Přejít na výpis diskuzí
Problémy s nevolností u Oculus Rift a VR systém od Valve
19.11.2013 | Aleš Smutný
75 příspěvků
-
hmmm, jakpak by se s tím asi běhalo v Quakovi? *1* to by byla jízda
-
-
:)
-
-
„Spousta práce tedy spočívá v tom, aby hry ve virtuální realitě nezpůsobovaly lidem nevolnost v opravdové realitě.“
Postal ve virtual reality? -
Nejde o problem nekolika jedincu, jak se muze z clanku zdat. Jde o problem mozku, respektive jeho obranou reakci (vetibularni soustava) synchronizace vizualniho vjemu a "gyrosenzoru". Telo se tak brani toxickym latkam. Pokud se to kolem "toci" a telo je v klidu, tak jste pravdepodobne snedli nejakou houbicku, nebo oblizli zabu a je to potreba dostat z tela ven -> nevolnost, zvraceni. Udajne jde ale o zvyk a da se to natrenovat.
Mam k Okulu pristup (k dev verzi) a dela se mi spatne po cca 15 minutach. Nejhorsi jsou vertikalni zmeny, nejen skakani, ale treba i chuze do schodu. -
-
To moc zmysel nedáva, keď už otrava viditeľne účinkuje, je na zvracanie neskoro, páč už sa ti to dostalo z tráviaceho systému do organizmu...
-
-
Zbytek obsahu žaludku ještě pravděpodobně obsahuje zbytek nevstřebaného jedu.
-
-
Nauzea a zvracení z intoxikace je řízena úplně jiným centrálním mechanismem, než nauzea zapříčeněná statokinetickými a zrakovými podněty.
-
Hezke vysvetleni. Znamena to, ze kdo si zvykne, bude nachylnejsi k otrave.
-
-
Ne, znamena to, ze kdo si zvykne, ten bude pak moct i vic chlastat... Oculus Rift, trenazer teenageru parmenu zacatecniku :D
V pripade, ze by to tak u piti vazne fungovalo :)
-
-
-
Problem nevolnosti nejspis souvisi s obecnym neduhem her, tj. neschopnosti virtualni kamery simulovat lidsky zrak plus prehaneni nastaveni do wow kategorie. Prehnane FOV a prostorovy efekt vyvolavaji dezorientaci mozku. Vetsina hracu si na to jednoduse zvykne, zbytku proste bude blivno. *11*
Ja bych spise uvital kdyby vyvojari konecne zacli povazovat nastaveni FOV v options za standard. V pripade hrani na monitoru ma vysoke FOV opodstatneni pro rozsireni rozhledu. U oculuse by to meli resit sirokouhlejsim rozlisenim, ktere by v kombinaci se snadnym natacenim hlavy v prostoru dokazalo nahradit periferni videni bez prehaneni FOV. Bohuzel ani tak to nebude jako ve skutecnosti, protoze kamera ve hre trpi stejnym problemem jako fotak a nebo kamera v realu. Potrebuje pro verne zobrazeni na rozlicne vzdalenosti jiny objektiv.
Zkratka sirokouhlejsi rozliseni a strizlive nastaveny stereo efekt by nevolnosti eliminovali. Jenomze strizlive nastaveni neprodukuje wow efekt. A na nem stavi marketing, kteremu bude milejsi mensi procento hracu s nevolnosti, nez vsichni hraci kteri z efektu nebudou padat na zadek a nebo jej dokonce nezaregistruji. *1* -
-
Mohu potvrdit, že zvýšení FOV zásadně zvyšuje šanci, že se vám udělá hodně zle.
-
Ne ze bys nemohl mit pravdu, ale urcite se na tom podilej i jine jevy. Napriklad vizualni pohyb bez odppvidajiciho fyzickeho vjemu. A to zadne nastaveni obrazu neodstrani.
-
-
Stejně to bude masakroidní úlet. A pokud tomu tak nebude u té první komerční verze, tak za 2-3 roky to přijde tak jako tak:) Nehledě na to, že je hodně důležitý právě ten první krok. Pak už se to může jen zlepšovat, vylepšovat a obohacovat případně o další periferie :) Dneska jsou ty technologie už tak daleko, že by se to konečně mohlo masově prosadit a začít rozvíjet.
Můj konkrétní příklad je takový, že je mi strašně líto absence tripple-screen (na simulátory je to prostě eňoňuňo záležitost). Nyní ale začínám uvažovat o tomhle. Bohužel v době, kdy se už vyplatí počkat na ten finální produkt. Nicméně klidně z toho budu první týdný blejt kýble, ten můj mišmaš mezi ušima si ku dnešku poradil vždycky se vším a na všechno si nakonec zvyknul :) Potom už to bude třeba s Assetto Corsa, nebo Routine těžká droga. Třeba mi konečně zase přilepí v nějakém hororu, až si u toho zaskučím strachy. A co se týče těch periferií, strašně moc rád bych při řízení auta viděl své ruce (konečně by mělo smysl mít zaplý volant a ruce ve hře a nekoukat na dva a čtyři ruce) :) Ale ideální by právě bylo mít na volantu a rukavicích nějaké reflexní body, nebo polohové snímání rukou a prstů (nějaké rukavice jsem už kurňa viděl) a ve hře by člověk koukal fakt na své ruce a mohl by i pokárat zhřešilce, který udělal nějakou ptákovinu :) Hernajs dobře jsme se narodili. Ještě toho zajímavého zažijem ;o) -
Někde jsem četl, že údajně neexistuje námořník, který by netrpěl mořskou nemocí, jen si na to prostě musí zvyknout. Takže s OR se teprve pozná, kdo to myslí s hraním opravdu vážně.... *3*
-
Teprve budou, ted maj 1280x800 a ten panel je rozdelenej na 2 pulky pro kazde oko zvlast. Takze to vidis jako 640x800 pri 90° pohledu. To je jako koukat na 50" TV z pul metru a mit tam tak maly rozliseni.
-
-
blud
-
-
Me se udelalo na bliti, hned jak jsem si to nasadil. Z toho rozliseni ...
-
No, co se dalo cekat jineho ( od aktivnich bryli) zatim se to jevi tak ze se to jakoby nepovedlo.
-
-
Jakoby se to nepovedlo, a přesto je z nich spousta vlastníků nadšených. A taky nemáš páru, o čem píšeš. Aktivní brýle? Tohle nejsou polarizační brýle.
-
-
To je fuk, pro me D jako 3D bez urazky jde spise proto ze i mizive/male procento taky neco znamena. Produktu to na atratktivnosti moc neprida.
-
-
Pokud bereš 3D jako 3D, zajdi si do elektra a vyzkoušej polarizační brýle, pak si kup obyčejné dvojbarevné brýle, 3D pohlednici a zašilhej si na dva obrázky. Uvidíš, jaké obrovské rozdíly tam jsou. Malé procento čeho znamená co? Když malé procento trpí epilepsií, taky si musí dávat bacha a výrobci televizí s tím prostě nic nenadělají.
-
-
GlaDOSi, obdivuji tvou trpělivost, s jakou na toho trolla reaguješ. *4*
-
-
Dobre, ja zapomnel ze to nefunguje na bazi polarizacnich skel ... spise ale slo o to male procento,male ale podstatne. Timto bych tuhle debatu prohlasil za ukoncenou. Zucastnenim se omlouvam pokud doslo k ujme.
-
Trpělivost je třeba procvičovat ;o)
-
-
Ja vim ze 3D kdyz uz pasivni pokud tuhle funkci zastava je to ok. Dvojbarevne bryle ses zblaznil pfuj, to je humus. Navic to neni ani skutecne 3D. Male procento lidi, i kdyby netrpeli epilepsii je to o necem jinem, pokud trpi tak by to ani nemeli pouzivat ostatne ani hrat zadne hry.
-
-
Spousta lidí by toho spoustu nemělo dělat ;o)
-
-
-
Neporouchal se ti čip normality náhodou???
-
-
-
-
Sem zvedavej, kolik lidi z toho bude mit trvaly psychicky nasledky. Treba z nejaky hezky hororovy hry *4*
-
-
...nebo z hezkyho porna:-)
-
Se podívej, kolik tu lidí v diskusích má trvalý psychický následky, a to ještě ani žádou hru s vr helmou nehráli. *15*
-
-
Tak to jsem se fakt pobavil *1* Dobrá reakce
-
-
Mno takova amnesia, routine nebo treba soma, muze byt a VR celkem drsny zazitek. *1*
-