Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • dworkin

    Nějak jsem tu pomoc v tom "Já si stejně myslím, že ty to sám moc dobře chápeš a spíš tu jen tak trolíš..." musel přehlídnout.

    Jinak díky, ale já nemám potíž s pochopením toho, jak to vidíš ty. Já s tím jednoduše nesouhlasím. A s tím žádnou pomoc nepotřebuju.

  • uher

    To já chválím, že se snažíš hájit svůj argument,  opravdu.

    Jen se ti na druhou stranu snažím pomoct v pochopení, že tvůj argument je postavený na nefunkčním základu.

  • dworkin

    Budu rád, když se i další odhodlají podívat se na zaběhnutá myšlenková schémata kriticky.

    Setřeste okovy konvence a užijte si získanou svobodu!

  • dworkin

    Ne, nevychází. Ptal ses nicméně na to, jestli trollím.

    Odpověď jsi dostal. Hájím argumentační pozici. Tím je můj subjektivní vztah postaven najisto. Jestli s tou pozicí souhlasíš nebo ne, je úplně jiná věc, která s tím, jestli trollím, nemá nic společného.

  • iSpirit

    Dobrá diskuze.

    Sejdeme se u nějaké roguelike hry(Hades 2, Returnal 2), kde budou někteří z nás požadovat odstranění roguelike elementu a přidání easy modu. 

    "Argumentovat" se bude stylem:  Je to jen hra, každý má právo se bavit, i na úkor toho, že nedojde k naplnění tvůrčí vize a bude rozbit herní design. 

    dworkine spoléhám na tebe. Za více než  100 příspěvků si zasloužíš pochvalu :)


  • uher

    Která vychází z nesmyslu...

  • toka

    Ty si přesně ten posranej elitista, který dělá Dark Souls sérii onu pověst těžký hry a odrazuje lidi. Řeči o NG+5 je ten typ gatekeepingu, který od podobně otravných pitomců očekávám.

    DS je nejtěžší na první průchod a oponovat tomu NG+5 je asi podobně hloupý, jako říkat, že DS je ve skutečnosti nejtěžší na taneční podložce. Je to úplně irrelevantní srovnání.

  • dworkin

    Ne. Já hájím argumentační pozici. 

  • uher

    Já si stejně myslím, že ty to sám moc dobře chápeš a spíš tu jen tak trolíš...

  • dworkin

    Napsal jsi to přesně - je to jenom videohra. Je to prostředek, jak příjemně trávit volnej čas. Proto taky nedává dost dobrej smysl hrotit, jak ji ten kterej hráč chce hrát. Každej člověk je jedinečnej, každej má svoje unikátní nároky na dobrou zábavu. Píšeš, jak by bylo špatný, kdyby lidi napřed začali tu hru hrát na nižší obtížnost. Já říkám - proboha svatýho, ať si tu hru hrají, jak chtějí. Třeba ji otočí na lehčí obtížnost, osmělí se a dají si ji znova na tu těžší. Nebo nedají. Ale je to úplně a naprosto jejich věc. On i tvůj závěr, jak měl ten redaktor zkaženej konec Sekira, je tvůj čistě subjektivní pohled, plynoucí z tvejch čistě subjektivních preferencí. Mně by to třeba bylo úplně jedno. U pár her už se mi stalo, že jsem kvůli konkrétnímu boss fightu dočasně snížil obtížnost, protože jsem nad tím strávil půl odpoledne a už mě to prostě nebavilo. Litoval jsem pak hořce, že jsem nešel cestou git gud? Ani omylem, vůbec. Ani náznak nepříjemnýho pocitu. Přísahám. Proč? No protože to mám hozený jinak, než ty. Což je přirozený a není na tom vůbec nic špatnýho.

    To, čemu ty říkáš "horší zážitek", může být pro někoho lepší zážitek. Ano, i za cenu toho, že jistě úžasná tvůrčí vize FS nenajde naplnění. Jediná podstatná věc je ta, jestli hra baví, nebo nebaví. Proto tady píšu, že tvůrčí vize jako posvátná krá*va je směšná a pomýlená myšlenka.

    Ostatně mě konkrétně by třeba výrazně zpříjemnilo herní zážitek, kdyby bossové v Souls hrách měli poloviční počet životů. I to je zdá se pro některé věc, která by znamenala konec světa a naprostý rozklad posvátné tvůrčí vize.

    Nic, argumenty už zazněly. Diskuse byla řízná, tak to má bejt.




  • sugyn

    Hyperbola ti taky nic nerika. 

  • Kubizzz

    Tak pokud je u tebe xbox ovladač kuchyňský spotřebič, tak bych doporučil omezit konzumaci omamných látek. Nebo hodně zklidnit nervy. Začínáš se v tom ztrácet. 

  • Derp_1337

    Jo, přesně jak říkáš. Ten markenting nabral svůj samospád a teď FromSoft ani nemusí do reklam cpát "Prepare to die". O všechno se postará samotná komunita, která křičí "tohle je pro hardcore gamery".

    Přitom mnohokrát ty různé "souls-like" hry jsou mnohem těžší než "originální" hry od FromSofttware.

  • Kubizzz

    Ok. Proč se tím potom ale vůbec zabývat a nevěnovat se raději něčemu, co tě více uspokojí? 

  • dworkin

    Nebudu se z důvodu, kterej osobně považuju za hloupej, bavit tak dobře, jak bych se bavit mohl.

  • sugyn

    A je to presne to elitarstvi ktere popisuju. Zatim jsi se trefil kazdym prispevkem presne do tech negativit co jsem nastinil. Vytvorili jste spatnou povest serii ktera zbytecne odrazuje lidi aby si to vubec vyzkouseli. 

    Precti si jeste jednou a pozorne moji vetu o tom wowku. Cti pomalu treba ti dojde smysl a pretanes to vyuzivat jako straw man argument.

    Nic lziveho na tom ze kazdy DS je nejtezsi vzdy na prvni run. Ze si rad nechavas nabicovat zadnici u NG+5 je tvuj problem, vetsinu lidi sem netahej.

  • Kubizzz

    Jo tak ona musí ustoupit. .. :-D A když neustoupí, tak se stane co, milý pane?

  • Kubizzz

    Takže nepochopil...holt, komu není rady, tomu není pomoci. Užívej život v touze po zážitcích, které nejsou v nabídce. V pořádku (pro tebe).

  • Jop toto. A teda jestli swampem myslí něco jako Shrine of Amana, tak se máme na co těšit, tu lokaci nenávidím.

  • Vogon

    Existuje cheat engine, takže kdybys chtěl easy mode jen pro sebe, tak už ho dávno máš. Takže si myslím, že ty víš, že ten easy mode ve skutečnosti nechceš (kdybys ho chtěl, tak už ho používáš). 

    V Kingdom Come se hodně lidem nelíbila sejvovice, tak si prostě nainstalovali mód, který ji odstranil a dal tam normální ukládání. Ale vsadím se, že velká část lidí, kteří se sejvovice štítili, nakonec žádný mód neinstalovali, jeli to bez něj a nelitovali. Stejně jako u KC:D není ani u Souls důvod, aby vývojáři jakkoliv reagovali na easy mode skupinku, protože ti, co doopravdy chtějí hrát Souls s nižší obtížnosti hrají už dávno s cheaty.

    Ty hry jsou populární, protože jsou jiné, jak by jim to, že budou více podobné ostatním hrám pomohlo v prodeji? Nijak. To můžeme vidět na špatných souls kopiích, které by byly úspěšnější, kdyby vývojáři radši chtěli udělat dobrou hru než kopii souls. Naštěstí alespoň v tomhle případě publisheři Souls her rozumí podnikání. Oni vědí, že ty hry nejsou pro každého, proto ty hry mají daleko menší rozpočet než ostatní AAA hry (zároveň jej ale moc nepotřebují). Pamatuji si, že Dark Souls bylo mega úspěch, když prodalo dva miliony kusů, Tomb Raider prodal ještě více, ale byl to pro Square mega propadák. Aspoň zde chtějí být jenom v plusu a nechtějí všechny prachy na světě.

    Většina lidí, co se dožaduje easy modu ani ty hry pořádně nevyzkoušeli, tak jak můžou vlastně vědět, že chtějí easy mode. Kdyby tam byl, tak by jej mnoho lidí automaticky volilo, aniž by si normální obtížnost vyzkoušeli - a tak by přišli o zážitek, protože Souls hry hraješ napoprvé jen jednou a zrovna tehdy je zážitek nejsilnější. Nikoho jsem nelitoval tak moc, jako toho novináře, co se začal chlubit, že na finálním bossovi v Sekiru zapnul cheaty, už nikdy nebude moci překonat tu překážku "doopravdy" (ačkoliv to zní úplně hloupě - vždyť je to videohra).

    Tys ty hry vyzkoušel a nejsou pro tebe. Takže hrej prostě jiné hry, těch jsou tisíce. To je naprosto v pořádku. Nikdo tě nenutí, abys hrál Souls hry. Já taky nehraju třeba Crusader Kings, protože to je na mně moc složité a hraju jen ve srovnání s CK jednodušší Total Wary. V životě by mě nenapadlo jít se dožadovat zjednodušení Crusader Kings, protože si uvědomuji, že jen díky té složitosti může ta hra být zajímavá a vytvářet ty podivné plně herní příběhy, kterými se poté hráči CK chlubí a já se nad nimi mohu podivovat (pak tu hru spustím a zjistím, že to prostě nepůjde). Třeba existují nějaké módy, které CK zjednoduší pro lidi jako jsem já, uvědomuji si ale, že by tím hra přišla o hodně z toho, co ji činí zajímavou, takže po nich ani nepátrám. To CK je zajímavou hrou, nikoliv CK: Dummy edition.

    Stejně tak díky obtížnosti Dark Souls a tím jak s ní vývojáři pracují vytváří ten jedinečný zážitek, který ty chceš zažít, ale v easy modu by ten zážitek prostě nebyl. Proto já jako Souls fanatik jsem radši, když ty hry prostě nebudete hrát, než abyste je hráli v nějaké špatné verzi a měli horší zážitek, protože toho už se nezbavíte. Vývojáři v tomhle budou ještě více vyhranění, protože ty hry jsou jejich miminko. Zároveň obtížnost umožňuje taky větší komunitní zážitek - obtížnost zpomaluje, ale zároveň motivuje, objevování tajemství a dovoluje šíření šeptandy. Žádná hra nemá tak detailní wikipedie jako Soulsovky, protože lidi je až obsesivně prohledávají.

    Každopádně dík za oživení diskuze.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit