Přejít na výpis diskuzí
Middle-earth: Shadow of Mordor - recenze
5.10.2014 | Miloš Bohoněk
282 příspěvků
-
Drahi priatelia, kazdy druhy prispevok je tu o tom, aka je to vykradacka AC a batmana... Povedzte mi prosim, aky bol kedysi rozdiel medzi Wolfenstein 3D, Doom, Heretic, Hexen, Blood, Duke Nukem, Quake, serious Sam.... Alebo medzi C&C, dune 2, kknd, red alert, age of empires, total annihilation... Alebo prehistorikom, commander keen, jazz jackrabbit, rayman, earthworm jim, heart of darkness... Jednalo sa o vo svojej podstate totozne hry s obmenami prostredia a sem tam odlisujucim prvkom (magia vs bfg...) ... Od toho tu predsa mame herne zanre. Vzdy to bolo o postupnej evolucii celého herneho zanru viac menej naraz (napriklad rts sa zo systemu zakladna potom armada zmenili na hlavne armadnu cast, ako vedlajsi produkt tak vznikol subzaner MOBA). Kedysi nam stacil 50ty klon fps len s inou farebnou schemou pixelov a dnes sa tu rype do vsetkeho co nie je total lore in, tm, (c), originalne, prevratne, dostatocne intelektualne, a niekto tu uz rype aj do topografickeho znazornenia krajiny... Mne to uz niekedy pride, ze hraci ani sami nevedia co by uz chceli, su po tych rokoch znudeni a zabudli ako hrali aj rok shareware verziu micromashines v3 dookola na dvoch tratiach... Ako keby lasku ku kazdej hre vystriedalo nepochopitelne haterstvo a hladanie nepodstatnych chyb...
-
-
Doom, Heretic, Hexen, Duna... čím to, že jsou skoro všechny tvé příklady z 90' let?
Nestál by za uváhu fakt, že bylo tenkrát méně možností? A kolik asi stál vývoj Hexena a téhle hříčky? -
-
Kolik co stalo je nepodstatny, tenkrat si dostal 10MB hry, dneska dostanes 1MB hry, a k tomu 100GB omalovanek. I ten staricej doom mel levely v nekolika urovnich, a mel moznost ruznych postupu. Kdyz se pak objevily editory, vznikaly uzasny veci. Slo v tom udelat i neeuklidovskej prostor.
Dneska? Se veme hotovej engine, do kteryho grafici ladujou ty omalovanky a vsechny prachy se lejou do PR. -
no ved ked aj porovnas Hexena a tuto hricku tak hadam nejaky ten rozidel vidno nie? :) priklad z 90tych rokov preto, lebo vtedy nikto neriesil a vsetci hrali... keby v 90tych rokoch vyslo nieco taketo (v technickom spracovani 90tych rokov) tak by ma asi vyhodili zo skoly... :)
-
-
Ano, v 90 by to bylo super. Ale je rok 2014. Trh je mnohonásobně větší, stejně tak i náklady na vývoj hry. Proto už bych čekal něco víc.
V roce 1996, spolu s Quake, Duke 3D a Red Alert vyšel i Tomb Rider, Diablo, Neverhood, Resident Evil
V 1997 Carmagedon, Fallout, GTA, Dungeon Keeper, Ultima Online, X-wing VS Tie fighter, Myth: The Fallen Lords...
Tj i přes ty "klony" mi přijdou ty devadesátý léta originálnější. -
-
neverhood by v tejto dobe bola typicka Indie hra, akych vznikaju kvanta.... tym chcem povedat to, ze mame v sucasnej dobe ten komfort, ze mozeme vyberat medzi originalnou (castokrat zlou :) indie produkciou, alebo overenymi AAA titulmi...
V 90tych rokoch to muselo byt originalnejsie lebo vtedy to cele v podstate na PC zacinalo...
Tomb Raider, Diablo zadefinovali zaner... v com suhlasim, ze sa nam trosku vytraca, je urcita atmosferickost z hier, ale to je tiez otazne nakolko je to hrami a nakolko je to nami samymi, predsa len ked ma clovek po 30ke tak ho uz prekvapi menej veci ako ked mal 13... -
-
Pepa: Diablo bylo spíš takovou malou evolucí v hack and slash aRPG. V té době ho zpopularizovalo multiplayerem (battle.net) a pěkným technickým zpracováním (animace, zvuky, hudba, filmečky = atmosféra).
-
-
Reakce na příspěvek:
Diablo byla revolucni hra. Nic takoveto predtim nebylo. Rpg/ dungeonu mraky, ale isometrickych akcnich rpg s takovouto hratelnosti? Nic. V te dobe jsme to hrali do zblbnuti. Tohle uz dneska zadna hra neumi. Vseho je moc. Vsechno je chladne vykalkulovane. Jako nove filmy. Producentskej chlad. Vytratilo se to nadseni pro vec.
-
-
Pepa: pokud vubec uzname podle meho nesmyslny termin "akcni RPG", tak rozhodne Diablo nebude hra, ktera jej "definovala", na to jde o prilis mladou hru a jsou zde mnohem starsi predchudci, ze :)
-
Kromagnonec- action rpg?
-
Diablo definovalo myšlenku, že pokud chceš na RPG hezky vydělávat, tak je musíš osekat na kost a udělat z nich mlátičku. *1*
-
Ktery zanr zadefinovalo Diablo?
-
Souhlas. Pro ty mladší, co teď začínají s hrama budou modly D3, Assassins Creed, CoD stejně jako pro nás jsou modly hry typu AoE2, D2, Baldurs Gate atd.
Dneska už jsou hry úplně jiný byznys než před 20 lety. AAA tituly jsou teď takové a indie jiné. Za 20let bude zas všechno jinak.
-
-
-
-
-
Já myslím, že v zásadě nejde o to, že hra vykrádá Ass Creed nebo Batmana. Když se dobře vykrade dobrá hra, výsledek může být zábavný. Čili i Shadow of Mordor může být zábavná mlátička. Spíš jde o to, že do prostředí Středozemě se zatahují manýry komiksového žánru a komiksové mlátičky (Batman) a akčního paskvilu Ass Cred, které ve Středozemi nemají, co dělat.
Středozem chápu jako velmi realisticky udělaný a uvěřitelný fantasy svět, ve kterém nechci ani komiksovou nadsázku ani blbosti typu lezení po zdech a skákání z věží do kupek hnoje. Nemá smysl, hádat se tu, jestli hra souhlasí s lore podle letopočtů. Tahle hra je prostě PROTI lore samotnou svojí podstatou. Peter Jackson s tím začal a tohle je jen logický důsledek. Ze Středozemě se stává přihlouplá akční dark fantasy, která se dobře prodává, ale nemá nic společného s Tolkienem. Ass Cred se dobře prodává, tak rychle kopírák a jdeme na to. -
-
Uveritelny fantasy svet? To ale places nad spatnym lorem...
-
O prachy jde vzdy az v prvni rade ... kolik lidi cetlo knizky? Kolik lidi bylo na filmech? 1:100? 1:1000? Tohle rychle zmastis, deticky si to koupej, protoze tam muzou krutoprisne vyhlazovat tisice mobu a prachy se tocej.
Ostatne, podivej se trebas ma magii, vsechny knizky jsou magie defakto plne, ale nikdy nikde nevidis zadnej fireball, zadny blesky, zadny silovy pole ... to vsechno je az vymysl filmu, kde saruman shazuje na spolecenstvo snih, gandalf strili laserem po prizracich ... a defakto nejlepsi (a nejpoucnejsi) cast - vymeteni kraje, je uplne pominuta. Prave tahle cast ukazuje jak se vsichni ctyri hobiti zmenili.
-
-
Zbytečně to vysvětluješ, na games to nepochopí nikdo
-
-
já vím, je to tu samý omezenec, ale co naděláš
-
-
ok, tak začneme
Wolf 3D a Dooom? Doom měl proti Wolfovi multiplayer, venkovní úrovně, více úrovňový level design. Duke zas byl zas jeden z prvních co měl úrovně z reálného prostředí a nejen scifi chodby a taky ty interaktivní vychytávky co předtim nebyly, možnost létat, potápět se ve vodě, no a Quake už byl zase celý ve 3D a předvedl do té doby nevídanou podporu mod komunity
-
-
Prostě AC si to rozdalo s Batmanem a jejich fracek se jmenuje Middle-earth: Shadow of Mordor.
A víte co? Jo prostě je to sranda. A já se chci u her bavit.
Tedy vypustím fakt že jde o Tolkiena a prostě pařím a bavím se.
Ještě by to chtělo mod podporu - sex a víc násilí a je tady skvělá dark fantasy hra. -
-
Konečně někdo s dobrým názorem.
-
-
Za sebe můžu vřele doporučit. Peněz rozhodně nelituji.
Jinak pár informací. Doporučuji jet všechno. Zabíjet všechno a snažit se moc neumírat. Dávat si pozor, na co mají jednotlivý kapitáni slabiny a naopak. Mnohdy je to to jediné, co rozhodne. Spousta lidí si stěžuje, že animace "popravy" trvá moc dlouho. Tu doporučuji používat, když víte, že stihne vytáhnout dýku a podřezat protivníka. Jinak doporučuji si ve stromu schopností vylepšit popravu a po 5 úspěšných zásazích bez přerušení pak popravovat pomocí F (neví jak je to u ostatních ovladačů/platforem). Hlavní postava zabije protivníka mečem a animace nelze přerušit.
Co na téhle hře asi nejvíc oceňuji je soubojový systém. Někdo řekne, že to je pitomý kec a stačí mačkat jedno tlačítko. No já jich mačkám poněkud více. Máme klasický útok a krytí, co známe z Batmana. Do toho mučení (klávesa E), rychlá smrt Nemesis (klávesa C), přeskočení a zároveň omráčení (mezerník), úder do země (klávesa R). Ale jinak moje nejoblibenější je Brutaliti zabití pomocí Stealth. Vyděsit orky k smrti a pak je poslat do pekel šípy Nemesis zezadu. Lahoda. A konečně to není jako v AC, kdy jeden ork bojuje a ostatní se čumí na párty a dávají si čaj o páté. Není problém 2-4 orci/skřeti, že na vás zároveň útočí. A když už máte postavu na vyšší úrovni, tak Vám Nemesis pomáhá krýt a útočit při některých útocích.
Další co je fajn je počet a druh orků. Máme základní, kteří se liší i typem zbraní. Kyj je sice pomalejší, ale o to více smrtící, pokud jej nevykryjete, pak klasické meče. Do toho připočtěte kušaře, bersekry, masivní orky se štíty, gnomy, plivající gnomy, bestie (nějaký druh vrrka) či Trolly. Potkejte to všechno dohromady a ještě když se přichomítnou dva, tři kapitáni a můžete se oživovat na nejbližší věži.
A poslední, co bych zmínil jsou kapitáni a Warchiefové. Pekelná stvoření a nejsilnější orkové ze Sauronovy armády. Pár orků už jsem si bohužel "vypiplal" na 20. úroveň a jediné, jak je lze porazit, tak použít jejich slabinu. Jejich charizma jim navíc pomůže vybudovat slušnou armádu, co je chrání, tudíž občas je dost těžké využít jejich slabin pro poražení, když se nejprve musíte dostat přes jejich ochranku.
Když bych to shrnul, tak hra je po grafické stránce moc pěkná, obzvlášť na pc (vše zapnuté+HD textury), dabing je skvělý, systém Nemesis není osekaný orlí zrak jako v AC, ale Vaše plnohodnotné schyzofrení já pomalu. A nejvíce Vás pobaví skřeti, které jste potkali či Vás zabili. Za sebe můžu hru doporučit. Sice se může dostavit stereotyp u vedlejších misí, ale mě osobně baví. Podle mě další hra, co by neměla chybět na poličce, pokud máte rádi stealth, kruté zabíjené sladkých skřetů a reálie nejtemnější země Středozemě, která nebyla vždy tou krutou zemí jakou si pamatujeme ze světa Lotra či Hobita. -
-
tldr
btw tvoje nazory jsou dlouhodobe irelevantní *3* -
-
Od trolí špíny jako ty, je mi celkem volné, co píšeš. Stačilo jak už jsi tady zaspamoval diskuzi svými nesmysly.
-
-
-
Tolkien rotuje nadzvukovou rychlosti v hrobe :(
Jinak fajn zabava... -
-
Po tolika znasilnenich uz z hrobu vstal a chysta epochalni pomstu na tvurcich, co plati ucty z jeho duchovniho a autorskyho odkazu. A kdyz s tim bude potrebovat pomoc, at klidne zaklepe u mych dveri ;)
-
Ač mi hra přišla velice zábavná a po všech stránkách super, musím tu dát za pravdu. Napojit na Tolkiena generátor, tak máme neomezeně elektriky pro celé lidstvo. Někde jsem četl, že byl na svoje dílo celkem hákliví
-
-
Ale no tak ty hrubky... :(
-
-
-
Na recenzi mi nesedí 2 věci:
___________________________
1) Hra se podobá mnohem více Batmanovi než AC (a samotnej stealth už jen díky stealth tlačítku zde funguje mnohem líp)
2) Monolith nikdy neřek že SoM je RPG , v rozhovorech říkali , že je to především akce s lehkými RPG prvky -
-
hra se podoba batmanovi hlavne co se tyka soubojoveho systemu, jinak je to cely AC1-2
nebo jsi zaregistroval jedine puzzle, nebo nejakou hadanku, pripadne nejake originalni reseni v tehle hre jako mel Batman ?...vylezes na vez, odhali se cast mapy s ukolama..skocis dolu...plnis ukoly nejacasteji typu zabij, zabij z ukrytu, zabij za cas atd...a to nemluvim o prostredi, kde u Arkham city opravdu nepusobilo dojmem...my baraky stojime tady jen proto, aby jsi se mohl chytat za nase rohy a rimsy...zato Mordor je doslova narvan vsemoznyma ptakovinama, jen aby jsi mel na co vylezt....
ale jo jak koukam, tak nekterym lidem evidentne tenhle game design staci ke stesti -
-
Gargoyl pomalu v každé místnosti ti snad přišel normální?
-
-
jasne gargoyle jsou vtipne a vetraci sachty a rozbitelne zdi atd...nicmene ve srovnani s mordorem, kde cela krajina bije do oci je to zanedbatelne
-
-
-
Ta podoba batmanivy bude asi tim ž jim WB řekli at je to podobný Arhkam sérii kde maj prověřený mechaniky boje.
Jinak škoda slabšího příběhu - Nemesis systém je super , sice při dlouhym hraní stereotipní ale neni nad to napotřetí sejmout uruka co člověka už 2x zabil. I když objektivně je to stereotipn - vraždit ty zmetky mě fakt baví
-
-
Jak to muze nekdo jen trochu srovnavat s Assassinem. Vdyz Assassin je mnohem horsi hra a to ve vsech smerech. Tohle je predelanej Batman jak vysitej. Ve vsem je to uplne totozny, akorat misto batarangu hazete dyku a misto ruk bojujete mecem. Jinak stealth stejnej, boje uplne stejny. Assassin tyhle veci nema vubec tak vychytany, jako tahle hra. Furt vidim vykradacka assassina, ale to muze napsat jen nekdo kdo nehral Batmana, nebo nekdo kdo je uplne slepej.
-
-
Z Assasina to má věže (skok tentokrat není jen do hnoja), stealth, keříky a tupý AI. Na druhou stranu těžko očekávat od Uruků kvalitní šachovou partičku :D .Souboje jsou Batmanovský to je jasný, a nemesis je luxusní. Občas se zasměju, když mě kápo vyhrožuje jak ze mě udělá sekanou a sotva dořekne poslední slovo, tak má plny nohavice a peláší jak leprikon :D . Za mě je to větší nářez než jedna noc batmana a Ezia s flaškou rumu a trochou porna pro Hrdinné nerdíky. Shakáá! *1*
-
Combat systém je v podstatě stejnej jak v Batmanovi. Jen je trochu benevolentnější co se kill streaku týče. Shadow of Mordor je ale hra postavená v podstatě jen na zabíjení orků. V Batmanovi hrajou zásadí roli puzzly a má komplexnější stealth díky gadgetům.
SoM ale je v podstatě v každým ohledu lepší hra než Assassin. Souboje jsou daleko lepší a komplexnější, i když se to na první pohled nemusí někomu zdát a jednou hrou přinesli víc inovace než AC za všech 8 nebo kolik dílů -
Z toho co jsemměl možnost ze hry vidět hrát, se mi to zatím jeví jako "kopírka" obou zmíněných her- lezení(hl. ty animace) a otevřené prostředí evokuje assasina, souboje a stealth zase batmana. V diskusi u jedné ze starších novinek týkající se této hry jsem napsal že to vypadá jako kopírka AC, která by však mohla být lepší originálu a zatím se mi zdá že to tak zhruba dopadlo...
-
takže chceš říct, že místo aby jsi zběsile masil 1-2 tlačítka a občas udělal counter attack jako v AC, tak zběsile masíš 1-2 a občas uděláš counter attack jako v Batmanovi? *4*
-
-
Ano v obou hrách je útok a counter. Gratuluju k tvýmu postřehu.
Důležitý ale je co je v tom systému dál. Největší rozdíl je v tom, že AC tě motivuje bejt pasivní. Stát uprostřed a counterovat, což nedává vůbec žádnej smysl v boji proti skupině nepřátel a je to nuda.
Batman tě díky combo streaku motivuje k akci a navíc po dosažení určitý hodnoty musíš dělat rozhodnutí jak toho využiješ, což systému dává hloubku. -
-
jinými slovy, v obou hráćh bušíš do tlačítka a kvedláš k tomu páčkou do všech směrů a postava k tomu předvádí husto kruto komba, jenže to neni třeba jako SF4, kde když nepředvedeš kombo exaktně (čtvrtkruh páčkou, pohyb doleva a nízký kop, třeba) tak tam tvoje postava jen stojí a nic nedělá, tady stačí jen masit náhodně čudlíky a seš největší borec.. obávám se, že nám z příští generace hráčů rostou tak trochu noobové :(
-
-
Všimnul sis že Shadow of mordor není dvourozměná bojovka kde se bojuje jeden na jednoho?
-
-
To si pleteš s assasins creed, ale chápu že jen troluješ
-
nemusíš, proč bys musel? vždyž bojuje vždy jen jeden skřet, ostatní postávají okolo a čumí, můžeš si je představit jako ty background postavy ze SF co postávají okolo aréna a fandí *3*
-
Třeba to že se tu musíš soustředit na mnohem víc nepřátel a elementů než ve tradiční bojovce. Je tu několik typů obrany, který musíš použít ve správnou chvíli atd.
Nicméně nechápu v čem ti zlepší hru když místo X+O musíš stisknout forward, down, forward + X.
Challenge v týhůe hře je o to tom dělat správnou věc ve správnou chvíli a mít dobrý načasování. Ovládání by ti nemělo stát v cestě -
a co to má společného s tím že komba v téhle hře by zvládnul vyvolat i zhulený autista?
-
ano, je to trojrozměrná akční hra kde se bojuje jeden na jednoho, všimnul jsem si, neboj *3*
-
-
-
-
-
-
Nic proti sérii AS, kdysi bývala velmi zábavná. Hlavně před tím, než se z ní stala dojná k r á v a podobná CoD. Nicméně je zvláštní, jak hra, která údajně "vykrádá" jinou, je mnohem kvalitnější a hlavně zábavnější, než právě ta "vykradená" *5* (SoM vs AS, Batmana nepočítám).
Víte co, nevidím problém v tom, když si tvůrci propůjčí principy odjinud, když fungují a ještě je vyladí. Ono takové lezení po zdech je snad v každé druhé/třetí hře z pohledu 3. osoby. Podívejte se na takové Darksiders. Hra také kopírovala, co mohla, a jak byla kvalitní.
Špatně ovšem je, když hra kopíruje jiné a dopadne průměrně/blbě (ano tuším průšvih např u BF: Hardline (GTA+Payday) a u CoD: Advanced Warfare (Crysis+Titanfall). -
-
BF: Hardline bych snad i hral, kdyby to bylo mixem GTA+Payday a ne sprostou kopii BF3 / BF4 s payday 2 modem, tak samo vidim ten novy COD jako vykradacka prescriptovaneho a presviceneho BF3/4 s crisis obleckem .. Kdyby rockstari vydali ofic. solo hru GTA5:Payday a odehravalo by se tam to co si myslim, tak me maji v kapse treba i se startovni cenou $99
-
To uz muzete rovnou zacit s tim, ze je vse ukradene z prvnich dilu Lara Croft. Kazdopadne obecne se bere za to, ze pokud dokazes z vice veci sebrat ty dobre stranky a ty spatne zahodit, tak pak delas kvalitni produkt, ale pokud prebiras jak dobre, tak spatne stranky, tak z toho lepsi produkt proste neudelas :).
-
-
tl;dr je to sr*čka
-
-
-
Tahle hra je mor a zabiják produktivity.
Po Arkham City konečně zase open world hra se smysluplnýma upgradama a povedenýma soubojema. O nemesis systému ani nemluvim. Do teď nechápu jak dokázali udělat tolik variací Orků.
Jediný co mě občas vytáčí je šplhání, který je místama neohrabaný a nepřesný stejně jak v Assassins Creed. -
-
Šplhání mi tu přijde horší, než v AC a je ho tu méně.
-
-
Tak v AC je víc animací, ale ovládaj se v podstatě stejně, je to hodně automatický a postava se snapuje na konkrétní body. Bohužel i do takový míry že někdy vůbec neskočí když chci, protože žádnej bod nenašla. Že je tu šplhání míň mě nevadí. Beztak v tom není žádnej gameplay. Teleport je zábavnější.
-
-
Niekde som čítal, že tí orkovia sú procedurálne vytváraní, či už ich výzor alebo mená.
-
-
Nejvíc mě dostalo, když sem narazil na jednoho kapitána, kterej narozdíl od všech ostatních neměl žádný hlášky, ale vždycky se jen upřeně díval a cvakal zubama. 2x mě zabil :(
-
-
Ty bez hlášek jsou uplně super, narazil jsem na jednoho co se jenom smál strašně vysokym smíchem a bylo to fakt creepy *13* *1*
-
heh, je to fakt neobyčajná hra :)
-
-
-
-
"Jelikož se Kramlovi opět podařilo vytvořit techniku potřebnou k získání a vrácení textů do hry Middle-Earth: Shadow of Mordor, mohu oznámit, že po dokončení překladu Dark souls 2 plynule přejdeme na překlad této hry.
Prozatím budou probíhat přípravné práce (fonty, textury apod.) a po postupném uvolňování překladatelů se bude přecházet na tento projekt.
Očekávám průběžné komplikace při aktualizacích, jak je tomu i u DS 2, takže čímž později překlad vznikne, tím bude "stabilnější".
Kramla a Sarakat" -
-
radši ten čas mohli venovat učení AJ
-
Inak dík moc za preklad do dark souls jednotky. *4*
-
-
Jj, ta čeština mě dost pomohla a když dělají i na dvojce, tak jsem jim nějaké ty finance poslal (což by měl dělat každý, kdo překlady využívá a bez kterých si hru nezahraje). Překlad určitě byl i technicky dost náročný a je třeba práci ocenit.
-
-
to teda, přeložit těch 20 vět musela bejt fakt dřina *1*
-
-
*15* Co kecáš. DS má obsáhlý a komplexní příběh pro intelektuály, který jen tak někdo nepochopí. Musíš na to být kapacita, jako TheGGG nebo Alucard.
-
-
-
-
-
Hodně lidí tu píše AC atd .. ale myslím že tahle hra odvádí lepší práci jak AC co se týče stealth a bojů což je dost fail natože AC má být přesně otom a bodovat vtom.