Přejít na výpis diskuzí
Dragon Age: Inquisition začíná odhalovat svůj svět
21.8.2013 | Adam Homola
69 příspěvků
-
V zásadě Inkvizice != Templáři. Navíc Kirkwall (tj. DA2) bylo jenom jedno město, nic víc. Příběhově se to z hlediska problémů mezi Templáři a Mágy rozjelo až v Dagon Age: Asunder, která vysvětluje a uvozuje příběh DA:I víc než DA2 (v DA2 byla jenom ta pomyslná jiskra, co zažehla velkej problém finišující v DA:I, nicméně právě Asunder je tím pravým příběhovým prequelem k DA:I).
A na odpověď na tvou otázku, ne všichni mágové se musí ztotožnit s myšlenkou otevřené rebélie. Takže vcelku jedoduše to dohromady půjde. Naopak, osobně si dokážu v čele Inkvizice představit spíše mága než třeba obyč warriora. Navíc právě v Asunder je krásně vidět, že i názory mágů na Chantry/Circle of Magi se dost diametrálně různí a že i mezi mágy jsou různé názorové frakce. Jinými slovy co je pro jednoho boj za svobodu může klidně být pro někoho jiného snaha zničit vše, o co se těch několik stovek let ostatní snažili. -
jenom nasranej prispevek a to se vubec nedivim, kdyz vychazi takovy sraccky jako ac a jeste se to glorifikuje
-
No jo, není úplně fér porovnávat běžné party-based fantasy RPG s Alpha Protocolem... SIE je jedna z mých nejoblíbenějších a Brayca jsem velmi rád popravil pokaždé (s jednou výjimkou, to když jsem se chystal popravit Minu, kterou taky nesnáším). A byly to dvě UZI, s dvěmi puškami by se operovalo neprakticky *15*
No, já hrál DA2 akorát chvilku a ME3 vůbec, ale v jednom mě štve moc dynamický soubojový systém a ve druhém přílišný přísun k akci a filmovosti. Já rád statistiky a haldy vybavení, i když to v ME1 bylo řešeno dost jednoduše :) -
Aoygai: AP je dobré. Tam se ale nedá hovořit o parťácích, navíc ta hra je už konceptuálně pojatá tak, abys nevěděl, na čem jsi. Schíza z toho, že kdokoliv může klamat tělem, je záměrná. Přijde mi tedy trochu nefér řadit AP do kontextu naší debaty, přeci jen je to špionážní RPG. Jestli by BW tento koncept zvládlo je věc jiná...
Navíc, AP nemá postavy nijak zvlášť komplexní - jakmile odhalené, nijak nevybočují z žánrového stereotypu (od Bourna až po Bondovky). Palec nahoru patří autorům za to, jak tajemně a mnohoznačně jejich osobnosti odkrývali, resp. jak ty je odkrýváš (ale jak jsem řekl, to patří k žánru), tzn. že tady se spíš bavíme o práci s narací než o charakterech. Mína je o ničem, Meredith typickej Mirek Dušín, ten Yancyho side-kick (nevzpomenu si na jméno) je od začátku namachrovanej frajírek, co má něco za lubem... Nikdo ovšem "nemá" na tu přepálenou německou žoldačku, která se do hry dostala snad omylem (asi z nějakého brakovějšího anime)... A ani ten vyfetlej rusák se zlatýma kalachama mě intelektuálně moc nebavil (ale chcechtal jsem se mu, to jo). :-/ Ale veskrze ok, AP mám obecně velmi rád a neváhám ho v diskuzích bránit. *15*
Mě začalo BW pít krev po DAO a ME2 (můj nejméně oblíbený díl, ačkoliv i zde je spousta pozitiv a dobrých nápadů). DAO je klišé a ME2 je Holywood, jak říkáš. Jenže DA2 a zejména ME3 mi připadají jako hry velmi osobité (teď se nebavme o kvalitě). Naopak mi přijde, že v jádru jsou dost "neholywoodské" (samozřejmě, že spousta prvoplánových blockbusterovských motivů v ME3 je - tím je ostatně protkána celá série... Spíš chci říci, že ME3 má i podpovrchovou hloubku).
KHELGAR: Jedinej důvod, proč chce ten hloupější brácha Gimliho být mnichem, je jeho stupidní přesvědčení, že mniši dobře nakopávají zadky *15* ... Jakákoliv snaha vysvětlit mu, že být mnochem není jen o rvačkách, končí neúspěchem. -
Ashley, Jack, Thane, Wynne jsou dost stereotypní nebo jednoduché postavy, BG a KOTOR je před-EA doba. Garrus je typický morálně rozpolcený charakter. A Shandra mi nepřijde jako plochý charakter :) . Khelgar aspoň nabourává styl generického trpaslíka tím svým snem o mnišství. Neeshka patrně má být malý odkaz Annah, ale do dneška nevím, co si o ní myslet, což mi přijde fajn. Ale možná byla prostě nadesignovaná jentak halabala. Casavir byl palát, nudná righteous / lawful good postava, to jo. Ale to asi přichází s povoláním. Elanee byla hodně stereotypní druid :/ .
A jo, to shrunutí tak. Jen třeba Jack (vlastně i Miranda, Morrigan, Zevran) jsou hlavně "zlé"/zlomené postavy, která má hráč "zachránit". Tohle konkrétně nesnáším.
Zkus nějak jednoduše popsat postavy v Alpha Protocolu, tam je podle mě ten poměr docela fajn.
Nicméně, mě prostě nový styl Bioware moc nesedl. Moc Hollywoodu, všechno jasně dané. -
"Bože lidi, sežeňte si nějaké informace dřív, než začnete plácat kraviny..."
Co jsem tam napsal za takovou blbost, že tohle píšeš?
Děkuju za vysvětlení.... Protože jak se to má s Arcidémonem jsem napsal stejně jak ty... a ohledně historie DA jsi nic nového nenapsal...
Co jsem psal, tak bylo směřováno, že BioWare se drží už od nějakýho 2005-2006 stejnýho vzorce... Hlavní padouch poražen -> další pokračování z vesmíru (aneb ten je nekonečný že) -> Kotor - Effect - teďka DA.... všechno stejné -> Kotor (Sithové z galaxie) Effect (Reapeři) DA (Arcidémoni)..... -
No když netušíš o čem to bylo, tak si to můžeš myslet. Ale určitě jsi hrál anglickou verzi, což tě omlouvá, protože tam kus příběhu vůbec není. Je to pouze zmršená a osekaná lokalizace z němčiny. Jinak si stojím za tím, co jsem řekl. Anebo sis to spletl s jinou hrou.
-
Yep, nejvhodnější je nebýt nekritický k ničemu. *4*
Ashley, Jack, Thane, Wynne, Jaheira, Jolee Bindo a nemůžu si pomoct, při loyal misi v ME2 mě naopak přišel Garrus komplexní velmi. V DA2 mám hned několik oblíbenců.
A dovolím si protiútok; oni jsou Khelgar, Neeshka, Casavir, Elanee, Shandra atd. nějaká veledíla?? Vždyť to jsou brakové charaktery až hanba. Slušný je Amon a Sand, zbytek o ničem. Velmi zajímaví jsou ale parťáci z MoB, to bez debat. No a co se týče druhého KOTORu, je krutým a často přehlíženým faktem, že Kreia je sice super, ale zbytek parťáků za ní těžce zaostává...
BTW, chápu, co si snažil říci, ale formulace byla nešťastná; jednou větou shrnu každou postavu... Vlstně mi bude stačit jen subjekt a predikát: Kreia: Znásilněný Nietzsche, Cass: Zklamaný romantik , Boone: Zhrzený dršnák, Veronica: Sympatický intoš... -
Vidíš, mě zas neskutečně štve vynášení Bioware do nebes RPG her, když poslední dobré RPG co udělali byl první DA nebo první ME. Ostatní (DA2) je buď šeď nebo (ME2/3) prostě střílečka s tuctovým příběhem, který je pěkně (filmově) podaný.
Garrus je úžasný prototyp postavy, která je určená k oblíbenosti. ^^ . Postavy od Bioware jsou hlavně strašně jednoduché... Nebo víš o nějaké, která by se nedala shrnout jednou větou? (pokud možno ne novější, než ME2) -
No, tak v NWN mi moc nešlo o souboje, které mě ovšem bavily vzhledem k obrovskému množství abilit (hraje za wizarda). Ten první kemp banditů mi dal zabrat (po tom, co to nějaký patch přitvrdil), druidi, Black Garius byl pro mě hodně unikátní fight vzhledem k "srovnání sil", co provedl, ten bordel kolem studánky, atd... Teď mě kvůli tobě zas chytá chuť to znova celé projet.
Spojitost s pravidly D&D je mi někde :) . Prostředí mi přišlo stejně záživné, jako v DA:O, spíš víc variace. -
Sorráč, doublepost a to jsem na to ani dvakrát neklikl. *9*
-
I kdyby, tak to moc věcí nezmění, nepamatuju si, že by to u Bioware někdy mělo nějak markantní dopad.
-
I kdyby, tak to moc věcí nezmění, nepamatuju si, že by to u Bioware někdy mělo nějak markantní dopad.
-
Víceméně. Dobro nakonec vyhrálo, ne? Byly tam magické bytosti, ne? Kdybych zahledal, možná najdu i číselnou symboliku. Dělám si prdel, to by se dalo najít na všecko, tohle ale jsou symboly pohádky. Pravda ale je, že Dragon Age svojím, tak trochu klišoidním příběhem, připomíná pohádku. I tak jsem si to užil, ale spíš než celkový příběh mě zaujaly menší příběhy, které se děly okolo.
-
Možná jsem se nechal unést. Což nic nemění na tom, že agenti v AC byli užiteční jako komentáře pod internetovými články.
-
Ano.
-
Jen outcomů z landsmeetu je asi 12 a nejde o kosmetické záležitosti... Doporučuji kouknout na wiki, tam máš všechny alternativy.
-
Prosím? Co si jako představuješ tím tvým "temným tónem"? To jako Dragon Age: Origins podle tebe byla pohádka pro malé děti nebo co? :-D
-
Hm, ok Garrus? Minsc? Jan Jansen? Anders? Merrill? Carver? Ashley? Jolee Bindo? Anomen? A ohledně Viconie a Morrigan nesouhlasím.
Monty: Pár "trošku" podobných charakterů je všude...
Tím se nechci stavět na druhou stranu barikády, protože si sám myslím, že v mnoha aspektech se opravdu opakují. Ale tohle pranýřování BW a vynášení Obsidianu/CD Projektu mi už trochu leze krkem, protože není založeno na faktech. Jde o prachobyčejný obrácený fanboysmus. -
Hm, je to spíš o "ničem" než o něčem, to mám hlavně na mysli. V Drakensangu máš povrchní story proto, abys mohl porpcovat nepřátele.