Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • God-of-War
    Víte, co je opravdu hodně trapný? Nedávno vyšel Half Life Black Mesa, zdarma a to je to komplet graficky předělaný...tohle vypadá stejně( možná i hůř) a chtěj za to prachy...Na*cat do huby *16*

    Kratos je zase na*ranej!
    • Adam_M
      To máš sice pravdu ale Black Mesa Source nedělalo VALVe ale fandové a ty pokud na to nemají práva to nemůžou prodávat a proto to stáhneš jako modifikaci a normálně zapneš ve steamu a Doom 3 BFG si ID předělávalo samo tak proto je to za peníze.Kdyby si VALVe dělalo předělávku HL 1 do nynějšího Source enginu tak bych řekl že by to taky bylo za peníze.I když asi cena by byla menší jak znám VALVe…
    • Black mesa je remake ze 14 let stary grafiky do 10 let stary grafiky, coz je fakt pecka..
      • smejki
        BM využívá build Source enginu 2007, takže do 5 let starý grafiky. get ur facts right! *2*
      • GlaDOS
        Nevím, co by sis představoval. Dělalo na tom zadarmo pár lidí několik let. Myslíš, že by byli schopni pokaždé překopat už hotové levely a přidat do nich efekty z nového Source enginu? To by BM nevyšla vůbec. A nebo měli rovnou použít úplně jiný engine? A i tak - Quake engine -> Source engine je dost velký skok. O dost větší skok, než Doom 3 -> Doom 3 BFG, navíc zadarmo.
        • Ja nepsal nic o tom, jak bych si predstavoval Black Mesa, jen jsem reagoval na prispevek kde se pise, at si D3 nachcije do huby. Kdyby se ty hry vymazaly z historie a vysly ted jako novinky, tak Doom3 dostane minimalne 7-8/10 a Black Mesa odejde s 0. Proto se Doom3 BFG prodava za penize a BM je free.
          • EuroSamurai
            Kvalitní remake není jen o "uber" grafickym kabátku .
          • Veskoslav
            Ty meleš hodně z cesty.....
  • Přesně jak tu někdo psal níže. Black Messa na které ve svém volném čase několik let potili krev nadšení modeři jen proto aby ten masterpice vydali zcela zdarma je tohle fakt ostuda. Radši bych svoje peníze dal jim, protože na rozdíl od id softu by si je ti kluci zasloužili.
    Tam byla vidět ona úcta k původnímu dílu (které vlastně ani nebylo jejich, ale stejně jako mnozí z nás na něm vyrůstaly).

    id soft tímhle u mě dost klesl - nebudeme si nic nalhávat, Doom 3 už ve své době nebyla žádná sláva. Tím nemyslím že to byla špatná hra, to ne, ale Half Life 2 (který vycházel ve stejném roce) byl plnohodnotné pokračování, které navíc přineslo velkou novinku ve aktivním využívání fyziky.

    Za to Doom 3 byl jakoby vykleštěn. Obrovské prostranrví s hromadou nepřátel bylo naprosto vypuštěno ve "prospěch" procházení se nudnými kancly a zoufale neinteraktivním prostředím - když sem střílel uprostřed prosklených kójí a různých monitorů, tak jsem očekával že tam bude i spousta věcí, které bude možné rozstřílet na sračku - místo toho hra vypadá tak nějak "plastově". A to nemluvím o mizejících tělech nepřátel - pamatujete jak vypadaly prostory v prvním a druhém díle potom co jste tam vystřílely všechny nepřátele? Byla to nádhera! Navíc ty zrůda, která z těch jatek mohla oživovat padlé spolubojovníky (znalci si určitě vzpomenou na jméno, ale já nevím) byla ve třetím díle jen takovej nicotnej albín, kterej na vás teleportoval další nepřátele (což se ve hře dělo i bez něj, takže tam byl spíše na okrasu i když jeho plameny stále dokázaly potrápit).

    Nejsem žádný Doom 3 hater - naopak jsem trojku i vzhledem k natahovanému závěru dohrál 3x, ale prostě jsem nedostal pokračování Dooma jako spíše FPS s hororovými prvky (které fungovaly o tom žádná).

    BFG edici jsem zkoušel u kamaráda a to nasvícení (přesvícení) odbourává jeden z nejlepších prvků původní hry. I když se odehrávala v budoucnosti a moc to nedávalo smysl, tak zrovna ona u spousty hráčů nenáviděná nutnost vytahovat baterku abych si posvítil se mi moc líbila - tady už to vlastně není potřeba - velká škoda...
    • Duvodem pro chybejici exteriery byly ciste hw naroky. Dodnes pamatuju, ze v chodbach bez nepratel to slapalo bez problemu 60fps, ale s kazdym dalsim nepritelem sly fps tak o 10 dolu :D Kdyz se k tomu jeste pridalo prostranstvi, tak z toho byla slideshow. To same s mizejicimi tely.

      Neinteraktivni prostredi mozna, ale v te dobe to bylo uplne normalni a zlom nastal prave az s HL2, ktery ovsem vysel o par mesicu pozdeji. I presto se tam naslo par peknych napadu, napr. genialni ovladani konzole, ktery jsem dodnes nikdy v zadne jine hre potom nevidel a pritom je to tak skvely.
    • DangerousDave
      Archvile, jeden z najgeniálnejších enemákov vôbec a zároveň asi jediný čo ma vedel vždy neskutočne nas*ať :) . Inak vystihol si to dobre, na ID sa začínam pozerať dosť skepticky... nemám síce žiadne indície ale niečo mi hovorí, že ak sa D4 nevráti do starých kolají prvých dielov tak to bude docela riadny pr*ser (rád by som sa mýlil).
      • Já bych řekl, že pokud se D4 vrátí do starých kolejí, tak to můžou Id rovnou zabalit. Nikdo není zvědavý na primitivní střílení bez invence jko v D1.
        • DangerousDave
          mne príde taký Doom2 v hratelnosti viac invenčný ako mnohé dnešné fpsky ... musel si v ňom dobre poznať kaŽdú zbraň a rýchlo medzi nimi striedať ak si chcel prežiť v boji proti desiatkam a niekedy možno aj stovke nepriatelov naraz, ktorí boli navyše svojim vzhľadom ,vlastnosťami, spôsobom útoku od seba navzájom výrazne odlišný. V hre nebol žiaden ukazovatel cesty, autoheal alebo debilný wallhack, takže nároky na hráča boli vyššie, takisto nároky na reflexy a na najvyšších obtiažnostiach to bola výzva ktorú zvládly iba tí najlepší. V čom sú dnes fpsky invenčné ? vo svojej jednoduchosti ? bojuješ proti pár druhom generických vojakov systémom cover-shoot ktorých ak je na scéne aspoň 10 môžeš byt rád... navyše stačí ak si nájdeš silnejšiu zbraň a iné zbrane ani nemusíš používať, narážaš na tony scriptov na každom kroku a hra ti predkladá rôzne pomôcky a ojebávatká aby si náhodou nezablúdil a aby si mal postup čo najviac uľahčený... to je invencia ? ďakujem pekne.
          • Bavím se samozřejmě o Doom/Doom 2, ne o trojce. Dodnes si vzpomínám, jak sem si kupoval asi 200 stránkového průvodce (mám pocit, že od Vogel Publishing), kde byl v češtině dokonalý rozbor a plánky každé mapy, umístění každé potvory, lékárničky, secret areas, různé triky, postupy mapou. Tohle dneska u FPS nehrozí lol. Dnes je to šipka dopředu + autoheal + autoaim a automap. Hlavně, že je plné posran*ch cutscén, které dělají snad dýl něž tu hru...
          • Haha autoheal. V doomovi musíš počítat s každým itemem. Některé věci brát až později, taktizovat. Ta hra je někde jinde než dnešní tupé FPSky. Zmíním třeba geniálně schované secret areas (které výrazně ovlivní váš postup, protože tam je často hromada nábojů a dobrých zbraní), nepřekonaná rychlost hry a DESIGN úrovní. Ano, design levelů. Můžeš být nejlepší FPSkař na světě, ale ti hajzlové vždycky odněkud vylezou, překvapí tě a většinou tě hodně pomlátí, že se ti chce až loadovat. :) Dnešní CoD generace by si v některých mapách na UV absolutně neškrtla. Doom je král.
  • Snad ted nikoho nepobouřím srovnáním s Black Mesa Source, ale remake dooma 3 je fakt prů*er. "Souboj" mezi HL2 a Doomem 3 tu v minulosti už byl, ale teď bylo poražené profi herní studio dílem bandy nadšenců.
    • Bohužel, ale s tím se nedá než souhlasit...
      • tak remake HL byl delany z lasky ke hre a BFG edice z lasky k penezum a myslim ze obema skupinam se to povedlo na vybornou
        PS: taky bych radsi byl v te druhe skupine:)
        • Remake HL byl skvělý počin - nové prvky, odkazy na HL2, pěkná grafika (mě osobně se teda libila) apod..

          Half Life je pro mě srdcovka a remake byl přesně podle mého gusta (až na zkrácení on the rail mise)
          • By me docela zajimalo kolik lidi delalo na tom BFG *15* Jen doufam, ze podobne fiasko nebude i Baldur's Gate *9*
  • nejhorsi je jak id zacalo kaslat na svoji puvodni hracskou PC zakladnu... bylo to uz s rage (nejhorsi optimalizace na PC) a ted to pokracuje s doom 3 bfg, PC je jediny kde neni multiplayer v D1 a D2 (je to malickost, ale o necem to svedci) a plus samozrejme vsechny ostatni veci jako:
    - cenzura skrytech levelu dooma 2 kvuli nemecku = lol
    - cenzura lekarnicek kvuli cervenemu krizi = mega lol
    - divny zvuky ve starych doomech
    - grafika dooma 3 ktera je s modama lepsi nez v tyhle edici
    - samostatna baterka pryc (kvuli ni to bylo tak strasidelny)
    - hrozne svetly
    - lost mission jsou pouzity identicky lokace
    - nelze moddovat? (tim si nejsem jistej)
    atd. atd. myslim ze se muzeme zacit bat o Dooma 4 :D
  • Veskoslav
    Za 30 euro? Já si koupil Doom 3+ datadisk za krásných 150 Kč, Dooma I a Dooma II už mám doma dávno koupené a oba optimalizované na ovládaní myši atd. A celkově mě celý balíček vyšel na cca 300, což je +-3krát méně než za tuto hrůzu. Ať mi někdo říká, že iD nejede rychlíkem do hajzlu....Nejprve katastrofální Rage (nemyšleno na hru, ta je skvělá, ale katastrofální optimalizace pro pc) a teď něco, co se tváří, že by to mohlo být dobré.....
    • Rage byl na PC fakt takovej děs? Já si to koupil na PS3 a obával se žo to bude mít problémy s kolísaním FPS, ale jelo to božsky.
      • Jo, na nVidii chvíli, na Ati asi měsíc. Textury se načítaly neustále, pořád a všedu s dobrou vteřinovou prodlevou. Když bych chtěl bejt jízlivej, tak to po většinu času vypadalo fakt jako Borderlands *1* (Nic proti tý hře)
        http://www.youtube.com/watch?v=I1k_Dv46bBw

        Svížně hra běžet doslova musela. Jednak je skvěle optimalizovaná a je taky vidět, že dělali dost kompromisů. Statický nasvícení, místo 3D mraků jen textura (zato nádherná)...
        • wow to vypadá hrozně
    • Problém ovladačů, ne optimalizace. Školácka chyba, za kterou se Carmack veřejně omluvil. Já mám nVidii, takže jsem na tom byl ještě relativně dobře a týden na to jsem vesele hrál. Každopádně lidi s ATI to vidí asi jinak :) Zamrzí, ale co už. Rage pohřbili především sami hráči. Místo aby ocenili doslova božskou odezvu a celkovou rychlost enginu, užívali si nádherný scenérie a unikátnost prostředí, tak prskali nad škaredými plechovkami na polocích a hloupě to srovnávali s Borderlands a Falloutem. Přitom ID jasně avizovali, že se soustředí hlavně na akční stránku hry. A ta je bezkonkurenční. Lepší střílečku neznám, fandím ID a doufám v Rage 2.
      • jsem velky fanda id softu a hodne se mi libi tve komenty. plno lidi prska na to, ze je rage takovy a makovy, pritom si o danem problemu nezjisti poradne info, a kdyz nekdo napise rozumny koment, hned je v minusech. s rage id udelal to same jako vzdy. nacpali do enginu opet neco prulomoveho, cimz ostatnim opet ukazali zada, stejne jako kdysi v minulosti, co se tyce enginu, at uz to byl wolf vs zbytek, doom vs rise of triad, quake vs duke, q2 vs unreal, q2 vs ut, d3 vs hl2. bohuzel, megatexture je hodne velky zahul, a kde id pridal, tam musel i ubrat, coz je vysledek tech rozmazlych textur. bohuzel, zdejsi komunite staci engine s proflaklymi efekty, texturami mensich rozmeru (4k x 4k, zatimco rage umi 128k x 128k) naskladanych dlazdicovym efektem a odlesky vetsimi nez pleska inspektora kojaka. timto preji id, a stejne jako surikata doufam v rage2, at opet rozsirim regal original her od id. akorat ze lepsi strilecku nez je rage bych urco nasel, mym favoritem je quake serie :-)
      • Veskoslav
        No sice je skvělé, že se omluvil, ale co z toho, když první týden hra naprosto nehratelná. A prskal jsem nad tím, že když jsem se otočil, viděl jsem jeden veliký šedý chuchvalec, co se postupně uráčil vykreslovat. Na co je mi akční pasáž a celá hra, když graficky je to naprosto katastrofální vliv jak optimalizace (ano hraje v tom optimalizace roli) tak to, že nejsou schopni udělat tak, aby to jelo na grafických kartách dvou největších výrobců.....A fandit iD? Potom, co předvádí? Ne, Těm akorát přeji aby zkončili někde v 6. levelu Dooma II a napořád.....
        • Carmack prohlásil, že vydali hru na ovladače, který v době relasu nebyly veřejnosti dostupný. Tolik k oficiálnímu vyjádření, víc k tomu říct nemůžu. A po týdnu jsem "už" hrál. Taková Arma je téměř nehratelná ještě několik měsíců po vydání, to se jí ovšem v českých luzích a hájích rádo promíjí *4* U áčkovýho titulu to průšvih určitě je, ale pak zas Rage šlapal výborně, což se o spoustě dnešních (a dost úspěšnejch) her říct nedá - Battlefield například s jeho příšerným lagem a tunou bugů, který moc nemizej.
          • Veskoslav
            No jo, takže on dělal hru na neexistující ovladače? On vždycky uměl kecat....Já měl nejnovější ovladače, týden před Rage aktualizované a přesto hra šla spustit maximálně do základního menu. Arma II je ten samý případ, ale člověk ji alespoň mohl spustit a hrát, což Rage nešel. A srovnání miminkovského studia z Čech a iD je docela mimo:) Battlefield s lagem? To je asi jako když se tvrdí, že se laguje Sg S II a pak se zjistí, že si to člověk "zasere" tunou věcí.
            • Pokud to někoho zajímá... Samozřejmě takoví vývojáři mají přístup k ještě nezveřejněným a experimentálním ovladačům. Rage byla po dlouhé době velká OpenGL hra a dělala některé věci, které předtím nikdo nedělal (jde hlavně o způsob použití textur) - když to řeknu zjednodušeně netechnicky - OpenGL a Direct3D jsou určité "vrstvy", které jsou definované - programátoři hry musí používat příkazy těch vrstev, výrobci karet musí naprogramovat funkcionalitu těch příkazů na jejich konkrétních kartách. AMD mívá prostě obecně o něco horší ovladače, zvlášť když jde o OpenGL. Takže se prostě stalo to, že jim Rage fungoval na ovladačích, které měly být před vydáním zveřejněny a někdo zveřejnil špatnou verzi.

              To samozřejmě nebyl jediný technický problém Rage, třeba doskakování textur je dáno virtuálním texturováním (megatexture), ta hra musí každou chvíli uvolňovat kousky té obří textury z paměti a načítat jiné kousky z disku. Je to velmi zajímavá věc, ale podle mě se v dnešní podobě pro akční hru, kde je možné zběsile měnit pohled, moc nehodí... Myslím si, že by to mohla být parádní věc třeba pro hry s top-down pohledem.

              Nicméně mi taky přijde, že je bohužel id už od vydání třetího Dooma na sestupné spirále a moc neví, co se sebou...
            • Já do vývoje nevidím, ale přijde mi docela pofiderní představa, že ve studiích (a kór takhle velkých) pracují pouze s ovladači, který jsou v danej moment volně přístupný veřejnosti. Bohemku s ID jsem nesrovnával, srovnával jsem reakce hráčů na 2 hry - to je dost podstatnej rozdíl a mimo jsi tentokrát ty. BF 3 má lag jako sviňa. Abych měl na německým serveru ping 25 ms a sejmul mě maník s 15 ms dobrou vteřinu po tom, co jsem zaběhl za roh, to jako není lag? Nebo že do někoho z bezprostřední blízkosti nasázíš tucet kulek a on to přežije se 100 %, zatím co ty zemřeš, to není lag? A skutečně to nemá nic společnýho s připojením nebo daným serverem (tedy ano, ale v přirozený míře jak všechny onlinovky), to je bohužel netcode made by Dice a způsob počítání zásahů, Frostbite 2 unique feature *3*
  • Je remake a remake, kdyby predelali puvodni D1 a D2 do vylepseneho enginu D3, tak pro ne? Nebo kdyby prevedli D1,2,3 do enginu D4 tak by to bylo bozi. Takto je to odpad. Skoda, clovek by tak mel moznost porovnat, kam se posunul vyvoj akcnich her od roku 93 => do ().() - aspon z pohledu level designu
  • Neni co resit. Pokud jste doom 3 nehrali klidne si ho kupte. Je to krute krutacka hra, ktera mi pripomnela tu syrovost, ktera tenkrat v strileckach byla. A pekne dopredu, zapnout knoflik, sup do vytahu, ratatata. Zadnej pribeh, nic, jenom ta syrovost. Je to takovej FPS dungeon. Furt vevnitr v koridoru. Vzdycky tak 2 hodky a od toho, pak si od te zmeti chci odpocinout a na druhej den zase citite to simrani... zucastnit se te krvave diskoteky.
    Ohledne doby sejvu, nevim co se recenzentovi nelibi. Ja nemam zadny delo a cekam sekundu. Proste plynulost. Loadingy jsou tedy uplne v pohode. A to i v pripade nacteni hry. Par sekund s dnesni masinou. Secteno: Muze nam byt jedno proc hru znovu vydali. Kdo ji nehral ma mirne zremastrovanou hru a muze si ji koupit- je vyber. Ja ji nehral, tak jsem toho vyuzil. 3d bych si rad vyzkousel. Je to tumelovka jako krava! a tam to muze dobre zafungovat. Vycitat podnikateli to, ze chce vydelat je nesmysl. Chces, nechces. Nikdo nerika, ze je to nova hra a v dobe netu vsichni vi jake zmeny jsou po mirnoucke uprave textur cili zajic v pytli se nekona. Nakonec at si vydavatele remastruji do aleluja. Jenom pro nas dobre. Hodnotit ale jeden rok treba devitkou a za 8 let ctverkou je blbost- je to ta sama hra. Vlastne tu mel byt odkaz na dobovou recenzi a informace co pack obsahuje. Dal je na zvazeni kazdeho z nas. Ptam se: Dostala by tahle hra ctverku, kdyby stala dve stovky??? A kdyby byla za 200, recenzoval by ji nekdo???
    • Vzhledem k tomu že se tu recenzují i indie hry, které jsou zdarma je tvoje poznámka o ceně naprosto mimo.

      Podnikateli nikdo snahu vydělat přece nevyčítá - tady jde spíše o to jakým způsobem to dělá. BFG edice je ten špatný způsob.

      Ale jak sám píšeš. Ty jsi Doom 3 nehrál takže tu odfláklost nevidíš - dobře pro tebe, ale ty co si ji koupili a už mají D3 dávno za sebou se cítí po právu okradeni.
      • Pro mne je to dobra hra, jsem v polovine. Je to proste reedice, nic vic. Zadna sracka!
        • A kdo tu proboha tvrdí že je to sra*ka - ty jsi úplně mimo člověče. Reaguješ (i na SinKonga) úplně z cesty...

          A není to reedice, ale remake, kterej je odfláklej. Kdyby šlo o reedici, tak by do původní hry nikdo nezasahoval.
    • Jenže tady se nerecenzovala hra, ale Edice.
      • Mel k tomu byt jeste plasmomet na baterky?
  • DangerousDave
    :) takže ako som písal dávno, prakticky žiaden remastering grafiky iba obyčajný o*eb na mladšie konzolové ročníky ...zistilii, že hra vyzerá i po 8 rokoch stále dobre (prakticky i lepšie ako niektoré dnešné konzolovky) tak sa z nej rozhodli ešte niečo vytĺcť. Vtipné je, že sa drbali s úplne bezvýznamnými zmenani ako priehladnosť slnečných okuliarov alebo zmena účesu na niektorých NPC pričom všetko ostatné nechali v pôvodnom stave :) nechápem prečo...
  • Autor hral Doom 3 v dobe vydania ? Pretože ho prekvapuje spawnovanie nepriatelov, ktoré tam bolo vždy. Toto ale nebol ten problém, ktorý kazil inak dobrú FPSku. Horšie bolo, že sa viac oplatilo chodiť chrbtom, pretože hra nepriateľov hádzala za hráča. A tiež trestanie hráčov, že sa snažil zbierať všetko v rohoch a v tme. To bolo takmer vždy "odmené" spawnom niečoho za chrbát a tak namiesto toho aby hráč niečo získal, prišiel o zdravie alebo muníciu naviac. Zmenili to v RoE.
    Čo sa mi ale v Doom 3 páčilo boli obrovské stroje a prístroje, piesty.. Level dizajn bol v tomto ohľade úchvatný.
    Aj keď Doom sa mi páčil, vyššie dávam Quake 4. Hra zrejme veľký komerčný úspech nezaznamenala, ten pocit zo spolubojovníkov (i keď naskriptovaných) vytvoril dobrú atmsféru.
    • DecadentFilms
      toto už ale bylo i v Doom I. Pamatujete, jak jste v místnosti sebrali kartu, zhasly světla a vyskočilo na vás asi deset impů? To bylo poměrně běžné v obou předešlých dílech Doomu, každopádně ve trojce to bylo nejmarkantnější. Ohledně spawnu nepřátel za záda hráče - ehm.. bez komentáře, nejspíše to mělo navodit atmosféru strachu.
      • Skoda,ze to melo efekt presne opacny *1*
    • Cert vem to,ze sbirat mirne schovane predmety se vetsinou moc nevyplatilo,vzhledem k tomu ze te hned vzapeti nekdo napadl.V Serious Samovi se toto vyskytuje take pomerne casto a je to naopak vyzva.
      V D3 to ale naopak dokazalo naprosto zabit atmosferu,protoze hrac hned vedel,ze na nej neco vyskoci z poza jeho zad,jakmile tu vec sebere.
      Me osobne D3 bavil asi prvni 3-4 hodiny,potom se z toho stala repetetivni nuda s nulovou atmosferou.
      Ale ty prvni cca 3 hodky byly super.
  • To snad nema cenu ani stahovat, mozna jako priloha k Cheesburgeru u Mcdonalds :-)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit