Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Ten konec je fail.
    Celá trilogie mass effect stojí na tom, že Sheppard bojuje proti imperativu reaperů. Bojuje proti tomu, že stroje vyhlazují biologický chaos a nahrazují ho synstetickým řádem. Proto má hráč možnost pochopit+udělat mír s gethy, proto má možnost vyléčit genophage a dát šanci, aby galaxie odčinila svoje největší průšvihy. Po celou hru nejde o nic jiného, než že Sheppard prostě zpochybňuje to, co reapeři říkají (a co říká i Javik, že by indoktrinace? :D). Proč by po tom všem pak měl narazit na konci hry na nějaké dítě, které ovládá reapery a přijmout jeho možnosti? Celou hru dokazuje, že jejich pohled je ne úplně správný, najednou se připojí k citadele adaptér a on, naboostovanej přísunem elektronů, vymyslí tři alternativy? Wtf?
    Proč by se s ním hráč měl vůbec sakra bavit, vždyť to dítě samo je reaper! Po celou dobu hry Shepard mohl dělat paragonské věci pro ideu míru a pro to, že organici a syntetici mohou žít spolu, že to není snadné ale jde to. Proč když Shepard neustále bojoval s reaperským paradigmatem teď musí poslouchat, co mu říká nějaké dítě, které je z neznámého důvodu vede?
    Proč po celou hru, kde se Shepard stavěl reaperům do cesty jak to jen jde a bojoval proti nim, se musí na konci trilogie posadit na zadek z toho, že přijme JEJICH řešení, JEJICH alternativy?
    Tohle je ta logická bota. Ta hra nekončí, protože má otevřený konec. Ta hra je prostě podělaná, je to král bez koruny. Dokážou tak krásně zabít Mordina, dokážou tak krásně podat sjednocení rad po galaxii, a celé to pokazí tím, že nějaký toaster dá shepardovi vybrat prakticky jen jednu možnost, jen s jinýma barvama?
    Nevadí mi, kdyby Shepard "prohrál". Kdyby se dostal tam nahoru na tu plošinu a prostě ho něco zabilo, což by dokázalo, já nevím, že stroje mají vždycky pravdu ... Ale to by to v té hře muselo být aspoň nějak naznačené. V té hře je nic. Tohle není knížka, tohle je hra a i když o hře se taky krásně přemýšlí, pořád to tady má být nastíněno. Není. Navíc konec hry, kdy Shepard zobe reaperskému dítěti z ruky a přijímá JEHO volby, jeho vidění světa, to je pro mě prohra. Protože to není vůbec vysvětlené.

    A kdo tu hru nehrál, ať drží kušnu a kouká kupovat/stahovat, celá série je dobrých 100 hodin zábavy (+1 hodina trapného konce), možná víc, tak hurá si doplnit vzdělání.
    • To dítě vzniklo jako důsledek prvního cyklu, kdy syntetici "porazili" organiky. Výsledkem byla první "syntéza", kdy impulzy organiků dali vzniknout jedinečné formě sytetika - citadele/dítěti. Tato nová forma se rozhodla, že n ezničí věškerý život, ale nastolí další cyklus na jehož konci sklidí vyspělé rasy. Sklidí, ale nezničí, protože budou základem nových reaperů.
      Organici v každém cyklu bojují proti jeho vyvrcholení, tím že přidají střípek do nístěje. Cyklů je nespočet. V předposledním jsou hlavními organiky proteané ......

      Máte vůbec zájem o to abych to dokončil, protože výše mám dosti negativních ohlasů.
      • ales.smutny
        Já bych prosil o dokončení, protože přesně tohle jsem doufal, že se stane. Tedy, že lidé budou o tom obsahu diskutovat, ať už se na něj dívají jakkoliv. A je radost číst, když si lidé konstruktivně vyměňují názory na takhle komplexní věci.

        Takže mínusek nehleďte...:)
      • ?!
        Tohle přece vůbec nikde řečeno neni! Tohle si ty sám domýšlíš. Spousta ostatních třeba vidí Catalyst jako božskou entitu spíš než AI.
        A nechápu proč by po poražení syntetiky měla vzniknout syntéza?! Vždyť Catalyst tvrdí že syntetici vyhladí veškerý organický život. Tak jaká syntéza.

        Jinak podle leaknutýho scriptu s Catalystem řikal: I was created eons ago to solve a problem.
        To prevent organics from creating an AI so powerful that it would overtake them and destroy them.

        Takže se nestvořila nějká nová entita co se rozhodla nezničit veškerý život, ale je stroj který někdo stovřil jen pro účel zachování organického života. Vím, že leaknutý script není uplne nejdůvěryhodnější, ale zajímalo by mě odkud bereš tvojí jistotu že se věci staly tak, jak tvrdíš.

        http://social.bioware.com/forum/1/topic/355/index/10761785/1 (bod 5)
        • Jistotu nemám, ale mám na věci svůj názor a vše muselo začít v prvním cyklu. Protože od té doby jsou věci dány tak jak jsou řízeny katalyžátorem. Ten nemůže být pohým výtvorem syntetiků nebo syntetik neboť jak sám píšeš, pak by zničil veškerý organický život.
    • Přesně zhodnoceno. Jak už jsem psal někde dole. Autoři rozehráli epický příběh, který jim přerostl přes hlavu. Prostě najednou nevěděli, jakým způsobem to věrohodně ukončit. Proto nasadili deus ex machina, což není elegantní řešení jak se v článku snaží naznačit, ale jen slepá ulička ze situace "nevím kudykam". Proto většině lidí ten konec připadá nesmyslný, protože se prostě nehodí do příběhu, jak byl v celé hře podáván a jaké dával hráči možnosti.
      Na druhou stranu, zkuste vymyslet k ME 3 smysluplné zakončení, které by nepůsobilo moc trapně a při kterém by hra nedopadla pro lidi, resp. organiky jako celek, úplně mizerně. Opravdu při tom, jak to měli rozehráno před závěrečným útokem na zemi, asi není snadné si nějaký takový závěr vymyslet a ani se moc nedivím, že si vypomohli "bohem-strojem".
      • Na jednu stranu máš pravdu na stranu druhou ta trilogie už vychází pár let čili času na vymyšlení měly dost a docela pochybuji že neměly alespoň koncept toho jak to vlastně mělo skončit a jestli to takhle mělo skončit už od začátku mno tak potěš koště.
        Jinak co se kladného konce týče ta hra je klasickej blockbuster tak nechápu proč by nemohlas končit dobře naopak jako klišé mi poslední dobou přijdou konce negativní ( nebo částečně negativní ) protože je máte poslední dobou v každé druhé knížce filmu i hře, ale to je asi věc názoru. jinak aby jste mě špatné nepochopili klidně ať je tam konec negativní jen ať dává smysl a nevydává se za rádoby filozofickej blábol, kterej chápou možná tak autoři a to ještě jen ve chvíli kdy maj v ruce scénář.
      • Smrťáci: "Tak mi ich druh chceme zachrániť a zakliať do Smrťáka, ktorý bude večný, ale nie tí organický poZemský idioti si ho odstrelia a ešte zorganizujú vzburu! Tak to prrrr, rozkopeme im Zem."
        • + By mohli niekde byť ešte Asarijské, Turianske ... smrťáky, ktoré by boli vlastne mladšie, menej indoktrinované, ktoré by mali kolektívnu spomienku na šepiho /zabil ich hovorcu/ a urobili by vzburu.
  • Možná jsem se nakonec s Bioware spletl a asi jsem přišel na to, jaké poselství nám chtějí tímto koncem dát. Je to jasný odkaz na naší vládu. Ať už vybereme zelený, modrý nebo červený, stejně pude všechno do prd*le.
  • Autor článku zase podává pouze svůj úhel pohledu a spekuluje jako ve stovkách jiných článků nic víc. Proti konci bych nic neměl, kdyby celá Mass Effect trilogie byla koncipována jako lineární příběh bez možnosti voleb a kde by celý scénář mělo Bioware pod svou kontrolou. První, druhý i 99% třetího dílu má však ovlivňování děje v rukou hráč, ale na konci vás o tuto možnost tvůrci připraví a násilně vám vnutí svůj "umělecký záměr", který ale nemá ani tu drzost nějaké předchozí volby brát v potaz. Navíc tedy nechápu zbylí herní obsah, jako skenování planet či pomáhání obrany na Citadele. Není to tedy úplně zbytečná aktivita? Proč to dělat? Abych měl dobrý pocit? Ani náhodou. Proč o tomhle autor článku neuvažuje? Téměř každý velký herní web se Bioware neustále zastává a z hráčů(svých čtenářů) dělají hypochondry, kteří nemají právo se ozvat když se jim něco nelíbí. Stěžoval si někdo například na konec Alana Waka, který taky nekončí zrovna šťastně? Ne, protože narozdíl od Mass Effectu zde pouze prožíváte už dopředu nalinkovaný příběh bez možnosti voleb. Můj subjektivní názor je ten, že redaktoři (recenzenti) herních magazínů berou Mass Effect jako hru, jejíž zrecenzování byla pouhá "práce" nebo, a to je závažnější, si nechtějí velké publishery (v tomto případe EA) naštvat, aby mohli dostávat hry s předstihem na recenze, což by automaticky znamenalo NEOBJEKTIVITU. Díky za přečtení a snad se najde někdo, kdo se mnou souhlasí.
    • To,ze konec nezohlednuje predchozi volby hrace je jeden z tech argumentu,ktere chapu a prijdou mi rozumne,coz se neda rict o vsech.
      Na druhou stranu, opravdu je tak tezke si predstavit,ze i ty nejzasadnejsi volby ,ktere hrac udelal ,maji minimalni vliv na kolotoč udalosti,ktere reaperi dali do pohybu?
      Vzhledem k jejich obrovske technologicke prevaze mi to neprijde az tak nelogicke.
      Ale z ciste herniho pohledu mi tenhle argument prijde jako jeden z tech rozumnych.
  • tak dobre zapojim imaginaci :) v RED konci, ktery jsem dostal ja, uvizla nejvetsi flotila galaxie u vydrancovane zeme, takze si krogani ze vsech udeleji svoje kurvicky a hamburgery :) ... moji partaci se na pterodaktylech dostali na normady a utekli z boje, takze se stali dezertery :) ... starchild se ukazal jako pekny lhar, protoze EDI PREZILA ... Shepard mi prezil taky :) jeste, ze mel v propalenem brneni padak (brneni spalil reapersky paprsek, ktery v pohode kraji lode, ale na brneni N7 nema) a tak se nerozmaznul pri padu z Citadely o zem :) ... zniceni MR = vybuch supernovy, takze bud sem udelal jeste vetsi skodu nez reapri, nebo se ta energie pred znicem poslala dal (chudaci obyvatele soustav jejichz MR uz nebude mit kam energii odeslat) ... pak jedna vec, kterou si nedokazu vysvetlit :) Nistej vystrelil podle hvezdne mapy z jine soustavy nez je zeme (prosim nejakeho proendera o vysvetleni) ... hned, kdyz jsem si to takhle sepsal, mam lepsi pocit, ze jsem udelal neco pro to vyssi dobro :))))
    • Pravda, Shepard v podstatě zahubí i nevyvinuté rasy (ty které Smrťáci "nesklízejí") a ostatní nechá odříznuté na různých planetách, kde patrně pomřou hlady.
    • Jop, Sol se nachází jinde. Tvůrce té animace se pravděpodobně ani nepodíval na mapu galaxie ve hře, nebo mu nedošlo, že "Local Cluster" obsahuje právě Sol. A podle skutečné mapy galaxie to taky není, protože Sol není a dlouho nebude až takhle na okraji ramena galaxie.
    • No. To je vcelku jen tve imaginarium. *2* Nikde nevidis, ze by to byl Shepperd a byl zrovna na zemi. Navic tezko znicis reapery jinak nez zapomoci mass relay... Ale tohle popravde nema cenu rozebirat s lidmi, kteri sezrali moudrost sveta. Radsi si podepiste petici at to je srozumitelne i opici *3*
      • Sakra to ani neumíte napsat jeho jméno? Je to SHEPARD, ne Shepherd, Shappard, Shepperd nebo jakákoli jiná hrůza.
      • aha, takze BW mi zatajali i to, ze se se bitva od zeme presunula nekam jinam a shepard lezi na nezname planete :) nebude pravdepodobnejsi spis to, ze vyvojari udelali chybu (kterych je na muj vskus hra plna; nejvice me dostalo salutovani spatnou rukou a mirandy magicky pasek)? ... budu rad kdyz mi objasnis i dalsi veci, ktere ma opici mysl nebyla schopna rozlustit :) predem dekuji alberte einsteine
        • Tak chyby se najdou vsude,at uz to jsou filmy,hry,knihy atd.
          Muj nazor je,ze ani jeden z argumentu,ktere jsi uvedl bych nepovazoval za chybu tak vaznou,ktera by zpusobila,ze konec tak jak je,by byl naprosto nelogicky,jak se to snazi nekteri prezentovat.
          Konec zcela jiste obsahuje nemale mnozstvi chyb,nepresnosti a nelogicnosti.
          Nektere by se dali pri trose snahy a predstavivosti vysvetlit,protoze hra sama dany problem nevysvetluje,nektere jsou zpusobene odflaklou praci a jine jsou proste chyby z nepozornosti nebo blbosti.
          Presto v zadnem z uvedenych argumentu nevidim nejakou zasadni logickou chybu,ktera by ze zaverecne pointy udelala naprosty nesmysl.
          • ano chyby se najdou vsude a ty co jsem a mas pravdu ... mirandy magicky pasek a spatne salutovani jsou jen pest na oko :) ... nejvetsi chyby, ktere mi vadi na konci:
            1. zahadna teleportace partaku na normandy
            2. jak se mohl dostat anderson dostat do paprsku driv jak ja a proc, kdyz jsem se belhal do paprsku me nespatril velitel hammerhadu
            3. jak mohl vedet hacket, ze jsem na citadele
            4. proc paprsek vedl vedle ridici mistnosti
            • Ano vsechny 4 argumenty se nabizi,ale stejne tak vsechny 4 by se dali pravdepodobne nejakym zpusobem vysvetlit.
              Problem je,ze hra tyhle problemy jaksi neresi.Treba se vysvetleni dockame v tom planovanem DLC.
            • ale toto vsecko snad zalepi DLCko a pak budu i ja spokojeny :)
  • "Musím říci, že když jsem konec viděl na vlastní oči, byl jsem nadšený." Tak tahle věta mě dostala snad ze všeho nejvíc. Celá hra je skvělá, návaznost na minulé díly úžasně provedené, ale konec vývojáři minimálně ošidili. Ve dvojce jsme měli v závěrečné misi sice pořád jen dva parťáky, ale ostatní nám alespoň "čistili cestu někde jinde" nebo otvírali dveře nebo cokoliv... věděli jsme, že do takhle těžkého boje nejdeme samy, ale bojujeme všichni. Ve trojce ale ostatní raději sedí na lodi, kde jsou "opravdu užiteční" zatímco my tři nasazujeme krky... To je podle mě začátek jednoho velkého failu.
    K posledním deseti minutám - kdyby udělali video, kde v závěrečné bitvě bojují spojenci, které jsem za celou hru nashromáždil - záběr, jak gehtská stíhačka střílí na reapera; záběr, jak Wrex s Gruntem kosí hromady Husků,... nebo tak nějak, tak by konec opravdu reflektoval rozhodnutí ze hry a vývojáři by alespoň splnili tenhle slib.

    No jako teď po aféře Mass effectu celá redakce Games v mých očích víc a víc klesá, protože to, co o tom prezentují, ukazuje buď nulovou soudnost nebo úplnou neinformovanost (přečíst si článek na internetu o chybách v konci vy vám možná otevřelo oči...).
    • No jako teď po aféře Mass effectu celá redakce Games v mých očích víc a víc klesá, protože to, co o tom prezentují, ukazuje buď nulovou soudnost nebo úplnou neinformovanost (přečíst si článek na internetu o chybách v konci vy vám možná otevřelo oči...).

      Bohužel, tak je to i u mě. Jak jsem na Games nedal dopustit, tak musím souhlasit, že tímhle u mě hlesli do bahna ostatních herních webů. Nic proti názoru recenzentů, ale takovéhle jednostranné pseudofilozofické výlevy si můžou odpustit. Jediné, čím by si u mě spravili reputaci, je pořádný článek "z druhé strany", ale k tomu z pochopitelných důvodů ($) nedojde.
      • janchor
        Jasně. "Nic proti názoru recenzentů" kromě obvinění, že za ním stojí $..
        • Předně jsem nenapsal, že za tímto článkem a názorem jeho autora stojí prachy, laskavě si znova přečti můj příspěvek. Napsal jsem, že prachy stojí za absencí opačného pohledu.
          A i když to pravda není (s $), tak že tu nevyšel alespoň shrnující článeček, proč se nemalé části fanoušků to a to nelíbí, bez invektiv typu "ukňouraná/uřvaná menšina", je trochu podivné. Ono už nadpis jednoho z předchozích článků - http://games.tiscali.cz/oznameni/peticnici-se-dockali-prijde-mass-effect-3-extended-cut-59040 - "Petičníci se dočkali, přijde Mass Effect 3 : Extended Cut", o obsahu nemluvě, zavání povýšeností.
          Je rozdíl mezi vyjádřením osobního názoru, a několikastránkovým výlevem, snažícím se vypadat filozoficky, a naznačujícím, že kdo se na to dívá jinak, postrádá vhled a fantazii. Když to bude jeden odstavec v rámci recenze, nebo nějaké novinky, tak prosim, tam názor autora uvítám, a u recenze ho i očekávám. Ale tohle dle mého patří na nějaký soukromý web nebo blog toho, kdo to napsal. Nebo by to mělo být patřičně označeno - jako názor konkrétního člověka, plným jménem na plné pecky, a to hned v úvodu, ne na konci.
          Ono to totiž oprávněně budí dojem, že jde o jedním člověkem shrnutý názor celé redakce, a to předpokládám (doufám) není.
          • janchor
            "Napsal jsem, že prachy stojí za absencí opačného pohledu."

            Což je absolutní kec. Radikálně opačnej názor zazněl například ve speciálním podcastu, kterej jsme Mass Effectu věnovali. Že by nebylo od věci mít ho i ve formě článku, to je samozřejmě téma k diskuzi. Toliko jsem reagoval na to obvinění z korupce.

            A mimochodem, mezi vyjádřením osobního názoru a "několikastránkovým výlevem" rozdíl není. Že tobě to jako výlev přijde, je jen další názor - tvůj.

            (čistě pro formu podotýkám, že jsem v otázce třetího dílu neutrální, anžto jsem ještě nehrál ani dvojku)
            • Cahir
              Mě dostává, jak vám tady Lukáš explicitně několikrát řekl, že on a ostatní mají naprostou svobodu při vyjadřování názoru, ale vy prostě nezavřete huby a furt musíte špekulovat, ať už o shopu games.cz či EA. Prostě jak rozbitej gramofón, naprosto ignorujíc cokoliv, co Lukáš řekl. Nechápejte mě špatně, klidně mu nevěřte, ale tahle přesvědčovací taktika neustále rozmazávaného hov*a je úchylná...
            • Svou kritičnost si pánové brousí leda tak na indie titulech a na hrách "z východu." Občas se prokecnou v podcastu, případně u druhého dílu napíšou, že jednička teda nebyla nic moc i když tomu dali 8/10, ale jednak od té doby názorově vyspěli a druhak dvojka už je opravdu super.
            • Ničí tajtrlíci určitě nejste, ale v horní liště máte odkaz na Shop Games.cz, kde na nás ME3 hned krásně vyskočí.
              Při vydání článku, který by ukazoval druhou stranu mince prodeje určitě nevzrostou. Já v tom prostě vidím konflikt zájmů a nepřijde mi to jako taková paranoia. :-)
              Prostě moc nechápu proč se v herním průmyslu z nějakého důvodu nesmí kritizovat. Když vyjde AAA titul má od významných herních webů prakticky zarečnou alespoň 9/10. Stačí to srovnat s filmovým průmyslem kde existuje jen málo filmů kdy se všichni kritici na něčem shodnou. U her se shodnou skoro vždy.
            • janchor
              Neútočím, za slovíčka nechytám, konstatuju. Korupce má různý podoby, tebou popsanej model se do ní bez problémů vejde.

              A je v tomhle případě naprosto mimo, to je celý. Charita nejsme, ale nejsme ani ničí tajtrlíci. Distributoři (= inzerenti) nejsou mimina, který je potřeba všelijak hýčkat, aby náhodou nespustili nářek. Alešův názor ti přijde na hlavu, to je zcela fér. Ale hledat za ním (a absencí článku z opačnýho gardu) nějaký temný síly, je paranoia.
            • Tak jo, budem se chytat za slovíčka, já s tím nezačal. O nějaké korupci nepadlo ani slovo, až od tebe. Slůvko, kterým se každý ohání, i když to sem nepatří, ale jdeme s módou, což? Co jsem tím myslel? - no tenhle web si na sebe musí vydělávat, není to charita, a to pochopitelně znamená, být za dobře s distributory. Pokud bych chtěl napsat, že EA/kdokoliv platí za vydávání pozitivních článků, za hodnocení v recenzích atp, tak to napíšu na plnou hubu, to si buď jistý.
              S tím podcastem - opačný názor tam zazněl, to je pravda, ale pár minut někoho na telefonu v hodinu a půl dlouhém pořadu - trochu slabota.
              Ohledně tohohle článku se odmítám víc dohadovat - můžeš na mě útočit jak chceš, ale to na věci nic nezmění, stejně jako na dojmu, který ve mě vyvolává.
      • ale jistě bude nastaveno zrcadlo ve fajtklabu :D
        • ME speciál už byl, nevidím jako příliš pravděpodobné, že by byl i druhý.
  • Já autorovo postoj ke konci prostě nechápu *15* Nedokážu uvěřit že by se prostě po dohrání někdo spokojeně a smířeně usmíval a neřešil to...Ten konec je prostě jeden velkej WTF moment.
    • to je môj inak najväčší problém v celej tej kauze a zatiaľ ho málokto sa mi zdá zdieľa

      na metacritic je hodnotenie ME 3 aj na X360 stále pod 5, recenzie magazínov snáď neklesajú pod 9

      recenzie predsa slúžia na to aby som vedel či dostanem dobrý produkt nie?...iste nie je to exaktná veda, ale sú to pomerne dlhé texty, tvoria sa už roky...jednoducho istá spoľahlivosť tam je, čo naznačuje, že aj u ME 1 a 2 sa reakcie redaktorov a fanúšikov líšili minimálne

      ale tu obrovsky a nikto nič....toto nie sú abstraktné veci - jednoducho aspoň povedať - koniec je dosť svojský a je dosť otázne komu sa bude páčiť....čítal som asi 5 recenzíí, nikde ani slovo...opät opakujem....vy tie recenzie píšete kvôli NÁM...tak čo páni recenzenti, bude nejaká sebakritika? evidentne si mnohí na základe Vašej recenzie kúpili produkt - možno predčasne...možno by kúpili o polroka za polovic...keby vedeli, prečo nevedeli?...načo tu potom ste?

      ps. nie ja som nekúpil, keby dakoho zaujímalo
      • Nějaký recenze a hodnocení jsou mi ale úplně u zadku...
      • Tebe ty rozdily v hodnoceni hračů a recenzentu jeětě pořád překvapuji? *1*
        Nicméně konkrétně v případě ME3 za tím velkým rozdílem pravděpodobně stojí z velké části banda haterů,které konec rozlítil natolik,že naběhnou na metacritic a hře dávají hodnocení 0, i když se u hry bavili až na záverečných 15min.
        • číselný rozdiel by až tak nevadil - vieme totiž sa to viaže na špecifickú vec - koniec, takže to stačí spomenúť ako jedno veľké ALE

          hateri?...50 tisíc či koľko ľudí na Bioware fóru - ok tí čo sú nespokojní vždy kričia viac, ale každý kto sa aspoň raz obtrel o štatistiku vie, že veľké čísla nepustia...ak to hovoria ľudia v tisícoch je veľmi veľká pravdepodobnosť, že to zodpovedá realita +/- tých 5 percent

          čiže možno keby sa museli vyjadriť všetci, aj relatívne spokojní, skončíme na 7čke...max, ale skôr 6 a nižšie

          bottom line - zákazníci sú nespokojní s produktom, ktorí recenzenti označili za výborný...otázka zostáva (nedá sa vyhovoriť na odlišné ponímanie slov "pekná grafika", "možnosti voľby", "náročnosť" kde sa dá kľučkovať- aj z Tiscali recenzie som vybral pasáž, kde autor tvrdí, že scenáristicky je to výborné a zodpovedá to na otázky...dá sa to označiť inak ako lož alebo amatérizmus? *5* )
          • Ringwraith
            bottom line - zákazníci sú nespokojní s produktom, ktorí recenzenti označili za výborný

            Entitlement! Entitlement! Entitlement! Entitlement! Entitlement! Entitlement!
            www.youtube.com/watch?v=gz8_j-ebfaI

            (Disclaimer: s některými názory v tomto videu se plně nestotožňuji)
            (Edited Dislaimer: Spíše osobně nemohu plně posoudit pravdivost některých výroků)
            • lol
  • MAJOR SPOILERS!!! Nesouhlasím, konec ME3 je nepromyšlený a je špatný na mnoha rovinách. Proč, to lze zjistit buďto přečtením asi milionu příspěvků na BSN, nebo poslechnutím tohoto pána: http://www.youtube.com/watch?v=FnMkTx3ATkQ&feature=plcp&context=C4f3624dVDvjVQa1PpcFMK_blZH0MAa3P7aFG3YdOIZ0Xv-6_T0Po= . Jde o čtyřicetiminutové monology o ME3 v angličtině, takže asi ne pro každého :), ale po delší době se na YT objevil člověk, který to má v hlavě dobře srovnané a dovede skvěle argumentovat. Ale pár mých vlastních poznámek: Kdo četl Revelation space od Reynoldse, Xeelee od Baxtera a viděl konec Battlestar Galacticy, ten zažívá při hrání série nepřetrživé pocity deja vu. Jen namátkou - Reynolds: Každých x desítek tisíc let roj strojů zlikviduje všechny rozvinuté civilizace v galaxii. Jejich metody jsou kruté, ale nakonec se ukáže, že jejich logika je neúprosná a sledují racionální cíl převyšující zájmy "organiků". Baxter: Tady odsud si podle mě tvůrci chtěli půjčit fotinové ptáky a udělat z nich ten důvod, proč Reapeři koncentrují civilizace do... reaperů :), dokonce Tali dělala v ME2 nějaká pozorování o změnách uvnitř hvězd, ale pak se na to autoři vybodli ve prospěch... BSG: To snad ani není třeba komentovat, cyklus vzájemných ničení organiků a anorganiků je totál rektál vykradený odtamtud. Další věc - není žádný šťastný konec. Srovnání s filmem nebo knihou kulhá. Film trvá dvě hodiny, knížku přečtu za dvě odpoledne. Série ME trvá kolik? 90 hodin? Hrubým odhadem, možná víc. Já prostě neutratím přes tři tisíce korun a neinvestuju 90+ hodin do hry, ve které nemám možnost zajistit hlavnímu hrdinovi šťastný konec. Nota bene když ten špatný konec (liší je fakticky jen barvou explozí) vypadá jako z nouze ctnost (LOST, anyone?) narychlo nalepená na dějovou linku, aby se to nějak ukončilo. Poslední poznámka - zničení Mass Relays znamená konec galaktické civilizace. Čili to, co jste 90+ hodin pomáhali stmelit, je během deseti vteřin rozbito. A druhý důsledek - na orbitě Země je teď několik tisíc kosmických lodí plných emzáků, kteří potřebují jíst, pít, energii a kteří jsou několik desítek let FTL letu od domova, na kterýžto let nejsou vybaveni. You do the math. Čili gratulace, autoři ME zakončili hru pravou a nefalšovanou kosmickou genocidou.
    • Cypri
      tu skoro hodinu jsem tomu věnova. Mluvil hezky. Souhlasím s tím co řekl, to co říkáš je ve směs totéž (to ke konci třeba) Je to tak no.

      Já už s tím odmítám bojovat. Tak nějak jsem tuhle bitvu s indoktrinací prohrál já, když mi Bioware říká (jak se zmiňuje ten chlápek) že je chyba na mé straně. Ne. Já vím že není, ten konec prostě udělali horkou jehlou a teď to eště svádí na nás.
      Ale já už nemám sílu to řešit. Prostě si počkám co nám připraví v těch pravděpodobně pětiminutách navíc animaček (5 minut dohromady - pro všechny konce)
      Půl věcí zůstane nevysvětleno a sbohem šáteček.
    • Takze kdyz ti hra neumozni pro svoji postavu zajistit stastny konec,tak je ta hra spatna?
      Tomu rikam argument *1*.
      A barvou exploze se lisi pouze zaverecne animacky,ale ne konce jako takove.Staci ,kdyz trosku zapojis mozek,aby sis uvedomil,ze dusledky tech 3 koncu jsou rozdilne.
      Ale chapu,ze je jednodusi rict,ze konce se lisi poze barvou. *1*
      • Hra, která mě nechá tak dlouho působit v nějakém vesmíru, přetvářet ho a vytvářet různé vztahy, a potom ten vesmír během deseti vteřin totálně rozbije a mě nechá umířit, nebo v lepším případě umírat pod tunou kamení... ano, takovou hru považuju za špatnou. U nějaké konzoloidní hříčky na šest hodin i s intrem bych asi tak nebrblal. Jinak doporučuju poslechnout si ta odkazovaná videa, těžko můžu zkoncentrovat několik hodin povídání do jednoho příspěvku.
        • Odkazovane video jsem videl a s nekterymi argumenty souhlasim,o jinych by se dalo polemizovat.
          Nicmene duvod,proc jsem na tebe reagoval je tvoje tvrzeni,ze negativni konec znamena spatny konec.
          To je opravdu tolik lidi tak zblblych z tech hollywoodskych happy endu,ze kdyz nejaky pribeh nekonci kladne,tak je to automaticky brak?
          • Opakuju, u filmu, do kterého investuju dvě hodiny času a stovku za lístek, to neřeším. Netvrdím, že negativní konec je automaticky špatný konec u všech her na věky věkův amen. Tvrdím jen to, že u her TOHOTO TYPU mi takový konec vadí (prosím zaznamenej to zájmeno "mi"). Nemám rád, když něco desítky hodin buduju a pak mi to někdo totálně rozdupe, aniž by mi dal možnost to odvrátit. Toť asi vše.
            • FreelancerSVK
              Osobne happyend nepotrebujem, ak horší koniec dáva zmysel a ladí so zvyškom príbehu, ale je pravda, že pridať možnosť, ktorá by sa odomkla naozaj jedine v prípade jedinej unikátnej kombinácie rozhodnutí by určite nebolo také problematické a dosiahli by ju len tí, ktorí by o ňu naozaj stáli.
          • Konec hlavne potrebuje KATARZI, tu ale v konci ME3 nehledej. Neni tam...
        • Hra ma stastny koniec, lebo real-life je ovela horsi *1*
  • Opravdu nechápu jak zde můžete otisknout tenhle odpornej a urážející PR blábol. Z toho jak se nám nenápadně autor snaží vnutit myšlenku, že pokud máme něco proti konci, tak jsme retardovaní je mi normálně na blití *11* . Autor nepodává žádná obhajující vysvětlení..jen mlží jako rozený politik a domnívá se, že tím že použije pár odbornějších výrazů tak přesvědčí mladší a nerozhodnuté čtenáře o tom že je to vlastně mistrovské dílo, které bylo pochopeno jen několika extrémně nadanými jedinci a ostatní by s nimi měli souhlasit? Já že neumím používat vlastní fantazii a vidím jen 3 stejné avšak jinak zabarvené animace?
    Ale tak proč plakat nad rozlitým mlékem že? Jak autor sám píše aspoň sem se opět dozvěděl něco více o názorech protistrany, která je za kladné recenze jistě dobře placena a teď si půjdu hold po svím a fantazii použiju k tomu abych si představil kam si tuhle slátaninu co ste zde otiskli můžete strčit *3*
    • Co to je za otřesný komentář???!! Tyhle PR komentáře Activisionu by se měli mazat!! *7*
    • Qub4_honor
      ja zase nechapu tebe... proc by tu nemohli otisknout tento clanek?! Autor proste vyjadril svuj nazor jako to delaji vsichni v diskuzi (tam si take vsichni furt podstrkuji nejake nesmysly), a sam to i pise jen pridava svuj prispevek k zamysleni .... PLUS me uz irituje ten nazor ze jsou vsichni uplaceny... kristapane nevynasej soudy kdyz o tom vis kulovy *16*
      • Proč potom teda nedají prostor i protistraně? proč neotisknou názor někoho komu se konec zas až tak nelíbil? Ano je to pěkné že se podělil o svůj názor. Je zajímavé jak se v daném díle snažil mermomocí najít tolik věcí, které tak autoři možná ani nezamýšleli. To všechno beru.. Mě prostě vadí že bez vysvětlení shazuje ze stolu názor protistrany a dává jí nálepku hlupáku co neumí používat vlastní mozek. A nechtěl sem osočovat někoho z podjatosti...opět to spíš v návalu vzteku. Pravda zákulisí prakticky neznám...ale mám i osobní zkušenost kdy byl jeden známí pověřen zrecenzováním ME3 a svěřil se mi že ho celá serie naprosto sr*la, že je mu děj i konec ukradenej a že je to pro něj hloupá střílečka a pak tomu vysekl mistrovsky hodnocení...takže tak... *5*
    • rancor1223
      Zase bych to tolik nepřeháněl. Také mi sem tam unikají nějaké detaily, nebo spíše autorovi nevadí. Ale urážet se snad nemáme zapotřebí, zvlášť ne v jedenáct večer *1*
      • Přiznávám že ve mě trochu vzpláli emoce, ale prostě nemám rád aroganci. Dělat z lidí hlupáky protože poukazují na špatně odvedenou práci se mi prostě nelíbí. Pokud by si to psal na nějaký svůj blogísek tak to beru, ale aby to vyselo na portálu herního magazínu jako oficiální stanovisko to mi příjde minimálně zvláštní. A prostě mi vadí že zastánci konce se pasují do role vyvolených kteří jediní pochopili a uráží ty ostatní, ale sami nikdy pořádné vysvětlení nedají. Jen samé vágní fabulace *15*....ne nebudu jako autor...prostě jen tajemné tváření se, že oni ví a my máme smůlu...
        • Ten kdo se chová arogantně jsi jenom ty, on jen vyjádřil svůj pohled na věc a nikoho neuráží jako ty. Vy fanatičtí novodobý bioware hateři by jste si měli založit nějakou sektu, roštilujete se, že někdo vyjádří svůj názor, zatím co vy to samé děláte ve svých komentářích. Rozdíl a PODSTATNÝ je v tom, že oni ten váš neodsuzují a ještě pořád jsou schopní pochopit, že někdo jiný může mít na celou věc jiný názor, zatím co vy už asi jste tak zaslepeni, že už kolem sebe umíte jen plivat.... *12*
          • Ale ale...já za 1. nic o bioware nepsal. a za 2. si myslím že autora nijak neurážím. Jen se mi nelíbí co napsal a nelíbíse mi ani jeho názor o lidech kteří konec nepodporují a nepochopili tak jako on toď vše..taky sem vyjádřil svůj pohled na věc.. *3*
        • Já s tebou ale souhlasím.Vidím to tak nějak stejně.Ten článek je s*ačka... *7*
        • Aroganci? Tys to moc dobre necetl, ne? Vzdyt tam pise, ze je to jen jeho pohled.

          Taky trochu klidu lidi...
      • Veskoslav
        Ale někteří z nás přišli z fotbalu a to jsou emoce!:-D
        • Trol.diskuzni
          Bayern Real? *1*
          • Veskoslav
            Jj:-D
            • rancor1223
              Tak to jo *1* Beru zpět
  • Rikejte si co chcete, ale clanek je neobjektivni slatanina. To ze dnesni herni novinari nemaji koule neco zkritizovat je smutny fakt. Staci aby hra byla vydana EA nebo Ubisoftem a devitky se jenom hrnou.
    • Co takhle si dát tu práci a odpovědět na argumenty? ;)
  • Kronoss0
    S autorem článku zásadně nesouhlasím. Na mě to působí, jako by řekl, že konec je vlastně bomba a vývojáři jsou machři. Dle mého názoru tomu tak není.
    Zde je link na velmi dobré video, kde Jeremy Jahns mluví o konci Mass Effect 3 a říká to velice dobře.
    http://www.youtube.com/watch?v=4H_A7SeawU4

    Teď budu reagovat na článek. No nevím z čeho byl autor nadšen a z čeho čerpá informaci, že je v Mass Effect 3 více než 16 konců. Teď otázka za 100 bodů, v čem se liší? V ničem, tedy ne úplně v ničem, ale já si nemyslím, že totálně jiný konec je jenom v tom, že bude Big Ben zničený. Konce jsou 3, prostě jsou 3 a dají se shrnout do krásné kostky. Vyberete si cestu, pak Shepard umře, vystřelí se paprsek světla, ukáží se bojiště, vlna zasáhne Mass Relays, ty vybuchnou a Normandy ztroskotá na nějaké planetě. Celé 3 konce se liší jen v barvě paprsku. Pak autor zmínil, že Shepard žije. Ne nežije, umřel a už se nevrátí. Taky jsem viděl to video, kde se jakoby někdo nadechne s N7 zbrojí, ale jak víte, že to je Shepard? Nevíte, protože není. Jak by to jako mohl přežít?? Nemluvě o výbuchu, od kterého je jen pár metrů, o nedostatku vzduchu (ano ve vesmíru vzduch nehledejte, prostě se nenadechnete), ale i kdyby tohle všechno přežil (nemožné), tak jak přežil pád z Vesmíru na Zemi? Je to docela výška.
    A konec sám o sobě je plný nelogičností. Proč by sakra Joker utíkal z boje? A kam jako utíkal? A jak se tam dostali ti vaši spolubojovníci? A jak se vlastně dostal na Citadelu Anderson? Jak to, že tam je před vámi? Takových otázek je.
    A poslední věc. Auto tvrdí, že naše volby se tam reflektují, ale zapomněl dodat kde. Ano, řekl, že má jiný Vesmír než já, ale to v konci nehraje roli nebo jo?? Ne nehraje. Nevím, co autora na konci vytrhlo, protože konec je úplně na ... asi tak.
    • Ja vazne zasnu,jak si nektere skutecnosti nekteri kritici zjednodusuji.
      Konce se opravdu lisi ve vice vecech,nez jen v barve vybuchu,nebo v tom, kdo vyleze z normandy,pripadne jestli Big Ben prezije.
      V zasade jsou 3 konce,s mensimi variacemi pro kazdou z nich a jejich dusledky jsou z dlouhodobeho hlediska pomerne dosti rozdilne.
      Co se ovsem opravdu lisi v podstate jen barvou jsou zaverecne animacky.
      • Hráči asi nečakali 3 reálne a 16 imaginárnych koncov. Vlastne to by si pri každej hre mohol povedať, že ak sa ti nepáči vysvetli si to po svojom. Máš si to predsa domyslieť. To bol zámer. Beriem to pri hrách ako napr. Metro tam si koniec tohoto typu (aj keď nie takto zvrzaný) viem predstaviť. Ale nie v hre, kde ktorej pýchou boli rozhodnutia.
    • Ano. Druhá speciální rovina problému, který mám s koncem ME, je způsob, jakým autoři zacházejí s fandomem. Kdo chce lepší konec, ten je blbec, který nepochopil "umění". Proto milostivě uděláme ending DLC, aby se blbečci mohli dozvědět všechno polopatě. To je taková drzost a nehoráznost, že to bije do očí. Autoři před vydáním opakovaně lhali zákazníkům (což je na BSN do posledního detailu zdokumentováno) a teď se staví do role chudinek, kteří tedy vyjdou vstříc těm reptalům.
      • Ringwraith
        PR department scores!

        http://www.forbes.com/sites/erikkain/2012/04/15/mass-effect-3-ending-provoked-a-bigger-fan-reaction-than-any-other-in-video-game-history/
        • LOL. *4* To jsou fakt pytlíci.
    • nezapominej, ze kdyz shepard prezil zasah reaperem, tak muze prezit vsechno :) plus video, kde se shepard nadechne, se jmenuje nejak shepard alive ... jsem pekne zvedavej jak to vysvetli :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit