Přejít na výpis diskuzí
Dojmy z hraní: Uncharted 4 vypadá jako z jiného světa
18.6.2015 | Miloš Bohoněk
101 příspěvků
-
...takže asi tak...normálni hráči sa tešia, že si užijú skvelú zábavu a pár master race jedincov sa sem prišlo povinne vybliť...
-
-
vypadá to parádně. kéž by se takových her dělalo víc.
-
-
Já bych řekl, že těchto (ne)her se začíná dělat celkem dost.
-
Skriptovaný koridor? Takových her je mraky.
-
to teda....
-
-
Miluju ten klasický "Unchartedovský" styl humoru, kdy se Sully s Nathanem pošťuchují i v těch nejvypjatějších momentech. Tohle bude day 1 koupě.
-
-
To je hodně trapné až komické.
-
to je prave az trapny, jednou a okem ridi a zbytkem tela je natocenej a mluvi se spolujezdcem, tim padem napeti nula
takhle jezdi mladasove s mokrym inkoustem na ridicaku, co si mysli, ze jim patri silnice
-
-
grafická nádhera až skvost. Vypadá to, že za opravdu pěknou grafiku musíme jít na konzoli od Sony. Stačí si vzpomenout na Infamous či Order. Opravdu poslední hezká hra na PC 3 bylo Crysis 3. Od té doby nic. Žádné exluzivity v AAA grafice, prostě nic.. Hraji Zaklínače 3 na PC, na max+ sweetFX, který řeší ty kýčovité barvy a na zadek jsem si z toho nesedl, tohle vypadá úplně někde jinde...
-
-
Máš u mě bod. Porovnávat koridorovku s obrovským RPGčkem, to chce kus pořádné de*ility.
-
Teda, mně napadá Far Cry 4 a Dying Light. Tam jsem nemohl zavřít pusu.
-
"Vypadá to, že za opravdu pěknou grafiku musíme jít na konzoli od Sony."
A proto GTA5 a Zaklínač 3 vypadá líp na PC. *15* -
-
Ale GTA5 a Zaklínač 3 na PC nevypadá líp než Uncharted 4. Dobře zůstaneme u her, které už můžeme hrát.... Takže The Order? :-) .
-
-
Pokud to chceš zkoušet touhle cestou, tak 10 let stará hra Myst 4 vypadá líp, než The Order. *15* Hlavně nezkoušej vymýšlet kategorie, aby to bylo fér. *15*
-
-
Gta5,je hezci na pc,protoze to byla posledni platforma na dokonceni,zaklinac3 je hezci na pc,zalezi na sestave,jinak at pristi dil je jen na pc,me to nezaujalo.Dam jeste sanci fallautu,jiinak s openworl koncim,uz jen kvuli tem stupidnim ukolum.
-
-
Další inkognito účet klikacího Sony fanouška. Naskriptovaná koridorová hra vždycky bude budit wau efekt, ale to je dáno stylem hry. Není nic snazšího naprogramovat pár metrů dohledu atd. a tam narvat všechen výkon. To není nic překvapivého a vývojáři to znají už několik let. Srovnání s Open World hrou, kde máš dosah i několik set metrů je naprosto mimo. Skriptovaná koridorová hra prostě bude vypadat dobře, protože nemusíš programovat X desítek dalších věcí a dohled postavy je minimální.
A raději bych ocenil AI, která nebude mít inteligenci sádrového trpaslíka. Pokud by tam strčili AI z LoU, tak to bude jenom koridorová střelnice pro gamepad.
P.S: A že jsi neviděl hry? Prosím tě....Metro Redux, Ori, Zaklínač 3 ve 4k, Star Citizen, Elite atd. Konzole s mobilním procesorem a grafikou na úrovni 7850 se nemůže rovnat pc. A myslím, že ani Sony nechtělo. PS4 není dělo jako byla PS3 při představení. Tomu také odpovídá cena. Ale kecy o tom, že na PS4 je nejhezčí grafika a graficky povedené hry, to opravdu napíše jenom Sony inkognito fanboy. Podle mě má na PS4 hezčí grafiku The Order 1886, Bloodborne (včera jsem chvilku hrál a vypadá to skvěle) či Infamous. Tady mi to přijde o něco horší než výše zmíněné hry. Navíc stejně bude očekávaný downgrade grafiky. -
-
A open worl je co?Taky koridor,akorad tady je delas postupne a v open worl ti je rozmisti na mapicku no.Ja zas nemam rad open worl,protoze ukoli stupidni,vse se opakujci,kecat o oblbostech,jak v zk3,zbytecne natahovani hry,jako od prvniho ukolu jet nejdal na mape k druhemu ukolu,nekolikrat se vracet na stejne misto jako v zk3 s morovou pannou.Zadnej zazitek s bossi,zvanit o nesmyslech,co me nezajmaj,a k pribehu to nema hlavu ani patu.V 16 lv v zk3 jsem to vypnul,a uz nezapnul,odvadeli me od hlavniho ukolu,a nemuzu delat to co pam primarne za cil,byt to veskutecnosti,tak ta zaklinacka je davno dead.
-
Star Citizen dostává neustálý upgrade (spolu s updatem CryEnginu), zatímco u konzolových her je to obráceně. *15* Myslím, že až U4 vyjde, tak se ještě hodně nasmějem.
Jinak bych řekl, že už teď je to downgrade oproti tomu prvnímu traileru. I když u Uncharted je těžký hodnotit. Člověk neví, co je skutečně ze hry a co je cutscéna. *7*
-
-
Nemůžeš porovnávat open-world RPG se stovkami NPC, dynamickým systémem počasí, plynulým přecházení mezi interiéry a exteriéry a obrovským dohledem s koridorovkou, kde je všechno předpřipravený a nasvícený na relativně malým prostoru.
Podle mě vypadá třetí Witcher naprosto bohovsky a je to bezkonkurenčně nejhezčí open-world hra. -
-
Proč by nemohl? Takže když budeme chtít porovnávat grafiku, tak si budem dělat kategorie, aby to bylo fér? :-) . At se to líbí nebo ne, tak vynikající Witcher, je hold graficky mnohem slabší než třeba Order.
-
-
Sure. Potom má jakýkoliv interaktivní film nejlepší grafiku na světě. *15*
-
-
A co teprve statický render a čumění na něj nazveme gameplayem k tomu to bude nutně multiplatformní a dokonce to pojede ve webrowseru, k tomu všude naprosto stejně rychlostí jeden snímek za život.
-
-
-
O tom se, myslím, ani nedá moc debatovat =). Ale nepochybuju, že to někdo zkusí =).
-
-
-
Celá serie byla vynikající (nehrál jsem pouze Golden Abyss), takže nečekám, že by poslední díl byl kdovíjak horší oproti třem předchozím. Už se dost těším, bude to pecka... *14*
-
Jak to delaji??? *8*
Tak pokud mam soudit podle videoukazky, je to celkem zrejme. Je tam dobre patrna vyvazenost vseho, co ten dojem uveritelnosti vytvari. Zkratka profesionalni prace vsech slozek vyvoje vytvari profesionalne vypadajici produkt.
Vsimnete si. Pohyb postav je kontinualni, animace realtime reaguji na interakce, nevidite zadne zaseky, natoz klouzani. Fyzika vypada verohodne. Predmety maji odpovidajici vahu, tomu odpovidaji reakce na kolize. Grafika vypada dobre jak na blizkou, tak na velkou vzdalenost, zadne preskakovani lodu, nasviceni decentni ale prirozene.
Nevidim v tom zadne zazraky, je to zkratka dobre profesionalne odvedena prace.
Spousta her trpi prave tou nevyvazenosti.
Jako odstrasujici priklad muzu bohuzel uvest i ceskou Bohemia Interactive. Takova Arma3. Celkem poctive udelane modely i textury, v novem engine i slusne nasviceni, rendering a particle efekty. Co je to ale platny, kdy teren v dalce vypada hnusne, blikajici lody a stiny delaji nehezky vizualni koncert a o fyzice objektu, kolizich, interakcich, radeji nepsat. Pohyb postav to je primo namet na komedii. Dayz je na tom jeste hure, tak jsem fakt zvedav jak to posune dal slibovany novy engine. Ted se asi na nedostatek penez vymlouvat nemuzou. Bohuzel zustane asi problem v nedostatku profesionalu. *7* -
-
fyzika nevypada verohodne, Ked po tebe bude strielat niekto z takého gulometu tak ta rozhodne dreveny stol neochrani. Nehovoriac o tej scene kde by malo byt to auto s gulometom na pravo a rozstrielat hrdinu na kasu zozadu, ale ono sa cuduj sa svete objavi o 20 metrov v predu. Ale chapem ze pre nemysliace stado to vyzera super a ako film by to urcite dostalo minimalne 60%
-
-
Schovávání se za dřevem před kulkama jakýchkoliv ráží je typické pro blockbustery. *15*
-
-
Až bude BI nabírat, tak tě mezi prvními profesionály rádi uvidí.
-
-
Nejsem z branze. *3*
Ja BI nechci peskovat, je to obecny problem, ostatne i u nas. Sehnat profika, ktery odvadi praci poctive a na urovni je strasne tezke. Vyhodou je, kdyz mu muzes nabidnout slusny plat, jenomze stejne je to hledani v kupce sena. Na pozice se hlasi tuny zajemcu, absolutni vetsina je uplne k nicemu a kdyz prijmes nekoho kdo vypada slibne, cas ukaze opak. -
-
A co že to děláš?
-
-
A jako proc bych se ti mel sverovat? *5*
Nebo to chces jako argumentaci ze tomu vubec nemuzu rozumet? Ja to hodnotim jako uzivatel. Taky pisu do for o autech a pritom jsem nikdy zadne nenavrhl, natoz vyrobil. Ale kdyz si sednu za volant, poznam jestli je to smejd a nebo kvalita. -
-
No mohli jsme se něco poučit o té krásné filosofii s profesionalizací. Fakt se nechceš svěřit?
-
-
-
-
-
jako jo, grafika je hezká, ale jak píšeš, žádný zázrak, sráží to hlavně ty lowres textury, neni to ten typ grafiky, co tě donutí u obrázku byť jen na setinu vteřiny zapřemýšlet "je to ze hry, nebo je to fotka?"
-
-
No u tohohle bych možná chvilku přemýšlel http://im.tiscali.cz/games/2015/06/18/475754-uncharted-4-a-thief-s-end-1280x720.jpg
-
-
ještě tomu cosi chybí ale už jsme fakt na skok k fotorealistickým ksichtem ve hrách, dávám tomu tak 5 let. Před nějakými 8-9 lety kdyby nějaký grafik udělal obrázek / render na této úrovni tak by se mu všichni z branže uctivě klaněli, teď se to renderuje realtime na konzoli s poměrně nízkým výkonem. Vývoj postupuje skutečně rychle a to je dobře.
-
ani ne, furt v tom hned vidim uncanny valley, xichty jsou holt těžký
-
-
Za sebe reknu, ze ksichty moc neresim. Klidne si vystacim i s modely na urovni GTA5, coz neni zrovna buhvico, dulezitejsi je pohyb, interakce a fyzika. To je porad na dost chabe urovni. K cemu realisticky ksicht, kdyz vsechno ostatni kolem vyrazne pokulhava. Jenom to zvyraznuje tu nevyvazenost.
-
-
-
-
srovnáváš Potěmkinovu vesnici s hrou která má otevřený svět (Arma) a to je blbost
-
-
Porovnej si treba GTA5 a Arma3. Pak mozna pochopis jak jsem to myslel. Arma ma navrch v kvalite modelu a textur. Vsechno ostatni ji ale srazi dolu.
-
-
Ty jsi dobrý dýchající vtip, zkus si něco zjistit o tom jaké jsou limity synchronizace v GTA, jak funguje aktuálně simulace fyziky a na které straně se provadí, jak se zpětně ověřuje a proč je to v multiplayeru takový synchronizační chaos plný záseků a bugů...
-
Moc to nechápu, nejde srovnávat hry v úplně jiných kategoriích. V GTA V a v Uncharted se třeba nepočítá skoro žádná AI a v Armě na rozdíl od GTA nemizí objekty, nevím teda jak u pětky ale ve IV se stačilo otočit a scéna vypadala úplně jinak než předtím.
-
-
Myslis ze nastaveni fyziky, interakce, nasviceni a animace nejak souvisi s temi rozdily?
Ale to se mylis chlape.
Jiste, jenom blazen by v otevrenem svete ocekaval wow efekty jako ze nakladak prorazi zed, spadne leseni, kulky rozbijeji dlazdice a nevim co jeste. To jsou naskriptovane efekty. O tech jsem vubec nepsal. Psal jsem o fungovani zakladnich prvku, ktere funguji i v naskriptovanem linearnim tunelu na stejnem principu jako v otevrenem svete. *3* -
-
U fyziky to je vidět asi nejvíc, tady to je prostě všechno naskriptovaný a těch opravdu interaktivních objektů je jen pár, i když v rámci evoluce jich je více než v předchozích hrách. Je to uzavřená scéna na které interaguje pár desítek objektů, nic víc. A třeba lidi z Bohemky říkali, že není problém udělat detailní fyziku, akorát to na ničem nepoběží. Zkus si zjistit jak funguje herní smyčka a kolik času je na výpočet fyziky apod. a jak roste složitost scény pokud objekty mohou interagovat, pak ta náročnost roste exponenciálně. LOD a doskakování objektů je taky ošizený, scéna je prostě postavená tak, aby nic nedoskakovalo, což u hry kde může nastat milion různých situací není možné. Co se týče animací tak máš pravdu to Bohemka moc neumí. Nasvícení těžko říct, nijak se to neliší od ostatních her, dominují pastelové barvy.. a rendering ? Lowpoly objekty a textury s nízkým rozlišením, nevidím v tom žádný zázrak. Akorát to je prostě všechno postavené tak, že to vypadá dobře. V žádném případě to neznamená, že je ten engine nějaká bomba.
-
-
-
-
Vypadá to famózně, docela rád bych občas viděl nějak tak kvalitní hru i na PC. Hlavně v takové grafice. Ještě bych dodal, že je škoda, že neoptimalizovali Witchera 3 tihle kluci, na všech platformách to mohlo jet lépe a hlavně by to vypadalo lépe...
-
-
Nahlášeno. Zloděj nicků.
-
na PC máš predsa státisíce žánrov a exkluzivít podla daktorých tu hh...škoda len že ich celkový rozpočet nedosahuje ani desatinu toho z Uncha alebo nedajbože GTA V
-
tak urcite, tym ,kterej nikdy neudelal nic na pc a umi delat akorát na jednu platformu bude zajiste mistrem v multiplaformni optimalizaci, zobud sa
-
-
vzdyt vidis, ze je to jen trapny troll :D
-
-
-
Tady je to malé pokračování jak bylo zmíněno :) http://i.imgur.com/ujCKdr3.gif na hru se už pořádně těším :)
-
Ano v The Last of Us nebyla zrovna Ai na velké úrovni ale to je odůvodněno hlavně faktem že na Ps3 si při takové grafice jednoduše nemohl udělat pořádnou Ai. Vývojáři zmínili že s Ps4 mají více otevřené dveře a chtějí na Ai zapracovat tak uvidíme jak se jim to povede :) *3* Reakce na Morokura. Omlouvám se
-
-
Otázka: proč by dělali lepší AI když by to dalo víc práce a lidi by si na fórech stěžovali že AI podvádí, protože už není tupá jako tágo?
-
-
Tak v tomhle případě ať si lidi nestěžují že je tupá ne ? Tak ať si lidi rozmyslí co vlastně chtějí :) já si nikdy stěžovat na dobrou Ai nebudu mám rád výzvu :)
-
-
-
Na hry od Naughty Dog se nádherně dívá. The Last of Us byla jediná hra, u který jsem od začátku do konce sledoval walkthrough na youtube, protože nevlastnim konzole a náramně jsem se bavil.
Ale ještě víc než nádherná grafika bije do očí ta stupidní AI. Protivník se kryje stylem, že vteřinu čeká za sloupem a pak od něj odskočí 2 metry do prostoru aby ho mohl hráč bezproblému trefit (gamepad), nebo běží yolo stylem proti hráčí a pak se schová 2 metry před něj za dřevěnej stoleček. To je trend všech koridorovek, nastolenej hlavně CoDem a zájem o inovaci nulovej. Kdy už konečně vyjde hra, kde se protivníci budou chytře přesouvat, spolupracovat, dokážou obejít hráče, nebo se chytře krýt? Těch 10 let od prvního F.E.A.R.u je sakra dlouhá doba. Grafika se posunula neuvěřitelně, ale vypadá to, že pořád budeme hrát hry s fenomenální grafikou, ale se stupidnější AI než před 10 rokama.