Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • takže když v bitvě pobiju pár tisíc vojáků a zbytek nechám pro výstrahu po boji popravit, případně v bratřckovi Medieval rozjedu inkviziční procesy a začnu upalovat ve velkém, je to v pořádku, když se při tom neobjeví kapka krve. svět je divný *1*
  • To se nedá předem odhadnout. Přes poušť by se teoreticky mělo jít hůř.
    Záleží také na typu cest a povrchu. Např. - v jedničce je sryté město amazonek (severní Skythie), aby se tam hráč dostal, musí obejít okruh hustého lesa si deseti tahy.
  • tie body pri prepadových bitkách a mori mi pridu divne.. pri moze ešte pochopim lebo rovna plocha, ale pri prepade? preboha to prečo? O akom zasobovani je reč? ved prepad je na celu armadu, Tie boje netrvaju tyzdne a mesiace v akých by prišlo zásobovanie, trvaju hodiny. To akože chchu simulovať zasobovanie tym ze pri bytke musim mysliet na to že raz niekedy za mesiac tadial pojdu zásoby? To je predsa hluposť.

    To hratelnost zvrhne hlupim spôsobom a to pre to že sa snažia takýmto umelím sposobom riešiť AI aby sa točila okolo nejakých bodov, ktoré budu pre hru stále (=lahko nastavitelné) a nám hráčom sa to snažia predať ako super užastnu fičuru..
    • Trochu kostrbatě by to mohlo znamenat napadání nepřátelských zásob, těch, které má zrovna u sebe. Často, pokud bylo vojsko daleko mimo domov, bylo odkázáno na plenění místních lokací a jídlo se stalo velkým problémem. Můžu jmenovat hned alespoň dva příkaldy, jeden byl vpád Hannibala do Apeninské peninsuly, kde byl odkázán na lootování místních lokací. Řím dokázal vítězit nad Hannibalem až když se vyhnuli přímému boji a napadali jeho dodávky, a napadali skupinky vojáků, které posílal lootovat do okolí. Tato "Fabiusova" taktika byl jediný způsob, který, v té době dokázali čelit Hannibalovi. Dále pak co se týče zásobování to byli konflikty v Galii za dob J. Caesara, například se známým Vertingetorixem, který používal taktiku spálené země, která pak znepříjemňovala J. Caesarovi pronásledování a obléhání Alésie.
      • Ono vůbec napadání trénu bylo v antice celkem běžné... většinou se nechával nějaký silnější oddíl na hlídání tábora, kde často pobývali i civilisté nějakým způsobem spjatí s armádou (rodiny vojáků, kurvy, obchodníci...). Pěkně to je popsané např. v Xenofónově Anabázi. Takže boj o zásoby ano, ale musí to mít nějaký logický základ... těžko říct, jestli budou mít pořešené např. to, když do impéria vpadnou barbaři a přepadou vás v nějakém lese ve vašem území (tudíž zde starost o zásoby asi mít nebudete), potom by takový boj o trén neměl smysl (leda pro útočníka, kterému by zásoby docházeli).
    • Tikov
      Bojovat o trén není zase tak ahistorické- takhle z hlavy mne napadá jen bitva u Lechu a na Moravském poli- ve středověku bylo vcelku běžné, že hlavně "horší" jednotky přestaly jevit zájem o bitvu a jaly se plenit trén. Odhaduji, že ve starověku to obvzlášť u "barbarů" fungovalo obdobně. Vcelku by to tedy byla zajímavá 'fíčura'- kdyby se tím nedala vyhrát bitva (třeba jen rychlejší ztráta morálky) a odlákávalo by to necvičené jednotky z boje.
  • Ach jo, mne zajima AI a to zejmena na globalni mape. To, jak bude vypadat zasah katapultem je mi, s prominutim, u p*dele...
    • Právě že nás zajmá asi nejvíc jak to bude probíhat u prostřed bitvy tak tady nekecej.
      • Ee, ber to tak, ze kdyz na tebe AI zautoci 4x s 1/4 army co mas, nebo 1x ale s celym stackem, tak je to jiny zazitek. AI by mela byt vybalancovana na vsech urovnich, pro lepsi zazitek ze hry.
    • v tom videu to zakecal tím, že se AI bude chovat a vyhodnocovat tvé chování vůči němu... to mi vůbec nepřijde jako vylepšená AI ale velmi jednoduché skripty typu /vstup na neutrální území/=snížení reputace=zvýšení šance na zaútočení
  • Jsem velkej fanda total war serie a na tohle se tesim hodne, ale tohle video me uplne nepresvedcilo. Prilis veci co se mi tam nezdalo, vetsinou to tady uz vsechno padlo. Taky mi prijde, ze to vizualne vypada o neco hur nez ten prvni prezentovanej gameplay...no uvidime.
  • smejki
    Nepřítomnost krve mě těší. u Shoguna jsem to koupil v nějakym balíku a nejradši bych to vypnul (nevim jak, ani jsem to ještě nezkoumal), protože je to děsně přepálené. Z každého vojcla vytryskne asi dvacet litrů krve ještě navíc nijak pěkne udělané.
    • Snáď sa vytvorí mód na štýl crimson tide pre medieval total war 2.Tam vyzerala krv a špina dobre, pričom nebola prehnaná ako oficiálne vytvorená krv v shogunovi
      • Mně se to stříkání krve líbilo :P I když pravda že v Shogun 2 měli vyjáci trochu vysoký tlak :D
    • Jo, v Shogunu ten Blood Pack nic moc, čekal jsem něco decentnějšího, ne takový gore fest ( i když to sekání hlav má něco do sebe). Sice to vypadá efektně, jak jsou vojáci během bitvy víc a víc potřísnění krví, jak krev sříká i na obrazovku. Říkám, vypadá to efektně, ale připitoměle a do hry to holt nesedí. Jinak se to dá vypnout v menu grafiky pod položkou vpravo dole "efekty krve" (v anj jsem to nehledal)
    • Keyz
      To pak souhlasím.

      Ale kdyby to bylo věrohodně tak bych to bral. Pohled na bojiště, kde váli končetiny a zmasakrované lidi by mohl být dobře mrazivý.

      A není to nic nového. Ve válečných dokumentech to je pořád.
      • smejki
        rozhodopádně, ale to je natolik složitý a náročný systém (oproti pár particlům), že se ho jen tak nedočkáš (zvlášť pokud ho chtějí mít jen volitelný). Ono bohatě stačí, když se někteří padlí ještě na bojišti hýbou a převalují (s tím přišel Shogun 2). Navíc v realitě ta krev moc necáká a neulpívá na zbrojích a la Dragon Age, ale prostě pomalu vytejká do hlíny a do tkanin. Takže se obávám, že kdyby to chtěli zavést v nějaké kvalitě, furt by to bylo divadýlko.
        • Já ti nevím, ale když někoho rozsekáš gladiem, věř, že tý krve na sobě budeš mít docela dost, stejně tak po tupých zbraních, u bodných už asi tolik ne, i když neberte to doslovně, forenzní detektiv nejsem *3* .
          • Až nato,že gladiem nikoho nerozsekáš. Aspoň si stej historie niečo prečítajte než idete diskutovať. Gladius bola primárne bodná zbraň. V celých dejinách do vynájdenia pušky bolo najčastejším smrtelným zranením bodnutie a tak sa i bojovalo v bitkách. Turnajový šerm je na pohľad efektívnejší,ale v bitke málo použitelný. Pre ilustráciu skús seknutím preťať brnenie,krúžkovku. Oveľa efektnejšie je bodanie.
            Rímsky sposob boja,bol krytie sa štítom-seba a kolegu po lavej ruke a gladiom bodať do protivníka.
        • Viktor_H
          Když tě trefí do tepny, tak je to pořádnej svinčík... Ale ve většině variacích na středověk jsou stejně postavy navlečený ve zbrojích, takže máš pravdu, je to blbost.

          BTW, trochu mě chlapci děsíte, jak si tady notujete za pořádný reálný bojiště! *1* Nejsem si jistej, jestli bych někdy chtěl věrnou simulaci utrpení ve hrách... Jó to byly doby, když jsi v BG jednou seknul mečem a sprite se rozlítnul na malý kousky!
  • Je to nádhera.. těšim se.. akorát ten moderátor byl nějakej divnej.. posedlej slonama.. :)
    • Myslel jsem že trochu přeháníš :D Ale ke konci mu to jen tak neopustil :D
  • tak něco pro ty co jim tolik nevoní velká ballista...

    http://www.geekologie.com/2008/10/ebay_castle_crashing_with_your.php
    • jan.pospisil.35
      Stavba a následná zkouška této ballisty je někde na youtube ovšem výsledek nejni nijak uspokojivý díky velikosti se jim nedaří dostatečně napružit lana a projektil nedolétne dost daleko. Jsou tam ale k vidění i menší kousky které by pro boj a přepravu byly určitě praktyčtější. Mají sice menší projektil zato jej dokáží vymrštit dál a větší silou takže bych řekl že budou i nebezpečnější.
      • jan.pospisil.35
        http://www.youtube.com/watch?v=DeoielGT2zk zkouška střelby
        • Jo já myslim že ty týpci jsou vůbec rádi že to postavili tak aby to fungovalo. Kdyby na to koukali Římané tak by si asi říkali "to jsou ale amatéři"... Jsem si jistej že takový věci měli na háku. Na to že to byla jejich první rekonstrukce a ještě k tomu bez uplných znalostí to je docela dobrý. Když si představim že se nějací starověcí inženýři zabívali funkčností této zbraně po několik dekád a stavěli je v obrovském množství tak je saozřejmé že se v tom stali mistry. Možná kdyby tyhle chlápci věnovali celý jejich život válečným strojům starověku tak by to časem taky dostali do ještě efektivnější podoby.
      • Jo no ale je jasné že je římané měli a používaly, tak asi nebyli tak nepraktické. To že dneska nedokážeme postavit určité věci tak dobře jako ve starověku neznamená že oni to taky nedokázaly.. Ve starověku uměli spoustu věcí, který dnes neumíme... Jako postavit piramidu za pomocí jednoduchých nástrojů. Dnes by na to byla potřeba moderní techniyk a ještě by se nedosáhlo takové preciznosti. Posledně když rekonstruovali Parthenon tak ho uplně zníčili. Protože nevěděli jak ho mají poskládat, protože to byla tak precizní práce, že je velice složité ji rekonstruovat... Lidi ve starověku byli mistři toho co dělali. A jeslti to používali tak určitě pro to měli nějaký důvod...
        • Hele,
          s tou piramidou opatrne, velmi vazne se zvazuje, ze piramidy nejsou z kusu opracovaneho kamene, ale naopak neco jako nase malta. A to uz spachat zas tak problematicke neni.
          Obecne ale mas pravdu, postupy (a hlavne zpusob mysleni) se meni s vyvojem. A ze neco nedelame tak, jak se to delalo pres 100 lety neznaci ze to nezbytne neumime, ale obvykle to znaci "mame jiny postup". Ci "nedelali bychom to tak neefektivne, protoze mame lepsi.. (model,postup,cokoliv)."
    • Dobře ty
  • Je pravda, ze me to taky trochu zarazilo, jeden sutr odhodi 50 vojaku kolem sebe:d triera odhodi rozpulenou jinou trieru (v realu celkem casto uvizla zaseknuta) Tak snad sem ji to poradne povede vypilovat. Co me ale trosku vic zarazi je 2D mapa. Tak velky mesta mi teda nepridou uplne koser, kdyz naky mesto je stejne velky jako CR. A vubec meritko cele mapy mi pride mensi. Mam pocit ze vyprava napr,do stredu germanie bude otazkou jen na 2-5 tahu:( Asi sem zmlsanej Third age, tam je mapa pekne rozslehla.
  • sv.Georgius
    Já se na to těšil ale moc mě to nezaujalo po tomhle Gameplay tak jsem zrušil objednávku a počkám si nějaký měsíc jak to bude potom vypadat. Miluji starověk ale tohle co předvedli mě moc nezaujalo.

    Rozpulení celé lodi při nárazu a podobně to je strašně přehnané. Gigantické katapulty co to sakra je ??? Ano při obléhání ano ale při bitvě tam jsou účinnější malí praky a balisty a ne katapulty určené k obléhání.

    Celkově ta bitva se mě jevila taková zvláštní hlavně boj na Moři a současně na souši tam člověk nebude vědět co dříve (hlavně ty HW nároky potom na bojišti na vodě a na souši). Raději bych více realistické bitvy lépe propracované.

    Trochu me rozčiluje že nebude DEMO ..... tam si člověk vyzkoušel jestli mu to jede na jaký detaily a popřípadě jestli mu hra vyhovuje a buď ho to navnadilo nebo ztratil zájem či zjistil že na to zatím nemá PC .... takhle je to na houby.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit