Konec dvourozměrných časů a pád realtime strategií
-
No ne, ale aspoň pořád vychází a můžeme doufat, že se zlepší 🙂
-
samotný warhammer total war 2 má kolem 30 000 hráčů, takže neke a už je to nějaká doba co to vyšlo... až vyjde nový TW, tak to zase vylítne...
-
dalsich jen 20k hracu, vsechny total war hry na steamu daji okolo 50k hracu
-
HoMaM neumřela? Takže vám se ta zprasená šestka a podprůměrná sedmička jako líbila?
-
Vzdyt ve W3 se i dnes poradaji online turnaje a stale to hraje spousta lidi a to mame 15 let od vydani. Jinak o RTS je dnes mensi zajem, protoze je mnohem sirsi nabidka vseho mozneho a RTS patri mezi narocnejsi hry, zatimco drtiva vetsina hracu preferuje hrani typu "zapnu hru - vypnu mozek - bavim se" a do toho RTS pro 99% hracu nespada.
Ustup RTS nesouvisi s prechodem na 3D, ale s celkovou evoluci hracu a moznosti na poli hrani.
-
nevím o jakých 10 000 hráčích mluvíš, ale total war serie se prodává skvěle. TW warhammer II je s počtem aktivních hráčů dost vysoko a žádná 2d rts nad ním není... takže tu neplácej náhodná čísilka
-
RTS boli stale typom hry pre narocnejsieho hraca, v tej dobe sa hrali, pretoze to bol jeden z prvych zanrov, hracov nebolo vela a ti co boli tak boli rozumovo tí inteligentnejsi.
Ked prisli konzoly, tak akcne hry typu Halo zacali mat desiatky milionov hracov. Co ine okrem sportov sa dalo na konzolach hrat, vsak?
A potom prisli tablety a zase pribudli miliony hracov novych hier Clash of Clans, Hey Day a pod.
Ani na konzolach ani na tabletoch sa rts hrat neda, a nizky podiel rts hier na trhu je len vizualizaciou Gaussovej krivky, je to proste tak, priemerny hrac nebude hrat Total War ani SC2, je to prenho tazke, nebavi ho to.
Nerobil by som z toho problem, ked Blizzard vyda niekedy Warcraft 4, preda sa ho 5-6 milionov, to je realita. Zatial co Overwatch, Heartstone budu mat stovky milionov uctov.
-
Tak ono nelze úplně srovnávat úspěch jedné z nejlépe prodávaných her vůbec, která prakticky definovala kyber-sport na skoro 2 desítky let. Starcraft je cca 6. nejprodávanější PC hra v historii a tomu se těžko jakákoliv hra vyrovná (nejenom Warcraft 3).
-
Ok, tak jsme to teď po letech nainstaloval a máš pravdu, omlouvám se.
Je tam RT, tahy na jednotlivce nebo skupinu.
Takže ještě jednou: la pardon 🙂
-
Ano, a taky tahový. Realtime režim se používal, když měl člověk převahu a nechtěl čekat, než se pohnou všichni na mapě, nebo když něco hledal v již vyčištěné mapě. Nicméně tahový režim byl využíván častěji.
Zkus si to zahrát a uvidíš ;-)
-
Extrémně úspěšný? Ano Warcraft 3 byla výborná hra, ale když se podíváš na oficiální čísla
prodaných kopii, takto tak slavné prostě není.Oproti prvnímu Starcraftu má dohromady i s datadiskem o 5 milionu méně prodaných kopii a to je prostě extrémní propad, který jasně ukazuje, že klasický RTS žánr byl na ústupu.
A Starcraft 2 je na tom podobně. Celkový prodej všech starcraft 2 her se pohybuje okolo 6 milionu prodaných kopii, proč má potom Blizzard vyvíjet RTS strategie, když má hry typu
Diablo 3 a Owerwatch, které prodali přes 30 milionu kopii každá a ještě dokážou
generovat zisk navíc. -
nejdrazsi lovestory o hovne
-
rpg prvky uz mel Kingdom under Fire, blizny to proste zkopirovaly
-
Celý ten článok mieša hrušky s jablkami, zamieňa si príčiny s následkami, pasáž o Warcrafte 3 je úplne mimo. Autor pozliepal všetko možné, nejako nerozumiem čo tým chcel povedať.
Warcraft 3 Reign of Chaos bol vo svojej dobe mega úspešná stratégia, hral sa online 1v1 2v2 a pod, hrali sa custom mapy, predalo sa vyše 3 mil. kópii hry, potom vyšiel datadisk The Frozen Throne, ktorý hru posunul ešte ďalej, pridala sa 4. rasa do hry, strany sa vybalancovali a Warcraft sa stal esom e-sport rts stratégiam, pravidelne bola hra súčasťou World Cyber Games. Prakticky sa ta hra hrala 10 rokov od vydania. Jej koniec zapríčinil samotný vydavateľ Blizzard, ktorý vydal SC2, napumpoval do turnajov veľké peniaze a profi hrači prešli z W3 na SC2.
Je pravda, ze v tej dobe bol už žáner klasická rts na úpadku, a jeden z posledných vydavateľov, Blizzard, svoje stratégie orientoval na online gaming, Samotná hra Warcraft bola viac-menej posledným predstaviteľom rts žánru (potom prišiel SC2) - i keď netypickým, pridali sa rpg prvky, systém rts bol iný. Nebolo to tak, ako napísal autor, že to bolá slabá hra a preto zapríčinila úpadok žánru, .. W3 bol iba logickým vyústením úpadku žánru v tej dobe, trh bol presýtený tými AOE, AOM, Anno, Settlers, a ďalšou desiatkou rts. V tej dobe, pár rokov predtým, keď si človek listoval nejakým herným magazínom, tak takmer v každom čísle bola nová rts, potom to prestalo v podstate zo dňa na deň.
-
Fallout Tactics byl real-time.
-
To jako že JA a FT nebyly tahové?
-
ta hra je az tak uspesna, ze udelali remaster prvniho dilu a W3, hhh
-
Já měl jediný RPG pocit z toho dobrodružství za pandarena.
-
Mně se ten článek nelíbí. Přijde mi, že míchá věci, které spolu nesouvisí, část opomíjí. Tak nějak úplně opomněl, že zde byl Starcraft 2, HoMaM série taky neumřela, Total War taky není zrovna na ústupu, Civ6 mi spamuje už měsíc FB uvedením na Switch a zde v diskuzi je zmíněno spousta dalších.
V podstatě jediný typ, co nás opustil, byla klasická Postav-vytěž-vycvič-poraž RT strategie (a vzhledem k SC2, tak ani ta ne) a to spíš kvůli tomu, že systém se nijak nezměnil přes 10 let, měnily se jen kulisy. A zatímco u adventury stačí vyměnit příběh, tak od té strategie očekáváme trochu víc.
-
SC2 je mrtvý? To je zajímavé, že mají pořád půl milionů aktivních 1v1 účtů (tj. hráči různých modů a Custom map se do toho nepočítají), od roku 2015 počet aktivních hráčů vytrvale roste a jen v roce 2018 se odehrály turnaje s celkovým prize poolem pres 3 miliony USD.
Jestli takhle vypadá mrtvá hra, tak je mrtvý skoro všechno...