezuje, tolik rozbitych rodin, tolik znicenych vztahu, tolik chytrych lidi co zahodilo svou sanci ve skole v zivote a vse jen diky zavislosti na trapne mmo hre! Pac to neni hra jako kazda jina kde ji clovek hraje ve volnych chvilich ten kdo hraje wowko toho pohlti veskery cas mu sezere!! kdo si tohle nedokaze priznat je ubozak zavislak!!!
  • napadlo te ze jsou lidi kterejm je lito, ze jini marni svuj cas, ze je ovlada nezdrava zavislost, kterou si nedokazou priznat? ze jim chce nekdo pomoct?
  • Asharak
    Alespoň že to tu doplňují vkusné komentáře *4* *4* *4*
  • Asharak
    No právě. Taky mě nebaví po dvou měsících hrát ten samý content, takhle to bude daleko přitažlivější, pokud to nezprasí. To že přibude předplatitelů bude určitě katastrofa a víc zničených životů, ale jinak je to spíš cesta vstříct hráčům, kdy dostaneme daleko víc contentu za ty prachy *7* *3*
  • Asharak
    No trpí nějakou úchylkou na svítící oči. Nebo k vůli nim spíš nemůže nikdy dobře usnout. *4*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit