Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • No vidis a uz Witchera 1 sa predalo na PC 3x viac ako Demon Souls...chudak Demon , dostane nalozene od kazdeho Witchera v predajoch.
  • idiott je ten kdo si plete stolni a pocitacove hry a je z cele duse presvedcen ze to musí mit nejakou spojitost. A nemusis mit strach moc dobře vim jak stolni hry funguji, a taky vim jak si to predstavujes, ale bohužel, zklamu te, je to blbost...ale to by bylo na prilis dlouhou rozpravu, a s tupcem jako ty nemá cenu ztrácet cas vysvetlovanim:)
  • del0
    "!Jasne, a když by u toho stolu ti lidi jen povidali a tvorily ty tvoje osobnosti tak by to bylo rpg jak remen, dle tvoji definice. Ty ses vazne pitomec dele, a jeste o tom napises tak dlouhej příspěvek."

    1. Očividně si stolní RPG nikdy nehrál. Nemáš ponětí, jak fungují a na čem jsou postavené, takže jakákoliv tvoje připomínka k tématu má nulovou hodnotu.
    2. Tobě stačí jen dva řádky, aby si ze sebe udělal totálního id*ota.

    *15*
  • Jestli to chápu dobře, tak vyšla recenze na hru, která má datadisk, který je ještě k tomu rozdělen na části?

    W. T. F. ???
  • jedna za 6 let, druha za 6 tydnu, no tak to zaslouzi potlesk

    (a to jeste nejspis vetsinu ty prvni rozdali zadarmo v ramci ps+) *5*
  • No daj, aka je to ta "kvalitna literatura"?
  • Demon Souls sa na PS3 predalo tolko co Witchera 3 na PC...a to slo o hc nizkorozpoctove wrpg bez akejkolvek pr kampane a hra vysla povodne len pre aziu. Asi tolko k predajom na PC :D
  • eh, Dungeon? *4* *7*
  • nightborne
    No a co, že by šlo použít na kdeco? Jakou sleduješ pointu? Michal jej použil na označení lidí, kteří nechápou, že každého baví něco jiného a budou se do krve hádat že právě jejich oblíbené hry (auta, jídlo, spisovatelé, atd. atd.) jsou to jediné pravé, a má absolutní pravdu.
  • vaclav.pechacek
    Aha, já věděl, že jsem na něco zapomněl :D
  • No, tento popis by šel klidně použít i na naše milé PCčkáře, kteří po fórech brečí u konzolových her...
  • by me zajímalo co by podle tehle tvoji zhovadile stolni definice pak byl Dungeon Master *7*
  • Jasne, a když by u toho stolu ti lidi jen povidali a tvorily ty tvoje osobnosti tak by to bylo rpg jak remen, dle tvoji definice. Ty ses vazne pitomec dele, a jeste o tom napises tak dlouhej příspěvek.
  • del0
    Drizzt:
    "jak už vyplývá ze jména RPG = role-playing game, tj. hra, která ti umožňuje hrát nějakou roli. DS je RPG, protože má třídy (můžes si vybrat roli), můžeš alokovat skilly, máš tam vývoj postavy."

    Uniká ti zásadní věc a to je rozdíl jen mezi výběrem role (třída, zbraň, statistiky), vývojem (bojový, sociální, osobnostní) a MOŽNOSTMA, JAK TU ROLI HRÁT (nelinearita v řešení situací, úkolů a vedení dialogů plus následky). To, že si šoupneš bodík do síly namísto do vitality, že si vezmeš oboručku namísto meče a štítu, nebo si při level-upu vybereš skill A namísto skillu B fakt není hraní role. *15* To by potom ve stolním RPG stačilo jen DRŽET HUBU a mlátit. *7* Používání definice "RPG = hraní role" je zhovadilost, protože ta definice platí primárně pro stolní RPG. Aplikováním této definice na počítačové hry pak může být RPG prakticky cokoliv a proto je třeba u počítačových RPG vycházet hlavně z toho, jak fungují stolní RPG, jinak by existence toho žánru ve světě počítačových her neměla význam.

    Podle tvojí logiky je ok, když by se u stolního RPG sešla parta lidí a 2 hodiny by bez jediného slova jen házeli kostkama, mlátili potvory a sbírali loot, což je nesmysl. O tom RPG fakt není. RPG je hlavně o tvorbě osobnosti a příběhu hrané postavy. Samozřejmě, že u počítačový hry už nějaký pevný příběh je, nebo alespoň nějaký základ, proto jsou možnosti jeho tvorby omezené, ale to neznamená, že tam nemůže být nelinearita v mnoha jiných oblastech, podporujících svobodu v role-playingu. Planescape Torment nebo Fallout jasně ukazují, jak funguje role-playing v počítačové hře.

    Samozřejmě, pak je tu Diablo, které mělo obrovský komerční úspěch a započalo éru akčních RPG, což jsou vlastně RPG, kde jen mlátíš potvory. Úspěch byl samozřejmě zčásti postavený na tom, že je ten koncept pro mainstreamové publikum mnohem atraktivnější, což se časem prokázalo - větším komerčním úspěchem ARPG a ústupem původních "old-school" RPG. Pro určitou skupinu lidí (nemajících hlubší ponětí o RPG hrách a jejich vývoji) se pak ale bohužel Diablo vžilo jako "normální" RPG, což způsobuje dodnes velké omyly a nepravdy.
  • K těm datadiskům z ledový tundry, opravdu jsem jediný, kdo si vzpomněl na Diablo 2: Lord of Destruction? :)
  • mass deffectu se mozna da vycitat lecos, ale 1 je solidni rpg ve vsech aspektech, 2 byla spis takovej gamebook, ale ve 3 se to zas priklonilo vic k rpg

    co me ale uprimne udivuje, ze by tam boj byl hlavni napln? vzdyt je to temer vyhradne masakr nebozaku, co vas jen zlehka zdrzuje pri postupu pribehem... (odehral jsem celou trilogii ani ne za tejden)

    nad ego draconis jsem az doted nezapochyboval, ze jsem hral rpg, ale tam ten boj az do draci formy byl opravdu majoritni hlavni napln

    dishonored nekdo radi do rpg? to teda valim bulvy
  • A jeste jedna vec, mezi RPG rozhodne nepatri tyto hry:
    Dark Soul 1 + 2, Mass effect 1 + 2 + 3, Divinity II - Ego Draconis, Diablo 1 + 2, Deus Ex 3, Dishonored
    - vsechny maji rozvoj postavy - at uz pres staty nebo abilities, ale u vsech tvori herni napln z 90% boj. At si lamy tvrdi co chteji.
  • Keyz
    Co to má společné s POE? Dragon Dogma je akční rpg, kde hraješ za borce co sám vše může zničit.
  • Drahy muj,

    ja jsem si rikal, ze se nejaka potrefena husa ozve. Rici, ze RPG = role-playing game, tj. hra, která ti umožňuje hrát nějakou roli, muze pouze jelimanek, ktery odingnoruje prvnich 15 let vyvoje RPG, ktere definovaly samotny zanr a musi mit cool pocit, ze hraje RPG. Tve definici by vyhoval COD nebo Doom, protoze tam hrajes za roli vojaka, ktery ma zaukol sejmout vse nepratelske, nebo takovy Hero questy, kde mas na vyber dokonce z vice roli, a pritom to prvni jsou FPS a to druhe jsou adventury, jak vysite. To, ze nekde muzes alokovat skilly a je nekde nejaky vyvoj postavy, to jeste z toho RPG nedela - jako napr. Hero's questy, kde bylo oboji mozne. To co dela hru RPGeckem je pomer jednotlivych cinnosti ve hre a hry, kde se 90 a vice procent casu bojuje nejsou RPG. Proto ten nazev = akcni RPG, ktery je vse rikajici => potlacili jsme vsechny jine stranky, nez boj, tak abychom Vas mozek netrapili.
    Jinak docela dobre zhodnoceni toho, co je Diablo je zde: http://www.rpghry.cz/blog.php?id=62
    PS. Dohral jsem, jak DS1 a DS2, tak i Diablo 1 a 2.
  • *1* Jj, úplně mi trhá žíly.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit