Přejít na výpis diskuzí
Mass Effect 4 poběží na Frostbite 2, ale hra sama je daleko
13.11.2012 | Aleš Smutný
127 příspěvků
-
A bude na konci zase zelena, modra a cervena exploze? Na Frostbitu to bude jeste vic cool nez na Unreal 3!
-
-
Brown Explosion ending to isti... PS: Hladajte na BSN v sekcii Camp&Story
-
http://www.youtube.com/watch?v=rPelM2hwhJA *3*
-
-
To sem tady jediný co se neskutečně těší? Co byla ME trilogie jeho jedna z nejoblíbenějších?
-
-
Jj, dost dobrá downgrade-kopie Gears of War third-s papírovými charaktery. Zní to super.
-
Tiez sa tesim :D Hlavne na novy pribeh a uplne nove postavy s ich vlastnymi osudmi. Dufam, ze to az tak dlho nepotrva a budeme si moct zhliadnut aspon malu ukazku :)
-
Neboj rozhodně nejsi jediný, taky se těším. Doufám, že to půjde s příběhem dál po trojce, ale vcelku vzato i když to bude jakoby z jiné osy během událostí dvojky trojky tak mi to nebude vadit.
-
-
Pro ty, kteří mají zájem o rozšířenější info... Začněme troškou z historie: "Jádro" Bioware je v Edmontonu (pro děti, které dávají přednost "škole života": jedná se o Kanadu), kde pracují dva týmy - ME x DA. Takhle tomu je už přes dekádu, např. ex-Bioware deisgner Brent Knowles na svém blogu řekl, že nikdy nepracoval pod Casey Hudsonem a nemá na něj tudíž názor, přičemž Casey je člověk, který šéfoval Jade empire, KOTORu a ME trilogii. Dva týmy tu tedy máme už minimálně od NWN... Od týmu, který pracoval na první DA (v rané fázi) se v roce 2005 odtrhl James Ohlen (lead designer BG/BG2 a s několika dalšími "šel otevřít" novou pobočku do Texasu, kde se posléze začala nabírat nová krev pro SWTOR. Na SWTORu tedy dělají převážně Američané a nemají vliv na týmy z Edmontonu. V roce 2009 byla Caseyho "pravá ruka", v článku zmíněný Yannick Roy (ME1 a zhruba do poloviny ME2), pověřen založením nové pobočky (tedy opět vytvořením nového týmu) v Montrealu, jejíž úkolem bylo přicmrdávat "jádru" z Edmontonu. Tito Frantíci mají na triku valnou většinu ME2 DLCéček (včetně výborných Overlord a Lair of te Shadow Broker), multiplayer z ME3 a několik dalších aspektů z SP ME3 (za zmínku stojí vytvoření skillů a mechanik). A jak bylo řečeno v článku, obří DLC Omega je také jejich dítě.
Takže přátelé, co zatím víme... 1) Casey Hudson tomu všemu stále šéfuje, ale Project Director je Yannick, který prý sice bude většinu zásadních aspektů hry s Caseym konzlutovat, avšak fakticky je on osobou stojící za celým projektem. 2) Co se týče lidí z původního týmu, většina z nich na twitteru přiznala, že zatím neví, zda-li budou přiděleni na Mass Effect, nebo někam jinam. Osobně mě nejvíce zajímá angažování scénaristů Patricka Weekese (Mordin, Legion) a Johna Dombrowa (Garrus + jeho absolutně nářezová loyalty mise ze dvojky), kteří napsali celý Rannoch a Tuchanku (tedy i celou problematiku Quarianů a Gethů + Genofágu), což jsou, a o tom snad dámy a pánové nemusíme diskutovat, vrcholy třetího dílu... Jo, a hlavně Garrus! Pokud na ME dělat nebudou, musíme důvěřovat žabožroutům z Montrealu. 3) O jak schopný tým se v případě lidí z Montrealu jedná, nám mohou napovědět zmíněné DLC Overlord a LoSB. Byly to sice pecky, ale to mohlo být jen "štěstí" začátečníků. S kým máme tu čest, se definitivně budeme moci rozhodnout až po Omeze. 4) Všichni vývojáři z BW zarytě opakují, že jsou jedna velká rodina, takže i když je týmů více, vzájemně spolu vše konzultují. Docela bych tomu i věřil, jelikož valnou aspektů spolu jednotlivé série (ME, DA) sdílejí... 5) Víme, že zatímco jeden z prastarých původních týmů dělá na DA, ten druhý se pravděpodobně nebude dloubat v nose, ale chystají něco nového. A jelikož Aaryn Flynn (GM) po odchodu doktorů hovořil o úplně novém projektu, začíná to do sebe pěkně všechno zapadat.
Tož tak. -
-
Myslím že pojem "štastie nováčikov" je častý jav pri nových značkách, ktoré nájdu dieru na trhu. Pri zavedených sériách už fanúšikovia automaticky zrovnávajú DLC s originálom a tam už je možnosť náhody menšia.
Každopádne po Omege si už budeme na čistom a verím, že BioWare Montreal nesklamú... -
je sice moc hezke ze ovladas historii studia BioWare, ale preci jen postradam nejaky smysl k Mass Effect 4 a nebo je zde skryt a ja jej neobjevil
-
-
Smyslem bylo ukázat, kdo na ME4 dělá a co od toho můžeme na základě dosavadních faktů očekávat... Když se např. očekávalo Diablo, spousta hráčů táhla na jméno, přičemž z původního týmu na něm už skoro nikdo nedělal. Série není o značce, je o lidech. Chtěl jsem tudíž svým příspěvkem pouze ukázat, jestli je nová ME hra opravdu "ME". Pro spoustu z nás jsou stěžejní jména developerů, až teprve franchise...
-
Smysl ohledně ME4 to možná až tak velký nemá, ale článek ke kterému je tahle diskuze se právě studiem zabývá a Viktor ho jenom doplnil.
-
-
Děkuji hodný pane Viktore.
-
-
Zítra nám EA řekne, jaká DLC pro hru budou
-
-
DLC budou, New Game, Save Game, Load Game, Exit Game a multiplayer bude pridan datadiskem pri vydani za plnou cenu. K tomu bude mit hra toli verzi kolik je obchodu aby se to nepletlo.
-
-
Može si tvrdiť kto chce ale ja som nie plakal ale revael, zasopleny mi skoncilo 100 hodín hry, niečo dokonalé a umlecké ...
-
-
emo
-
-
Jsem zvědav s čím přijdou. Konce trojky až na "červený" konec celkem znemožňují nějaký rozumný sequel i při delším odstupu let. A prequel? No, máme tady Válku prvního kontaktu, ale ta zase byla celkem krátká a na hráče by nečekalo žádné moc velké překvapení, protože její průběh je detailně popsán v Kodexu. A to je asi tak největší událost od objevení emzácké základny na Marsu až po události v ME1. Vzdálenější minulost? Tam by nebyli lidi, a to by byl docela odvážný krok - což by se asi ne každému líbilo. No, jsem zvědav. Nějaké návrhy? *4*
-
-
V kodexu je spousta poznámek ohledně ztracených lodí apod. Nedivil bych se, kdyby hra rozvíjela paralerní děj, nebo využít mysli Sheparda s protheanským otiskem a jakoby prožít pád říše protheanů *2*
-
Třeba vesmírná poletucha ztroskotaná na neosídlené planetě a hráč by se v roli velitele musel postarat o posádku a její přežití. To znamená vybudovat základničku, získat nějaké ty suroviny aby nám lidi nehladověli a do toho by se pletla místní ne zrovna přátelská fauna a flóra.
Spojení s okolním světem by žádné nebylo, takže by neměli tuchu kdy a jestli vůbec je někdo zachrání.
Klidně by se tam mohli objevit nějací domorodci libovolné rasy, kteří by byli na nízké technické úrovni a bylo by jen na hráčovi rozhodnout se jestli s nima bude žít v míru, nebo je zotročí nebo rovnou vykydlí.
Na strategické mapě by se budovala základna, z které by se vyráželo na různé mise.
Hlavní dějová linka mě nenapadá, asi něco ve stylu tajemného (bububu) artefaktu, který na planetě najdou a jeho následného zkoumání, což je protáhne po několika místech na planetě. A hlavně bych tam vrátil Mako, pan Santa miluje Mako (to zas bude mínůsu, chjo *1*).
Dějově zasazené za události v ME3 -
-
pan Santa není sám, který by rád návrat Mako vozítka. *3*
-
-
Ať mako klidně vrátí, ale pod podmínkou, že a) nenechají krajinu udělat v generátoru, ale pěkně ji vymodelují a narvou obsahem b) totálně překopou zákony, podle kterých se ta hrůznost pohybovala. Vždyť to bylo neovladatelné!
-
-
Mě se s ním jezdilo suprově. Těch hor co jsem se s ním našplhal. A navíc můj oblíbený manéver pomocí trysek vyskočit, ve vzduchu se otočit a seslat zlobu na enemíky. Žůžo *1*. Krajina byla většinou na prd, to souhlasím. Povinnost dodat pěkný svět k ježdění je samozřejmá.
-
-
-
Neříkám, že by hra s tímto námětem byla špatná, to ne. Ale nebyl by to Mass Effect. Resp. kromě faktu, že "se to odehrává ve světě Mass effectu" by to s ním nemělo nic společného. A imho by lidi za tohle Bioware sežrali. Ztroskotání a přežití na neznámé planetě je fajn námět, ale rozhodně ne na celou Mass Effect hru. Mass effect je předurčen k tomu, aby byl víc epic (zachraňování vesmíru, války mezi rasami atd., ne jen záchrana vlastního zadku na no-name planetě). Každopádně jako námět na nějakou kapitolu ze hry to vůbec není zlé.
-
-
Jediné co by chybělo, by byla vesmírná mapa, po které se "létalo" lodičkou. Místo toho by byla mapa planety, po které by se "létalo" lodičkou. Zas tak velký rozdíl v tom nevidím *4*.
Je mi jasné, že to není dostatečně epic, to je právě to, co by se mi líbilo. Udělat to trochu ve stylu Dragon Age 2, klidně i se skokama "o pár let později".
Předpokládám, že nechystají pouze jednu hru, takže by se to mohlo vzít jako úvod k nové trilogii. Z toho tajemného (bububu) artefaktu by se vyvinul nosný příběh pro další díly.
Není mi moc jasné, jak by chtěli lítat ve vesmíru, když potřebná udělátka udělala ka-boom.
-
-
Tohle bohužel není moc pravděpodobné. Roy někde tvrdil, že lítání v lodičce vstříc daleké předaleké galaxii určitě zůstane...
-
-
Paralela s ME-ME3.
-
-
Jen to ne *13*
-
-
-
Nechápu proč tu někteří vyšilují - dneska se dojí brandy až na kost. Crysis to samé - trojka uzavře trilogii, ale korporátní značka žije dál.
Už dost prosím. -
Podle mě by nejlepším řešením bylo restartovat celou sérii - navazovalo by se těžko a prequel by byl zbytečný. Zapomenout na reapery, gethy, prostě všechno to vesmírné svinstvo a dělat to co autoři umí a u čeho je atmosféra fantastická - postavy s rozdílnými osudy, různé tajné organizace, prostředí na způsob omegy a hodně lokací - mise na způsob Shadow Brokera a některých loality misí - to by bylo naprosto skvělé, jen by to chtělo pár let počkat.
-
Já pro další ME hru rozhodně jsem, jen si opravdu neumí představit, jaký by měla mít koncept. Pokud by se odehrávala během dění ME 1 - ME 3, tak by to imho z hlediska děje bylo vaření z vody - ty podstatné (a nejepičtější) události jsme si prožili s Shepardem a skočit do děje znovu, byť z jiného pohledu, by nebylo moudré a nový ME by působil jako chudý příbuzný. Jasně, celé problémy s Reapery by se tu nemuseli tak řešit a šlo by třeba spíše o komornější příběhy, ale vedle "velké" trilogie by to asi působilo chudě.
Kdyby to dějově předcházelo ME trilogii tak taky nevím nevím. Jak už tu někdo psal, jediná velká událost byla Válka prvního kontaktu, ale tam by nás žádné překvapení nečekalo.
ME universum je sice obrovské a bohaté, ale zároveň nevím, jak tvůrci po trilogii chtějí vyprávět jiný příběh, který by byl rozmáchlostí srovnatelný s tím, který jsme už viděli. Co se týká zasazení nového děje po konci trojky, tak to by bylo asi dost složité. Buď nám opravdu ještě vytřou oči s nějakým "real ending" DLC, nebo nový děj zasadí hodně do budoucnosti, třeba pár set let.
Zkrátka jsem zvědavý na další ME hry, neboť to univerzum má rozhodně co nabídnout, ale zároveň jsem daleko víc zvědavý na to, jak se tvůrci poperou s návazností na uzavřenou trilogii. -
-
Já si myslím, že se musíme sami sebe zeptat, o čem ME je. Jen o univerzu to není. Samozřejmě, je celkem detailní a dobře promyšlené, ale není nijak výjimečné. ME byl v první řadě epickej a rozmáchlej příběh o armádě ("námořnictvu"), vojákovi, kterej už začíná jako eso, dělá top secret mise, kvůli čemuž musí mít absolutní důveru svejch parťáků a musí dělat těžká rozhodnutí. Jednoduše řečeno, je to o hrdinovi, kterej nemůže věci dlouho řešit a přemítat o nich, ale musí pod tlakem rychle jednat - a vždy s vidinou následků. Zároveň je to z pohledu člověka o interakci s různými kulturami a o přístupu, jaký k nim zaujmeme (což funguje, protože jsme lidé - d'oh!). Tohle jsou podle mého skromného názoru stěžejní prvky série. Když tohle odeberou, z celýho univerza je jen další tuctová sci-fi. Udělat ten svět bez patosu a říznejch cutscén, s hlavní postavou mimozemšťanem/farmářem/zelenáčem apod., je podle mě obrácení se proti celý sérii. Už to prostě nebude Mass Effect. Nevím jak vy, ale já když si chci zahrát Deus Ex, tak si zahraju Deus Ex...
Je samozřejmě jasný, že vývojáři chtějí někam růst, vyvíjet se a my jako hráči zase chceme něco neotřelého. Podle mě se toho dá docílit změnou zápletky (a to už konceptuálně). Pokud budeme hrát za vědce-ufona, vůbec nic se nezmění, budeme-li opět hledat spojence pro záchranu světa. Navíc to ztratí ME feeling. Já bych byl nejradši, kdyby vzali typického shepardovského hrdinu, protřelýho mariňáka, a vrazili ho do totálně odlišnýho příběhu - nechali nás zkoumat ho/hrát za něj z odlišný pozice. Udělat opět příběh vojáka, ale s jiným přístupem. Tohle je podle mě výzva pro vývojáře i pro hráče, ne hraní za ufona. Stejně by ty ufony museli udělat "human-like", což je pěkně laciný. Kodex v ME nám pár větami říká, jak lidé ufony vnímají/k čemu jejich společenství připodobňují v rámci toho našeho apod. Ale udělat hru za mimozemšťana? to je úplně jinej level a nemyslím si, že se to dá udělat tak, aby to nebylo laciný v avatarovským smyslu slova...
Lidé na bioware fórech samozřejmě žadoní po hratelných ufonech (viz Origins v DA), Liaře, Tali a podobných chujovinkách (bez urážky). Přitom si myslím, že budget i čas by se měli obětovat jedné hlavní postavě, kterou je třeba řádně promakat, narvat tam spoustu voleb, interakcí atd. Upřednostnit kvalitu nad kvantitou... -
-
V podstatě souhlasím. Jen k tomu poslednímu odstavci. DA operuje trochu jinak s hl. hrdinou (alespoň v jedničce - dvojku beru jako fantasy klon ME) než Mass Effect. V Mass Effect kopeme za člověka, protože to je vlastně příběh o "dospívání" lidstva v galaktické společnosti. A kromě toho, DA měl být "duchovním" nástupcem klasických DnD her, k kterým je neodmyslitelně spojena možnost hrát za zástupce každého hnusáka, co se po daném světě pohybuje.
-
Přesně tak. Hlavně to se mi líbilo na ME, že hlavní hrdina neni no-name, no-voice nýmand, jako v některých ostatních západních RPG. Takhle se člověk líp vžije do hrdiny a do příběhu. Na druhou stranu neslouhlasim s tim, že v dalším díle musíme hrát za člověka. Za "human-like" ufona bych hrál rád, když by ho vytvořili nějak originálně a neokoukaně. Příkladem je třeba Avatar, kde díky příběhu lidi prostě fandili Na'vi a ne naší vlastní rase...
-
-
Já fandil lidem, a doufal jsem, že na konci přiletí armáda ze Země, a hodí na modráky atomovku. Bohužel to nenapadlo Camerona, ale až týpka, co dělá "How it should have ended" videí. *4*
http://www.youtube.com/watch?v=rbPQ5fDoaks -
-
Ty snad nemáš srdce! *1*
-
-
Tak jinak, bez těžby toho nerostu na planetě modráků by došlo k energetické krizi na Zemi a zemřely by miliony ne-li miliardy lidí, takže tím, že jsem jim přál úspěch, jsem snad ukázal, že mám srdce na správném místě. *1*
-
co to má společnýho se srdcem? To jenom znamená, že nejsi frigidní. *1*
-
Tak třeba Neytiri (ta šmoulinka, co za ní pálil ten vozejčkář) byla celkem kus. *3*
-
-
-
-
-
Myslím, že by celkem schůdným řešením bylo navázat na jeden z konců trojky (nejlépe ten, kde byli "mechanoidi" zničeni), prohlásit ho za kanonický, a začít děj pár desetiletí/staletí/tisíciletí po událostech v ME3. Za tu dobu by se politicko-mocenské spektrum galaxie mohlo zcela změnit a s ním i nové problémy.
-
-
No bylo by to nejlogičtější a nejlepší řešení. Ale spoustu lidí by asi dost dožralo, že by další konce byly prostě odignorovány (zvlášť po celé té hysterii, co kolem nich byla). No jsem zvědavý jak to dopadne...
Každopádně taky nejlepší řešení vidím v tom, že se posuneme o hooodně dopředu, kdy bude válka s Reapery polozapomenutá a nebude se v novém ME nijak velice řešit.. -
-
Řešit, který konec je ten "správný" stejně budou muset, protože jinak by v každé hře, která se bude odehrávat po ME3, museli vytvářet 3 zcela jiné dějové linie.
-
-
No to je právě ten problém. Před vydáním ME3 Bioware naslibovali, jak se můžou utrhnout ze řetězu v rozdílnosti konců, protože se nebudou muset nějaké další návaznosti. Realita byla samozřejmě jiná, ale ty 3 základní volby jsou pořád dost odlišné na to, aby jakákoliv hra, která se bude odehrávat po ME3, měla dost problém s návazností, přesně jak píšeš. A to nemluvím o "drobnostech" jako je genophage, (ne)vymýcení ghetů/quarianů atd. atd. , což jsou věci, které sice neovlivnili nijak samotný závěr ME3, ale pro případný další vývoj galaxie jsou dost podstatné.
Ve hře která by se odehrávala po ME3, byť po staletích, by Bioware museli zvolit za kanonicky nejen jeden ze tří barevných konců, ale i ty další věci. Ať už by to vybrali jakkoliv, bude to působit křečovitě. No, nevím nevím jak se s tím poperou. -
-
Oni už to tak dělají, vis Mass Effect knihy, kde taky berou (logicky) jen jednu dějovou linii.
-
Viktor: Právě. Jenže prequel nebo souběžný děj s trilogií nikdy nebude tak zajímavý a dostatečně epický, protože zkrátka nebude překvapivý a hráč bude vědět, kam to všechno směřuje. Nová hra by tak imho měla příchuť datadisku než fungl nového dobrodružství.
No myslím si, že tady dojde na lámání chleba. Buď nám Bioware všem vytře zrak a přijde s originálním nápadem, jak se od původního děje odprostit a přitom ho nezazdívat, nebo to tam šoupnou nějak násilně a bude to smrdět třískáním pěněz. Budu věřit v to první. -
V těch koncích je toho přece víc. Budou muset řešit Quariany a Gethy, Genofág, Rachni, Radu Citadely (lidi/multikulti) apod. Do tohohle podle mě nepůjdou. Sežralo by to spoustu času a peněz, přičemž by šlo o pouhý začátek - rozvržení univerza... Já si myslím, že půjde buď o prequel, nebo o paralelní děj - Shepard zachraňuje galaxii, zatímco XY řeší něco jiného...
-
-
No ale celá série se přece pyšní prohlášeními, že záleží na vašich rozhodnutích (hahahahahah) a nakonec by nejdůležitější volbu udělali za tebe? Tím si (opět) nase*ou do huby
-
-
Stejně se budou muset rozhodnout, jaký konec bude brán jako kanonický.
Já doufám, že nová hra se bude odehrávat po ME3, ať už 10 minut nebo třeba 10.000 let.
Souběžnou dějovou linii s ME 1 až 3 bych nechtěl, stejně tak hru odehrávající se před ME 1.
-
-
-
-
Další díl přece nutně neznamená pokračování příběhu Sheparda, ne?:) Pokud vím, zničení Reléé bran nás poslalo v rámci cestování vesmírem do pravěku a odřízlo spojence od sebe. Too ale neznamená, že ME 4 (pokud vyjde) nebude sledovat linky přeživších z Vašeho týmu nebo bude vyprávět zcela jiný příběh, co mohl běžet spuběžně s celou sérií ME 3 a my se na něj budeme dívat z jiného pohledu. Já bych počkal na více informací, takto jsou to pouhopouhé dohady:)
-
-
Extended cut by sis mel zahrat... pravek se nekona.
-
Přesně. Už mnohokráte bylo řečeno, že ME 1 - 3 je "shepardova" trilogie. Dále bylo jasně řečeno že další hry z universa Mass Effect budou a nebude se v nich hrát za Sheparda. Všechny tyto informace pochází ještě z doby před vydáním ME3.
-