Přejít na výpis diskuzí

Mass Effect 4 poběží na Frostbite 2, ale hra sama je daleko

13.11.2012 12:13
Aleš Smutný 127 příspěvků

Že vyjde další Mass Effect bylo i přes zakončení série pravděpodobné, a tak oznámení dalšího dílu nebylo takovým šokem. Nyní se o přípravě titulu rozpovídal šéf BioWare Montreal, Yanick Roy a z jeho textu je celkem jasně vidět, že tady nikdo na vývoj vysloveně nespěchá – což je jen dobře. Roy víceméně...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Stejně mám pocit že většina hráčů se cítila smutně z ME3 proto, že hráli ultimátní druhý díl (podle mě asi nejlepší gameplay z celé série) a doufali v typický happy end třetího. Neříkám že jsem proti aby Shepard přežil - přeci jen, skákat do Synthesisu mi nepřijde jako zdraví prospěšný nápad - ale bylo prostě dané, že Shepard a dění okolo něj byla trilogie a potřebovali to uzavřít.
    Navazování na třetí díl by bylo [možná] dobrej tah, ale záleželo by na jeho obsahu. Jestli to bude jen nová postava, která má armádní trénink a je drsná, pak je to o ničem. Sequel nechci, už tady pár lidí řeklo, že bychom se nedočkali moc epických situací.
    Frostbite mi příjde v pohodě, většina lidí co chce CryEngine 3 jsou zažraní milovníci Crysisu a porovnávají většinu her s Crysisem (neříkám že všichni), to je podobné jako porovnávat CoD s např. BF.
    Možná sem měl výhodu že jsem hrál nejdříve třetí díl a konec mě tolik nezasáhl.
    Každopádně jsem zvědav co páni z BioWare vymyslí.
  • emo
  • Viktor_H
    " protože pochybuji že se na této hře bude podílet Dice který má na starosti battlefild a možná i jiné hry které nejsou ohlášeny." - Mike Laidlaw při oznámení DA3 explicitně řekl, že jim Dice s enginem ochotně pomáhali.
  • smejki
    Aha, no tak pro příště prosím definuj vztah "patřit pod".
    Já furt nechápu, co se snažíš říct. EA, který si za těžký prachy (nikdy jsem neřek, že je zadara, ale že nemusí nikomu platit nějaký licence... taky mě lépe čti *2* ) interně vyvinulo novej engine, by si on jiný firmy mělo za jiný těžký prachy ještě licencovat jinej engine, když to ten jejich zvládne? Navrhuješ, aby se EA chovali jako blbci? To má bejt fajn alternativa? Vysvětli mi to jak malýmu děcku, prosim tě.

    a jen tak bokem. zaškolení personálu na CryEnginu 3 by nedělali? Protože? Nebo je to tak, že nula od nuly pojde a tím pádem jsi to zmínil zbytečně?
  • Cosi
    "Jo ale mohly taky použít i CryEngine 3, kterej patří Crytecu a ten je také pod EA"

    Z tvého příspěvku to jasně vyplynulo a Smejki reagoval zcela logicky. To že v této větě není slovo "vlastní" význam věty nemění.
  • smejki: Co to meleš za kraviny? Kdo psal že EA vlastní Crytek? Pokuď naražíš na můj předchozí příspěvěk tak nic o vlastnictví tam není. A to že by se nemohlo EA a Crytek dohodnout o podmínkách o užívání enginu o tom si nikdy neslyšel, viď? To že EA výhradním vlastníkem neznamená že ten engine bude zadarmo, protože k nákladům musíš přičíst zaškolení personálu, protože pochybuji že se na této hře bude podílet Dice který má na starosti battlefild a možná i jiné hry které nejsou ohlášeny. :)
  • Vzhledem k tomu, že ME trilogie je u konce a z toho hlediska, že mě nejvíce bavil ME, protože se dal jako jediný označit za taktickou thirdperson střílečku(a jako jediný neměl trapně osekané rpg prvky), tak už mě to ani moc nebere. Navíc nevím co mají pořád EA s tím frostbite 2...
  • Brown Explosion ending to isti... PS: Hladajte na BSN v sekcii Camp&Story
  • Podle mě by nejlepším řešením bylo restartovat celou sérii - navazovalo by se těžko a prequel by byl zbytečný. Zapomenout na reapery, gethy, prostě všechno to vesmírné svinstvo a dělat to co autoři umí a u čeho je atmosféra fantastická - postavy s rozdílnými osudy, různé tajné organizace, prostředí na způsob omegy a hodně lokací - mise na způsob Shadow Brokera a některých loality misí - to by bylo naprosto skvělé, jen by to chtělo pár let počkat.
  • Myslim že jsem hrál Mass Effect, ne Shepard Effect
  • morokura
    Jasně *1* myslel jsem tím open world. Na Frostbitu to podle mě přece jenom bude vypadat líp. Ale je mi v podstatě jedno na jakým enginu ME poběží, hlavně aby to byla dobrá hra..
  • smejki
    Všechny? Homefront 2...

    prostě argument "Crytek patří pod EA, ergo by mohli použít jejich engine" je levej. Mají smlouvu o vydávání her, nic víc. V týhle pozici je potom jejich vztah k Unreal enginu (třeba) i CryEnginu stejný. U Frostbitu je to jiné. DICE jsou vlastnictvím EA, tudíž EA vlastní i Frostbite. Už jen z logiky věci - za CryEngine by museli platit, za Frostbite nemusej. A proč taky kupovat cizí engine, když mám svůj vlastní, výkonnej?
  • Ono když porovnáte konce ME2 a ME3, tak je tu jeden hlavní rozdíl. Očekávání. V ME2 jsem neměl na konec skoro žádný nároky. A dočkal jsem se mise s minimálním množstvím filměčků (navíc animaně nijak moc povedených),, nic moc se tím koncem nedosáho (tak se vyhladila většina collectorů, no a co, stejně se pak vrátili), zato jsem dostal bad-ass gameplay. Finální misi, kde jsem se díky možnosti vybírat postavy na různé úkoly cítil jako leader, mise byla variabilní a měla úžasnou hudbu. Prostě classy. V ME3 jsme dostali zatraceně dobrý filmečky, jenže jich bylo méně, než jsme čekali a ignorovalo se v ních konkrétní zobrazování našich war-assets a konkrétních postav. Mise byla stejná, jako ostatní = sie dobrá, ale mnohem slabší, než jsme očekávali. Já osobně čekal vážně válečnou misi na Zemi, zakončenou druhou sebevražednou misi na citadele a dostal jsem obyčejnou misi na zemi a 20 minut kulhání citadelou. Prostě očekávání fanoušků bylo fakt velký a bioware to dost podcenili. CO zvorali nejvíce byl imbecilní motiv reaperů ke sklizni a fakt, že finální animace byly všechny stejný. Snad jsem ti odpovědel.
  • MrSanta
    Mě se s ním jezdilo suprově. Těch hor co jsem se s ním našplhal. A navíc můj oblíbený manéver pomocí trysek vyskočit, ve vzduchu se otočit a seslat zlobu na enemíky. Žůžo *1*. Krajina byla většinou na prd, to souhlasím. Povinnost dodat pěkný svět k ježdění je samozřejmá.
  • No nevím jaká ta exkluzivita vlastně je, jasně Frostbite 2 engine vypadá dobře, a není veřejný což je podle mě špatně(alespoň omezený editor), z hlediska modovatelnosti a komunitního obsahu pro hru.
  • Něaký? všechny. Tak to nevím ale asi to bude stejné jako tenkrát s Far Cry, anebo možná že Crytek se už poučil a patří jim, v což doufám.
  • Ano je to smutné. Ono většina hráčů prostě cítí že tak jak to dopadlo to není dobré a cítí se jako blbci když se snažili o co nejlepší výsledky napříč série.
  • deridon
    spíše si myslím, že jde o to, že CryEngine je uvolněn pro širokovou veřejnost a Frostbite nikoliv, takže je to exkluzivní engine a na tom chtějí stavět
  • smejki
    Crytek není EA vlastněn. EA jim jen vydává nějaký hry. Kdo vlastní značku Crysis, to je jiná otázka.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit