Přejít na výpis diskuzí

Pillars of Eternity II: Deadfire – recenze

16.5.2018 19:26
Václav Pecháček 73 příspěvků

Každé důležité rozhodnutí, každý krok novým směrem vyžaduje oběti. Vědí to hráči příběhových RPG, kteří se pravidelně potýkají se složitými etickými dilematy, a vědí to vývojáři, kteří hráčům takové pasti připravují. Pillars of Eternity II: Deadfire krok novým směrem úspěšně udělaly – ale zaplatily...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • ja_nic_nevim
    Mě osobně ten prekobinovany a prerasovany svet PoE vůbec netahne. Přál bych si vidět druhý díl Tyranny.
  • Morraw
    Vskutku zajímavé. Teď vyšel další patch 1.0.2, který opravuje i některé bolesti spojené s lvl scalingem a importem rozhodnutí z PoE. Po předchozí zkušenosti s prvním dílem si ale počkám na ten větší patch, co má vyjít v červnu.
    Co mě potěšilo, že po vzoru D:OS2 tam je vypravěč. Ono to lépe udrží pozornost, než když musíte číst kvanta textu sami.
    Soundtrack jsem vždy považoval za slabší část prvního dílu, ale menší twist v podobě staronového tématu z hlavního menu mě hodně zaujal. Snad tam budou další zajímavé skladby.
    Paradoxně se mi příběhově nejvíc líbil White March. Původní příběh nebyl špatný, ale místy dost těžkopádný. Uvidím zde, ale důležité je pro mě to tropické prostředí :3
    • tomekbobek
      Vypravěč je většinou jen u důležitých příběhových scén a: "You must gather your party before venturing forth."
      Ale dabing mluveného slova je téměř všude, pokud tedy nepočítám obyčejné knižní pasáže a prupovídky vedlejších postav ve městě.
  • Navazuje hra na první díl?
    • Morraw
      Ano.
  • U těchto her čekám opravdu kvalitní writing, jinak nevidím důvod, proč to hrát...
  • jak je to s tím Critical Role dlc. Máte ho tam všichni?
  • Hmm. Zkusil jsem a stejne jako u 1, me to po par hodinach prestalo bavit. Souboje celkem ok, ale pribeh o ničem.
  • JakubT
    Zajímavé... souhlas třeba s problematičností lodního systému a ne moc super příběhem, ale celkově to na mě působí o mnoho líp než PoE1. Jednička pro mě neměla moc vlastní tvář, ne moc sympatický svět, vůbec mě nezaujaly postavy, atd. Tady mám dojem, že jsou postavy a questy líp napsané a podstatně víc zapamatovatelné. Celé téma kolonializace ostrovů je hodně zajímavé v kontextu syndromu koloniální viny - když to člověk prožívá ve hře, je zajímavé se zamýšlet o tom, jak problémy řeší, jak se řešily dřív, proč se kolonialisti rozhodovali jinak, atd. atd.

    Otevření hry s sebou sice nese určité problémy, jako někdy trochu otravný management, ale zase ta hra působí větší a... otevřenější (překvapivě), což mi u jedničky chybělo (třeba oproti Baldur's gate).

    Bojový systém samozřejmě není až tak zábavný jako v DOS2, ale aspoň to má výhodu možnosti řešení věcí diplomaticky - v DOS2 jsou boje tak zábavné, že jsem o diplomacii neměl moc zájem :) A tam mi teda taky příběh nepřišel nějak zářný.

    Za mě tedy dobré, v podstatě z her od Obsidianu asi v poslední době nejlepší.
    • V reálu nikdy něco takového jako syndrom kolonální viny nebyl. Proč? Kolonisté se většinou k místním chovali jako ke zvěři (a ne jako lidem)... a znáte to, ne? Když si něco opakujete dostatečně dlouho, tak tomu začnete věřit.
      • JakubT
        Já myslel to dnešní, kdy lidem dochází, že co dělali jejich předkové kolonialisté nebylo zrovna ok... Tehdy samozřejmě to bylo jiné, to je ten problém.
  • Hra je to super, ze zacatku pusobi trochu zmatene, ale postupne se skvele rozvine. Obrovske mnozstvi zajimavych questu a vubec vsechno je tam vylepsene a dotazene zase o kousek dal. Svet pusobi neotrele, jednak svym zasazenim do netypickeho prostredi pro tenhle druh her, ale navic vsechno pusobi pomerne realne, co se tyka jednani jednotlivych frakci a vztahu mezi nima. Jedna z mala her, kde me neotravuji spolecnici a pusobi mnohem zajimaveji a zabavneji nez napriklad v prvnim dile. Rikal jsem si jestli to bude aspon stejne dobre jako jednicka a je to jednoznacne lepsi.
  • jednička mi přišla super, jak už mám těchto izo-věcí dost, tak mě to vtáhlo a bylo to supr. Deadfire jsem začal hrát a po pár hodinách se mi do toho vůbec nechce. Ten příběh fakt vůbec netáhne, a v takovéhle hře (kde ještě navíc ten combat je..fakt lehkej, že jo? mě to přijde o dost snažší než první díl na normal) snad ani nic jinýho není.
  • Obsidian udělal úplně to nejlepší, co můžeme najít ve světě Star Wars, za to velké díky, ale už by se mohli vysrat na tu jistotu a zkusit něco noveho
    • Lukyz
      To zkusili naposledy u Alpha Protocol, což byla velice dobrá hra a akční RPG, ale bohužel technicky dost nedotažená.
      • Akcni RPG :) ja si pod pojmem rpg predstavuju třeba i to, ze to rpg nejak ovlivnuje hru. Alpha protocol je stejnej jako mass defekt, kam das body je uplne jedno gameplay je porad stejny, ne promin, byla to akcni hra. Rpg a dobra hra urcite ne.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit