Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Hlavním problémem nejsou konzole samotné, ale cílová skupina, pro kterou jsou konzole, dle business plánu vytovřeného pomocí tržního průzkumu jednotlivých prodejců, určeny, tedy 12 až 18 let, průměrné, nebo nižší IQ výhodou, konzument by měl věnovat svůj čas filmovým produktům Hollywoodu, chodit pravidelně k volbám, dívat se na FOX NEWS, BBC, popřípadě CNBC, či CNN, nebo jakýkoli evropský/americký veřejnoprávní informační zdroj, měl by se rád stravovat ve fast foodu, za život vystřídat nejlépe 15 až 25 sexuálních partnerů, nejlépe bisexuálních, aby náhodou nebyl prohlášen za extrémistu, měl by uvažovat v co nejužších souvislostech a nejlépe vůbec nepokládat otázky, nejlépe ani sám sobě. Jeho bankovní účet by měl v případě nízkého zůstatku využívat automatického zprostředkování půjčky s úrokem vyšším, než nejvyšším, a aby se příliš nenamáhal přemýšlet, jakou novou hru koupit a aby už vůbec nemusel vstávat z místa před obrazovkou, bude rovnou se zakoupení nové konzole platit tzv. herní pojistku (daň), díky které obdrží každý měsíc přístup k balíčku deseti nových titulů (omlouvám se za oxymorón v kontextu dnešní doby) označených velmi vysokými pořadovými čísly jednotlivých remaků a pokračování. Náklady na inovaci i samotnou tvorbu tak srazí na minimum a zároveň dosáhnou největšího zisku. Proč? Protože dokud lidi budou nekriticky číst noviny, sledovat televizi, poslouchat rádio, politické diskuze, dívat se na filmy, sledovat americké seriály, vsázet si ve sportce, chodit k volbám, věřit státní moci a obecně jejímu přerozdělení ve společnosti, nadávat na zaměstnavatele pro svou vlastní neschopnost a jejich nejnáročnějším úkolem bude malá a velká potřeba, bude tento obchodní model jednoznačně nejlepší.

    Ne, na konzolích nehraji, tablet nemám, smartphone taky ne, dokonce ultrabook a ani netbook, mobilní telefon mám, ale pravděpodobně starší, než je průměrný věk hráče, dnešní recenzent by asi napsal "takový velký neforemný monochromatický těžký obrovskou klávesnicí obtěžkaný přístroj se zbytečně velkou baterií a minimem funkcí bez podpory wifi a možnosti aktualizací softwaru přes iStore". A desktop? Jeden? Dva? Nikoli, já mám celé muzeum, hora komponent, co by člověk nenašel už ani na skládce v Shanghai. A myslíte si, že se jich se svou životní filosofií hodlám zbavit? Tak to ani omylem, v domě mám vyhrazeno přes 100 m^2 jen na tyto kousky, tu druhou obývá moje manželka. A čemu bych dal přednost v případě neomezené volby? Co to je za otázku? Jistě, že mainframe. Ano, nenávidím WinOS, ani konzervativní uvažování jeho uživatelů, ale občas není jiná možnost, ovšem ani dnešní Linuxový kernel není na jedničku, to aby člověk dělal sám i ten OS, a proč vlastně ne? Vždyť máme takový potenciál, tak proč jej nevyužít?

    Pokud to vidíte stejně, přestaňte už konečně ztrácet čas v konzumním prostředí a podejte si přihlášku na MFF ještě dnes!
    • MrSanta
      Neuvěřitelná pitomost.
    • Takova nebetycna blbost a tolik kladnych ohlasu. Nic proti napadani povrchniho konzumniho zivota, s vedomim, ze tim lze take odmitnout prakticky veskerou herni produkci a hrani her. Ale je nesmysl odmitat technologicky pokrok a (na)stroje. Je to stejna hloupost jako delnicke boure proti strojum, ze jim berou praci. Cim je potreba se zabyvat a co je pripadne mozne kritizovat je zpusob a ucel jejich vyuzivani, ale jeste lepe je poukazovat na to, jake negativa krome pozitiv prinasi, jakym zpusobem pusobi a ovlivnuji spolecnost. Ale to je bezpochyby mnohem obtiznejsi.
    • mirekdusinojc
      Hezké, ale černobílé.
    • Nezapomeňme na pivo a pr0n.
  • občas mi přijde, že lidi z tohohle byznysu myslí jenom peněženkou a zadkem... Protože buď je jejich nápad na prd, nebo jenom tahá ze zákazníků zbytečně prachy. V tomhle případě je to obojí. Ideální situace podle nich je asi taková: V obýváku televize, ps3, ps4, xbox 360, xbox720 a ještě pc... hry vydávat ideálně tak aby každá šla hrát jen na jedné platformě, popřípadě na každou platformu tu hru udělat s jiným přidaným obsahem, aby mě to nutilo (pokud jsem zapálený fanda) koupit si na každou platformu novou kopii té samé hry... Ve chvíli kdy přijde někdo kdo řekne, tady jsem vymyslel krabičku do který můžete zapojit jakoukoliv televizi/ovladač/klávesnici/myš; ve které můžete přehrát jakýkoliv obsah dvd/cd/blu-ray/ps3 hry/ps4 hry/xbox360-720 hry atp... tak se stanou dvě věci: vydělá majlant, ale hlavně ho někdo z těch velkých firem zastřelí...
    • Radioaktivni_surikata
      Ono se na to musíš umět podívat i z druhý strany. Emulace X360 a PS3 nepřichází moc v úvahu, protože na to stále není výkon ani u dnešních PC. Jedinou cestou by bylo, aby nová generace konzolí obsahovala taky HW konzole starý, což by tu novou krabičku poměrně prodražilo. A kdo to pak zaplatí?
      • collector124
        Ak sa nemýlim, na X360 ide hrať aj staré Xbox hry, takže keby by to firmy mohli urobiť aspoň tak, že by súčasné hry šli hrať na nástupcoch konzolí. Ale prečo, keď môžu zarobiť na "HD" remakoch?
        • Radioaktivni_surikata
          No já Xbox nemám, ale o tomhle jsem dřív četl a zrovna chválu jsem na zpětnou kompatibilitu nenašel. Mám za to, že tam to taky za nic nestálo *3*
    • Gordar
      Hlavně to nebude možné z právního hlediska. Takhle podobně začal velký krach videoherního průmyslu v 83 roce. Dnes je to vyloučeno.
    • Janun
      Spíš by ten dotyčnej byl porád u soudu...
    • S takovou krabickou ale nikdy nikdo neprijde, protoze to proste neni technicky ani softwarove mozne.
      • mozne to urcite je, podivej se na kazdy druhy scifi film...tam prileti ufoni a za par dni v nekterych pripadech par hodin a vyjimecne okamzite, jsou lide schopni sestavit kompatibilni zarizeni s jejich HW i SW. Tak proc by to neslo treba mezi PS4 a X360
      • nejsem odborník abych mohl říct, že to není možné, ale obvykle jsem dost otevřený novým myšlenkám a tak nerad říkám, že něco není možné. O obeplutí zeměkoule si ve středověku taky mysleli že to není možné. A takových příkladu je dost. *1*
        • Mozna za desitky let, za predpokladu v te dobe bude hw mnohonasobne vykonejsi nez dnesni, coz neni tak uplne jiste. Pak by se to mozna dalo nejak rozumne emulovat, ale koho budou za 20 let zajimat dnesni hry, malokoho. Takze to bude spise na urovni emulatoru pro PC :)
          • collector124
            Má to ale háčik. Nový Xbox a PS si majú byť hardvérovo veľmi blízke. Procák majú mať tuším dokonca takmer navlas rovnaký, takže až tak nepravdepodobne by som to nevidel :)
  • Zlaté PC. Sice každé čtyři roky upgrade ale pořád je to jeden stroj na kterém si v klidu zahraji hry z roku 1996 až do současnosti.Žádné tři krabice u TV nebo jedna krabice a loučení se starými hrami.
    • Přesně to jsem sem chtěl napsat a koukam, že to tu je :) a ať si říká kdo chce co chce, konzole jsou jen dojné mašiny na ty otroky, které je kupují. Dyť na tom PC jde fakt spousta věcí a krasně to shrnul Gabe Newell z Valve, který sám obhajuje PC jako hlavní nastroj a vše ostatní včetně konzolí bere jako pomocné gadgety :) (mobily, tablety, konzole atd.)

      Btw. na pc fungují hry přes emulatory z let, kdy jsme hráli hry na ZX Spectru a upřímně některé mají stále své kouzlo. Takže kompatibilita je prostě super věc, upřímnou soustrast konzolisti, ah just kidding *5*
  • Ved v poriadku, nech neni, ale nech pekne krasne kazda hra z predoslej konzole je portovana v HD next gen remaku, a k dispozici k stiahnutiu zadarmo.

    Fantazia z rise snov.

    Proste clovek kupujuci tieto zariadenia na ktorych si nezapnete starsie hry, a nedovolia vam bazarovky je idio*. Nic viac sa k tomu povedat neda, a pokial to ludia kupovat budu, tak im tieto spolocnosti budu stale kadit na halvu.
    • Mas pravdu, ale misto fantazie z rise snu bych uvedl detinsky naivni utopie. Detinsky proto, ze je domenou deti ve svych napadech nezohlednovat ekonomickou podstatu veci. Predelat vysoce optimalázovany software z jedne hw architektury na druhou neni legrace, je to spousta prace. A kdo ti ji udela zdarma? Nehlede na to, ze spousta studii uz krachlo, takze krome nemoznosti ekonomicke vidim i prekazky pravni. A je otazka, nakolik jsou ke vsem hram dostupne zdrojove kody, takze bych tu videl i prekazky technicke. Jak rikam, utopie. A i kdyby to nekdo pri extremnich nakladech realizoval, zajem o to by byl maly. Kolik procent hracu dnes na ps3 hraje originalni psone tituly?
    • Robotron3
      PS4 si časem určitě pořídím. Kdyby byla (bavíme se v té říši snů a fantazie) na PS4 kompatibilita s PS3, tak bych byl samozřejmě rád, ale jelikož vím, že nahrazení jiné architektury je zhola nemožné emulovat Cell, na to výkon opravdu není, tak se s tím dokážu smířit a chápu to. Pokud si budu chtít zahrát starší hry, tak prostě vytáhnu a připojím tu PS3, zas tak nic hrozného to není.
      • proc by to museli nutne emulovat? maj zdrojovy kody, na ps3 je snad neco jako ke kazdy konzoli online ucet, v cem by byl problem tenhle ucet prenest na ps4 s "aktivnima" hrama? a tim padem ke stazeni ps4 verze danych her? jedinej duvod, neslo by ovce podojit znova za stejnou hru, celej pribeh *5*
        • Nejsem odborník, ale počítám, že k přeportování hry na jinou hardwarovou architekturu asi jen nestačí spustit compile v jiném překladači... bude to asi chtít i nějakou úpravu kódu a to nikdo zadarmo dělat nebude.
          • http://en.wikipedia.org/wiki/PhyreEngine

            napr. jen tak naokraj, uz konecne zapomente, ze nekdo neco dela na uzavrenej system pro dobro hracu

            exkluzivita je az zpetnej zamek, nikoliv nutnost
            • n: promiň, ale díváš se na to příliš jednoduše. Ano, existují enginy, které fungují na všech hlavních platformách, ale jen tak kliknutím tady a tam to vážně nejde. Programátoři u koupených licencí enginu mají k dispozici i jeho zdrojový kód a mohou ho upravovat, aby více vyhovoval a šlapal co nejlépe na daném systému. I při vývoji na konzolích mají k dispozici nějaké knihovny (třeba od Sony), ale i to nemusí stačit a klidně bych se vsadil, že ty nejlépe vypadající konzolé hry (třeba od Naughty Dogu) jsou stále psané s velmi úzkou vazbou na hardware snažíc se z něj vyždímat, co to jde.
              Kdysi jsem četl o vývoji prvního Crashe Bandicoota a zajímavé bylo, že tvůrcům standardní knihovny nestačily a museli toho spoustu "hacknout" přímo na hardware, čímž tak trochu porušovali pravidla... *15*
            • tam, jak ostatni tvrdi, ze je tezky portovat kvuli jiny architekture (kdyz se divam na port dark souls, tak tam toho vic jak zmacknuti jednoho tlacitka nic nenasvedcuje)

              The engine uses sophisticated parallel processing techniques that are optimized for the Synergistic Processor Unit (SPU) of the Cell Broadband Engine of PS3, but can be easily ported to other multi-core architectures.

              no dobra, tak zmackli tlacitka mozna dve *5*
            • smejki
              Spíš by mě zajímalo, v čem je pointa tvého původního příspěvku s PhyreEnginem. Pokud si myslíš, že PS3 hru na PhyreEnginu portneš stisknutím jednoho tlačítka na PSVitu, jsi na omylu. Dále, nevšiml jsem si, že by nějaký engine podporoval dvě různé generace téhož zařízení. Tak kde je ten argument pro to snadný portování her ze staré generace na novou, který ses zřejmě snažil sdělit?
            • napric platformama, takze v cem je pointa tveho duchaplneho prispevku? *5*
            • Windows PC, PSP, Xbox 360, PS Vita and PS3

              to je tak uzka skupina, ze pokrejva defacto, krome nintenda, veskery herni zarizeni na doma
            • smejki
              A všiml sis, že tam je úzce vymezená množina podporovaných systémů? A že je omezená jen na konkrétní generaci?
        • Robotron3
          To si to s prominutím představuješ jako Hurvínek válku :) Bez urážky. PS4 bude jiná architektura, jinej systém, takže těžko můžeš vzít zdrojový kódy a zkompilovat všechno pro PS4. To bys každou hru musel převádět asi tak složitě, jako když se dělají konverze z konzolí na PC.
          • to zas tak slozity nebude, kdyz ovladani muzou nechat stejny (a to stejne vetsinou nechaj, protoze jsou liny), konverze se delaj malokdy z jedinyho duvodu, aby byly ovce byly zahnany do kouta a museli si to koupit na konzoli (aby nedej boze necekali, az to vyjde jinde a levneji)

            taky jsem nikde nepsal, ze by to byla pouha rekompilace, ale nic tak zasadne obtiznyho to nebude, jak mi ukazalo treba dark souls, ktery bylo portnuty prakticky beze zmeny i s tou vyblitou grafikou
            • pravda je, ze hru od 0 dneska programuje malokdo, vetsina jede na nejakym enginu, a engine jen pro ps3 nebude zdaleka kazdej (byt to nevylucuju, zas tak moc me to nezajima, abych po tom patral)

              viz muj prispevek s phyreEngine
            • Robotron3
              Neni to pravda. Konzole jsou jiné než PC a na konzolích se hry programují přesně na hardware, zvláště u PlayStationu. To neni jako na PC, že máš nějaké OpenGL a C++ a když neděláš nějaké speciality přímo pro konkrétní OS, tak to můžeš přenést kamkoli. Vývojáři na konzolích z toho hardware se snaží získat maximum, takže k němu přistupují i na nižší úrovni a tohle pak by se muselo emulovat.
    • a ted te robotron a surikata sezerou za onu pravdu bez obalu
  • mirekdusinojc
    Ach jo, pokud tohle bude pravda, tak mi to sakra hne žlučí. Mam pocit, že manažeři v obou firmách nemají vůbec vhled do budoucnosti, nejsou si vědomi toho, že už si dávno nekonkurují vzájemně, ale že se tu tvoří noví rivalové, kteří rozhodně mají ambice vzít jim teplé místečko pod televizí. 8 let několik milionů hráčů shromažďovalo hry, aby pak přišlo Sony s Microsoftem a řekli, že pokud si nenechají svojí starou konzoli, tak už si je nikdy nezahrajou (možná tak jestliže se jejich tvůrci uráčí udělat HD HD verzi)? To je ale sakra důvod, proč řádně přemýšlet, jestli mi to stojí za upgrade.
  • A přinejmenším v tomhle je Nintendo férové. Každá jeho konzole má zpětnou kompatibilitu alespoň generaci dozadu....:)
  • v pripade ps3 to nieje udivujuce, nakolko zase menia uplne architekturu systemu ... z akehosi 128 bitoveho hocicoho (ps2) na cell processory (ps3, powerpc s dalsimi 8 jadrami, z toho jedno bloknute) a teraz na standartne x86 (ci x64 ps4). Hry ktore boli pisane a skompilovane na powerpc sa len nerozbehnu bez emulacie pod inym systemom a nemyslim ze nove AMD processory budu mat dost vykonu na emulaciu 7 3,2 GHz jadier pod inou architekturou ;) este pred par rokmi(2-3) bol problem emulovat PS2 na 4jadrovom pocitaci.
  • U PS4 je to jasne uz dlouho, je to dan za prechod z cellu na x86. U XBoxu me to prekvapuje.

    Zpetna kompatibilita je dvousecna zbran, na jednu stranu je prijemna, na druhe strane je to koule na noze. Ja se na pc rad vracim ke starym hram, ale je to tak 1 % titulu. Zbytek je konzum, pouzit, odlozit. A naopak mi vzrusta pocet titulu, ktere jsem koupil a jeste nehral.
    Ztrta kompatibility znamena nezavislost, jestlize ps3 neni kompatibilni s ps4, je vlastne jedno, jakou konzoli nove generace si koupim. Teoreticky, prakticky musim zohlednit prislusenstvi, jako dve sady move ovladacu, ps3 bezdratova sluchatka, ps+ program, a dokonce i kompatibilni hry, jako psone, minis a mozna i dalsi. Ona ta ztrata kompatibility vlastne neni zas az tak absolutni.
    Dalsi veci jsou emulatory. Ani hry na pc nejsou trvale kompatibilni, treba ty dosove si uz clovek jen tak nezahraje. Muze si je znovu koupit na gogu upravene pro chod na dnesnich strojich nebo se muze trapit s dosboxem. Ja rad stare hry, tak to zkousel a proste to neni ono. Takze na to mam radsi stary notebook s pantiem m, vystupem na stary trinitronovy monitor a uzivam si hry jako syndicate, ufo, warlords 2, jagged aliance a dalsi me oblibene. A kdyby vysly jejich hd remake, tak si je klidne koupim, protoze stoji za to a nebudu drzkovat o nenazranosti jejich vydavatelu. Vzdyt kdo nechce, nemusi. A stejne jako si drzim stary pc notebook, tak si podrzim i starou konzoli.
    • No tak nemate uplne pravdu. Aj na modernom PC sa da pomerne lahko navodit old-skool pocit. Staci nahodit VMWare do neho DOS, spustit si to na fullscreen a mate klasicke PC z dosom.
    • moje slova
  • Janun
    Zpětná kompabilita je pro mě sakra důležitá. Třeba nedávno sem si koupil 3DS a kdyby nebyla zpětná komp. tak bych o něčem takovém ani neuvažoval. Vlastním ps2 a 3 a jestli to tam nebude, tak MOŽNÁ ps4 koupim až v nějaké slim verzi za 2+ let.
  • deridon
    no takže zase až přijde na trh nějáké pokračování nějáké serie, tak vydají "HD" remake starších dílu v kolekci a znovu prodají o něco dráž
    • Why not? :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit