Přejít na výpis diskuzí
Duke Nukem Forever - oživení mrtvoly, nebo návrat boha?
11.2.2011 | Petr Poláček
110 příspěvků
-
Od DNF bych nic jinýho nečekal. Prostě old school FPSko s debilní zápeltkou a infantilníma hláškama :D Nový FPSka jsou fajn, ale rvaní RPG prvků všude už je otravné, tak proč se neproběhnout mezi hordama prasat, nasypat do bosáka desítky raket a mnoho dalšího. Prostoduchá snad zábava :-) Někdy člověk ptořebuje prostoduchou hru na relax. Pokud chci pořádnej děj tak si zapnou ME2 nebo Dragon Age :-)
-
-
COD má taky debilní zápletku jenže se tváří jako že ne .
-
-
Autor se neustále v článku vrací k tomu, že DNF bude zřejmě zkostnatělá 3D akce. Osobně nečekám, že přinese něco převratného, jeho mechanismy budou dnes (oproti DN 3D) opravdu starší a "nepřevratné", nadruhou stranu ... tolik toho hry za těch 13 let opravdu nenabídli - můžete jmenovat. Jaká je dnes nejhranejší FPS? Nějaké Call of Duty? Celá série CoD je nejen přímočará, čistě předskriptovaná, ale nevíc nepřináší ani nic nového. Nic. Nevyniká grafikou, nevyniká hratelností, nevyniká svobodou pohybu, otevřeností světa ani jeho interakcí.
DNF vypadá na takové CoD, jen bohatší o jednoduchý, ale osobitý humor Duka, erotiku, minihry a barvitější příběh. Takže jestli dnes, po 13 letech evoluce, které zmiňuje autor, je nejprodávanější série COD, tak nevidím žádný důvod, proč by neuspěl DNF. Sám očekávám od DNF jednat více zábavy, druhak lepší hratelnost a nakonec i propracovanost. Nevadí mi, že grafika obsahuje méně polygonů. Podstatné je, jaké textury použijí, jak vypadají objekty jako celek, jaký je leveldesign a souměrná detailnost prostředí. U CoD:MW2 jsou detaily, které se mi moc zamlouvaly, třeba šplnání cepínem po ledovci, nadruhou stranu jiné nepochopitelně chybí. Hra není detailní, obsahuje detailů jen pár, na něž upozorní. Například v CoD pro mne nepochopitelně nevidíte svoje nohy, jen "blob" pod sebou. V DNF vím, že tohle rozhodně chybět nebude, ba více ...viz scéna s oním bossem na hřišti - svezete se blátem po svých zádech a nohy poletí za vámi :-)
Takže uvidíme. Revoluci nečekám, bohatou akci ano. -
-
A co se grafiky týče, když jsme u té zastaralosti, moc se mi líbí ve videu jak textury prostředí, tak práce se světlem. Myslím, že DNF přinese hodně muziky za málo peněz (HW nároky - takže by šel spustit i na konzolích, he? :-D ).
-
-
Nechápu co pořád různí recenzenti a diskutující mají s grafikou DNF. Mně osobně příjde velice pěkná, jak s oblibou říkám od dob Doom 3, Far Cry a Half-Life 2 neexistuje něco jako ošklivá hra.
Na duka čekám jako mnozí už x let, v roce 1996 kdy měl vyjít DNF mi bylo šestnáct, teď je mi třicet a konečně to vyjde... Osobně mám z toho radost, těším se na pořádnou dávku politicky nekorektní legrace. Jsem velmi zvědav co vlastně dostaneme... Ale přiznejme si to - dnes je populární vydávat naskriptované hry s naprosto šílenou a nerealistickou zápletkou, současně se však tvářící realisticky... Všechny hry jsou větší či menší "tunel", úplně volná střílečka vlastně neexistuje. Nejprodávanější FPSková série-Call of Duty není nic jiného než virtuální střelnice, do slova a do písmene... Duke si nejspíš z toho bere příklad ale přidává k tomu svůj vlastní styl... No a co... Hlavní je aby se hra dobře prodávala, jedna kapitola byla konečně uzavřená a časem třebas vzniklo nové pokračování, vybudované od píky... Pozdravte, pána mimozemský nádivové - bum bác, ratatata-křup. -
-
jo máš pravdu grafika u Dukena je super a firma Activision je ´mrtě na prachy když první hra od ních prodělá neudělal pokračovaní bo serou na to ale sázej na COD že honem honem to udělaj daj tam grafiku realistickou na délku hry serou a na hratelnost vydaj a chceme prachy plattě jsme nejlepší studio !!!
-
-
Ony ty herní principy v moderních střílečkách taky nejsou nic extra. Navíc si vemte, jak se dobře daří sajtu GOG, stránce plný archaickejch her. Takovej závan "dávných" dob mi nevadí. Dál házení fekálijí po místnosti není nijak inteligentní zábava, to souhlasím, ale kdo to od Duka čeká? Trapný? To je na Dukovi hodně věcí a podle mě na tom visí část jeho popularity. Vždycky byl poměrně prostoduchej pan "nakopu vám zadek", mně to přijde ok. Já si v květnu klidně hodím. Nebudu s tím chodit za kamarády a chlubit se, to asi fakt ne, ale ho.nem si po praseti mrsknu i kdyby se nechumelilo *12* *1*
-
-
Paráda všechno dneska musí bejt inteligentní....
Jakmile něco není děsně filozofický tak je to hned u většiny odpad a inteletuální trotlové si na tom léčej mindráky či ego. -
-
Aha. : D
Nevim teda kdo kdy hledal neco "děsně filozofickýho" zrovna ve videohrach.
Kazdopadne - Duke je sice blbej schvalne, ale nemuzes se divit lidem kterejm to nesedi.
Ono "prehnany" se NErovna "vtipny". -
-
Další problém je že ti kteří v mládí proseděli dny u Duka jsou teď dospělý lidé a neni nic divnýho na tom že některým už hláškující svalouš co střílí prasata nepřijde vtipný.
-
-
Většina chlapů stejně nikdy "nedospěje", alespoň ne podle definice našeho drahýho protějšku. Postavte čtyřictníka před motorku a to uvidíte, jak vůbec není dítě *1* Jedinej vážnej problém bych viděl v tom, že mimozemšťani nebudou ten druh prasat, co by chtěli střílet. Taky bych měl vlastní seznam a po dnešní reportáži zahrnující jednu tupou nejmenovanou političku zvracející proslov o ozbrojených narušitelích socilistických hranic bych věděl, kde začít *11*
-
-
RAF: Proč se ptáš takhle kategoricky? Jen podsunuju myšlenku, proč by ho nemělo bavit ve 30 to co v 16. A z mýho okolí můžu vklidu konstatovat, že to tak většinou skutečně nebejvá :)
-
A co teda vlastně dělá dospělej člověk ?
Jaký koníčky má dospělej člověk?
Jakej druh humoru má rád dospělej člověk?
-
-
-
-
-
Zrovna Duke by mohla bejt dobrá párty hra, pár lidí, pivo, Duke, sranda : ).
-
-
Samozřejmě, patřím k těm co duke 3d tehdá učaroval. Na Forever budu nahlížet právě jen z původního (mám to v prdeli) pohledu hry, co moc kolem neřeší a jede si to svoje. Seru na grafiku, seru na CoD, seru na 13 let vývoje v prdeli, seru na recenze typu "zbyla jen nostalgie a i té je tam málo." A vůbec! Líbí se mi, že mezi všema husťáckejma Crysis, Call of... najde hra co jde proti mainstreamu (byť to nebylo v plánu).
-
Ale notak. Neříkejte mi, že od Duka někdo očekává po takovémhle vývoji AAA hru, která nějak zásadně inovuje žánr akčnich stříleček. To už bohužel dneska vážně ne. Přesto jsou moje očekávání velká, a to vzhledem k ohledu na obsah. Duka jsem ve své době hrával (DNSTUFF, DNKROZ ale i bez :) a už tenkrát sbíral body hlavně svojí originálností a profilem ultra šovinistického hovoda s krédem "mám vpiči takže vám nakopu jour ésiz, bičíz". A to uvítám rád i dnes. V době kdy je tvorba dobré hry spojena s monstrózní produkcí, investicí XXX milionů dolarů a si už tvůrci prostě nevemou na triko nějaké výrazné odlehčení /díky tvůrcům za alespoň nějaké easter eggy/ může Duke docela dobře sloužit k odreágování a k navození trochu té old-skůl atmošky prvních "skóréček". Teď těžko říct jestli to pochopí Gearbox a co nakonec předvede, ale vzhledem k parádním Boarderlands a vtipným trailerům, které přesně na tohle cílí, se neobávám a naopak predikuju, že i mladší generace odkojené už "vážnýmá" CoD atd. najde v trochu uvolněném konceptu něco zajímavého. A jaký byl smysl tohodle přízpěvku? Asi jen takový, aby si autor budoucí recenze a i ostatní hráči tohle uvědomil a přistupoval ke hře primárně z tohodle pohledu. With all-do respect k p. Poláčkovi jsou totiž tyhle jeho první dojmy docela rubbish a pohled na kterým na Duka kouká imho špatný. Jo, jasně, jedná se o první dojmy, a to co popisuji nejde odhadnout po dvou misích, ale pro recenzenta - takhle ne :) Snad mě někdo chápe, v 1:35 v pátek ráno což? OK těším se na emzáky, snad to dopadne. "It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all outta gum."
-
-
Vůbec neočekávám AAA hru, která bude stejná, jako ty dnešní. Jde však o to, že bez ohledu na humor, který už nyní ve hře je a jistou dávku nápaditosti, nestačí jen udělat stejnou hru, jako před X lety a čekat, že to bude stačit. Jisté aspekty hry jsou prostě staré, nechutně a odporně zastaralé, což není důsledek designového rozhodnutí, ale výsledek celého průběhu vývoje. A jen na okraj, Gearbox hru dává jenom dohromady z jednotlivých kousků, prakticky nezasazuje do obsahu, neovlivňuje vzhled hry apod. Jestli někdo něco mění, pak je to studio Triptych složené z bývalých zaměstnanců 3DR, které se na dokončovacích pracích rovněž podílí. Nemá tedy cenu vkládat do hry jakékoli naděje, které by se odvíjely od reputace Gearboxu.
-
-
Je pravda, že tohle prozatím nemůžu posoudit a po druhém, pořádném, přečtení článku a vysvětlení už chápu onu kritiku asi lépe. Ale stejně myslím, že primárně nejde o věci, které jsou vytýkané, jen proto že trend je dnes jiný. Ale pravda, nehrál jsem, třeba mě to taky "praští do myši" a bude mi to vadit. Jen jsem chtěl říct /navrhnout/, ať je potom ta recenze přesně o tom o čem se tady teď bavíme a ne jako porovnávání současnosti... Grafika/příběh/multiplayer/a čau. Já neříkám: tohle je Duke a na toho se nešahá, naopak jestli to bude sračka, tak se nedá nic dělat. Jen jsem chtěl říct, že ty měřítka jsou /budou/ u tohodle produktu někde jinde /snad/. A to s ohledně na Gearbox jsem to myslel právě tak, že snad budou respektovat původní rozhodnutí, příběh a linku/y a snad (trailery), podporovat a nebudou měnit nic z jádra na úkor toho aby to bylo trendy. Gearbox je snad takový eklektik - posbírat všechno dobré, dát tomu řád a formu a konečně to dodělat...
-
-
Jsou to pořád jen první dojmy z kouska hry, což je vždy ošemetné, protože se člověk snaží krotit negativní i pozitivní vášně, protože prostě viděl jen kousek ze hry. Recenze se o první dojmy nebude samozřejmě nijak opírat a bude postavená na hraní kompletní hry, a jak dopadne, na to jsem upřímně sám velmi zvědav. Jak je uvedeno v článku, segmenty ze hry, které si mohli vyzkoušet zahraniční novináři, se zdají být mnohem zábavnější než to, co jsem viděl já. A jakkoli mě to znepokojuje kvůli náznaku kolísavosti kvality obsahu, tak to zároveň dodává naději, že hra jako celek si sama sebe prostě obhájí :) Co se týče trailerů, tam jde o to, že je velmi lehké vyseknout ze hry ty nejlepší momenty a poskládat je efektně za sebe - přeci jenom je to marketingový nástroj jako každý jiný. Jde o to, aby ty momentky z trailerů neukazovaly všechno nejlepší ze hry, ale jen fragmenty toho nejlepšího. Uvidíme...
-
-
jasně...pojďme měnit...nestačilo zkurwit grafiku v Levelu, následovalo zkurwení grafiky Tiscali games, a ten tu bude něco vykládat o zastaralých aspektech...
takže si to strč, čím víc starých a odporně zastaralých aspektů, tím líp, místo 100x lepší než CoD to bude 1000x lepší -
-
běž s tim COD už někam je to pičovina největší !!!! celý to do dokurvily
-
-
-
-
Nejvíc se těším na ten propracovaný systém rozhovorů..... "ra, ta, ta, ta ,ta, nažer se prase"
-
Jak se mi vetsina clanku na tiscali zda dobra, tak tady musim mit opacny nazor.Abych to upresnil:
1) kritika tunelu, skriptu apod - ehm.. v ktere hre ktera je FPS (bohuzel kolikrat i RPG) toto neni? to bych nebral jako zastaraly koncept
2) dojmy z clanku - samozrejme chapu ze jsou to prvni dojmy, nicmene mam pocit jako by to byla recenze, uprimne po precteni jsem cekal nejake ciselne vyjadreni
3) pokud jsou to tedy prvni dojmy a autor hral jen 2 prvni mise, tak si troudam tvrdit ze je ton textu az priliz negativni, kdybych mel kazdou hru takhle hodnotit po 2 misich tak bych ji asi taky strhal a nebo naopak vychvalil do nebe. myslim ze by spis prvni dojmy mely byt hodne neutralni a pripadne negativismy si nechat na samotno recenzi.
to je asi vse co jsem k tomu chtel rict. Zadny z popsanych mechanismu mi neprisel zastaraly. Samozrejme uvidim az si zahraju, treba dam autorovi za pravdu.
jeste bych chtel rict ze nejsem nejakym bezhlavym fanouskem Duka, ano 3D se mi libilo, hral jsem ji, ale ze bych mu byl oddan nebo neco takoveho to vubec ne. Jen se na to zkouseim podivat s nadhledem. -
-
1) Jasne, ale vseho s mirou, ne? Kdyz autor zminuje jak v dlouhym kanonu porad ze stejnejch mist vyskakujou prasata tak je to asi fakt dost trapny
2) ? ...
3) K cemu by ty dojmy pak byly? Neutralita moc informaci o hre neponese.. Autor jasne pise (kdyby to "nekomu" nedoslo), ze hral prave a jen par misi (kteryma chtej ale autori ocividne hru prezentovat) a ze vysledna hra muze byt (a podle reakci zahr.novinaru zrejme bude) i lepsi. -
-
add1) a opet se ptam, jaky je rozdil mezi na stejnych mistech vyskakujicimi prasaty a 98% dnesnich FPS, kdyz si za prasata domyslite vojaky z jakyhokoliv valecnyho konfliktu pripadne mimozemstany apod havet.
-
-
Ty "FPS z valecnych konfliktu" nejsou 98% produkce. Nikdo nerika ze zrovna ty jsou spravny...
Vyjmenuju ti ale tuny dobrych FPS, kde skripty asi taky jsou, ale ne nijak okaty. -
-
ja nerikam ze neexistuji, je plno her od nezavislych vyvojaru ktere jsou napadite, super apod.
zeptam se tedy jinak. Kolik komercnich her takovych neni, z posledni doby,MOH,COD,BF...Jedina vyjimka co me napada je do urcite miry Stalker, ale proste za posledni roky jsem hral hodne FPS a jen tato jedina se mi vybavuje ze by mela urcitou volnost. -
-
Naslo by se jich dost, ale to neni dulezity. I kdyby ne, tak to neni duvod to tem hrat nevycitat.
Proc by se nad tim melo privirat oko? Je to zavazna chyba a kdyz se vycita CoD a dalsim, tak proc by stejnej metr nemel platit na dukea? Protoze "si ze vseho dela srandu"? Ani napad
-
-
-
-
-
-
Jsem rád, že nakonec DNF vyjde - btw v které střílečce (FPS) můžete střílet bossy velké jako 4 patrové baráky a chcát do hajzlu?
Mně se prostě tenhle Duke líbí. -
Jsem moc strašně rád, že se tu najdou lidi s názorem, že tohle nebude AAA titul plný inovací. Od toho je tady Valve a jeho FPS, páč ruku na srdce, nikdo neudělal nikdy žádnou FPS, která by byla revoluční tak jako HL a HL2, co se po stránce mechanismů a hratelnosti týče, ano jsem Valve fanboy ale i tak mám pravdu:).
Jak už několikrát jsem říkal (psal), tak DNF bude prostě oldschool hra, zabij, projdi, nechutnost, vtip. Nic víc nic míň. Ale to přece všichni od ní čekáme! My víme, že taková bude. Proto se na ní tak těšíme. Bude to naše malá oddechovka. Prostě bezmyšlenkovitě kosit hordy nepřátel, u toho udělat nějakou tu kravinu. Co víc si přát po celý dnu v práci nebo ve škole.
P.S: Přišlo vám taky, že to vypadalo, že se mluví o CoD? Koridor, kde se tupě střílejí nabíhající vojáci, když stojíte doplní se zdraví? Kdyby se vážně odříznuly odstavce kde jsou ty minihry a vtip a psalo by se jenom o designu levelů tak si myslím, že se píše o CoD. -
-
vzdycky jsem preferoval hry ktere maji jako zaklad Q3 engine (vsechny cod, atd..) tenhle engine je dodnes neprekonany v hratelnosti :) ale je fakt ze HL hry jsou revolucni v jinych smerech
-
Přesně, taky jsem měl pocit, že autor článku píše o Call of Duty. Přestě ho kritizoval.
-