Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • hra je úžasné nechápu co máte s tm že bojový systém je pomalií na rozdíl od her kde můžete dělat kotouli kolem nepřítele když jste v plné zbroji kingdom come deliverence aspň ukazuje reálný bojový systém jestli boj trvá čtyři minuty tak jste špatný co dodat.
  • Příkladná ukázka naprosto diletantského přístupu. Někdo se sebere a zaletí si přímo k vývojářům, nahrají tam spolu video a to pak vypustí to světa. A někdo sedí na zadku, shlédne to video, na základě toho sepíše tuhle hrůzu a ještě k tomu hází moudra, jako kdyby to bylo v jeho režii. Máte to opravdu zapotřebí? Myslím, že jeden JD na eurogameru české herní žurnalistice opravdu stačí. Opravdu netřeba kopírovat jeho styl *3*
  • Informační hodnota článku - nula. Stejně tak erudice.
  • Naštěstí pouze tady v česku, všude jinde to bude mít dobrý prodeje.
  • Smáli se pravděpodobně proto, že stíhání cutscén je jedna věc, se kterou WH problémy nemá.
  • Kristovy rány, dejte už pokoj s tím článkem o Skyrimu. Aspoň byl vtipnej a trefnej, což se nedá říct o místních a jejich žlučovitých výlevech. Banda omezenejch primitivů, nic jinýho. Kritizovat špatný hry je prostě potřeba a fakt už mě nebaví, jak se vždycky objeví skupina pitomejch lopat odněkud z horní dolní a nedokážou se přenést přes to, že si v dnešní době někdo dovolí být ostrej s trochou tý arogance a sebedůvěry, to se teď moc nenosí.
  • >>Zahrajte si kteroukoliv jinou moderní hru, zaměřte se stejným způsobem na jednotlivosti a pak něco říkejte<<

    Tohle dělá Vávra odnepaměti a právě tohle vede lidi k tomu, že stejnou metodu aplikují na KCD; Danovi vlastní meducínka evidentně nechutná, ale to má blbý. KCD bude rozebráno stejně, jako Vávra rozebral Skyrim, a dopadne to pro něj špatně, protože takový rozbor dopadne vždycky špatně. Resp. on dopadne pro KCD mnohem hůř, protože KCD staví na realističnosti a inzeruje realističnost, právě v kontrastu k ostatním hrám typu Skyrim. Takže zatímco v Bethesdě můžou na argument, že chodby mají ploché stropy, říct "je to pohádková fantasy, chlapci", tak Vávra nemá úniku a pěkně si to všechno vyžere. Ale je to jenom jeho problém; sám se střelil do nohy a udělal ze hry povolený cíl.
  • Začnu s tím, v čem s tebou souhlasím A to je to, že Daniel Vávra skutečně dostal v několika věcech lekci a až teď pořádně ví, co tvorba takový hry přesně obnáší. To je férovej argument. Ale už nesouhlasim s tím, že bych musel být nějak extrémně zasvěcenej, abych dokázal analyzovat lemplovství a hloupost. Člověk, kterej je dospělej, není úplnej hlupák a jeho práce spočívá v tvorbě prostředí pro RPG, které se silně odkazuje na severské země kulturně i přírodou, by rozhodně měl odvést lepší práci, než jak to dopadlo u Skyrimu. Slovo logičnost si často lidi spojují s tím, že to má být automaticky realistický. To je velkej omyl, protože i smyšlený svět nějak funguje. Proč Tolkien vymyslel prostředí Středozemě logicky? Protože to nebyl hlupák a je to tak prostě lepší. I když jsem si já jako malej kluk na základní škole kreslil mapy fiktivních světů a jejich měst, tak byly logičtější než ty v elder scrolls hrách. Tím se dostávám k tomu, že je to jejich dlouhodobej problém a asi vstupuju na hodně tenkej led. Úplně stejnej problém měl totiž třeba Morrowind a Gothic od malinkatýho německýho studia s touhle hrou vytře podlahu. Proč? Protože je vidět, že u toho někdo přemejšlel. Tenhle tvůj argument o prioritách je úplně k ničemu, protože přemýšlení nic nestojí a když na tvý hře žádný známky přemýšlení vidět nejsou, tak jsi buď blb a nebo lempl. A připomeňte mi někdo, jaká je cílovka pro Morrowind a Gothic? Já bych řekl, že asi stejná. A co se týče těch hranic technických možností u KCD... Je vidět, že některé systémy byly pro současné mainstream sestavy velmi náročné, takže muselo dojít k nějakým kompromisům. Ale pořád se jedná (v konkurenci všech špičkových RPG s otevřeným světem) o hru s daleka nesložitějšími systémy na fungování jejího světa. Takový Zaklínač 3 je sice supr, ale samotnej svět s jeho postavami je asi stejně plochej jako žehlící prkno postavené v obýváku. Zkrátka každýmu oslovi snad dojde, že se tady jedná o něco poměrně složitýho na výrobu, to je zřejmý. No každopádně vtipný je, že mě původně naštvalo chování zdejších lidí k autorům. Vůbec jsem nechtěl, aby to klasicky sklouzlo k debatě o Vávrovo legendárnímu článku, což bylo, jak se ukázalo, nevyhnutelné.
  • Možná tam nebyl, ale je to vidět na Fallout 4, který se vůbec neposunul dál a i Skyrim prostě technicky zamrzl v čase. A co se týče KCD, tak je to dobře vidět, protože celý projekt je dost "transparentní".
  • Ty, Yakuzo, a ty jsi tam byl, že o tom tak zasvěceně hovoříš? Kde přesně je vidět ve Skyrimu lemplovství a hloupost a v Kingdom Come snaha a pot a hranice technických možností? Máš nějaké vlastní zdroje, nebo jenom papouškuješ, co vymyslel a řekl Dan Vávra? Ty jsi tam byl, když Howard a spol. řešili, jestli ve Skyrimu budou záchody? Ty jsi tam byl, když Vávra a spol. řešili, jestli do hry dají psa nebo děti? Podle mě jsi nebyl ani tam ani tam, a pak se ptám, odkud se bere ta arogance. Napadlo tě někdy, že klenby, záchody, hrnce na hlavě, děti, psi a obléhání hradů mohou být ne o schopnosti nebo neschopnosti, ale třeba o prioritách herních designérů, rozpočtu, cílové skupině, celkovém zaměření hry atd.?

    Kingdom Come i Danu Vávrovi velmi fandím, hru jsem zafinancoval mezi prvními, ale přesto se nemůžu zbavit dojmu, že Vávra až teď zjistil, jaké to doopravdy je, udělat open-world RPG a teprve teď se může kvalifikovaně vyjádřit (alespoň zčásti) k tomu, co udělali Howard a spol. dobře a co špatně. Podle mě by o rozhodně stálo za další článek.
  • No koukám a dokonce moc dobře znám. Tady vidím jeden základní problém a to ten, že jsme se lehce nepochopili. Absolutně nebudu znovu rozebírat nějakej starej hejt. Ale prozdradim ti jeden drobnej rozdíl, kterej chápou všechny myslící bytosti. Je rozdíl mezi kritikou díla, kde je kritizovaný lemplovství, hloupost... (skyrim) a kritikou díla, kde je vidět snaha a pot s tím, že jsou některý věci na hranici technických možností. Prostě takhle ignorantsky a zaslepeně se dívat na tak náročnej a odvážnej projekt (za kterým je neskutečný množství talentovaných lidí) může jenom naprostej primitiv. A ještě o tý inteligenci. Já si třeba naopak myslim, že inteligence člověka se projevuje úplně ve všech chvílích, i když si třeba kupuje noviny a nebo si objednává jídlo v restauraci. Jinejma slovama spojování inteligence s lidma, co komentují současnej stav KCD, je naprosto normální, protože se tady ukazuje omezenost a ignorance osazenstva. Tohle je vyloženě takovej ten českej hejt, i když moc nemusim tohle ponižování Čechů a každej národ má svý specifika. No každopádně je tohle společný chování občas trochu na kopačku a jako mít český publikum je podle mě hodně tvdý, protože tady se člověk dočká podpory až když má něco úspěch. To pak přijde "Kdo neskáče není Čech". Nicméně to je jaksi pozdě, většinou se totiž ta podpora hodí v průběhu. Jestli nebude českej dabing, tak to podle mě bude přesně kvůli takovejm lidem, protože já jako autor bych se na takovou bandu idiotů vys***.
  • Rejsek
    Tak se podívej sem kluku a vyvoď si ten svůj relevantní závěr, než se tu budeš zase ohánět inteligencí a obtěžovat s ní ostatní *15* (jakkoliv spojování inteligence s hrami vypovídá spíš o tom, kdo toto spojení používá)...

    https://games.tiscali.cz/tema/100-duvodu-proc-dan-vavra-nesnasi-tes-v-skyrim-57711

    Pak zjistíš, odkud pramení velká část hate na Dana Vávru a jeho očekávanou, držkyrozervírající, srdce zastavující a oči z důlku vytlačující superhru. On si za to totiž může tak trošku sám, víš *3*
  • ne/není/no právě/jak komu
  • Nemůžeš být dále od pravdy. Akurát nechci riskovat džob, takže se podepisovat nebudu.
  • Narážím přesně na Reboot - jak vysvětloval ten velký a složitý "problém", když ti PC zabije příběhové NPC, který prezentoval tak jako by ho na světě ještě nikdo neřešil. Před ním seděl Chris Avelone a jen se divil :-D

    Plus ty GDS - například problematika s dvojím časem (NPC umřou hlady během rozhovoru), prostě naprosto banální věci, které najednou nejsou ta banální... ale hlavně že Skyrim všechno dělal špatně ;)

    Ale na druhou stranu, letošní přednáška na GDS byla výborná, velmi jsem se pobavil. Akurát když jsem si nahlas povzdech nad rozsahem cut-scén "to nemůžou stihnout" tak asi 7 vývojářů z WH, co jsem nevěděl že sedí přede mnou, se začalo smát.
  • Fordzy
    Mam pocit ze nechapete ze ten soubojak nema byt striktne realisticky, ale je realisticky s ohledem na RPG hratelnost. Takhle je to propagovane uz od Kickstarteru. Neni to simulator. Staci se podivat na jedno z prvnich videi kde to Viktor jasne vysvetluje.
  • Mart9
    Holt jakmile tam nejde udělat 5 kotoulů na jedno bezhlavé seknutí, je to špatně.
  • Na žádné jiné hře v historii lidstva snad nikdo nevytýkal každou kravinu v takovém měřítku jako u kingdom come. Zahrajte si kteroukoliv jinou moderní hru, zaměřte se stejným způsobem na jednotlivosti a pak něco říkejte. Ten soubojovej systém člověka (aspoň mě) daleko víc vtáhne, protože jde opravdu s kůží na trh, je tam vidět všechno a reálně můžete reagovat na soupeřovo chování. V ostatních hrách se všechno schová nějakejma efektama nebo je to prostě pohled z třetí osoby viz mount and blades, kde ten combat vypadá oproti KCD tragicky (ale je to vidět víc z dálky) a nebo jako elder scrolls hry, kde jde soubojový systém taky s kůží na trh, ale je to komedie, kde jenom sekáte a nepřítel reaguje VELMI nepřirozeně. Vážně mi někteří z vás přijdete jako lehce zpomalení a trochu jednodušší jedinci. Proč se ztrapňujete svojí vlastní inteligencí... S kritikou problém nemám, ale když jsou to jenom nepromyšlené žvásty, protože dotyčný nezvládá ani tak jednoduchou věc jako pozorovat a vyvozovat relevantní závěry, tak by měl spíš radši zadržet své emoce a neobtěžovat s tím ostatní.
  • Vavra hlavne ty oblicejove animace nedelal, takze to neni jeho dilo. Teda pokud nepouzivate slovo "Vavra" jako synonymum pro "Warhorse, tym ~90 lidi".
  • Fordzy
    Nestrelil ti nekdo cihlu do obliceje nebo proc blabolis takove blaboly? Srovnavat nejaky pofiderni zebricek pay to win her na android s reakcemi profi redaktoru a Joshe Sawyera je dost mimo. Redaktori napsali vesmes pochvalne clanky coz nasledne vede k tomu ze si to nekteri lidi predobjednaji nebo se zacnou o hru vubec zajimat. Ja se o KC zajimam od doby co Vavra ukazoval obrazky na mobilu, takze me nejake reakce nezajimaji, ale je vzdy pekne videt, ze se to lidem libi.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit