Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Veskoslav má pravdu. Třeba u stalkera bych neřekl, že je AI nějak nadesignovaná nebo daná level designem. U FEARU 1,2 AI vypadá dobře, ale to je imho tím, že má málo prostoru a moc tam toho vymyslet nemůže.
  • Byly doby, kdy násilná hra byl Mortal Kombat a vedle toho existovaly velmi krásné nenásilné hry jako je hokej, fotbal, lemmings, atd. Dnešní nejmírumilovnější hra je asi tak Minecraft, sim ulátor horníka. Logické hry měly Portal a co dál. Ale já bych nezoufal, existuje spousta her, kde na studium základů pár let potřebujete, tak se můžete vrhnout na ně. Šachy, go, hazardní mahjong. Jde o to, že onásilí se dobře píše, dobře se to hodnotí (podle míry rozkouskovatelnosti postav) a dobře se to prodává. Tak si najděte něco jiného, když se vám to nelíbí.
  • Masa-san
    Souhlasím, brutalita je zbytečně přehnaná v titulech, které by se ji měli obloukem vyhýbat.
    Jedna věc je realisticky znázornit zranění a bitvu , druhá je trhat ohryzky a vytvářet krvavou spoušť v zmíněných titulech.
    Mimo jiné také si myslím, že zprávy z letošního E3 se s minulými léty nedají srovnávat a to ve špatném smyslu.
  • Zkus si zahrát The Legend of Zelda: Skyward Sword... To je hra minimálně na 30-40 hodin čistého času (pokud jsi už hrál nějakou předchozí a tak nějak znáš, jak ten svět funguje) a rozhodně wow efekt na konci je. :)
  • Výborný článok. Úplne súhlasím. V každej hre je už pomaly povinnosť vypadávajúce črevá a ultraprsnaté ženy. Teda nič proti keď je násilie aj sex s mierou ale toto...
  • Cahir:
    Ve výsledku tvá tvrzení stojí pouze na tom, že nemorální média, politici ... jen nastavují zrcadlo společnosti. Vlastně tím sám uznáváš, že mediokracie je vlastně jen snaha jisté skupiny obyvatelstva s jistou "mocí" zprznit demokracii, kvůli vlastnímu prospěchářství (jak píše langin a v tomto se s ním shoduji). Pokud mám tohle považovat za přirozené, je pak i totalita vlastně docela přirozená věc. Gottwald přece dal lidu, co lid chtěl. A proč by potom nezůstal u moci, když mohl, že?
  • Ano spousta her šla dohrát rychle, jenže většinou dneska na YT koukáš na speedrun staré hry... nebo jen na někoho, kdo ji zná nazpaměť viz např.: prince of persia. Co si já pamatuju většina her pro mě byla velmi obtížná, ale to nakonec zmiňuješ. Nebyly žádné autohealy, autoaimy apod., u adventur člověk čekal na návod, který vyjde v tištěném časopisu nebo v koutku zoufalců :) Dnes kdyby si hráč musel namáhat hlavu, nedej bože kdyby to neodsejpalo (opakování úrovní), tak je hra špatná, resp. definovalo by se to jako - špatná hratelnost. Ve výsledku mám pocit, že vlastně nehraju, ale že něco mačkám ono to přehrává zajímavé zvuky a animace abych z toho měl radost a neřešil jiný trable, protože celý den budu zadělanej ve stresu v práci a rádoby relaxuju (spíš je to s nadsázkou jako hypnóza). Wow efekt je z grafiky nebo cut scén, který, sice fungujou, ale vesměs je to celý podbízivý... ten efekt, kdy jsem dohrál hru a seděl ještě několik minut jak zaražený, protože se dostavil konec a člověku začlo všechno docházet, jaké to bylo úžasné dílo jsme už neměl ani nepamatuju. Jak někdo trefně poznemanel v diskuzi k jinému tématu, objevuje se dnes spousta indie her, která jsou zajímavé, ale najednou si někdo všimnul, že se na to dá hrát jako úspěšný model pro prodej a už tam je ta podbízivost taky. Neříkám, že je se nevydávají dobré hry, jen už v tom nevidím tolik "lásky" a nadšení pro samotné hráče od vývojářů
  • Ty to asi stále nechápeš, že? Nepřekvapuje mě to. Pointa je v tom, že hráči vždycky očekávali od her nějaké nové herní možnosti nebo obsah, něco co vylepší hratelnost, zpracování prostředí a pohyb v něm, zajímavý příběh atd. Lidi nehráli proto, aby zabíjeli po stovkách panáčky - ti byli jen překážkou a prvkem v hratelnosti, která měla jiný cíl. Akční hra - hráč se musel orientovat na mapě, sledovat okolí, rychle a přesně mířit, skrývat se před střelbou nepřátel, hýbat se, hledat cestu dál (nemluvím o dnešním koridoru) a splnit nějaký hlavní cíl ap.

    Nyní se glorifikuje zabíjení těch bezejmenných panáčků a fetišisticky se kouká na detaily, jako by hráči žádný cíl neměli a nepotřebovali, jako by zabíjení bylo cílem a smyslem existence her. Jako by ani ta hratelnost hráče nezajímala (paradox a výsměch), nemluvě o zobrazení nějakého světa (ne grafické, ale ztvárnění jeho fungování), postav ap. Už není důležité, jestli hra umožňuje např. létat, teleportovat se, nebo řídit tank (a jaký to má vliv na herní prostředí a jak to zapadá do příběhu), ale jen to, jestli má zpomalenou kameru na vytrhávané kosti. Přitom takový nesmysl nemá na hraní žádný vliv. Technicky hry mohou ztvárit úžasné světy, mohou vyprávět skvělé příběhy, mohou hráče vtělit do různých "postav" a dav zajímá jen to, aby "si někoho mohli zabít"? Je to projev nulové fantasie? Chabé inteligence? Silných pudů?

    Tenhle přístup vyhovuje jen těm, kteří hrají jen proto, aby koukali na krev (a zřejmě se potom cítili jako machři, co všechno zmákli a jak jsou drsní...). Je otázka, co to o nich vypovídá...
  • Já souhlasím s Lexxem, podle mě to lze nazvat úpadkem. Byla to zlatá éra her a ta se, jak je to i jinde, nikdy nevrátí. Většina legend vzniká právě v takových dobách, ne že by nemohl vzniknout velmi kvalitní (rozuměj legendární) titul i dnes, ale je to dost nepravděpodobné. Herní branže se přizpůsobila trhu a ten je sakra spotřební a konzumní... čím více se do procesů zapojuje jednotlivých elementů, tím více obvykle klesá kvalita. Současná originalita obvykle vychází i z možností technologií, například pokročilý fyzikální model apod., (není pravidlem), ale neříkej, že si nepředstavíš, jak by vypadala dnes hra, která by vznikla před deseti lety, ale se současnými možnostmi.
  • Musím reagovat na poslední odstavec. Já jako mládě, dnes 27, hrával hry a hrál všechny hry, upřednostňoval jsem složité mechanismy nebo nápady. Také se mi líbil carmagedon, protože to nebyly obyč. auta, ale že bych to musel mít krvavé to už vůbec (a to jsem tajně tehdy sjížděl VHSky se stopama krve, což jsou videa různých vražd, masakrů, operací, které jsou dnes k dostání na různých webech v tunách a náctiletí pod nimi téměř slintají...). Naopak jsem čekal, jak se z celkem složitých mechanismů stanou, tak komplexní hry, že člověka pohltí jak po příběhové stránce, tak svojí mechanikou apod. Naopak dneska letí prosté akce, které staví na násilí a co je horší krmení ega, kdy si hráč připadá jak demigod a bez jakéhokoliv důvodu. Také si myslím, že je něco špatně...
  • Veľké plus autorovi článku za úvahu o zbytočnej brutalite, ktorá je v dnešných hrách prezentovaná.
  • No takhle: kdyby bylo násilí ve hrách a filmech ošetřeno nějakým zákonem, který by neumožňoval vyobrazování těchto aktů, neřekl bych ani ň!

    Na E3 jsem nebyl, takže si de facto nemůžu udělat nějaký větší názor na to, do jaké míry tam bylo násilí prezentováno. Pokud však bylo na E3 násilí předmětem většiny prezentací, dle mě se jedná pouze o logický vývoj. Hráči prostě chtějí vidět realisticky zpodobněné násilí a akci. Vem si takové filmy, kde byla vždy tendence vyobrazit násilí co nejvěrohodněji, jinak tyto scény vypadají celkem komicky... Osobně mě trailer k Hitmanovi nezaujal, přišlo mi to jako další rádoby akce. Ale ani to neodsuzuju. Možná, že je zbytečné tam cpát ty litry krve, ale účel světí prostředky - cílovou skupinu si tato hra (nebo trailer) najde, o tom nepochybuji. Už když jsem viděl trailer na nový Deus Ex:HR, říkal jsem si, proč tam sakra cpou ty vysouvací nože, stačil by jeden normální... jen chci říct, že nejsem proti násilí v jakékoli podobě. Možná si jen páni vývojáři myslí, že čím víc násilí, tím víc adidas - tím víc poptávky po hře.

    Z hlediska vývoje her bych zde rád nastínil jednu myšlenku. Hry a hráči se vyvýjí bok po boku. Dle mého názoru, hráči, kteří hráli hry před deseti lety (beru to podle sebe, mě je teď 21), nyní dospěli a touží po trochu jiném stylu hraní. Chtějí dospělácký příběh, chtějí realitu - proto hry typu nová Lara, Uncharted, Last of Us... Na druhou stranu, můj bratránek, kterému je 13, má rád rubačky s hektolitry krve. Když se nad tím zamyslím, v jeho věku jsem také nejradši hrál hry, kde jsem jen chodil a zabíjel nepřítele po stovkách...
  • SoF samozřejmě pamatuju a hra to byla opravdu dobrá. Brutální hry mi nevadí, hraju je, ale spíš se tak sám sebe ptám, jestli je násilí v takové míře potřeba. Asi už nikdo z nás není schopný objektivně posoudit jestli nás násilí ve hrách trochu ovlivnilo, nebo ne, na to už jsme zastřelil moc emzáků :-)
  • Odulin
    Pochybovat se dá naproto o všem. Zajímalo by mě co třeba momentálně paříš chlape?
  • Jo, je to zákonem zakázáno, ale nebavíme se o zákoně, princip je stejný.

    Nesouhlasím s tím, že je to čistě věc vývojářů. Pokud to vypadá, že je celý AAA herní průmysl o glorifikaci násilí a staví se ke hráčům jako k blbečkům nebo psychopatům, tak ti hráči mají právo se ozvat, je to úplně normální a zdravá reakce. Svoboda slova, kterou tady tak obhajuješ, je tady pro všechny. Kdyby to byl jen ten Hitman, tak pár lidí zakroutí hlavou a jede se dál. Bohužel je po letošní E3 vidět, že je něco hodně špatně.
  • janchor
    Nikdo by vývojáři neměl brát svobodu udělat hru tak násilnou, jak on uzná za vhodný, a zároveň by nikdo neměl brát hráči / kritikovi právo na zhodnocení právě toho, jak daná hra s násilím pracuje.

    Ostatně tebou zmiňovaný vnímání skutečnýho násilí v médiích jako šumu na pozadí může být daný právě přehlcením popkultury násilím naoko.
  • nauč se číst blbe! z jeho příspěvku nevyplývá, že se jeho rodiče báli, že by chlastal v 10-ti letech
  • Tak když vypadá jako by vylezla z prdele!! *12*
  • Spíš lidí bez špetky humoru...
  • Ne, dětská pornografie je trochu něco jiného - je to zákonem zakázáno!! Tuším, že někde v diskuzi (asi u jiného článku) se to řešilo... ne, těžké to není, ale je třeba si uvědomit, že trailer na akční hru se také akci podobat bude. Trailer potřebuje zaujmout a pokud je to provedeno formou litrů krve stříkajících z nosu a pod., je to jen věc vývojářů --> ergo to je smysluplné násilí. Aspoň to dává člověku tušit, o čem ta hra bude.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit