Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Byly doby, kdy násilná hra byl Mortal Kombat a vedle toho existovaly velmi krásné nenásilné hry jako je hokej, fotbal, lemmings, atd. Dnešní nejmírumilovnější hra je asi tak Minecraft, sim ulátor horníka. Logické hry měly Portal a co dál. Ale já bych nezoufal, existuje spousta her, kde na studium základů pár let potřebujete, tak se můžete vrhnout na ně. Šachy, go, hazardní mahjong. Jde o to, že onásilí se dobře píše, dobře se to hodnotí (podle míry rozkouskovatelnosti postav) a dobře se to prodává. Tak si najděte něco jiného, když se vám to nelíbí.
  • Masa-san
    Souhlasím, brutalita je zbytečně přehnaná v titulech, které by se ji měli obloukem vyhýbat.
    Jedna věc je realisticky znázornit zranění a bitvu , druhá je trhat ohryzky a vytvářet krvavou spoušť v zmíněných titulech.
    Mimo jiné také si myslím, že zprávy z letošního E3 se s minulými léty nedají srovnávat a to ve špatném smyslu.
  • Výborný článok. Úplne súhlasím. V každej hre je už pomaly povinnosť vypadávajúce črevá a ultraprsnaté ženy. Teda nič proti keď je násilie aj sex s mierou ale toto...
  • Veľké plus autorovi článku za úvahu o zbytočnej brutalite, ktorá je v dnešných hrách prezentovaná.
  • A ještě jedna věc. Pokud jde o násilí ve hrách, řešíte kraviny. Hry jsou hlavně od toho, aby jsme v nich zažili to, co v běžném životě zažít nelze. A je jen na vývojářích (dobře, i na hráčích, abyste mě nechytli za slovo), jak a co nám dávají na podnose. Pokud vývojář chce udělat hru, kde týpek bude kosit nepřátele po stovkách, sekat jim ruce, rozstřelovat hlavy brokovnicí, jak je libo. NIKDO Vás nenutí tyto hry hrát. De facto je naše společnost tak povrchní, ale Vy si to asi neuvědomujete. Každý den v televizi běží záběry z válek a bojových střetů (Afgánistán, Irák), kde se po ulici válejí utrhunté ruce od výbušnin a kaluže krve. Nebo záběry toho, jak na tank dopadne bomba, ale to je taky v rámci mezí, protože to je jenom stroj, ale nikdo už nevidí ty lidi uvnitř. A tady jde o skutečné lidi, kteří měli své životy a nejde o blbé pixelové postavičky. A ještě jedna věc, všechy pseudohumanisty bych poslal do prdele! Toť vše, mějte se tu! *16*
    • janchor
      Nikdo by vývojáři neměl brát svobodu udělat hru tak násilnou, jak on uzná za vhodný, a zároveň by nikdo neměl brát hráči / kritikovi právo na zhodnocení právě toho, jak daná hra s násilím pracuje.

      Ostatně tebou zmiňovaný vnímání skutečnýho násilí v médiích jako šumu na pozadí může být daný právě přehlcením popkultury násilím naoko.
    • A třeba dětská pornografie ve hrách by byla taky ok v jakékoliv podobě, protože se to ve světě děje a občas v televizi ukážou ty, kteří to natáčeli? To je fakt tak těžké vidět ten rozdíl mezi smysluplným zobrazením násilí a zpomalenými zazoomovanými fetišistickými záběry na krev stříkající ze zlomeného nosu sexy latexové jeptišky? Mě ten binární pohled mnoha hráčů (buď ti zobrazení násilí nevadí v jakékoliv podobě nebo seš pseudohumanista!) fakt fascinuje...
      • Ne, dětská pornografie je trochu něco jiného - je to zákonem zakázáno!! Tuším, že někde v diskuzi (asi u jiného článku) se to řešilo... ne, těžké to není, ale je třeba si uvědomit, že trailer na akční hru se také akci podobat bude. Trailer potřebuje zaujmout a pokud je to provedeno formou litrů krve stříkajících z nosu a pod., je to jen věc vývojářů --> ergo to je smysluplné násilí. Aspoň to dává člověku tušit, o čem ta hra bude.
        • Jo, je to zákonem zakázáno, ale nebavíme se o zákoně, princip je stejný.

          Nesouhlasím s tím, že je to čistě věc vývojářů. Pokud to vypadá, že je celý AAA herní průmysl o glorifikaci násilí a staví se ke hráčům jako k blbečkům nebo psychopatům, tak ti hráči mají právo se ozvat, je to úplně normální a zdravá reakce. Svoboda slova, kterou tady tak obhajuješ, je tady pro všechny. Kdyby to byl jen ten Hitman, tak pár lidí zakroutí hlavou a jede se dál. Bohužel je po letošní E3 vidět, že je něco hodně špatně.
          • No takhle: kdyby bylo násilí ve hrách a filmech ošetřeno nějakým zákonem, který by neumožňoval vyobrazování těchto aktů, neřekl bych ani ň!

            Na E3 jsem nebyl, takže si de facto nemůžu udělat nějaký větší názor na to, do jaké míry tam bylo násilí prezentováno. Pokud však bylo na E3 násilí předmětem většiny prezentací, dle mě se jedná pouze o logický vývoj. Hráči prostě chtějí vidět realisticky zpodobněné násilí a akci. Vem si takové filmy, kde byla vždy tendence vyobrazit násilí co nejvěrohodněji, jinak tyto scény vypadají celkem komicky... Osobně mě trailer k Hitmanovi nezaujal, přišlo mi to jako další rádoby akce. Ale ani to neodsuzuju. Možná, že je zbytečné tam cpát ty litry krve, ale účel světí prostředky - cílovou skupinu si tato hra (nebo trailer) najde, o tom nepochybuji. Už když jsem viděl trailer na nový Deus Ex:HR, říkal jsem si, proč tam sakra cpou ty vysouvací nože, stačil by jeden normální... jen chci říct, že nejsem proti násilí v jakékoli podobě. Možná si jen páni vývojáři myslí, že čím víc násilí, tím víc adidas - tím víc poptávky po hře.

            Z hlediska vývoje her bych zde rád nastínil jednu myšlenku. Hry a hráči se vyvýjí bok po boku. Dle mého názoru, hráči, kteří hráli hry před deseti lety (beru to podle sebe, mě je teď 21), nyní dospěli a touží po trochu jiném stylu hraní. Chtějí dospělácký příběh, chtějí realitu - proto hry typu nová Lara, Uncharted, Last of Us... Na druhou stranu, můj bratránek, kterému je 13, má rád rubačky s hektolitry krve. Když se nad tím zamyslím, v jeho věku jsem také nejradši hrál hry, kde jsem jen chodil a zabíjel nepřítele po stovkách...
            • Musím reagovat na poslední odstavec. Já jako mládě, dnes 27, hrával hry a hrál všechny hry, upřednostňoval jsem složité mechanismy nebo nápady. Také se mi líbil carmagedon, protože to nebyly obyč. auta, ale že bych to musel mít krvavé to už vůbec (a to jsem tajně tehdy sjížděl VHSky se stopama krve, což jsou videa různých vražd, masakrů, operací, které jsou dnes k dostání na různých webech v tunách a náctiletí pod nimi téměř slintají...). Naopak jsem čekal, jak se z celkem složitých mechanismů stanou, tak komplexní hry, že člověka pohltí jak po příběhové stránce, tak svojí mechanikou apod. Naopak dneska letí prosté akce, které staví na násilí a co je horší krmení ega, kdy si hráč připadá jak demigod a bez jakéhokoliv důvodu. Také si myslím, že je něco špatně...
  • Ja som sa tešil, že na E3 ukážu niečo z toho Baldrur's Gate remaku :(
    • ludia co to robia asi osemstrokrat povedali ze na E3 nepojdu. je to draha zalezitost, namiesto toho aby minali peniaze a casna to, pracuju na hre

      a je to len dobre
  • Ty ksichty v FarCry 3 jsou mi hrozně protivný..
    • presne takovy zhuleny agresivni manicky. *12*
  • Tu držku z obrázku bych teda nešukal.
    • Tak když vypadá jako by vylezla z prdele!! *12*
    • DangerousDave
      pretože by ti nedala...
    • Sakra tady je mínusujících paniců
      • Spíš lidí bez špetky humoru...
      • Hairy_Ass
        Kdo se takhle vyjadřuje je tím spíš panic, ale to jen tak, aby řeč nestála. *4*
      • spíše je lidem divné, že máš sexuální úvahy o kreslených postavičkách *3*
        • DangerousDave
          sexuální úvahy o kreslených postavičkách nemajú len ľudia bez fantázie.
  • Zayl
    Násilí!!! Utíkejte! V traileru tam jsou jeptišky které nejsou jeptištky! Moje čistá duše z toho pukne!!!

    Řešíte hovadiny.
    E3ka to byla otřesná a zrovna H:Absolution je jedna z mála her ze kterých se mi nechtělo spát. Další je remake x-comu ... a to je tak všechno. S nějakou nadějí zkusím ještě nový Tomb raider, hlavně kvůli hypu, AC 3 - ačkoliv tady čekám smrdutou stagnaci která je pro sérii od dvojky příznačná a možná Crysis 3.

    Jestli si musíte na něco stěžovat, stěžujte si na vývojáře, kteří v interview zas jen melou dokola ty samé nudné fráze, prezentují 1000x udělané jako něco revolučního atp. A nebo si stěžujtě na naprosto trapné stage show které proběhly během některých prezentací.
    • je sice pekne si dokazes ten hype rozoznat, ale o to smutnejsie je ze mu aj podlahnes
    • Cahir
      Na trapné stage show si taky autor článků stěžuje.
    • Hairy_Ass
      Pod poslední odstavec bych se klidně podepsal. *3*
  • Odulin
    Ad T-Opel Good Old Days - Pěkná řeč se kterou souhlasím a za sebe si troufám tvrdit, že je to jen tím, jak stárneme a je to jen svinská nostalgie..prostě herní důchodci.*1* Před nějakejma 23 lety jsem hry vnímal jinak než třeba před 12 lety a dneska je to zas úúúplně jiný:).

    Neřekl bych, že dnešní hry jsou nějak horší než ty staré, dokonce si myslím naprostej opak. Mnoho věcí se změnilo, některé k lepšímu některé k horšímu, ale to už jsou jen osobní preference. Já bejt dneska malej kluk, tak se z toho kvanta her a jejich dostupností asi zblázním.:) Kvalitní hry jsou a jejich dost, možná jen těch ostatních je víc než tenkrát. Hry mají především bavit a v lepším případě i něco naučit a to podle mě stále s naprostým přehledem splňují i dneska.
    • Mas sice pravdu, ale musis objektivne uznat ,ze dnesni hry jsou cim dale vice jednodussi a cim dale kratsi o originalnosti radeji ani nemluvim, hlavne vydat kazdy 1/2 rok nove pokracovani neceho co by se klidne veslo do puvodni hry. Proste ve svete her se toci obrovske penize a trh se tomuhle pokrivenemu meritku penez velice rychle prizpusobil, coz vlastne zpusobuje to co jsem psal. Takze upadek je zrejmy nejen diky starnuti, ale hlavne diky tzv. dnesnim trendum.
      • Odulin
        Ale jo to uznávám, ale jak jsem psal, něco se změnilo k lepšímu a něco k horšímu. Obecně kratší hry? Asi, ale zas je jich nyní o mnoho víc (mnoho dokonce skutečně free) a máme tu třeba "novej" svět nekonečných MMO a svět mulťáků. Jednodušší? Souhlasím, že uživatelsky jsou dnešní mnooohem méně náročné na hráče, ale výzva ani zábava v hrách mi momentálně nechybí. "..vydat kazdy 1/2 rok nove pokracovani neceho co by se klidne veslo do puvodni hry..", tak tady jednoznačně souhlas, prostě byznys...tohle opravdu nebejvalo. Tuhle neprijemnost pozoruju i treba ve svete deskovych her. Jak se zacaly deskovky rozmachovat (vetsi prachy), tak tyhle manyry prebiraji taky.Kdyz to prezenu, tak ted pomalu uz taky neni hra, ke ktere by nevyslo za chvili nejaky rozsireni (DLC). Casto je na hre uz od zacatku videt, ze z ni schvalne neco vytrhli, co se pozdeji proda.

        Nemuzu si pomoct, ale upadek proste nevidim...jen fakt neskutecnej rozmach, byznys, mainstream a veci z toho plynouci. Kdyz nakonec pominu vsechno okolo a budu se soustredit jen na tu vec, ze si chci neco zahrat a necim se pobavit, nekam utect, tak mi prijde ze mam dneska temer neomezeny moznosti.:)

        Na zaver si schvalne nechavam herni tu originalitu. To je pro me jedno z nejzajimavejsich temat. Strucne receno pro originalitu jsou nejdulezitejsi i nejnebezepcnejsi prachy.:) Tady to nebudu uz rozevirat, ale napr. tenhle textik se mi moc libil (AJ)-> http://ul.to/7h4r066u
        • mas neobdmedzene moznosti? sice hier vychadza tona, no o ich kvalite sa da pochybovat.

          ja vacsinou hram len stare hry, lebo absolutna vacsina stoji za h*vno.

          a niekde si tu pisal ze sice starsie hry boli dhlsie, ale teraz ich je viac na vyber. A co? vtedy si dal 60-80 usd za jednu ktora ti vydrzala stovky. teraz ak sa chces hrat sto hodin tak kupis 10 hier kazdy po 50usd. hej mozes sa hrat 100 hodin, ale vyde ta to podstatne viac
          • Odulin
            Pochybovat se dá naproto o všem. Zajímalo by mě co třeba momentálně paříš chlape?
        • Me by s tou kratkosti novych her a delkou starych her zajimalo, kterou tu dobu, konkretne leta od - do, lidi vlastne mysli. Protoze kdyz se podivam treba opravdu na stare klasicke hry, Amiga longplay na Youtube, tak si clovek uvedomi, ze drivejsi hry vlastne sly dohrat za 1:30h uplne normalne. Co navysovalo herni dobu bylo jen to, ze hrac musel mnohokrat opakovat jednotlive urovne.

          A nebo je tim myslena uz era PC a 3D her? To ale asi ne, protoze tohle uz je obdobi, kdy hry principem vypadaji a hraji se uz podobne jako dnes. Takze kdy byly ty dlouhe hry vlastne? Za dob Baldur's Gate treba? Ale to jsou RPG a dnesni RPG podle me taky nabizeji velice dlouhou herni dobu k vyblbnuti.

          Tohle kdyby mi nekdo vysvetlit, tak budu rad :)
          • Ano spousta her šla dohrát rychle, jenže většinou dneska na YT koukáš na speedrun staré hry... nebo jen na někoho, kdo ji zná nazpaměť viz např.: prince of persia. Co si já pamatuju většina her pro mě byla velmi obtížná, ale to nakonec zmiňuješ. Nebyly žádné autohealy, autoaimy apod., u adventur člověk čekal na návod, který vyjde v tištěném časopisu nebo v koutku zoufalců :) Dnes kdyby si hráč musel namáhat hlavu, nedej bože kdyby to neodsejpalo (opakování úrovní), tak je hra špatná, resp. definovalo by se to jako - špatná hratelnost. Ve výsledku mám pocit, že vlastně nehraju, ale že něco mačkám ono to přehrává zajímavé zvuky a animace abych z toho měl radost a neřešil jiný trable, protože celý den budu zadělanej ve stresu v práci a rádoby relaxuju (spíš je to s nadsázkou jako hypnóza). Wow efekt je z grafiky nebo cut scén, který, sice fungujou, ale vesměs je to celý podbízivý... ten efekt, kdy jsem dohrál hru a seděl ještě několik minut jak zaražený, protože se dostavil konec a člověku začlo všechno docházet, jaké to bylo úžasné dílo jsme už neměl ani nepamatuju. Jak někdo trefně poznemanel v diskuzi k jinému tématu, objevuje se dnes spousta indie her, která jsou zajímavé, ale najednou si někdo všimnul, že se na to dá hrát jako úspěšný model pro prodej a už tam je ta podbízivost taky. Neříkám, že je se nevydávají dobré hry, jen už v tom nevidím tolik "lásky" a nadšení pro samotné hráče od vývojářů
            • Zkus si zahrát The Legend of Zelda: Skyward Sword... To je hra minimálně na 30-40 hodin čistého času (pokud jsi už hrál nějakou předchozí a tak nějak znáš, jak ten svět funguje) a rozhodně wow efekt na konci je. :)
          • Nekery blbiny sou dobry. Me se libila takova infantilni ptakovina pro deti, kde je krokodyl v podzemi s vanou a ty k nemu musis dostat vodu, aby se umyl, tim jak smatas po obrazovce a odkryvas treba hlinu a tak. Za par kacek, blbink, ale pobavi :)
            • kostejnesmrtelny
              Where is my water. Parádní mobilovka *4*
            • Odulin
              Jj to bude asi Where's my water...taky se mi líbí.:) Presne jak pises za par kacek, blbiny ale pobavi. Ale koneckonců o to jde u her především. Mne se zas v tejdnu libilo treba Ruin Raiders..jednoduchoučký čtverečkovaný puzzle-rpg..jestli se to tak dá nazvat.:)
          • Odulin
            Ja nevim covece, asi tim lidi mysli dlouhy singly typu Baldura, Planescapu nebo naopak krátkost některých dnesnich singlů? ..fakt nevim, nevysvetlim. Ja s delkou her za zadne ery problem nemel...at uz to byl hodinovej Golden Axe nebo x hodinový rpg opusy od Black Isle.

            Btw. posledni dobou jsem se trochu zamiloval do minutek z AppStore. Fascinuje me jaka hratelsnot se da dostat z pristroje bez tlacitek a do slova za par kacek. Sice se to tam musi prebirat vidlema, ale skvosty tam jiste jsou.
            • Jo a mimochodem, jestli nekdo to mysli tak, ze Baldur's Gate bylo dlouhy RPG a Call of Duty je kratka singleplayeru na par hodin, a podle toho starsi hry byly dlouhy a dnesni kratky... Tak to by byla teda uroven :D
          • Pravděpodobně myslí PC scenu. Ale je to zajímavý, jak si furt lidi stěžujou, že třeba dnešní CoD má kampan na jedno odpoledne. Já jsem si nedávno koupil na steamu ve slevě CoD1 a kampan jsem dohral za 5 hodin. *1* Uplne tam ten negativní posun nevidim, alespon co se tyče hraci doby.
      • Já ale nevim, jestli to můžeš obecně nazvat úpadkem. Právě pro nás "oldschool hráče" to tak rozhodně je, ale obecně? Zjednodušení tu rozhodně jsou, o tom žádná. To se prostě stát muselo pokud se trh snaží oslovit co nejvíce zákazníků. Ale to přece neznamená automaticky to, že to ubírá na zábavnosti hry. I jednoduchý RPG systém může být sakra zábavnej.
        Co se týče hrací doby her to je taky dost relativní pojem, většina her se soustředí na multiplayer, který je dnes dostupný prakticky kdekoliv a pro každého, s herní dobou prakticky neomezenou. Holt single player hry už budou čím dál tím víc spíše raritou, to je fakt.
        Co se týče originality tak to je taky dost dvoustranná věc. Na jednu stranu vývojáři určitě rýžují na herních seriich co to jde, protože je to pro ne jednodussi. Na druhou stranu se i tady na diskuzi vsichni ohani tim, jak pokračování hry by mělo zůstat prakticky stejné a proti každé změně reagují velmi negativně.
        • Já souhlasím s Lexxem, podle mě to lze nazvat úpadkem. Byla to zlatá éra her a ta se, jak je to i jinde, nikdy nevrátí. Většina legend vzniká právě v takových dobách, ne že by nemohl vzniknout velmi kvalitní (rozuměj legendární) titul i dnes, ale je to dost nepravděpodobné. Herní branže se přizpůsobila trhu a ten je sakra spotřební a konzumní... čím více se do procesů zapojuje jednotlivých elementů, tím více obvykle klesá kvalita. Současná originalita obvykle vychází i z možností technologií, například pokročilý fyzikální model apod., (není pravidlem), ale neříkej, že si nepředstavíš, jak by vypadala dnes hra, která by vznikla před deseti lety, ale se současnými možnostmi.
    • Jj, uděláme nějakou LAN party kde se budou hrát jen hry do roku 2000 a budem si notovat, jak za "našich mladejch let" ty hry stály za to, dneska už jsou to jen zjednodušený hovadiny pro nooby. Jo a taky to, že dneska už se LAN party ani dělat nedá, možná tak LAN s sharovanym internetem party *1*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit