Přejít na výpis diskuzí
CD Projekt vzdává boj s piráty, apeluje na své fanoušky
13.1.2012 | Aleš Smutný
188 příspěvků
-
Jo jo. Uvědomují si důležitý fakt. A to, že piráty neporazí.
Herní společnosti se musí zaměřit na to, aby jejich hru víc lidi koupilo, ne míň pirátlo.
A uvědomuje si to i Gabe... Rusáci snad o nakupování her v životě neslyšeli, ale jakmile jim Gabe hodí Steam za rubly, tak se po hrách můžou utlouct.
Jen tak dál. -
-
tak za ty ceny - viz treba modern warfare 3 - u nas 50eur, u nich v prepoctu za 250kc, to je bych kupoval jak o zavod taky *1*
-
-
Jasný no.
Ale tak vidíš to. Gabe a další si uvědomili, že než neprodat skoro nic za velkou cenu je lepší prodat toho hodně za malou cenu.
Kdyby to tak jen zavedli všude.
Ale to by asi museli Amíci přestat kupovat 9 miliónů CoDu každej rok a tím dokazovat, že v určitých případech jsou lidi ochotní platit jak smyslů zbavení.
Případně by si herní společnosti mohly uvědomit, že úspěch CoDu se nedá replikovat. -
-
Ač k němu mam velky respekt, několikrat tvrdil že cena nema na priratstvi vliv, což je totalni blbost. A to že jsou takove velke cenove rozdily v rusku, v usa a tady v evropě je taky prasarna.
-
-
Jasný no, není bez chybnej. Ale hodně často se cituje jeho hláška ve stylu, že "piráti jsou zákazníci, kteří nejsou spokojeni se službami, které jim nabízíme" nebo tak nějak. A to je důležité.
Zopakuju to zase... uvědomuje si totiž důležitou věc... v podstatě jednoduše piráty rozdělíš takto:
1. Lidi, co by si hru stejně nekoupili... řekněme 15 letej týpek, co si koupí za rok jeden Battlefield, kde ratatata s kámoši a ostatní hry už jen piráti.
2. Lidi, co by si hru koupili, ale...
A ty "ale" je třeba eliminovat.
Může to být třeba velká cena -> Steam má často obrovské slevy.
Může to být otravný DRM -> Steam je jednoduchý a funkční klient.
A tak se vede válka proti pirátům. Ne tím, že je porazíš, ale tím, že je přetáhneš na svou stranu. -
-
Tak to máš vpodstatě součást jedničky no.
I když je to divné... z toho by měli vyrůst... já byl v patnácti taky hotovej z pirátství a jak můžu hrát všechny hry světa a blablabla, ale teď ve dvaceti si víc užiju něco, co jsem koupil na Steamu. -
3. Lidi co vydělávají dost peněz, ale už z dětství mají zažito, že za hry, filmy a hudbu se neplatí.
V mém okolí jsem jediný co si kupuje hry a paradoxem je, že vydělávám nejméně.Zbytek se na mě dívá, jako na pošuka *1* ,že platím za něco co je zadarmo.
-
-
-
-
-
-
Stejně vždycky bude mít největší vliv na pirátství cena a z toho vyplívající ekonomická situace dané země. Dokud bude většinový plat lidí v ČR kolem 15k čistého, tzn. cca asi takový jaký je dneska(průměrná mzda, které je přes 20k má prámalou vypovídající hodnotu,protože ji zvedají např. manažeři, kteří berou závratné platy), tak se nikdy moc hry, hlavně teda PC, prodávat. Samozřejmě, že v zemích jako Velká Británie či Něměcko se prodává lépe, když tam jsou hry o pár stovek levnější(500-800 stojí AAA PC tituly) a přitom tam lidi vydělávají tak 5x více(minimální mzda kolem 50k). A náklady na život tam nejsou už dneska o tolik větší. Např. potraviny a hardware, tam jsou taky často levnější. Distributoří by měli změnit cenovu politiku v zaostalejších, v našem případě postukomunistických zemích a ne za každou cenu vydělat. Ale to je začarovaný kruh, protože obecně platí, že když se něco málo prodává, tak je nutno zvednout cenu.
-
-
"(...) protože obecně platí, že když se něco málo prodává, tak je nutno zvednout cenu."
Vždyť tohle je přece nesmysl. Pro výrobce čehokoliv je lepší, když prodá více kusů zboží s malým výdělkem než kdyby neprodal nic (nebo jen minimum). Jinak ale naprosto souhlasím. -
-
No něco jsem si z hodin ekonomie zapamatoval. Opravdu to tak realně chodí. Pro firmu, které méně prodává, je lepší zvednout cenu a zaručit si tím aspoň nějaký zisk. Zákazník se vždycky nějaký najde. Oni ví, že člověk, který ten produkt chce, v tomto případě hru, tak za ni dá třeba o 100,- více. Ten kdo má sotva na nájem a jídlo a i přesto ho baví hrát hry, tak si tu hru nekoupí ani kdyby stála třeba stovku. Obchody tohle ví a proto nemají důvod zlevňovat, protože žádné větši prodeje jim to nezajistí(krom nějakých nárazových slev,třeba na vánoce) a naopak jim poklesne zisk. Tohle samozřejmě neplatí jenom u her, ale i jiných produktů.
-
-
Tak minimalnei mzdu nemaji kolem 50k, ale jinak nelze nesouhlasit.
-
-
Pravda, můj překlep. Těch 50 bude možná většinová průměrná. Ta minimální je asi zhruba o polovinu menší. Pro lidi nad 21 let.
-
-
-
Sympaťáci!
-
Driv jsem piratil fakt hodne, ale ted se snazim podporovat tvurce, kteri si to zaslouzi a CD Projekt k nim rozhodne patri. Straslive me ale vytaci kroky spolecnosti, co strkaji prachy do vsech moznych i nemoznych ochran a snazi se tak zabranit piratstvi, ale paradoxne k nemu, podle me, prispivaji. Hrat warez verzi hry je ve finale casto mnohem pohodlnejsi. Premrstena cena taky predstavuje (alespon v CR) velky problem, proto vetsinou kupuju starsi hry. Zaklinace 2 planuju koupit, ale drive asi pujdu do Dragon Age (da se sehnat za 300 Kc). Zadnou z techto her jsem neupiratil...
-
4 miliony piratskych kopii != usly zisk ze 4 milionu kopii
to cislo je mnohem, mnohem mensi
uvedomte si, ze vetsina lidi na svete je chuda a kdyz jim znemoznite hru ukrast, nepudou si ji koupit, protoze na to jednoduse nemaj prachy a/nebo jim za ty penize hra nestoji
(predtim nez nekdo zacne argumentovat, ze kdyz maj na silny PC, maj i na hru - jedna vec je usetrit si 15k na solidni PC, ktery mi vydrzi roky a da se na nem delat i neco jinyho nez hrat hry, druha vec je dat na stul 1000 korun za vec, jejiz hodnota je po dohrani nulova, casto hra neni ani zabavna a zazitek se pocita na hodiny)
Kdyz budu mluvit ciste za sebe, az nepude krast hry, prestanu je hrat. Nemit me za to rad je imbecilita - z myho piratstvi nikdo penize netrati.
Vyvojari by se meli probrat do realnyho sveta - je celosvetova krize jak prase a jejich produkt je pro lidi zcela postradatelnej, penize ubyly z celyho zabavniho prumyslu od casopisu az po hry. -
-
Tady na tuhle tvou trapnou ,,sumarizaci" zareaguji jen krátce. Opět mě nepřestane překvapovat čirá lidská blbost! Omlouvá tě jedině to, že ležíš v tyfové horečce a blouzníš. Jinak jsme zpátky mezi neandrtálci. Obhajovat krádež? Opravdu?!
-
chudí lidé mají čas na zábavu, kór ve formě PC her, což s sebou nese i to, že musí mít prachy na hardware. oujé, jaká to chudina. ještě by to chtělo přídavky na chlast
-
-
No, raději budu věčně chudej peněžně, než být chudej duševně. "oujé" *15*
-
a kdo si myslis, ze hraje PC hry?
teenageri a studenti, ktery si horkotezko nabrigadnicej par penez na PC (zbytek casto jeste vysomrujou od rodicu/babicek) a nasledne "kradou" hry, muziku, filmy a serialy a photoshop
oni by si totiz jiste bezeli ten photoshop koupit, kdyby ho jinak nemohli mit, ze? 30 tisic na licenci si vytahnou jen tak z prdele, kazdej mesic by si koupili 3 hry po tisicovce a 5 alb po sesti kilech.. prober se ty kluku -
-
- pozri si priemerný vek PC hráčov
- Photoshop kúpi študent za 5 tis. kč
- a pokial z tvojho pirátstva nikdo neprichádza o zisk (o čom pri tvojom charaktere nepochybujem) je síce vporiadku ale nemôžeš svoj prípad vzťahovať na multmiliónovú skupinu pirátov ktorá v globále preukázateľne škody spôsobuje. -
-
1. do prumernyho veku hracu se zapocitava i smejkiho mama, ktera masti farmville na facebooku
sam dobre vis, ze primarni obecenstvo AAA her sou kluci ve veku 12-25 let
2. 5 tisic uz neni tak moc (ale rozhodne ne malo) a de hlavne o to, ze Adobe muze bejt jedine rado za kazdyho uzivatele, at uz pirata, nebo legalniho
jejich zisk totiz plyne predevsim z prodeje licenci firmam, ktery sou velice dobre kontrolovany a pouzivat piratskej software ve firme si uz dneska ani v cechach jen tak nekdo nelajzne
kdyz bude hodne lidi umet pouzivat photoshop, tak se bude vic pouzivat na ukor konkurencniho software - z toho samyho duvodu treba Microsoft zdaleka nebojuje s piratstvim tak, jak by moh, protoze vi, ze kdyz nekdo bude majorita zvykla na windows a office, tak firmy nezacnou pouzivat linux
chapes? -
-
1. reagoval som na tvoje zaškatulkovanie PC hráčov iba do skupiny "teenageri a studenti" ktoré je nepravdivé.
2. miešaš hrušky s jablkami:
- sw ktorého materská firma vďaka etablovaniu sa na trhu a vytvoreniu prakticky monopolu vo svojom odvetví, neohrozuje ani vysoká miera pirátstva ale naopak napomáha jeho šireniu.
- sw na pár použití vo veľmi zložitom trhovom konkurenčnom prostredí kde vysoká miera pirátstva existenčne ohrozuje jeho výrobcu.
-
-
-
-
-
Až bude faktická kvalita a především trvanlivost videoher na úrovni literatury či hudby, tak věřím, že se kupců najde o mnoho více...
(a to ani neuvažuju nad cenovým rozdílem mezi novým hudebním CD, novou knihou a novou videohrou, jenž atraktivitu herního odvětví ještě více degraduje) -
"...az nepude krast hry, prestanu je hrat."
Myslím si, že tohle dost dobře odráží realitu mnoha hráčů.
-
-
Ja som napr :) mal piratsku verziu zaklinaca 1 :) nasledne som si kupil :D original :D potom este medailon a z 2 ky tricko a tak :D takze nie podal mna vsetci pirati su az tak zly :) napr ja som tu hru podcenil :D kedze to bola ich prva hra chcel som ju vyskusat :) A teraz som precital aj knizky :) a na zaklinaca nedam dopustit :)
-
-
Nj aby v dnešni době vydavali dema už vyvojaře skoro nenapdane.
-
-
No prolistoval jsem všechny příspěvky a docela koukám. Můj postoj k pirátství je vcelku radikální. Nemáš na to? Nehraj. Pokud ti papínek či matinka dali na stroj, na kterém ty hry hrát můžeš (nebo sis ho popřípadě koupil sám) tak bys měl mít i na to aby sis koupil hry. Jasně, člověk jednou narazí jako já novým Dukem, kde mi toho tisíce korun bylo vážně líto, ale to je čistě má vina, protože demo se mi líbilo.
Zrovna loni mi kamarád říkal "To Dragon Age 2, je ale taková sra*ka, že jsem to dohrál jen jednou. Ještě, že to nekupuju." - Wtf?
Hodně se tu řeší, že u nás jsou hry drahé a v Anglii ne. No to je jednoduché, v Anglii je odbyt. Už tu bylo řečeno: Málo prodávaný produkt = Vyšší cena. Ekonomika 101...
Dále je třeba si uvědomit, že piráti budou stahovat i když ta hra bude za padesát korun. Je to skoro nemoc. "Hele na warezu je nová hra, hurá nabiji si kredit na share rapid za peníze a jdeme krást"! A to je další bod. Vy jenž tvrdíte, že ukradená hra nerovná se ušlí zisk tak se mýlíte. Dnes už jsou p2p sítě a torrenty v podstatě mrtvé a základem všeho jsou share servery. Na ty většinou potřebujete kredit, ten kredit si pan pirát zaplatí a tak firma provozující share server vydělává na práci někoho jiného. Nehledě na to, že pro uploadery jsou téměř vždy bonusy a není vyjimkou i finanční odměna.
Tudíž stažením hry okrádáte vydavatele. Keci o tom, že když hra bude kvalitní tak jí pirát koupí jsou naprostý nesmysl. Pirát zaplatí pouze v případě, že jeho hra nelze stáhnout. Například Assassins Creed 2. Všichni se zlobily na proti pirátskou ochranu, ale za ten měsíc co nebyla prolomena byl nárůst prodejů hodně velký. Ubisoft někde vydal i prohlášení.
Abych to uzavřel. Pointa toho co jsem napsal je, že piráti si vše ospravedlní nesmyslnými řečmi o něčem, čemu nerozumí. Pirátství softwaru a tedy i her je nelegální a tudíž je to i porušení zákona. -
-
A já zas zcela nedávno četl někde na RockPaper´n´Shotgun, že vlivem drakonických ochran Ubisoftu sice výrazně klesl počet zpirátěných kopií, ale aniž by se to projevilo v odpovídajícím nárůstu prodejů PC her společnosti. Ubi ochrana je tedy v konečném důsledku docela fail.
Jinak souhlas s tím, že piráti jsou schopní stahovat i hry za pajcku. No a to právě nejlépe ukazuje, že by se na veškeré ochrany mělo rezignovat, poněvadž piráti vlastně neznamenají žádnou reálnou ekonomickou sílu. Ano prudí tím, že stahují (negativní statistiky), ale kdyby to nešlo, tak pár promile by si jich hru moožnáá koupilo, proto by s nimi neměly společnosti vůbec kalkulovat. -
Nesmyslný řeči především vedou pošuci, kteří věří v existenci pirátství, nic takového neexistuje, je to jen výplod chorých hlav stejně jako třeba globální oteplování, pozdravuj v Bohnicích.
-
-
takze panacek se dotycneho dotkl tzv hrebicek na hlavicku ze? bacha na zilku uploadere :D
-
-
-
Prvně jsem zwarezil knížky, ty ale poslední 3 roky dokupuji.
Pak jsem zwarezil 1. hru, tu jsem pak za rok koupil.
Dale jsem si koupil stolni hru.
2. jsem koupil ihned, jak vysla (a to si si ji zatim nemuzu ani zahrat).
Ted uz jen sehnat serial na DVD, popřípadně i komix.
Proste pan Sapkowski, Geralt a Reinmar jsou sympataci. -
Tak zrovna CD projekt "podporuji" jak jen můžu, aspoň koupí jejich skvělých her, když "krást" tak CoD a podobné sr*čky.
-
-
"Tak zrovna CD projekt "podporuji" jak jen můžu, aspoň koupí jejich skvělých her, když "krást" tak CoD a podobné sr*čky."
-----------------------------------
Nu, tak nějak, CoD jsem si tedy vážně nekoupil, ale Zaklínače mám oba origo (jedničku platinovku, dvoju na Steamu)... -
to je nějaká forma sebetrýzně "krást sračky"?
když je to sračka, tak to snad nehraju, ne? -
-
Bylo myšleno tak, že podpořit výrobce a vývojáře koupí dobré hry, u CoD nikoliv. Nebylo to myšleno tak, že člověk musí mít všechno upirátěné za každou cenu;)
-
-
v tom případě ok *3*
-
-
To smejki: To jsem nenapsal já... (ten komentář výše)
-
Taky se divím. Navíc, přestože o tu hru nestojíš, tak jí stáhneš, zapíšeš se do statistik jako další piráta a developeři/publisheři mají další výmluvu proč přijít s zase o něco drakoničtější formou DRM. A třeba i do hry, o kterou bys třeba stál, narozdíl od těch s*aček.
-
Hubu drž.
-
-
-
Chyba je na obou stranách, proč autoři her neprodávají hru jako službu? Přes platformy jako steam můžeš hru koupit a mí i statistiku jak dlouho jsi ji hrál. Kdyby to udělali tak, že hru koupíš dejme tomu za 40 eur a pokud ji po 2 hodinách odložíš s tím že tě nebaví tak ti Steam 40-2=38 eur vrátí a hru ti z účtu smázne. Pokud tě hra baví 30 hodin vrátí ti 10e a pokud tě hra pobavila na víc než 40 hodin tak si svou cenu 40eur kvalitou a zábavností zasloužila.
Hry kupuji, ne všechno co vyjde a obvykle až na srdcovky ne hned ale tehdy kdy padne pod 20 eur, což mi přijde adekvátní cena za hru (stejně tak jsem koupil i Zaklínače 1 a 2 v akci na steamu).
Problém je, když vydavatel vyhypuje hru, nevydá ani demo a pak se ji snaží prodat a zákazník defakto nemá nárok na vrácení peněz za to že podlehl klamavé reklamě.
Možná, jestli se uchytí systém fungování Cloudu časem dospějeme i k takovémuto nebo podobnému stavu. -
-
A kdyz te bude bavit 100 hodin, tak doplatis 60 €.
Pekny nesmysl, dnes je herni doba vetsiny her daleko mensi nez 40 hodin. Smysl by to melo pri cene tak 5€ za hodinu, to se rovna cene listku do kina. -
-
Pokud je to vic nez 40 hodin tak dalsi uz samozrejme neplatis. Nejvetsi nesmysl je ze dnes jsou schopni vydat AAA paskvily, ktere za 3 hodiny dohrajes a uz se k nim nevratis :P.
-
mozna by je to vedlo k tomu, aby hry meli gameplay delsi nez tech dnesnich 6 hodin.
-
-
To tezko, delka gameplaye je dana typem hry. Sandboxy maji herni dobu dlouhou, ale jsou genericke a plytke. Jejich opakem jsou hry kladouci duraz na pribeh a ty nikdy tak dlouhe nebudou. Pribeh nemuze byt nekonecny, musi mit nejaky progres a dospet k zaveru. Kdyz to budes moc protahovat, zacne byt nudny. Filmari treba z toho duvodu vystrihnou z filmu radu scen, aby mel spravny spad. Ja myslim ze je na trhu dost prostoru pro ruzne hry.
-
-
5€ za hodinu? většina MMO her u kterych lidi tráví obrovske množství času je většinou 10-15€ za měsíc... prakticky všechny onlineovky ale i singl Diablo, Starcraft, Skyrim atd., spousta (snad většina) lidi tam ma 50+ hodin = přes 6000KČ+ v prdeli, ne? ses zblazil...
-
-
Jenze ne vsechny hry jsou onlinovky, kde hraci bavi sami sebe nebo se trapi otravnym grindovanim. Nektere hry jsou pribehove singlovky. Naklady na jejich vytvoreni jsou obdobne jako u filmu, pocet hracu je ale mensi, nez pocet divaku.
-
-
-