Přejít na výpis diskuzí

Příběhové větvení singleplayeru může spasit real-time strategie

1.4.2018 14:07
Ladislav Loukota 70 příspěvků

Pohled na seznam vydaných real-time strategií by pamětníkovi žánru mohl vehnat slzy do očí. Když pomineme Sudden Strike 4 (který drží nad vodou Němci) a StarCraft (který drží nad vodou Korejci), stojí z loňského roku za zmínku jen dvě nové hry: Tooth and Tail a Halo Wars 2. Na žánr, který platil 20...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Chce to Warcraft 4 *5*
    • to nevíš, že vydání Warcraft 3 bude v bundle packu společně s Half-Life 3 ?? *7*
      • *Warcraft 4
  • Mě by stačilo, kdyby udělali "remake" Supreme Commander: Forged Aliance, tak aby uměl využívat lépe multitasking a hra se při 3000+ jednotek nezpomalovala.
    • Myslíš multithreading - využití paralelně více jader. Multi-tasking je něco trochu jiného. Třeba když čučí na TV a jíš.
    • Jack1947
      No jasně to a Empire earth...
    • Blue.Shark
      Souhlas, jen bych osobně ocenil o něco větší diverzitu stran, případně více různě zaměřených experimentálních jednotek (třeba na styl modu Total Mayhem).

      Se Supreme Commander jsem měl asi jediný problém, a to prakticky vypuštění pomocných budov (nějaké tech centrum, laboratoř, dobíječ štítu, atd.). Zjistil jsem, že mě v pozdější fázi hry moc nebavilo všude znovu a znovu stavět jen továrny a k nim věže + elektrárny. Téměř všechny budovy jsou totiž vojenského rázu. Určitě je ale třeba podotknout, že s mým stylem hry bych si na FAF neškrtnul.

      Nemáš podobnou zkušenost?
      • Co se různorodosti týče, bych souhlasil. Určitě by pár budov a jednotek (nejen vojenských) navíc neškodilo. Dobíječ štítů je zajímavá myšlenka, ikdyž se SupCom dává spíše cestou postradatelnosti jednotek a veteránství, leč přítomné všem jednotkám, je udržitelným statusem jen pro Commandera, věže a experientály.

        Co se týče MP, zkoušel jsem jen pár krát a proti zkušeným veteránům nemám šanci. I tak to bylo velice zábavné a i ve 4v4 je "zelenáčství" znát a spoluhráči mají co dělat aby nevýhodu vyvážili *1*
  • Jack1947
    Strategie nikdo nehraje těch pár veteránů se nevyplatí zásobovat něčím co dnešní dobu už mocv nezajímá vyjma indie hokusů poklusů *6*
    • Blue.Shark
      Jacku, proč nám to děláš? Radši na naši hromadu přihoď, co bys rád ve strategii viděl nebo která tě něčím zaujala.
      • Jack1947
        Vždyt jo Age of empires 2, Empire earth 2 zmíneněné COH1-2, Soldiers ww2 - snad i Commandos (a další) ?

        Co bych tam viděl ani vlastně nevím možná bych je tak nějak nechal spát... podobně jako například adventura it was good when it lasts... není moc co přídávat jak vylepšovat... aspon dle mého.
        • Troll?
          • Jack1947
            Jen názor ? pokud tobě příjde jako trolling tak to je tvoje smůla... skutečnost je taková že za posledních +- 5 let nebyla zapamavovatelná strategie co by stála za to.
            • Jack1947
              Takže když někdo má problémy ve psaní je troll, a svět se v prddel obrátil už dávno *8*

              Radši bych kdyby se hodnotil více obsah než forma u lidí co evidentně neoplývají moc velkou gramatikou. Přiznám se že to trochu jako "mild" trolling myšleno bylo. Tedy aspon ten hlavní příspěvek.
            • ono jde spíš o slovosled a vetní skladbu
          • Lukyz
            nn, on je místní obdoba Ralfíka ze Simpsonů *13*
  • V SCII byla trochu opomenuta (DLC) Nova ops kde je ještě větší důraz na RPG prvky.
  • Company of Heroes, easy!!! *2*
  • dejte mi generály v nové grafice a pětistovku do toho dám. jen remake. nic víc. jen hezčí atomovky.
  • Problém RTS je v tom, že se nikam neposouvají. Koncept postav nahromaď vojsko a dobij už je prostě málo. Variabilita mezi frakcemi je prostě mizivá. U SC jsou aspoň zergové dosti odlišní ( což mě osobně jediní oni bavili ) Zřejmě se nového inovačního prvku jen tak nedočkáme. Hold je tento žánr tak v úpadku, že se bojím o jeho budoucnost zda ještě nějakou má. *9*
    • Hele, to ale vyzaduje aby tvurce pouzival mozek, a takovych je akutni nedostatek. Protoze aktualne mas dve moznosti - bud tu klasiku, kde proste hromadsi a hromadis jednotky, a pak ten chumel posles proti enemakovi nebo muzes sice vyzbrojovat a davat rozkazy kazdymu bigosovi ... ale pak se prozmenu utopis v mikromanagementu, jakmile tech bigosu je vic nez 5.

      Jeste sem nevidel strategii, kde by se jednotky chovaly aspon castecne logicky, a trebas delostrelectvo se drzelo za tankama. Vetsinou se ti to bude chovat presne opacne, takze o delostrelce prijdes, a nasledne i o ty tanky bez supportu. Muzes to sice resit tak, ze budes mit rozdeleny skupiny, ale to sme zas u toho, ze se z toho zblaznis, a stejne nejses schopnej obsluhovat vic nez jednu linii takze neco jako obchvat nepripada v uvahu => skoncis u toho chumlu.
    • Blue.Shark
      Pojď to rozvinout. Jak koncept vylepšit? Esence strategie je zpravidla "nahromaď správně namíchané vojsko a dobij". Samozřejmě je zajímavé mít několik zcela odlišnných stran, za které se odlišně hraje (třeba Universe at War měl tohle vychytané, ale selhával prakticky všude jinde). Čím by se mohly strategie dál odlišit? Mě třeba hodně láká využití obří mapy, což mi čátečně splnil Supreme Commander.
      • No akurát si mě zopakoval. Inovace je prostě v nedohlednu. Možná by bylo dobré zapojit více prostředí mezi bojující frakcemi co se týká fyziky nebo jakési nepřátelské jednotky které by intereagovali s prostředím mající vlastní cíle jenž by sabotovali oba protivníky ( asi by to bylo dosti složité )
        • Blue.Shark
          Mě by třeba ještě zajímala AI jednotek, kterou by bylo možné nastavit. Nemám na mysli jen klasický pasivní nebo agresivní přístup, ale třeba používání schopností, upřednostňované rozmístění nebo inteligentní využívání terénních nerovností a krytů. Chtěl bych být skutečně velitel, který se zaměřuje na taktiku, ne máma, co říká každé jednotce, že má hodit granát.

          Co třeba říkáš na výzkum v RTS? Hrozně se mi líbil v Earth 2150, ale od té doby jsem ho nikde neviděl moc dobře implementovaný. Ještě v Supreme Commander 2 byl zajímavě řešený, ale tam byl výzkum prakticky jediná věc, která se mi na celku líbila.
          • Kdysi dávno když PC fungovalo na dřevěné uhlí existovala hra Genewars kde si sbíral genetický materiál z neutrálních jednotek a tím si vylepšoval ty svoje. Pěkný koncept aspoň co se výzkumu týče
            • Blue.Shark
              Zajímavý koncept, po Genewars se mrknu.
      • Supreme commander jasne naznacil co vse by bylo mozne diky dnesnimu dostupnemu vykonu - opravdva strategie na obri mape s lokalnima taktickyma potyckama,dulezityma predevsim pro dany okamzik. A to vse real time,ne jak total war. Pouzivani dvou monitoru pro strategicky a takticky pohled je absolutne nedoceneny napad
        • Zapomněl si dodat Kickstarter, protože to, o čem mluvíš, vypadá na velkou RTS a tu ti dneska nikdo pod publisherem dělat nebude. Málo casual a nehodící se na konzole (ovladač)...
          • No, casual strategie je podle mne nesmysl. To je jako hrát šachy nebo Go 5minut....
  • Shrnu svůj názor na úpad strategií: největší problém vidím v tom, že spousta žánrů prošla za desetiletí postupným drobným vývojem, ale u RTS vývojáři neví, kam dál.

    Na jednu stranu jsou tady tvrdohlaví vývojáři, co se zarytě drží dávno stanovených pravidel RTS a vehementě kopírujou přes kopírák a pak se diví, že hráče nebaví hrát pořád to samé (až na minoritní hardcore vyznavatelů žánru).

    Na druhou stranu jsou tady "experimentátoři", kteří se snaží vymyslet zcela nový hybrid RTS/cokoliv a nechápou, jaktože nemají stejný úspěch jakým byl příchod MOBA her. Management vývojářských teamů si asi myslí, že když zkombinují 2 žánry, tak to přiláká fanoušky obou žánrů, ale v reálu většinou hra pak nebaví nikoho. (typický příklad DoW3)
    • Docela mylny a tim padem i zbytecny nazor
      • Blue.Shark
        Co takhle místo zbytečného rýpání napsat svůj nezbytečný názor?
  • Příběhy od Warcraftu po WoW Wrath of Lich king a starcraftu za kvalitní pokládám. A když to zvládli tehdy, mohlo by se jim to povést i v budoucnosti. Upřímně si to sice s ohledem na vývoj moc nemyslím, ale doufat můžu *2*
    • Problém bude v tom, že Wrath of Lich King vyšel v roce 2008 !!! Od té doby se Blizzard dost změnil. Z firmy, která dělá kvalitní hry, na firmu, která jde jenom o "ca$h grab".

      Samozřejmě Blizzard má dostatek prostředků a kvalitních vývojářů, aby vydali celkově dobrou hru, ale kvalitní příběh už dávno není prioritou pro jejich management.
      • Hele, on ten příběh je strašně protahován a jsou tam navymýšlené věci, které do lorečka moc nezapadají, ale není špatný (prostě průměrný) a pořád jsou hlavní postavy dobře napsané a propletené a děj má určitou kontinuitu nějáké kvality. Jen už to je moc přeplácaný.
    • P.S. toto je reakce na TheGGG, ale nějak se mi to utrhlo z vlákna
  • pěknej aprílovej článek
    • Jo, článek překvapivě (nejspíš) není aprílový fórek, ale celkem zajímavá úvaha.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit