Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • hmmm, jakpak by se s tím asi běhalo v Quakovi? *1* to by byla jízda
    • Zagro
      :)
  • „Spousta práce tedy spočívá v tom, aby hry ve virtuální realitě nezpůsobovaly lidem nevolnost v opravdové realitě.“
    Postal ve virtual reality?
  • Nejde o problem nekolika jedincu, jak se muze z clanku zdat. Jde o problem mozku, respektive jeho obranou reakci (vetibularni soustava) synchronizace vizualniho vjemu a "gyrosenzoru". Telo se tak brani toxickym latkam. Pokud se to kolem "toci" a telo je v klidu, tak jste pravdepodobne snedli nejakou houbicku, nebo oblizli zabu a je to potreba dostat z tela ven -> nevolnost, zvraceni. Udajne jde ale o zvyk a da se to natrenovat.
    Mam k Okulu pristup (k dev verzi) a dela se mi spatne po cca 15 minutach. Nejhorsi jsou vertikalni zmeny, nejen skakani, ale treba i chuze do schodu.
    • To moc zmysel nedáva, keď už otrava viditeľne účinkuje, je na zvracanie neskoro, páč už sa ti to dostalo z tráviaceho systému do organizmu...
      • Zbytek obsahu žaludku ještě pravděpodobně obsahuje zbytek nevstřebaného jedu.
    • Nauzea a zvracení z intoxikace je řízena úplně jiným centrálním mechanismem, než nauzea zapříčeněná statokinetickými a zrakovými podněty.
    • Hezke vysvetleni. Znamena to, ze kdo si zvykne, bude nachylnejsi k otrave.
      • Shaker
        Ne, znamena to, ze kdo si zvykne, ten bude pak moct i vic chlastat... Oculus Rift, trenazer teenageru parmenu zacatecniku :D

        V pripade, ze by to tak u piti vazne fungovalo :)
  • Problem nevolnosti nejspis souvisi s obecnym neduhem her, tj. neschopnosti virtualni kamery simulovat lidsky zrak plus prehaneni nastaveni do wow kategorie. Prehnane FOV a prostorovy efekt vyvolavaji dezorientaci mozku. Vetsina hracu si na to jednoduse zvykne, zbytku proste bude blivno. *11*
    Ja bych spise uvital kdyby vyvojari konecne zacli povazovat nastaveni FOV v options za standard. V pripade hrani na monitoru ma vysoke FOV opodstatneni pro rozsireni rozhledu. U oculuse by to meli resit sirokouhlejsim rozlisenim, ktere by v kombinaci se snadnym natacenim hlavy v prostoru dokazalo nahradit periferni videni bez prehaneni FOV. Bohuzel ani tak to nebude jako ve skutecnosti, protoze kamera ve hre trpi stejnym problemem jako fotak a nebo kamera v realu. Potrebuje pro verne zobrazeni na rozlicne vzdalenosti jiny objektiv.
    Zkratka sirokouhlejsi rozliseni a strizlive nastaveny stereo efekt by nevolnosti eliminovali. Jenomze strizlive nastaveni neprodukuje wow efekt. A na nem stavi marketing, kteremu bude milejsi mensi procento hracu s nevolnosti, nez vsichni hraci kteri z efektu nebudou padat na zadek a nebo jej dokonce nezaregistruji. *1*
    • Mohu potvrdit, že zvýšení FOV zásadně zvyšuje šanci, že se vám udělá hodně zle.
    • Ne ze bys nemohl mit pravdu, ale urcite se na tom podilej i jine jevy. Napriklad vizualni pohyb bez odppvidajiciho fyzickeho vjemu. A to zadne nastaveni obrazu neodstrani.
  • Hanzales
    Stejně to bude masakroidní úlet. A pokud tomu tak nebude u té první komerční verze, tak za 2-3 roky to přijde tak jako tak:) Nehledě na to, že je hodně důležitý právě ten první krok. Pak už se to může jen zlepšovat, vylepšovat a obohacovat případně o další periferie :) Dneska jsou ty technologie už tak daleko, že by se to konečně mohlo masově prosadit a začít rozvíjet.
    Můj konkrétní příklad je takový, že je mi strašně líto absence tripple-screen (na simulátory je to prostě eňoňuňo záležitost). Nyní ale začínám uvažovat o tomhle. Bohužel v době, kdy se už vyplatí počkat na ten finální produkt. Nicméně klidně z toho budu první týdný blejt kýble, ten můj mišmaš mezi ušima si ku dnešku poradil vždycky se vším a na všechno si nakonec zvyknul :) Potom už to bude třeba s Assetto Corsa, nebo Routine těžká droga. Třeba mi konečně zase přilepí v nějakém hororu, až si u toho zaskučím strachy. A co se týče těch periferií, strašně moc rád bych při řízení auta viděl své ruce (konečně by mělo smysl mít zaplý volant a ruce ve hře a nekoukat na dva a čtyři ruce) :) Ale ideální by právě bylo mít na volantu a rukavicích nějaké reflexní body, nebo polohové snímání rukou a prstů (nějaké rukavice jsem už kurňa viděl) a ve hře by člověk koukal fakt na své ruce a mohl by i pokárat zhřešilce, který udělal nějakou ptákovinu :) Hernajs dobře jsme se narodili. Ještě toho zajímavého zažijem ;o)
  • Někde jsem četl, že údajně neexistuje námořník, který by netrpěl mořskou nemocí, jen si na to prostě musí zvyknout. Takže s OR se teprve pozná, kdo to myslí s hraním opravdu vážně.... *3*
  • Teprve budou, ted maj 1280x800 a ten panel je rozdelenej na 2 pulky pro kazde oko zvlast. Takze to vidis jako 640x800 pri 90° pohledu. To je jako koukat na 50" TV z pul metru a mit tam tak maly rozliseni.
    • blud
  • Me se udelalo na bliti, hned jak jsem si to nasadil. Z toho rozliseni ...
  • Jack1947
    No, co se dalo cekat jineho ( od aktivnich bryli) zatim se to jevi tak ze se to jakoby nepovedlo.
    • GlaDOS
      Jakoby se to nepovedlo, a přesto je z nich spousta vlastníků nadšených. A taky nemáš páru, o čem píšeš. Aktivní brýle? Tohle nejsou polarizační brýle.
      • Jack1947
        To je fuk, pro me D jako 3D bez urazky jde spise proto ze i mizive/male procento taky neco znamena. Produktu to na atratktivnosti moc neprida.
        • GlaDOS
          Pokud bereš 3D jako 3D, zajdi si do elektra a vyzkoušej polarizační brýle, pak si kup obyčejné dvojbarevné brýle, 3D pohlednici a zašilhej si na dva obrázky. Uvidíš, jaké obrovské rozdíly tam jsou. Malé procento čeho znamená co? Když malé procento trpí epilepsií, taky si musí dávat bacha a výrobci televizí s tím prostě nic nenadělají.
          • N7N7
            GlaDOSi, obdivuji tvou trpělivost, s jakou na toho trolla reaguješ. *4*
            • Jack1947
              Dobre, ja zapomnel ze to nefunguje na bazi polarizacnich skel ... spise ale slo o to male procento,male ale podstatne. Timto bych tuhle debatu prohlasil za ukoncenou. Zucastnenim se omlouvam pokud doslo k ujme.
            • Hanzales
              Trpělivost je třeba procvičovat ;o)
          • Jack1947
            Ja vim ze 3D kdyz uz pasivni pokud tuhle funkci zastava je to ok. Dvojbarevne bryle ses zblaznil pfuj, to je humus. Navic to neni ani skutecne 3D. Male procento lidi, i kdyby netrpeli epilepsii je to o necem jinem, pokud trpi tak by to ani nemeli pouzivat ostatne ani hrat zadne hry.
            • Hanzales
              Spousta lidí by toho spoustu nemělo dělat ;o)
        • Neporouchal se ti čip normality náhodou???
  • Sem zvedavej, kolik lidi z toho bude mit trvaly psychicky nasledky. Treba z nejaky hezky hororovy hry *4*
    • ...nebo z hezkyho porna:-)
    • Robotron3
      Se podívej, kolik tu lidí v diskusích má trvalý psychický následky, a to ještě ani žádou hru s vr helmou nehráli. *15*
      • Tak to jsem se fakt pobavil *1* Dobrá reakce
    • Mno takova amnesia, routine nebo treba soma, muze byt a VR celkem drsny zazitek. *1*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit