Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Nikoli, za slovicka se chytas prave ty, navic jim doplnujes vyznam ktery nemaji (vsechny) a na zaklade toho nekoho odsuzujes. Upravou sve premisy, aby bylo platne tve tvrzeni, jsi se se svym tvrzenim dostal mimo vetsinu lidi, na ktere jsi puvodne miril, to je cele. Ve vysledku je to zbytecne a bezpredmetne.
  • Cahir
    To je tak dostačující možná pro tebe, pro mě je tím tvrzení, že hry jsou hloupé a primárně o násilí vyvráceno - viz "hry jsou hlavně a převážně nezřízená oslava násilí." Otázka nebyla, jestli je násilí součástí her, ale jestli na něm ty hry stojí...
    Klidně, zhruba každá hra pro malý fakany. I podělaný Solitaire je nenásilný...

    Mám pocit, že trolluješ. No more feeding! Protože promiň, ale píšeš naprosté kraviny. Upravená premisa, stejně jako celý komentář, se vztahují k prvnímu komentáři, což je: "Každej, kdo má názor na něco, o čem toho moc neví, je tydýt...". Tohle je naprosto obecné tvrzení, které nemá s Ellen Paige vůbec nic společného, opravdu se netýká minima lidí, nýbrž všech lidí, na které se vztahuje. A právě to se ve vlákně probírá, nikoliv Ellen Paige... Nevyvrátil jsi tedy vůbec nic. Tohle je přesně ukázka chytání se za slovíčka a bazírování na hloupostech...
  • Nasili je nezbytnou soucasti teto hry, coz je dostacujici. Ukaz mi rpg, ktera je prosta nasili.

    Tvou puvodni premisu jsem vyvratil, nova se na ellen odvolava, tudiz ji nejde pominout, tudiz tato premisa rovnez nepŁati. Pokud se pokusis o dalsi premisu a neudelas dalsi botu, pak mozna budes mit platnou premisu, ale tato se bude tykat minima lidi a jako takova bude v teto diskusi zbytecna a zavadejici pod clankem na tema vztahu Ellen ke hram.
  • Cahir
    Jestli ti přijde Planecape hloupý a primárně o násilí, pak se nemáme o čem bavit.

    A ještě zde budu reagovat na tvůj post dole. To, jak ona to myslela, nebo nemyslela (špatně jsem si ji interpretoval), nic nemění na tom, že můj původní post se vlastně Ellen nijak netýká a zásadní tudíž je, že upravená premisa platí... *5*
  • Cahir
    "Právě jsem ti ukázal obory, které velmi ovlivňují život každého člověka a přitom na obeznámení s těmito obory by jsi spotřeboval víc času, než ti může život nabídnout. " - A já jsem ti na to napsal, že takové tvrzení sis vycucal z prstu. Kde je psáno, že mi na obeznámenost s těmito obory nestačí život? Kde je vůbec psáno, kolik času potřebuju? A znova, mluvíš o voze a já o koze. Já mluvím o přístupu, ty o kritériu...
  • Souhlasim, ze to myslela obecne, nesouhlasim, ze tom myslela vsechny. Vkladas ji do ust neco, co nerekla, a odsuzujes ji za to. To neni poctivy pristup a jako takovy ho odmitam. Takze mas stale problem. Vyjadruj se k tomu co rekla, nikoli k tomu, co si myslis, ze ona si myslela.
  • Je jedno proc to hraje, jde o to, co musi delat, aby to hrat mohl. Moje manzelka by proto takovou hru uz z principu nehrala. Prislo by ji to hloupe a nasilne a mela by recht. Protoze to takove je, neni potreba si nic namlouvat.
  • "A z hlediska přístupu ti říkám, že nejednám a ani nedělám závěry, dokud nejsem s problematikou obeznámen, toť vše."
    To je právě to, na co jsem narážel. Právě jsem ti ukázal obory, které velmi ovlivňují život každého člověka a přitom na obeznámení s těmito obory by jsi spotřeboval víc času, než ti může život nabídnout.
    Tudíž buď na ně nemáš žádný názor, nebo porušuješ svoje pravidlo.
  • "A z hlediska přístupu ti říkám, že nejednám a ani nedělám závěry, dokud nejsem s problematikou obeznámen, toť vše."
    To je právě to, na co jsem narážel. Právě jsem ti ukázal obory, které velmi ovlivňují život každého člověka a přitom na obeznámení s těmito obory by jsi spotřeboval víc času, než ti může život nabídnout.
    Tudíž buď na ně nemáš žádný názor, nebo porušuješ svoje pravidlo.
  • Tak pod "násilím" si nemusíš rovnou představit potoky krve na obrazovce. Například jde o atmosféru násilí v tom světě. Přičemž drtivá většina RPG se odehrává právě v násilném světě (Zaklínač, Fallout, Jade Empire, Mount & Blade, Skyrim atd...).
    Argument, že v RPG jde hlavně o vylepšování statistik postavy, a tudíž to nemá s násilím vůbec nic společného, je dle mě špatný. Jelikož ve velké většině z nich je získání zkušeností vázáno na provedení nějakého toho násilí (ať už přímo zabití nepřítel, nebo splněním úkolu, při němž byli zabiti). Navíc celé to vylepšování postavy (event. party) má za cíl právě zefektivnit schopnost zabíjet a postupovat hrou dál (výjimka samozřejmě je, pokud hrajete za důsledně nenásilného zloděje). *1*
    U strategií je to složitější, spokojme se proto s tím, že většinou je to podbarveno násilím ve formě nutnosti zničit nepřítele, byť zde je to spíše taková tapeta na pozadí, přičemž prim hraje samozřejmě uvažování o využívání "zdrojů" (surovin, vojáků atd...)
    Jinak své tvrzení jsem postavil na tom, jaké hry hrají hráči nejčastěji (COD, Skyrim, Mass Effect atd...). Bez generalizace a průměru bychom si nemohli vytvořit názor vůbec na nic. Ani například na kvalitu TV Nova, protože část její produkce je skutečně kvalitní (Okresní Přebor). Takže ano, vím, že existují v herním průmyslu zcela nenásilné tituly, ale ty prostě většinou žebříčky netrhají. Naopak hry, co je trhají, jsou násilné až na půdu.
    O výklad středověkých děl jsem se nepokoušel, jen jsem zdůraznil, že v nich násilí mělo nepopiratelnou úlohu, což ,myslím, popřít nemůžeš
  • Tech tajtrdliku je tolik, ze zalezi na tom, co si mysli.
  • Cahir
    Tak hlavně, že si rozumíme.
  • Cahir
    Robotron: Já ti tady nepíšu nějaké fantasmagorie, které se mi zrovna hodí do krámu. Fakt nemám potřebu si něco dokazovat na fóru o hrách... Moje argumentace je naprosto podložená, není vnitřně rozporná, závěry vyplývají z premis a vše dává smysl. Pokud některou z premis či závěrů vyvrátíš, mile rád ti dám za pravdu. *3* Udělal jsem to v různých diskuzích už několikrát...
    Rozumní lidé se závěru většinou doberou, to se ale člověk nesmí chytat maličkostí, překrucovat, mluvit o něčem jiném, případně nebýt schopen přiznat chybu.

    Jejdásek: Premisa je odvozená z článku, který mluví o Ellen Page jako o člověku považujícímu hry za hloupé (tedy hry o sobě)... takto je ta premisa myšlena, ale milerád ti v tomto duchu přeformuluji: VŠECHNY hry jsou hloupé a násilné. Problém vyřešen.
  • Tak jo, ja ti to vyvratim. Premisa hry jsou hloupe a nasilne plati. Premisa netvrdi, ze jsou vsechny, takze pro jeji platnost staci najit dve hloupe a dve nasilne hry.
  • Cahir
    "Já hraji celý život a souhlasím, že hry jsou hlavně a převážně nezřízená oslava násilí." - Pochopil jsi význam téhle věty? Na tu já reaguji. U RPG násilí může být prostředkem, možností, součástí světa (stejně jako je součástí našeho světa), ale fakt bych netvrdil, že ty největší pecky herního průmyslu by bylo možné degradovat na točící se hlavně kolem násilí... Jestli někdo hraje BG2 kvůli tomu, aby sekal do postaviček, budiž, je to primitiv. O tom ta hra ale není...
  • Haha, v strategiich a rpg je take plno nasili. V rpg le elujes na zaklade zkusenosti, kterou typicky ziskavas za zabijeni.

    Ale jsou zanry bez nasili, napriklad logicke nebo sportvni hry.
  • Robotron3
    To se mi určitě nepodaří, vyvrátit platnost tvých premis a závěrů, protože jakmile bych se o to pokusil, ty mi napíšeš spoustu dalších, které budou potvrzovat, to co chceš, aby potvrzovaly. Mě takový debaty chvilku i baví, ale jen tu chvilku :)
  • Magister_Peditum
    Sorry, ale tvůj původní komentář mluví o něčem jiném. "Každej, kdo má názor na něco, o čem toho moc neví, je tydýt..." A na to já reagoval. Měl si holt vybrat jinou formulaci. *15*
  • Magister_Peditum
    "Každej, kdo má názor na něco, o čem toho moc neví, je tydýt..."

    Já reagoval na tvůj původní příspěvek. Jestli tam je zašifrováno něco navíc, tak to fakt nevidím. *2*
  • Cahir
    "Já hraji celý život a souhlasím, že hry jsou hlavně a převážně nezřízená oslava násilí."

    Nesouhlasím. Strategie a RPG hry se této definici vymykají už svým základním konceptem. To je jak kdybys tvrdil, že šachy jsou o zabíjení...

    Tvůj výklad antických a středověkých literárních děl je také značně zjednodušený...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit