Přejít na výpis diskuzí
Příští Silent Hill pro PC? My nerozhodujeme, říkají autoři
7.4.2011 | levis
137 příspěvků
-
Vydat hru na PlayStation, vydat hru na XBOX, vydat hru na Wii vydat hru na iPhone, vydat hru na PSP, vydat hru na Nintendo DS = Je to O.K. Vydat hru na PC = Průšvih. Jsem snad jedinej, komu to přijde uhozený? V době, kdy všechny hry vycházejí snad i na displejích od mikrovlnky, vydavatelé pořád a pořád ignorují PC.
-
-
Jo zrovna her na PSP nebo iPhone se zrovna dvakrat take neprodaji. Na PC je problem ten, ze by to mohlo odradit majitele velkych konzoli si to na ni koupit. Proc, kdyz si to muzou zahrat na PC. Trochu se mi zda, ze Konami studiu neveri, ptoroze aby se takova hra skutecne dobre pradavala na PC, musi mit dobre ovladani, lepsi grafiku, musi byt optimalizovana a musi dostat sakra vysoke hodnoceni. A to je nadlidsky vykon. Krom toho kdyz uvazis, ze by se ji prodalo na PC rekneme 100 000, tak nikdy nevis, jestli by to konzole pri nevydani PC verze nenahradily a to ke vsemu za nulovy priplatek za vyvoj (logicky, kdyz by zadny nebyl).
-
-
Podle mého názoru je několik typů pirátu ti dobří ti špatní a ti chudí:
Dobří- hře nevěří tak si ji stahnou vyzkoučí a pak si ji koupií
Špatní- hru si stahnou dohrajoou řeknou že je to blbost i když se jim to libí a hru si nekoupí i přesto že peníze mají.
Chud- ty si to prostě stahnou protože prostě třeba nemaj 800Kč na hru plus 10 000kč na dlc. A časem si ji koupěj popřípadě si koupěj třeba pokračování, i když v té chvílí se spíše přesunou do pozice dobrého piráta.
Není pirátění jako pirátění. Rozhodně mě bude míň mrzet když si hru stáhnu a zjistim že je to pičovina než abych za ni zaplatil pytel zlata a pak sem to už nikdy ani nevytah, protože mě to nebaví. Ps. Pokud ste si někdy někdo čet návody napřiklad od razzor 1911 a pod. tak je na konci vždy napsano "If you like it buy it!". A to samo o sobě dost vypovídá. -
-
Tak se to dá říci :) ..
-
-
Některý zatvrzelý uživatele fakt nechápu. "Zase to svádí na piráty". To je pořád, že se nezapočítávají digitální prodeje, teď zase Blizzard má na PC příjmy, protože asi hry dělat umí nejlíp či co...
Vy si fakt myslíte, že kdyby vydavatel měl celkem slušnou pravděpodobnost návratu investice a nějakou vidinu rozumnýho zisku z PC verze, že by ji neudělal? Která firma by kdy tohle odmítla A která by to odmítla v dnešní nejistý době, kdy se spousta společností topí v dluzích? Navíc to pro ně není ani skoro žádná práce, oni zkrátka poskytnou peníze vývojářům navíc a tím to končí. Marketing už zajišťujou u konzolí, stejně jako distribuční síť už mají zčásti zmáklou.
Ano, oni lžou, nerozumí tomu, protože na PC se tolik nekrade a ještě tupě odmítají peníze, který jim PC komunita cpe.
AD kvalitní hra se prodá. Omyl, prodá se především hra, jejíž náplní je převážně multiplayer, kterej nelze provozovat jinak než s originální verzí. AD na konzolích se taky krade. Ano, ale vyžaduje to úpravu HW v případě Xboxu, a ze strany Sony vám s jejich přístupem pravděpodobně hrozí anihilace. Nekradete a štve vás to? Tak běžte zmlátit sousedova pepika a vysvětlete rodičům, že jejich ratolest krade.
Nevim, nejsem z herní branže, ale kdyby tu byla nějaká rozumná ziskovost z PC verze, tak věřte, že ji distributor skutečně neodmítne. S takovým přístupem by zaniknul dřív, než by vůbec začal. -
-
Vetsina titulu pouze pro konzole jsou stejne pekna p*covina, takze to ze nejsou na Pc me ani nemrzi. Co me mrzi je, ze schopny lidi misto toho, aby pracovali na originalnich hrach delaji CoD 75, MoH 12 a jim podobny veci.
Na PC trhu se da normalne vydelat, spousta firem to neustale dokazuje, ale holt na kazdy ma mozek, aby si to uvedomil. -
Ano, oni lžou. To je naprosto normální, říká se tomu marketing. Případně PR.
Ano kvalitní hra se prodá. ME (1)2(3?) nemá multiplayer, DAO nemá multiplayer, většina hardcore titulů od Stardocku nemá multiplayer, přesto se prodávají. Co se týče multiplayeru u pirátských verzí, kde je lan, je. Už od pradávna.
Jde jen o to že releasovat hru na PC podle nich škodí prodejům na konzolích- proto taky třeba AC:B vyšel až po takové době. Jako poslední věc- PC hráči jsou většinou hardcore hráči = nevděčné publikum které se, narozdíl od konzolistů, nenechá uchlácholit sedmdesátým Zeldou, padesátým osmým Sonicem nebo miliontým Mariem. -
-
"Jako poslední věc- PC hráči jsou většinou hardcore hráči..."
Velice zabavne. Nejhorsi je ze ty a tobe podobni tomu veri. Mysli si jak jsou ten vrchol. Ale ceho? Hrani her? :-D -
Oni nejsou uplne "nevdecny", ale jak jinak se maji chovat, kdyz tvurce roky basni o paradni grafice a pribehu a nakonec z toho vyleze jalovej pribeh a grafika co byla uz pred 5 lety.
-
PR lže, ale ven, nelžou sami sobě. Pokud by z PC verze koukaly peníze, co stojí za zmiňku, hru portují. Možná jednou někdo v rámci nějaký podnikový strategie, ale dlouhodobě prostě ne. Může jim bejt fuk, jestli si hru koupí na konzoli nebo na PC. Na konzoli je dražší, ale jen pro hráče. Pokud se něčeho bojí, tak je to možnost, že na PC hru snadno lidi ukradnou, a pak ji nebudou mít potřebu kupovat na konzoli, kde si drží čistý konto. Nebo to klidně může bejt faktem, že pilují konzolovou, výdělečnější verzi, a pak se zabývají lazením PC portu. Pokud nevíš, jaká je situace vevnitř, můžeš jen hádat a domejšlet si.
To se Zeldou je nesmysl. Je to jen HW v jiným obalu, spotřebitel je to, co rozhoduje. Mám kamarády, co jsou casual hráči, a světe div se nemají konzoli, a už vůbec nehrají Zeldu ani Maria. A není jich málo, vlastně drtivá většina.
DA a ME jsou multiplatformní. Zajímalo by mě srovnání konzole vs. PC. To by asi zabolelo... -
-
Pritomnost "piractvi" nijak nedeformuje scenu, to co ji dela tak posahanou jsou lidi v kvadrech co timhle porad straseji.
-
Jezis vzdyt meles ... Myslis, ze takovej Shogun 2 je levna hra??? Proc sakra myslis, ze by do toho nekdo ty prachy cpal, kdyby vedel, ze mu ji pirati ukradnou a ze na ni nevydela????
-
-
-
Jasní a inteligentní příspěvek... *THUMB'S UP*
-
Pak mi teda nejde do hlavy, ze se s tema PC hrama teda vubec nekdo sere?? Muzes mi to nejak vysvetlit?? To delaji lidi jen z lasky k PC ?
-
-
Tak jasně, že se něco prodá. Jenže je tu pár velkých ALE. Jednak na PC z velkorozpočtových áček vychází prakticky jen porty, což je první velká úspora. Pak se ušetří i na portu samotným. Konzolový menu, konzolový tlačítka, nulový nastavení grafiky a všechny dobře známý neduhy, často doprovázený celkem vyšší HW náročností. Stolní PC jsou vklidu, notebooky se i po tolika letech existence konzolí můžou potit. A protože z konzolový verze jsou příjmy poměrně jistý, může u PC trochu zariskovat. Případnou ztrátu mu pokryjí konzole. Navíc to zlepšuje vnímání společnosti veřejností, že na nikoho nezapomněla a to může v budoucnu ovlivnit zběhlíky na konzole, i když dnes už ani ne. No a pak jsou v poslední době pořád častější případy, že hra na PC nevyjde vůbec. RDR např... Jestli chceš lepší vysvětlení, napiš třeba do EA czech a neptej se laika. Já ti jenom jako myslící bytost můžu na tuty říct, že kdyby z PC verze koukaly chechtáky, nebudou váhat ani vteřinu. I v definici podnikání je pasáž "za účelem dosažení zisku", to je cíl č. 1.
-
-
Tak ted uz se ale jen chabe branis... Tohle uz neni moc k veci.. To mluvi jen Tve ego... On by hele Heroes ani treba ten Total war nemeli tolik pokracovani kdyby to nefungovalo.. A ano.. Vzkaz je jasny.. makejte tvrde a sazejte na nejistotu!! Kdyz me chces poucovat o necem, tak si nejdriv uvedom, ze presne takhle to v podnikani chodi *3* A ja na ekonomicky zamerenou skolu nepolezu to se neboj...Cas skoly mam nejakej patek zasebou.. Ty se ale hlavne nesnaz nikdy podnikat .. Protoze podle me, kopiraku kteri jdou v necich vyslapanejch cestach je dost a diky takovym lidem nas rozhodne zadnej pokrok neceka *2*
-
-
Bezva, ale to neodpovídá na problém. Proč když jsou to tupý hry přes kopírák, proč proboha je tolik pcčkářů přesto krade. Pláčeš na špatným hrobě. Mimo to, ani když přijdou s něčím wow, tak tvůj recept nezaručuje úspěch, viz. Crysis. Handrkuješ se tu o pár her a fakt, že pirátství je naprosto úděsný jsi zapomněl už na začátku diskuze. To si pak jazyk vyplazuj na koho chceš, klidně na mě, klidně na kravaťáky. Ale víš k čemu ti to je ;)
-
-
Pochybuju, ze se sem jeste vratis.. ale jestli si vazne myslis, ze Crysis je necim WOW .. Tak uz prosim Te na me nereaguj a ani ja na Tebe nebudu reagovat! Crysis... Vazne jsi me rozesmal!! *1* Nechci Te urazet tak uz radsi mlcim !
-
-
sry jinam...ale asi je jasne kam to je .)
-
-
Coz uplne vysvetluje proc se porad jeste vyvijeji hry pouze na PC...
-
-
Surikata: Dík, žes mi dal podnět pro srovnání prodejnosti exkluzivit :-)
Dělal jsem to pro vlastní potřebu, ale jestli to někoho zajímá:
Nejprodávanější exkluzivity od r. 2007 (kdy existovaly všechny tři hl. platformy)
X360: Halo 3 - 8,1M (vydáno v září 2007)
PS3: Gran Turismo 5 - 6,5M (v. listopad 2010)
PC: Starcraft 2 - 4M (v. červen 2010)
Když člověk přidá, že konzolovky jsou o 50% dražší... -
-
Jsou dražší, ale ten rozdíl jde primárně výrobci konzole. v podstatě dotuješ levnější hw, který sis koupil. Takže ve výsledku ten producent zas o tolik víc mít nebude.
-
-
A že jich je... Starcraft 2? Mulťák jako Brno, nemožnost na konzole kvůli ovládání. Stalker? Stalker 2 míří i na konzole. Zaklínač 2 míři na konzole, Gothic 4 a Risen (pravej Gothic 4) šel na konzole, Metro moc výdělečný nebylo, jestli vůbec. Co jsem slyšel, tak prodeje nic moc. Metro 2034 nevím, jak to s ním bude , budgetovky sem netahat, 100 kopií za 3 stovky v tescu zaplatí vývoj (nadsázka, pointu prosím) a pak tuna MMORPG, kde se měsíčně platí. Crysis 2 šel na konzole, Diablo 3 bude i na konzolích, The Sims 3 to zkoušely na konzolích. Všechno dřív PC only hry. Uff, ono by se toho ještě našlo. A teď ty, vem to z druhý strany. Co vzniklo jen na PC, ukradením neztratilo smysl a ideálně se chystá i další díl, protože hra vydělala dost.
-
-
Za prvé je velká lež, že jim je jedno, kolik se hry ukradne. Není. Tobě by to taky jedno nebylo a pokud ano, nelez na ekonomicky zaměřenou školu. Ušetříš si dost trápení. Vzkaz zdejší komunity vývojářům je jasný. Makejte tvrdě, vsázejte na nejistotu a riskujte, že váš inovativní přístup víc lidem nesedne než sedne. Pokud přijdete s veřejností kladně přijímaným titulem, přehlídněte, že klidně tři čtvrtiny lidí hru ukradlo a buďte rádi, že jse si něco vůbec vydělali. Pro vás makat je radost, já bych se o takový spotřebitele klidně i popral :D
-
No a jsme u toho... Tech par vyvolenych totiz umi udelat PORADNOU HRU a je jim u prdele kolik lidi si to ukradne... oni vedi , ze na tom stejne vydelaji... Ale musi se vic snazit a musi vic premyslet... Proto rikam.. jediny proc vychazi tolik her na konzole a ne na PC , protoze konzolista je min narocnej a sezere kazdy hovno... Tak mi tady nevykladej neco o piractvi a o tom , ze se na PC neda vydelat... Da... ale proste musis makat..a ne jen kopirovat s horsim vysledkem nez ma kopirovanej obsah!
-
Strategie a konzole si moc netykají. Ovládání je na pendrek. Že hry migrují ve většině na konzole si člověk může ověřit lehce. Stačí číst všude ty nářky, že na PC se někdo vykašlal, a pak ty téměř neexistující nářky, že se někdo vykašlal na konzole. Mě to taky netěší, já jsem PCčkář jak Brno. Ale když je na konzoli snadno dosažitelnej zisk, a z PC aby ho horko těžko dolovali s nejistým výsledkem... Že se pár vyvoleným povede na PC vydělat není moc motivující. Štve mě to, ale chápu to. Já bych v jejich kůži taky sakra dobře zvažovla, kam ty peníze dám, a kam ne.
-
Z toho jedine plyne, ze lidi co umeji udelat kvalitni hru na PC jsou presvedceni o tom, ze ho zvladnou udelat kvalitni i na konzole. Skoda, ze to neni i opacne
-
No znalosti mas kotel... ale tak treba Heroes??? Nechce se mi googlit, ale urcite neni sam .) Ze strategii toho jsou docela kotle si myslim...
-
-
-
-
Ako sa rozhodnúť, či vyvýjať hru? Sčítaš očakávaný zisk, odčítaš od neho očakávané výdaje... Niekomu vyjde dostatočne veľké číslo na to, aby vydal hru, niekomu nie...(veeeľmi zjednodušene povedané ;) )
-
-
-
Tak koukám, že je tady staronová móda pohřbívat (už zase) PC hraní. Jednoduchou logikou člověk zjistí, že stále vychází většina her na všechny platformy, protože i menší zisk z PC, je pořád zisk v řádu miliónů dolarů.
V USA jako největším trhu je to hodně vidět, ale v Evropě to tak jednoznačné není. Německo jako bašta PC hraní je samo o sobě dostatečně velký a ekonomicky vyspělý trh a v celé východní evropě se pořád prodá víc PC her než konzolových.
Jako příklad, bohužel hodně osamocený, vývojářů, které PC v pohodě živý je polský CD Projekt Red. Zaklínače se vůbec nejvíc prodalo v Rusku, pak v Polsku a Německu a jen u nás se za první týdny prodalo 20000ks, což je na český "piráty zamořený trh" hodně zajímavé číslo. Evidentně jim to stačí, jako nezávislému studiu, co nemusí živit armády managerů a marketingových specialistů, spoustu věcí si licencují, než aby se s němi zbytečně babrali, využívají externí firmy, tuším, že trpaslíky jim dělali v číně, jen byl problém, že měli šikmé oči *1* , prostě se chovají jako obchodníci a evidentně jim na uživení pc trh stačí, naopak málem zkrachovali, když se pokoušeli o konzolovou verzi.
Jsem zvědavej jak si povede Zaklínač 2, ale zatím to vypadá na minimálně stejný úspěch. Prostě kvalitní hra, spousta bonusů v normální edici, sympatické vystupování a komunikace s hráči je správná cesta nejen pro PC hraní. -
Jakto ze napriklad serie Call of Duty ma jeste ten den prodeje vydelany penize na pomalu dalsi dva dily?I s tim ze posledni dil byl HOOODNE slabej a taky se to prodava...Kdyz udelaji hru na pc ktera bude stat zato a bude to AAA titul nemusi se o Prodeje Pc verzi starat bo se to proda samo...Jenze kvuli konzolim nam serviruji naprosto LEHKY stupidne KORIDORNI hry kdy rozvetveni cest se omezuje na hozeni granatu doleva nebo doprava a jeste by nejradeji jak na Konzolich dali automaticky zamerovani nepratel (to aby jsi neminul cil).Pokud by dopadl silent hill na PC jak CRYSIS II kdyz nemam ani moznost nastavit detaily hry stiny atd...tak at si ji radeji strci do špic.Konzole proste NIKDY nezvladne to co Pc tak se delaji porad horsi a horsi hry... *12*
-
-
Hry s multiplayerem to mají jednodušší, multiplayer se prostě se vším všudy neupirátí...
-
-
a co crysis 2 nebo cod4
-
-
Presne tak Modern II, Battlefield II atd....Znam snad jen 2 hry ktery (zatim) nebyli cackly na Multiplayer.. *5*
-
-
Zalezi jak tu hru budou dale poporovat. Cracknout Modern warfare 2 slo, ale mam pocit, ze dneska si to nezahrajes. Krom toho ne vsechny bavi stale shanet nove cracky na nove aktualizace multiplayeru. Crysis 2 ma zatim problem s cd klici, multiplayer se prakticky ani nemusel crackovat, ale pocitej s tim, ze za par tydnu/mesicu si to s warez verzi nezahrajes.
-
-
mw2 si dnes nezahráš ani keď ju máš kúpenú... :-)
-
-
-
-
-
-
Pirátsví je prostě výmluva. A co si budeme nalhávat porty z kozoli a hlavně ty od Konami stojí za prd. Přiznám se že mne tento typ her moc nebaví a herních krabiček jsem se zbavil a jsem už jen PC hráč. Radějí si zapařím na PC kde mám tunu vylepšení hry zdarma od komunity fanoušků než se trápit na kozoli jen stím co mi přinese tvůrce hry. Stokrát raději si zahraju Fallout, Vietcong a nebo Flashpoint než ty super čuper nové sračky. Jediné co by snad stálo za hřích jsou vyloženě konzolové pecky jako LittleBigPlanet a serie Tekken.
-
Co to zase melete o tom zapiratenem PC, podivejte se na Steam jak vydelava!!!
-
Možná to bude znít, jako klišé, ale je nepopíratelný fakt, že lidi ty primitivnosti na konzole kupujou, hrajou je, a očividně je i bavěj. My PCčkáři pak vždycky začneme prudit, že takový sračky mohou bavit jen idioty. Ale víte, kdo z toho vychází jako vítěz? Právě ti "idioti", protože oni se bavěj, a my ne.
PS: Jsem zarytý PCčkář, a jediná konzola, které se mé ruky dotkly, byla stará SNESka asi před 15-20 lety, ale nedokážu vystát lidi, kteří si nechají zkazit náladu, a dokážou se hodiny a hodiny přít o takovýchto *s prominutím* p**ovinách. -
-
Jen ještě dodej, že ty pikačoviny hrají bohužel i naši hardcore PCčkáři, jen za ně neplatěj, ale stahujou je. Což jim podle mě tak nějak bere právo si stěžovat. Kdyby to nekupovali ani nekradli, byl by to jasnej vzkaz vývojářům a plně bych s nima sympatizoval :)
-
-
Ty veci o kterych on mluvi nikdy nebyly portovany, takze je my pc hraci tezko muzeme krast... a to me desne stve teda... :)))
-
-
-
nevím, odkud se ta surikata vzala, ale tolik debilního spamu, co sem nasrala sem neviděl už hodně dlouho a jedna větší blbost než druhá
-
-
Pssssht, vraj to je Boby Kottick in Disguise..
-
-
Tak jako tak,pirátství je na pc zveličené,vývojaři prostě nechtějí hledat chybu na svojí straně tak raději řeknou že za to mohou piráti,koneckonců to funguje..Konzolisté a ne-pc hráčské publikum jim to spolkne,další vývojaři se přidají a tvůrci té hry jsou z obliga.Oni jsou přece ti kdo jsou oběti ne ti co hru uplně po*rali.Nikomu nevadí že ta hra (mnohdy jen port z konzolí který ale není ničím vylepšen,mnohdy naopak je mnohem horší než konzolový originál) nestála ani za tu zlámanou grešli a vyšla dva roky po té konzolové a tak je logické že se asi nebude moc dobře prodávat.
Shazovat vše na pirátství je prostě snadné a vývojaři si tím zachranují krky místo toho aby přiznali že hru odflákli..
PC hry ale vydělávat mohou,dokázal to zaklínač 1,S.T.A.L.K.E.R či třeba Valve s Half-Lifem.
A než nějaký konzolista přikvačí s hloupým dotazem proč tedy když tyto hry vydělávají ti tvůrci pokračování tvoří i pro konzole,tak na to raději rovnou odpovím..Proč??Vy by jste nechtěli další zisky??
Uvedu příklad-Kdyby jste třeba vyráběli například osobní automobil který by byl atestovaný pro použití v Eu a (hodně by vám vydělával) ale za malý (v porovnání se zisky,nicotný) poplatek by se daly uplatnit úpravy a ono vozidlo by se pak mohlo prodávat třeba i v Asii nebo USA..Vy by jste si řekli -"Ale co,v Evropě mě to vydělává dost a to mě stačí,nechám to být a zůstanu jen v Evropě"??Řekl bych že ne.Pokud ano byl by to dementní krok.Ale jde o to že i na pc dokáží být hry soběstačné a ziskové,jen nesmí jít o krávoviny na který by se ani pes "nepodepsal" -
-
A teď si představ, že v Asii, se tyto auta prodávají bez poplašného zařízení s primitivním dveřním zámkem, takže si je kdokoli může vzít, a koupí si ji jen těch pár poctivců, kterým záleží na tom, aby daná společnost v USA fungovala nadále a vyvíjela nové modely. Rázem to dostává jiný rozměr, nemyslíš?
-
-
Jenže to není pravda,je jen na tobě jak svoje výrobky budeš kdekoli prodávat..
Ale nechápu proč to tam vůbec píšeš,psal jsem to jako příklad k tomu proč vývojaři vyrábějí i konzolové verze her když dokáží vydělávat i jen na pc..
-
-
Ale samozrejme.. Pokiaľ hra nie je veľmi dobrá, nemá u PC scény úspech.. A urobiť dobrú hru je ťažké, je výhodné urobiť sračku a čakať že si ju kúpi zástup konzolových zombies... :-)
-
-
Tak vkus konzolistů je přeci jen mírně odlišný od vkusu pc hráčů..To se ostatně pojí už jen od samotného základu konzolí..Konzole je pro lidi co se chtějí prostě usadit do sedačky a hrát,aniž by museli něco dělat.Nastavovat či konfigurovat..PC je oproti tomu otevřená platforma vše se tam dá nastavit,změnit či upravit,je to celkově složitější a zdlouhavější pro provozování..A hry se pak na tyto platformy mnohdy mírně liší ve stylu na jakém jsou založeny..
Ovšem,i na konzolích nemusí jit o sračku,na konzolích jsou také dobré hry které bych na pc rád viděl (GranTurismo,Killzone,Halo či Gears of War) ale jde o to že když už nějaká taková hra je na pc opravdu portována tak většinou jde o odfláknutou kravinu
-
-