Přejít na výpis diskuzí
Dan Vávra objasňuje kontext ukázky z RPG od Warhorse
11.12.2012 | Petr Poláček
180 příspěvků
-
Nevycházím z údivu, po pěti letech naprosté herní stagnace na poli desktopu vidím konečně posun vpřed, a není za ním nikdo jiný, než odvážný Dan Vávra, který se nebojí jít do něčeho nového a riskovat při tom vlastní kůži, ukázka vypadá velice dobře, CryEngine 3 byl skvělou volbou, hoši z Cryteku budou třeštit oči a naše početná desktopu věrná komunita hráčů bude mít konečně pádný důvod po pěti letech upgradovat svůj HW, herní konzole mě nikdy nebavily, nikdy nedokázaly nahradit komplexitu a možnosti desktopu, svobodný člověk by se jim měl obloukem vyhýbat, za každou cenu, jsem rád, že jsou mezi námi takoví jako je Dan Vávra, je vidět, že kreativita a touha po inovaci ještě nevymřela. Finální verze bude jistě o poznání impozantnější, budiž to iniciací k dalšímu převratu na poli herního průmyslu, tentokrát pozitivního! Doufám, že se Dan Vávra názory potenciálního investora zvyklat nenechá a dostojí svých slibů, bez něj by tento projekt neměl šanci vzniknout. Nesmírně si jej vážím a doufám, že ve své skvělé práci bude pokračovat dál.
-
-
O posunu vpřed můžeš mluvit, až bude hra na stole. Zatím akorát všichni víme, jak by hra měla vypadat podle snílka Vávry.
-
"herní konzole mě nikdy nebavily, nikdy nedokázaly nahradit komplexitu a možnosti desktopu, svobodný člověk by se jim měl obloukem vyhýbat, za každou cenu"
Můžeš mi prosím vysvětlit, jak jsi tohle myslel? Co mají konzole společného se svobodou? -
-
Vsechno.
-
-
-
To je právě to, lidi jsou tak zblblý z těch Skyrimů, takže si budou myslet že Husiti jsou nějaká fantasy rasa lidí. Ale snad se mýlim.
-
-
Hádám, že třeba takovej cody si to myslí už dávno! *15*
-
počkej až ti tam začnou poskakovat nazí Adamité, to si budeš myslet to samý i ty *15*
-
-
tak to doufám že to už v základu bude vypadat aspoň na úrovni jako TES hry po aplikaci Better Bodies modů : D
-
Ale když si to tak vezmeš to by nemuselo být špatný :D, akorát nevim jaký odměny bys u nich dostával za questy
-
-
-
Cítíte tu slovanskou atmosféru...
-
-
jo něco tu cítím, to bude těma chybějícíma dveřma od hajzlu : D
-
Prostě to vypadá jak má.
-
spíš typickou českou krajinu... ty stromy, mlýnský kolo, zakalená brčálová voda a... a... shakespearovská angličtina *8*
-
-
Prostě chtějí, aby překlad v angličtině zněl archaicky, řekl bych. Což by mohlo znamenat, že i čeština bude mít nějaké ty archaismy. Že bych konečně uplatnil v nějaké hře pomocné vědy historické? *15*
-
-
Úkol typu přečti dopis bych si rozhodně nechal líbit (jen chudáci ostatní)
-
-
Na začátku 15. století se písmo ještě docela dalo číst. Zvrhlo se to až v průběhu novověku, kdy se ty dopisy daj číst fakt špatně. Taky mám PVH za sebou. *15*
-
-
Přesně můj případ. Zatímco středověký texty se četly jedna báseň, tak u textů ze 17. a 18. století to byla strašná práce. *1*
-
-
no a jak to vlastně bylo tehdy s obecnou gramotností? nevíte někdo?: D třeba bude čtení jeden ze skillů který se budete muset časem naučit : )
-
-
mne napadlo něco ve smyslu "odemykání" postupně jednotlivých písmen, ty co neznáš by se v textu zaměnily za jiný znak. Něco podobnýho jako bylo tuším ve Final Fantasy X. To stím pozměněným fontem ale taky vypadá zajímavě : ) Ale stejně si myslím že učit postavu číst už je na běžné hráče asi moc hardcore a do hry to nedaj : (
-
Pro následující Jagellonské období se uvádí 10-20% ve městech. Texty se předčítaly převážně nahlas. ( Macek.J- Věk doby Jagellonské ) Bohužel pro husitské období nemám nic načteného, ale lze se oprávněně domnívat, že gramotných bylo ještě méně (nějakých 10-15%). A to mluvíme o městech- centrech obchodu, kde se velmi hodí vedení účetnictví.
Ten nápad na skill se mi rozhodně šíleně líbí (jen otázka jak omezit hráče, aby nečetl něco co nemá umět- možná proměna fontu textu v závislosti na skillu (od náhodně seskládané hlaholice pro negramotného přes diplomatickou minuskulu k novogotice (možná i humanistickému))
-
-
-
-
-
Cítím a miluju ji!
-
-
Shakespearovská angličtina? Boha jeho, doufám, že ta hra vyjde i s českým dabingem, protože koukat se na to, jak Češi mluví anglicky, to by byl útrp. Už u Metra jsem volil originální ruský dabing, protože anglický s jakože ruským přízvukem, to je hnus. Hra založena na historických reáliích by dle mě mohla (nebo měla) mít možnost originálního dabingu i v zahraničí - Němci ve hře by měli mluvit německy, Češi česky atd. Akorát se bojím, že na západě jsou moc líní číst titulky.
-
-
zdarma se klidně přihlásim na dabing, nějaký zkušenosti už mám a vsadim se že bych nebyl sám.
-
-
A jaké máš zkušenosti s dabingem, prosím tě? Takové? http://www.youtube.com/watch?v=OxvOaERAFSk
-
-
otazka je kdo by to daboval
-
-
Ne, otázka zní - kdo by to celý zaplatil?
-
češi jsou dobrý herci a dabéři. ale už to neni jako za Menšíka, Hrušinskýho atd no...
-
-
-
Obrázky ukazují něco, co se od Dana dalo čekat - perfekcionismus. Blog Warhorse čtu s chutí, člověka těší, když se někdo snaží dělat věci opravdu pořádně. Jenom se bojím, že Dan se snaží tak moc, že se do toho může zamotat. Ale i kdyby se zamotal, tak to nevěstí nic špatného, tuhle nádheru musej dodělat :)
-
Rubriku Dana Vávry si občas přečtu v Levelu a i když s ním nesouhlasím úplně ve všem, vesměs považuji jeho názory a myšlenky za kvalitní! Na tu jeho hru jsem teda fakticky moc zvědavá!
-
-
nez to vyjde budes vdanna a nejaka vavrova hra ti bude jedno:)
-
-
nuda, připravujeme první next-gen bla bla bla, falešná reklama to je, jak na prostenal (jo, blog jsem četl)
Chtěl bych vidět, jak se jízda křižáků rozbijí o vozovou hradbu, jak do nich práskají husitské píšťaly. Jak Hejtman, v čele lehké jízdy, drtí křižáky z boku a obrací je na úprk. Chci vidět, že půjde přesvědčovat panstvo, že jde o svatý boj a tak se zajatí šlechtici neberou na výkupné, nýbrž se dobijejí...
Chci vidět náboženský fanatiky, jak rabují a pálí kostely... chci vidět, že jim v tom půjde pomáhat, nebo jim v tom s hrstkou mnichů naopak bránit se sukovicí v ruce...
Ze středověké vesnice v době povstání, se chci PO.BLEJT, ne si říkat "jé, to je krásná chaloupka, přivoním si ke kytičce...." -
-
fakt lol nejvíc lol. tohle je ukázka princezna ze mlejna. počkej si až uvidíš ukázku nějakýho hradu třeba. všechno je to o nasvícení tý scény. zkus si představit tu pohádku strašidelnou jak si popsal. děti by u toho srrali strachy
-
kdyby to náhodou Dan četl, omlouvám se mu za slovo "falešná"
-
nejlepší by bylo kdyby se pribeh vubec netykal husitstvi a husite by byli jen takova kulisa, obdobi do ktereho je hra zasazena
-
Jo, je pravda,že temnější atmsoféra by byla asi lepší. Něco jako v Inquisitorovi.
-
-
ne při každé bitvě fouká vichřice, chumelí, prší nebo hřmí... vsadím tvoje koule na to, že se spousta zvěrstev odehrála za příjemných pětadvaceti stupních a sluníčka na opalování
strkat do her "temnou atmosféru" je už ohraná písnička, takhle to funguje možná tak někde v Mordoru -
-
na druhou stranu si rozhodně nestylizuji středověk jako návštěvu švýcarska...
-
-
-
-
Teda musím říct, že ta dispozice objektů je opravdu... odpovídající. Těší mě, že si někdo dal práci s researchem dobových objektů.
-
-
však tam kdesi bylo napsáno, že spolupracují s historiky... konečně středověké RPG bez fantasy, magie, draků, orků a ještě k tomu z české kotliny 15. století s důrazem na dobové reálie
-
-
Lidi nevím proč řešíte co si lidé budou mysltet :D Ale, já bych řešil, že jsem viděl video, které se toulá internetem a jsem fakt z toho nadšení. Jestli bude takto vypadat celá hra, to bude skvělé. V týmu mají lidi, kteří dokáží co jsem zatím neviděl.... ty detaily jsou neskutečné a věrná předloha je zachována:) Konečně hra, která dokáže ukázat něco z našeho prostředí a budeto vypadat hezky. Moc se těším :)
-
-
Hlavně jak řeší drobnosti to je skvělé.Grafiky rozdíl ze kterého bych se podělal jsem nečekal.Již hry nevychází pouze na PC kde se HW měnil velice rychle a skoky byli velké....
Škoda,že se nemluvilo o fyzice a pod.Možná mluvilo na jiné přednášce od Warhorse.
Snad to bude na video od games.
Jinak proč ten halz nemá dveře?
:) -
-
No, třeba kadibouda u nás na venkově (stále užívaná) má dveře až od padesátých let, kdy je tam natloukl dědek. Do tý doby žádný neměla.... Obvykle nebyly potřeba, kadibudka byla stranou dohledu čumilů a ono se soukromí vnímalo trošku jinak :)
-
-
Vím,že byli hajzly kde nebyli dveře a lidi chodili okolo.
Ale když již někdo postaví takový barák tak,že by neměl na dveře?
Určitě nebyl chudý a tuším,že bohatší lidí nechodili moc na veřejné hajzly když nemuseli.
Jestli ale to soukromí bylo takové všude tak pak to chápu.
Ale nechci vidět,jak jdu ve hře a zdálky vidím strejdu v kadiboudě *1*
Anebo chci? :) -
-
Soukromí rozhodně lidé tehdy chápali jinak. Stačí se kouknout na hospody v 16. století, kdy byly pomalu v každém měšťanském domě a pohybování se sousedů (obecný výraz pro zbytek obyvatel) po domě nijak zvlášť regulováno nebylo (až zpětně se řešilo, že např. soused "ležel v posteli" s hospodskou (většinou žena majitele), ale nakonec to soud uznal za mravné, poněvadž měl spodky :) )
Jako dodatek můj oblíbený citát z 16. století "Zvyjebený zrádče, co na mne močíš?" (Aneb proč se nepohybovat pod pavlačí měšťanského domu) -
-
To finale me opravdu pobavilo, az mi z toho prasknul zmrzly ret :D
-
-
no to je možná ono. Zámožnější člověk si tehdy nadělal do nočníku a pak to vysypal/ nechal někoho vysypat *4*
-
-
Petr Poláček: Prameny
-
-
-
-
Vypadá to pěkně ,uvidíme - snad to dobře dopadne ;) .Sice proti Vávroj nic nemám ,ale trošku mě štve jak je upozadovanej jeho team,jako by tu hru vyráběl jenom on ;)
-
-
Takze bys tu chtel clanky a rozhovory s 50 lidma? Vzdycky je nekdo kdo projekt vede a prezentuje ho pro verejnost. Kazdymu je prece jasny, ze takovouhle hru nedela jeden clovek ...
-
Umí kecat tak,vypadá tak,že si ho každý pamatuje tak je vidět.
Stejně jako v jiných oborech je někdo kdo kecá dobře a je vidět. -
-
Například Steve Jobs a Apple.
-
-