Přejít na výpis diskuzí
K dosažení optimálního zážitku při hraní Dying Light je třeba 16 GB RAM
5.12.2014 | Adam Homola
192 příspěvků
-
Jestli hra bezi na soucasnych konzolich a na PC ma takoveto naroky tak jsou vyvojari budto neschopni optimalizovat a nebo je to nastavene umele.
-
-
Podle vypsaných konfigurací to na Xbox One pujde sotva spustit *1*
Hned jak se přetaktuje procesor na 3GHz *1* -
tak nastavit si horsi grafiku/hohlednost/textury /efekty a mit obraz stejny jako na konzoli vzdy muzes... ale kdyz si chces zahrat v lepsim nastaveni tak na to musis/muzes mit lepsi hw *3* to je cele
-
-
To sice můžeš, ale kdo ti zaručí že s tím klesnou i HW nároky nebo že vzroste framerate ?:)
-
-
Tipuju, že to bude od každého trošku. Zoptimalizovat hru na jednu konfiguraci HW (konzole) bude asi lehčí než na Pc.
-
-
Ani ne tak lehčí, jako spíš, že jsou z toho větší prachy. To je celé.
-
-
Když myslíš
-
-
-
Všichni vždy brečí jak jsou konzole slabě a že na pc nemá ale jakmile je hra náročnější na pc vůči konsolovému hw tak zas všichni brečí ze vývojáři neumí optimalizovat
-
-
Ano ... a prave pro tento koment se takovym jako ty rika "Stupid Console Peasant"
Chce to pouzivat hlavu, pokud maji konzole 8 GB RAM a hra na PC vyzaduje 16 GB RAM, tak je neco silne v neporadku, tot cele konstatovani uzivatele "species".
Kdyz se nad tim zamyslis, tak treba na X1 ma system na hry k dispozici pouze 5 GB RAM (zbytek ma pro svuj vlastni chod), tedy na PC potrebujes trikrat tolik. Coz ukazuje na dve veci, hra nema vubec zandou optimalizaci a tedy bude znacne nestabilni (neumi pracovat s pameti a proto jakmile dojde k jejimu naplneni, tak spadne) nebo jsou to umele nastavene pozaddavky (hra si ukousne 11 GB RAM ktere nebude potrebovat, a bude je plnit "prazdnym" obsahem).
Pokud plati prvni moznost, tak to znamena ze hru si na PC koupi jenom sebevrah a bude lepsi tak rok pockat.
Pokud plati druha moznost, tak je to dalsi bonus pro piraty, jelikoz (jak ukazalo COD: Ghost) piratske cracky casto opravuji i toto naduzivani pameti ve hre.
At tak jako tak, studio poskozuje pouze samo sebe, jelikoz pochybuju ze se bude jednat o fotorealistickou grafiku (zatim jsem nevidel jedine video ktere by dokazovalo ze se mylim), a na PC se timto pripravuji o slusne prodeje a zaroven si poskozuji povest. -
-
8GB vs 16GB už není reálně velký rozdíl třeba textury s 2x výším rozlišením jsou 4x náročnější na paměť takže stačí přidat jen málo a paměť naroste mnohem víc ty nároky na paměť rostou a budou růst exponenciálně
-
-
Textury ti zpracovava video pamet na karte, nikoliv fyzicka pamet v pocitaci, ta slouzi pro ukladani veci na scene, pripadne pro pocitani procesu na pozadi, nikoliv ovsem vizualnich.
Pokud by to resili pres RAM, tak mi to prijde jako celkem slusny fail. -
-
Hra má na disku 40GB tak 30 z toho dělají stoprocentně textury hra působí dost otevřené takže tam mas vše naraz takže nevidím problém mít před načtené klidně 10gb textur aby to jelo pěkně bez blikaní textur
-
Zaklad je za posilas komprimovane textury ... a at pocitam jak pocitam, tak to by jsi musel mit textury optimalizovane pro 4K a jeste porad je to prilis velky pozadavek
-
Jenže textury ti nejdou primo do vram ale jdou pres ram ze které se to streamuje da vram podle toho co vidíš ve hře a co mas kolem sebe a čím víc toho mas ve ram tak tím to pak svižněji dostaneš na gpu kdyby si tam nacpal všechny textury tak to švihá parádně a nevidíš doskakovaní textur.
-
-
-
-
Nikomu nevadí vysoká HW náročnost na PC (viz Star Citizen). Protežování tzv. "next-gen" konzolí na úkor PC uměle nafouknutejma nárokama je ale věc úplně jiná.
-
Snad nam tu nechceš tvrdit, že něco v dnešní době dokáže využít 16GB RAM? :D
-
-
Zapnu virtuální systémy a hned se potýkám s nedostatkem :-P
Co se her týče, existuje velice málo her (jestli vůbec nějaká), které by ukously ze systémové RAM víc jak 4GB. -
-
Mel jsem na mysli hry, samozřejmě :)
-
-
-
A jaké jiné logické vysvětlení pro to máš, když porovnání HW komponent konzolí a high-endových PC se nedá ani srovnávat? Že ten šrot v konzolích je kouzelný a podává větší výkon?
-
-
Když vedle sebe dáš screen z konzolové verze a pc verze kterou nastavíš na max aby to potřebovalo těch 16GB tak je to brutální rozdíl všichni čekají ze to bude skok jak dx8 vs dx9 ale tady de hlavně o samplovaní stínu ao aa a pp které jsou na konzolích nastavené na hodně nízko což jsou nejbrutálnější věci na paměť.
-
-
"samplovaní stínu ao aa a pp"
Neboli všechno na GPU a VRAM. Oh wait...
RAM je důležitá pro assety/modely/obkjekty/instance, nikoliv pro samplování grafických efektů.
16GB RAM je buďto obvyklá marketingová masáž, nebo má hra takové prostředí, kde se ani jeden objekt neopakuje (což je mrhání prostředky ať už z hlediska vývojového času tak z hlediska end-user HW) a nebo je ta hra jen pouhý neoptimalizovaný port z konzole. Vzhledem ke stavu předchozích her od téhož studia soudím tu třetí možnost. Ale to se uvidí až po vydání :)
-
-
-
-
-
Má vůbec smysl před vypuštěním každé hry zveřejňovat tyhle minimální a doporučené "hardwarové požadavky"? Firmy si je pravidelně cucají z prstu a po vydání pak všechno stejně vypadá úplně jinak. Je to pro ně jen další reklama: "Pozor, vychází naše nová pecka! Pište o ní, diskutujte o ní, hádejte se o hausnumerech, které jsme vám předhodili, jen ať se o nás mluví."
-
-
No pro mne je to spis varovani ze si hru nemam vubec porizovat, jelikoz s ni nebude neco v poradku *1*
-
-
A vůbec co řešíte, na PC si vždycky můžete nějaký náročný efekt vypnout a jedete. Na konzolích nemůžeme nic :( tam máme svých 20 a když budu čumět do zdi tak 30, ffppppsssss jistých.
-
opravdu? o co třeba 32 GB? Pro ještě větší plynulost:)))
-
-
kdyz ono na tech 16GB to je pry vic "filmovejsi" tak ja ti nevim
-
-
16 giga? A co s tím jako dělá? Já umím v matlabu 16 giga zaplácat jedna dvě,ale hra? *8*
-
Zdar, více AC unity HW jak prase a jede mi nakonec na PC na kterém jsem nesplnilo ani minimum v některých bodech. Jednoduše napíšou velké HW nároky kupte si new PC ....
-
O jé další filmový zážitek ala ACU. Ve světle zveřejněných nároků mi příjde více než usměvný fakt že verze na staré konzole byla zrušena až nedávno kdy tvůrci učinili objev že staříci to ani omylem nedají.
Snadné řešení, přestat kupovat zajíce v pytli a zcela upustit od přeobjednávek. Oželet hrnky a podobné kraviny (bonusy), a vždy si počkat co za klenot se z jednotlivých titulů vyloupne.
Dokud se tvůrcům nesejde sotva pár tisíc objednávek tak je to prostě netrkne. *6* -
-
Ale oni to vedi moc dobře, stejne jako ty. jenze proc se tim zabývat když se ty objednávky sejdou, hraci jsou stado bez pastevce, takze cekani na to ze prestanou predobjednavat hry je nesmysl.
-
-
Já nic neočekávám, pojmenoval sem možné řešení a každý ať se zařídí podle svého. Ale musí počítat s tím že ponese následky svého rozhodnutí. Komu není rady .............*6*
-
-
-
O hru sem se vubec nezajimal, ale jak se tak divam na ty pozadavky tak to stahnu uz jen kvuli tomu abych videl jestli sou ty naroky pravda nebo ne. Jelikoz system me bere 1-2GB RAM podle toho kolik toho mam pustenyho na pozadi tak chcu videt tech jejich 14-15GB po spusteni te jejich uzasne hry.
-
-
Takéto hry sa neoplatí ani sťahovať, ver mi, je to plýtvanie bandwidthom, si radšej stiahni nejakú blu ray prírodu.
-
-
Podle me je hloupost odsoudit hru, podle jednoho clanku.
Puvodni Dead Island se mi libil, hlavne teda v coopu, takze do Dying Light jdu. -
-
Vidíš a to je ten problém, mne dead island pripadal ako nepodarený mód.
-
-
Nebo ject na výlet, prej je to od vás jenom hodinku cesty. Tobě by to prospělo, potřeboval by jsi vyčistit hlavu. Kompletně.
http://dromedar.topky.sk/cl/100310/1412801/Vylet-za-hranicami--vonava-Pannonhalma-je-od-nas-len-hodinku-cesty -
-
Fakt nie si kompletný, ty si nielenže ultranacionalistický pablb, ale dokonca aj úplne pošahaný *2*
-
-
-
Další super výmluva jak si ospravedlnit krádež/piráství. Chceš to zkusit? Kup si to! Nezajíma tě to? Nekupuj a nech to bejt!
-
-
Ta hra má mít demo, takže na tom si to může vyzkoušet. Může i pak kritizovat?
-
Nebo si stáhne demo.
-
-
-
Tím pádem pro konzole nebude zážitek optimální? WTF?
-
-
Na konzolích nepotřebuješ tolik RAMek. Tohle te týká pouze PC verze.
-
-
Třeba upravit nadpis článku tedy.
-
-
-
Už vidim jak to spustim, nastavim na max, kouknu a využití RAM a bude to žrát tak 2.5Gb až 3Gb jako každá hra která se chvástá s tím jak potřebujete 8Gb ram atd...
-
-
Jsme v éře 64-bit her, a proto bych to zase tak nevylučoval. Navíc pokud hra vyžaduje 8GB, tak to neznamená, že těch 8GB uvidíš ve správci úloh - někde musí být taky nahraný OS, že...
-