Přejít na výpis diskuzí
Konec jedné éry s Eziem v traileru na AC: Revelations
4.10.2011 | Aleš Smutný
98 příspěvků
-
Já tu sérii prostě zbožňuju !!! Moc se na relevations těším a ten trailer bomba *3*
-
(Hloupé Tiscali mne nenechalo zareagovat)
"Narozdíl od Prince of Persia je téměř nemožné zemřít pádem z výšky a HP se regeneruje s časem automaticky, tedy mizí další z prvků prvků sžití hráče s postavou. Postava není reprezentace bytosti ke které si má hráč utvořit vztah. Postava je jenom mechanický avatar, jehož cílem je neobtěžovat hráče při jeho zážitku z hraní. "
S tímto tvrzením musím nesouhlasit. Smrtelnost postavy jako hráčova avatara je sice jednou ze složek pro hráčovou "propojení" se s ní, ale v žádném případě není tou hlavní. V prvé řadě musí ona postava být pro hráče atraktivní.
Zářný příklad je Duke Nukem. Největší frajer na světě, před kterém ženy padají na kolena a chlapec je ještě takový borec, že stačí několikrát zachránit svět s ostrou hláškou na každém kroku (Duke je de-facto ve hře nesmrtelný). Člověk na vlastní kůži nic takového nezažije.
V AC 2 se jede na odlišnou notu. Hlavní tah je veden na "divákovy" emoce. Ano, je to laciné, ale funguje to díky faktu, že děj se odehrává během několika dekád a tak hráč dostává možnost poznávat jak první, tak poslední kroky své postavy. Nakonec už vůbec nejde o to, zda-li Ezio porušuje zákony fyziky a logiky. Jde o jeho příběh a směr jakým se ubíhá. V tom vidím největší sílu této postavy. Hráč prožívá každý podstatný moment jeho života, což jen málo her dokáže nabídnout. Osobně jsem byl emočně pohnut při "flashbackách" v AC:B o jeho vztahu ke Cristině, jenž ignoroval "happily-ever-after" a díky znalosti předchozích 40+ let Eziova života, hráč dokázal naplno pochopit, jak moc taková událost pro onu postavu znamenala. Minimálně po dohrání AC2 a AC:B Ezio není jen pouhým avatarem. To v žádném případě.
(Omlouvám se za případné slohové a gramatické chyby, psal jsem to narychlo) -
-
Pohoda, pokračujeme ve vláknu odsud.
Souhlas s podmínkou atraktivity postavy. Nicméně tady asi narážíme na osobní požadavky každého z nás. Duke je hyperbola mužského šovinismu, takže tam očekávám a dokonce do jisté míry požaduji, aby byl nemačkavý, nehořlavý, vždy s hláškou po ruce, prasata se ho bála a ingame ženy z něj šly do kolen.
Ezia nám Ubisoft líčí jako člověka, a to jak si uvedl defacto od narození (dobrý tutorial ^_^) až do smrti (bude v nově vydaném AC:R). Ale jak mám sdílet jeho obavy a jeho těžkosti, jak mám cítit váhu jeho rozhodnutí a osudovost okamžiků když vím, že plno událostí v cutscénách by šlo řešit tak, že bych jako hráč všechny nepřátele pobil? Proč v cutscéně Ezio vzdává boj tam, kde by hráč překážku překonal za cenu ztráty zdraví nebo své soupeře counterkillem jednoho po druhém udolal? A to je ten rušivý prvek, díky kterému ztrácím propojenost s postavou.
V jednom z tvých prvních příspěvků ve vláknu byl zmíněna Mafia. Ta a Mafia II je krystalicky zářným příkladem pro moje pojetí významu "sžití s postavu". V Mafii je Tomas Angelo člověk. Člověk který viditelně raguje na zásah kulkou, který potřebuje čas, aby přebil zbraň, kterému se žádným zázrakem samo neobnoví zdraví. Člověk, proti kterému jdou jiní lidé, všichni najednou a naplno. Hráč musí dávat pozor na svoje zdraví a zbytečně neriskovat. S takovým přístupem pak jasně cítím nejistotu při závěrečném střetu se Samem a rozumím, proč se Tommy skrývá za zdmi. Který člověk by chtěl dostat kulku?
V Mafii II je Vittorio Scaletta pouhý avatar, který nesmí rušit hráčův zážitek z hraní. Sám se léčí, na zásah nereaguje, zbraně jsou přebity téměř ihned a postrádají zpětný ráz. To samé jeho nesmrtelní kolegové Henry a Joe. A pak když mám být zhnusen nad smrtí Henryho rukama čínské triády nebo mám vnímat úzkost když Joe na konci namíří na Vita tak necítím nic. Henry je nesmrtelný, proč by měl v cutscéně umírat? A Vito přece kulku z Magnumu vydží, nijak nezareguje a za chvíli se mu samo dobije zdraví. Proč bych se o ty charaktery měl bát a cítit nějaké emoce?
Je to podle mne velká chyba soudobé elektronické zábavy. Když se z ingame charakterů stanou skoronesmrtelní terminátoři, nemohu ve filmových předělech cítit nějaké emoce. Vždyť nebýt to custcéna, poradil by si hráč snadno. Tak proč se najednou ten skoroterminátor tváři jako člověk?
-
-
Ok, už vím co dostanu od Ježíška *1* *3*
-
Mě by se líbilo zasazení do rozmezí 17.-19. století. Střelné zbraně, šerm. Stráže by měli muškety a museli byste už opravdu rychle a bezchybně utíkat, aby nestihli zamířit. Navíc bych opravdu rád vrazil do krku čepel nějakému napudrovanému baronskému teplouškovi s parukou a v punčocháčkách.
Co se týče oblasti, bych bral Evropu. Teplejších končin jsme si užili dost a nechápu s čím by mohli ještě po Revelations ve středním východě oslnit. Takže bych bral třeba Paříž, Prahu, Amsterdam nebo Londýn.
Druhou světovou válku bych do toho zatím netahal, protože od Saboteura ještě tolik doby neuplynulo. -
-
Taky by se mi to libilo. Nebo treba Viktorianska Anglie ci 19. a zacatek 20. stoleti a spolupracovat s Teslou. :)
-
-
To je dilema..... *1* Arkham City nebo Revelations ? Ježíšku řaď ! *1*
-
-
A nebo na to jít šalamounsky, Ježíška zaúkolovat nákupem Revelations a svoje prasátko nákupem grafiky od Nvidie (pokud plánuješ upgrade nebo z nějakého důvodu vyměnu), kde teď k nim dávají kupón na Batmana. *1*
-
ked si hral predchadzajuce diely, rozhodne ACR, batmana neskor (aj ked prvy batman bol skvely, bavil som sa)
-
ehm....Raď *1*
-
-
Batman bude taky dobrý, ale když jen jednu tak ber AC.
-
-
-
Táto hra bude bomba :D Najlepšie sa mi páči že Turecký vojaci vyzeraju super je to bomba *4*
-
Nemůžu se dočkat! Věřím, že to bude epické zakončení Eziova příběhu!
-
-
Táto slečna v klobúku má pravdu!
-
-
Zaklínač is done! Deus Ex is done! Momentálně nejočekávanější hra - aspoň pro mně! Naprosto epická série, která je s každým novým dílem lepší a lepší...
Trošku konspirační teorie:
Poslední dílek Eziovy skládačky, ale Desmondův příběh pokračuje = další díl v přítomnosti? -
-
Asi největší kouzlo série AC je právě v její historické části, pokud by se hra odehrávala jen v současnosti, tak už by nebyla zdaleka tak atraktivní jako teď.
-
-
JJ ale jen ať s toho neudělaj prototype *1* *1*
-
-
POUZE v přítomnosti to nebude, protože by to odradilo velkou řadu zákazníku...včetně mne
-
Tak tohle se Zaklínačovi těžko vyrovná *2*
-
-
já ty hry neporovnávám - jen oznamuju / se chlubím že jsem je projel
tethrew: já mám zaklínače 2 a vlastně i jedničku v mé top5 - a právě to že to je od poláků mě nejvíc odrazovalo
Shenkster: upřímně VE VŠEM! lepší grafika, lepší hratelnost, pár nových funkcí - v brotherhood mě neskutečně bavilo vysílat a přivolávat ostatní assassiny - od brotherhood jsem se nemohl odrhnout a projel jsem to prakticky v kuse... další série v mé top5 -
-
Já jsem pochopil, že "Zaklínač is done" znamená, že si ho dohrál a ne jako že je vyřízenej po příchodu Revelations, jak si to vyložil Dru Zeree. Jen nechápu jak se každý snažit srovnávat zaklínače snad s každou hrou. Jakmile před příchodem Zaklínače 2 vyšlo jakékoli RPG nebo akční hra ze středověku, hned se u něj objevil názor, že zaklínač bude lepší. Jako to teď napsal právě Dru Zeree. To mě vytáčí.
-
-
V tom s tebou sohlasím... pokud to někdo pochopil špatně tak se omlovám, ale souhlasím... je to jako všechny hry v otevřén městě srovnávet s gta - co na tom že jsou úplně jiné (saint's row třeba) a snaží se dosáhnou úplně něčeho jiného naž gta, ale když ono je to tak lehké odsoudit kolikrát skvělou hru do stínu zapomnění, jenom proto že jsou hry známější než ona...
-
-
-
Tohle se zaklínačovi lehce vyrovná a dvojce obzvlášť. Nechápu jak našinci pořád vynášejí do oblak Zaklínače, protože pochází od našich slovanských sousedů poláků. Je to "jen" řemeslně skvěle odvedené RPG. Assassin je žánrově úplně jinde, takže nechápu jak ho někdo může srovnávat se Zaklínačem. Jediné co můžu na těchto dvou hrách srovnat je grafika, kde vede Zaklínač 2 a soubojový systém, který je v Zaklínačovi dvojce nudný. Dva typy úderu a tupé klikání se nemůže Assassinovi rovnat. Ale říkám, srovnávat CELKOVĚ dvě zcela žánrově odlišné hry je může jen laik.
-
-
No jo a ty snad nejsi laik?
-
-
Sem. Ale aspoň nevykřikuju samolibé hlášky, že je něco lepší. To můžeš rovnou psát, že je FIFA lepší než NHL nebo nebo Forza lepší než GTA. Pak se ale nesmíš divit, že se toho někdo chytne...
-
-
To ti snadno vysvětlím, za pomocí jednoho komentáře kterej jsem kdysi četl a utkvěl mi v paměti:
- Zaklínač 2 jako hra samotná není 100%. I přes všechny klady je v ní příliš mnoho záporů, než aby bylo možné udělit jí s klidem v duši absolutní hodnocení... A přesto to dělám. Nyní by mohlo následovat několik odstavců vychvalujících grafiku, příběh, hratelnost, level design, všeobecný smysl pro detail... a hodně dalšího. Ale není to potřeba. Dá se to shrnout slovy "absolutní špička". Neznamená to ani "dokonalé", ani "nepřekonatelné". Prostě vrchol toho, co mi v současnosti počítačové hry nabídly.
Mnohem důležitější mi přijde samotná podstata hry. Když se nad tím pořád dokola zamýšlím, nechápu, jak je možné, že vůbec vznikla v takové podobě, v jaké jsem ji dohrál. Jedná se o hru s nepochybně obrovským rozpočtem, za níž stojí nepředstavitelné množství práce. Kdyby se něco zvrtlo, lidé na ní pracující by možná na dobro skončili. A stejně - prodává se bez protipirátské ochrany. Exkluzivně na platformě, kde se padesátkrát víc krade než prodává. Na platformě, která oproti konzolím slibuje zaručeně nejmenší výdělky. A vychází přesně taková, jakou ji autoři chtějí mít.
Jsem zatraceně rád, že když se tu souloží, tak bez oblečení. Když se nadává, tak pořádně. Když někoho Geralt sekne do hlavy, tak má tu hlavu sakra na půlky. Že když ten boj prostě neumím, tak dostanu na prrdel. Že nějaká hra sakra konečně po dvou letech trošku vypadá! A když udělám rozhodnutí, tak tím kurrva změním půlku hry!
To, co mi nabídnul Zaklínač 2, to mi žádná jiná hra nedala. Není to dokonalá hra. Má chyby. Ale ve srovnání s ní je každá každičká AAA hra posledních dvou let jenom komerční sraczka.
Zaklínač má duši. -
-
Zabudol si na ten pocit keď Kajran konečne zdochne.... božský....
-
-
Jediné co se mi na Zaklínačovi líbilo byla Tris.
-
-
To je zase škoda, hra je to dobrá a konečně se nebáli udělat ji prvně na pc a podle toho to i vypadá. Triss je kočka a někde sem viděl video, kde ji modelovali podle skutečné modelky. Jen si nemohu vzpomenout na její jméno. A je možné, že to nepatřilo ke hře.
-
-
-
-
Lepší a lepší ? V čem ?
-
-
Lepší v tom, že to konečně skončí *3*
-
-
Možná jo ale čet jsem že chtěj ukončit i desmonda a všechny ostatní vedlejší postavy.
-
-
nevim proč mi nejde reagovat na "deadman93" ale je to miřeno naněj .. pokud jsi ještě neotočil mass effect tak bych se vrhl naněj dost kvalitní role-play pracička od bioware doporučuju mass effect 3 bych osobně přiřadil na stejnej schodek se serii AC.. ikdyž jsem něco ohledně ME3 viděl co se mě nezdalo nechavam si komentař až budu ono ISO virtualně třímat v ruce.. takže pokud rád hezký sci-fi universe doporučuju serii ME
-
-
-
ja z toho mam husi.. kuzi, o trochu silnejsi gradace a uz bych se rozpustil... uzasny, skoda ze Ezio konci ....ale navzdy zustanes v nasich srdcich!! Dekujeme
-
Jako by to bylo včera, co jsem zmlátil Vieri Pazziho a celou jeho partu na mostě *4* a teď aby se člověk vypravoval na Eziovo poslední pouť... asi bych měl co nejdřív začít hrát Brotherhood abych to měl kompletní před Revelations...
-
-
ano, umlatit deset lidi na moste kvuli 200 zlatakum a pak jit zpivat pod okno o lasce - aneb nejvetsi debilita v pocitacove hre.... postal hadr
-
-
No, strašná debilita, debílku!
-
-
hm, chytry, to jsi vymyslel cely den?
-
-
Ne, promiň něco dělám narozdíl od tebe, co má furt prrdel doma...
-
-
ja sfouknu prach, tobe rupne cevka .. *2*
-
Jo, teď jsi mě utřel chlapče...
Zas nějakej kretének, co musí mít všechno vystavený na poličce jinak přes to nejede vlak, co ?
Hodně štěstí s dýcháním prachu a doufám, že se pak udusíš *14* -
čuník se steamem? pozor aby ses nemusel sehnout pro cedecko.. :)
-
-
-
-
a jeste , kdyz se v teto ´epicke´ hre rozhodnete, ze ty sympaticky typky proste umlatit nechcete, hra vas nepusti dal...aneb kretenem se stanes at chces nebo nechces ....
-
-
Nevím, jestli je umlácení to správné slovo, prostě došlo k bitce, kdy se kumpáni konkurenční bandy odebrali do říše snů.
-
-
:) To mesto je uzasne vymodelovany a bavilo me v nem behat asi tyden, takze zas az tak vyhozeny penize to nebyly. (Preci jen Portal 2 mi vydrzel hodin 5 za mnohem vyssi cenu - tam uz to hranici s podvodem). Ale ten pribeh se nedal hrat. Dobre pomineme, ze vedkyne s vesmirnym kreslem nevypada jako po 60letem vyzkumu kvan. fyziky, ale jako modelka o 3 roky mladsi nez ten hlavni metrous (co by se chtel stat hašašinem), ale pokud me hra postavi do role super hajzla (jako ze fakt zmasakrujes pro par centu x renesancnich sympataku) a vzpeti ze me dela sentimentalniho rytire?
-
-
ano dnes je bezne, ze vyvojari her delaji z hracu idioty (..zmasit pár srandistů pro pár peněz je naprosto běžná praxe) tak .. kdyz se vam to libi, a jeste jste ochotni takovy kraviny obhajovat ...
-
dulezite je, ze rozpory v logice nepozorujes, hra je tedy presne urcena pro tebe... a 20lety vedkyne s vesmirnym kreslem?..to je leda tak tvuj mokry sen...lol
-
Víš, ono někteří lidi, jako třeba ta "vědkyně s vesmírným křeslem," mají obrovské znalosti svého oboru už v mladém věku. To, že ty se mezi ně nepočítáš je sice smutné, ale naprosto běžné. A že mám na začátku zmasit pár srandistů pro pár peněz je naprosto běžná praxe ve většině akčních her.
-
-
-
-
-
nie asi, ale urcite, neodkladaj to ako ja, ze ale ved ma to cas, a potom ked som to hral, som sa nevedel cudovat, kde som nechal rozum, je to fakt tak, co diel to lepsie a lepsie, takze nevahaj a hraj
-