Přejít na výpis diskuzí
První kroky v datadisku World of Warcraft: Mists of Pandaria
20.10.2012 | Martin Kapalka
146 příspěvků
-
jeste bych chapal prohlaseni ze te "ta hra nebavi". Ale tvrdit ze je spatna, kdyz ji za penize hraje prumerne 10+ milionu lidi coz je vice, nez se da rict o naproste vetsine ostatnich her, je trosku odvazne tvrzeni.
-
RE6 jsem neviděl, ale s WoWem s Replayem naprosto souhlasím. Ta hra je teď už fakt zoufalá, prostě "další čínské online RPG", jenom není free to play. Tupá hratelnost, blbé ability, stupidní questy, fakt lituju, že jsem se nechal ukecat a koupil si kromě datáče ještě kupón na DVA měsíce hraní...
-
Tohle nebylo z WoWFanu? To byla fakt práce redakce? Tak to teda síla...
(Čímž myslím: příšerný text, pravopisně bída, obsahově samá vata.) -
pokracovani k tomu nahore.
Aha, tak kdyz jsi to nehral, tak pak uvidis, az tam budes.
LFR rozdeluje prvni raid na dve casti a kazda ma tri encountery.
Obtiznost LFR samozdrejme klesne s tim, jak budou mit lidi lepsi vybaveni. Pokud cely raid splnuje jen minimalni i level, tak to jedneduche neni a je to sakra citit, kdyz maji dps 30k dps misto 50.
LFR v cata jsem byl jen parkrat hned na zacatku a prislo mi to o neco lehci nez ted. -
to mam udelat s pugem cely raid za jeden večer *8* protože podruhe se uz nesejdeme.
Momentalne LFR funguje tak, že obtižnost je nastavena pro 10 hraču aby 15 mohlo být afk.
Momentalne wow nabizy dva pve zažitky - jako pro mentalne zaostale a pak časove narocne normal raidy a nic mezitím.
vychazejme z toho že lfr je alternativa pro lidi co se chteji učit taktiku a mají skill i gear, jen nemají čas se vázat na konkretne lidi a dobu, když mužou hrat s 10 miliony po celem svete kdykoliv.
Tvoje normal raidy ti nikdo nebere -
Preco LFR 10m? Ved da sa urobit PuG 10m na serveri, ktory uspesne a spolahlivo funguje, navyse ak je polovica clenov z guildy, da sa to zvladnut.
Nevidim zmysel LFR 10, nemyslim, ze by pomohol, aky by bol rozdiel? Ti isti hraci z 25 LFR by sa rozdelili na 2x 10 LFG. Problem nie je v tom, ze v LFR 25 je vela hracov a tazko sa komunikuje, problem je system ako sa sklada raid, nahodny vyber, strasne vela typov hracov, raideri, altholici, casuals, afkers, turisti, taki, ktori chcu rychlo vycistit raid, taki co nemaju problem wipovat, podstata je ta, ze nemas kontrolu nad typmi hracov ci 25 alebo 10 m, v raide posobia protichodne destrukcne sily, ktore maju tendenciu postupne znicit raid.
Designeri tvoria raidy s vedomim pouzivania hlasovej komunikacie, s vedomim urciteho stupna synergie v ramci raidu, predpokladaju pokrocily stupen priestorovej orientacie atd. Vela mechanizmov nielen predpoklada ale dokonca vyzaduje zohranost raidu a proces ucenia sa. Ty by si chcel rovnaky zazitok ako v guild raide, to sa neda. Aj keby hraci v LFR boli dobri hraci, aj keby ste mali hlasovu komunikaciu, stale je tam bohuzial ten negativny efekt z LFR, ta anonymita, kde clovek nie je zodpovedny za svoje spravanie, pretoze su to ludia pozbierani z viacerych serverov a ich ciny nemaju vplyv na reputaciu, a este je tam ten efekt stadovitosti, ked po 2-3 wipoch odiden prvy, potom dalsi, trochu trva dlhsie zmaknut taktiku a zrazu ti polka raidu leavne. LFR s obtiaznostou na normal by bolo peklo. V guilde je konzistencia hracov s rovnakym cielom, porovnatelnym stupnom gearu, ktori su ochotni zvladnut cely vecer wipovat na bosovi. To sa neda zabezpecit v LFR na podobnej obtiaznosti, aby to fungovalo musi to byt ovela lahsie. -
to je prece jasny ze smysl lfr je spristupnit raidy, jen jde o to jestli to chteli spristupnit lidem kteri nemohou raidovat z časovych duvodu nebo spristupnit lamam. Podle me je smysl spristupnit to te prvni skupine. Ale je uplne zrejme ze když to udelaji pro 25 lidi, že s tim budou spojene problemy jake popisuje v tom postu, včetne toho že budou muset nerfnout bosse.
-
docela solidní "wall of text". Myslím že tyhle problémy by se dali častečne vyrešit, kdyby LFR nebyl pro 25, ale jen pro 10 lidí. Co myslíte?
V 10 lidech se lépe komunikuje i koordinuje a zážitek je lepší protože se není za koho "schovat". -
Povaha a ciel LFR je spristupnit raidy aj tym hracom, ktori by inak neraidovali, z roznych dovodov. Blizzard si v poslednej dobe adoptoval maniu, aby kazdy ´raidoval´ a z tohto dovodu je tu LFR, Blizzard ma zo svojho pohladu pravdu, vela penazi a energie ide do end game content a pritom vela ludi tam nikdy nevkroci, s pomocou LFR tam mozu ist a Blizzard si moze odfajkovat kolonku kolko percent hracov ´raiduje´
-
The raid encounters need to take into account not only the skill level of the average raid but also the fact that these raids are usually made up of players that don’t know each other and the inevitable lack of communication and coordination that it implies.
Certain Boss abilities on normal mode are built around the assumption that there’s enough coordination in those raid groups to overcome certain obstacles. This same assumption can’t be applied to LFR, that’s why sometimes we have to simply remove certain Boss abilities instead of just tuning them down, some abilities can only be either on or off, without anything that you can actually scale up or down.
I realize that these first LFR encounters might feel a bit too easy to some of you, but I think that the explanation for that also lies within that very same sentence; they’re the “first bosses” of the “first part” of LFR.
Let’s wait and see how the difficulty of LFR encounters progresses in the near future, if the overall feeling of the community is that the difficulty needs to be raised, we’ll make sure to pass that info along to the developers and if they happen to feel the same way about it, I’m sure they’ll be happy to adjust it. -
Dufam, ze nevadi ked sem dam quote z Blue postu.
This subject has been discussed extensively on other threads, setting the perfect difficulty level for LFR is a very tricky thing to accomplish.
When you enter a LFR raid you never know what will be the average skill level of those 25 players, good communication is usually very hard to accomplish, there’s always players not listening, there might be more than 1 person trying to lead, different tactics might become conflicting, etc…
There are just too many things we have to take into account; you just can’t expect LFR to have a linear decrease in difficulty from Normal mode.
For example, if you get 25 experienced (in normal mode) skilled players that don’t know each other joined together by LFR, they won’t have the same raiding experience as if they were raiding with their own guild groups, even though they are able to complete raids in normal mode with their own guilds, they might end up taking a very long time to adjust to each other and face several wipes if LFR had the same difficulty as normal mode.
What I’m saying is, if we raise the difficulty too much, due to the nature of the random grouping system, most raids will end up with excessive wipes, players frequently leaving, constant queuing to find replacements, and just an overall bad and tedious experience. Sure, every once in a blue moon, the right group of players would be put together and would have a great raid, but if that happens only 1 out of 10 times that’s not something we aim for with LFR, it wasn’t designed to appeal to those players, for that you have normal and heroic mode. -
tak by me zajimalo jaka je podle tebe povaha a cil "LFR utility" jinak na challenge jsem zvedavej a tesim se
-
P.S.
protože momentalne se mi zda ze wow nabizi v pve akorat hardcore zažitek v raidech, pak casual zažitek jako pro mentalne zaostale a nic mezi tim. Raid finder ma imo zly dizajn protože domlouvat se na taktice ve 20 nahodnych lidech z kterych vetsina ani nema zajem je peklo. -
2shania
ja delal lfr v cataclysmu, ted jeste nemam lvl 90. Asi s neshodnem na tom pro koho raid finder je, nebo by mel byt určeny. Ja bych chtel aby nabizel srovnatelny pve zažitek pro lidi co se nechteji časove vazat.
To bych vyresil treba rozdelenim raidu na 3 casti a snizenim počtu hracu na 10 a možna taky nejakymi nerfy oproti beznym raidum (ktere tam ale uz jsou). Protože masa 20 nahodnych hráču kteri nemaji gear, neznaji taktiku a prisli se jen "podivat" je skutečne peklo jak rikas. -
Bol som rozhodnutý do MoP neist, ale zo vsetkych stran som pocuval samu chvalu, v guilde, na forach, tak som si to kupil a nesklamalo ma to. Novy kontinent je uzasny, art design provincii, uzasna hudba, ktoru som po dlhej dobe nevypol pocas hrania, pribeh sa prelina jednotlivými zonami. Prva zona Jade Forest je skvost designu a artworku, k tomu ta melodia, ktora sa tiahne celym kontinentom, tvori najlepsiu zonu v celom wow. Ostatne zony uz nemaju v sebe take grady, ale aj tak su na vysokej urovni. Polnohospodarska zona s daily questami, kde hrac si pestuje na zahradke zeleninu je dobrym osviezenim hry, posadim si kapustu, mrkvu a na druhy den zberam urodu:D Levelovanie je taky standard, uz to nie su len questy typu zabi a dones, ale je tam siroka paleta roznych questov. Dungeony a raidy maju vysoku kvalitu z hladiska, zase ide o art design :D, zatial mam za sebou iba prvy raid z prveho tieru, uvidime dalej. Vela ludi sa stazuje na daily quest grind - mam na to taky nazor, ze nikdy nebudu vsetci spokojni, raz sa ludia stazuju, ze vsetko je lahke, rychle, ked Blizzard urobi mensi grind pre jednotlive frakcie, zase sa ludia stazuju, ze je tam vela grindu. Naozajstny grind bol v povodnom wow a v TBC, toto co je tu teraz je nic. Pointa je ale ta, ze datadisk tu bude nejaky cas a nikto nenuti nikoho robit 50 questov denne, aby bol exalted so vsetkymi mesiac po vydani. PvP nerobim, pet battles ma nezaujimaju. LFR obtiaznost je primerana povahe a cielu tejto utility, dungeony nie su nejako extra tazke, nahradzuju to Challenge mody - kde sa obtiaznost dvihne o par levelov, su take tazke ako boli hc dungeony v TBC.
Celkovo mam z MoP dobry dojem, hratelnost je obrovska, cela rada features, ktore zlepsuju hru, trochu mi to pripomina atmosferu TBC, jedine co chyba je nejaky bad-ass endgame boss, ale vsetko co pride o Arthasovi, Lich King, Ragnarosovi bude iba druha trieda. -
V tsw jsem udelal jen jednu a pul mapy a krome investigativich ukolu tam nebylo pro me nic zajimaveho, takze nemuzu soudit jak funguji instance a raidy.
Na druhou stranu TSW neni masova zalezitost jako WOW, tam muzou fungovat uplne jine mechaniky.
A nevim jaky LFR ty chodis, ale na poslednich dvou bosech se vzdy wipuje a poslednho jsme zabil asi na sedmy pokus ze dvou raidu. Mozna tam byl taky nekdo afk.
Takze jo LFR je lehky, ale pouze pokud vsichni delaji co maji, kdyz ne, tak je to peklo.
Libit se ti to nemusi, to je v poradku, proste to neni pro tebe. Ale uvedom si, ze diky LFR se do raidovani dostalo mnohem vic lidi nez kdy driv. -
p.s. raid finder neni pro lidi bez gearu co neznaji taktiku a "chteji se jen podivat" a nemaji čas, to jsi vubec nepochopil. Proto je taky raid rozdelen na dve casti, neni tam trash, je požadovan minimalni gear a taktika je vysvetlena v žurnalu. Ale tahle diskuze stejne nikam nevede ja končím čau
-
2shania
takže abych to skrátil wow mi nemuze nabidnout casual zažitek treba jako TSW? *1* protože tady je to bud smesne lehky (dungeony a lfr) nebo zas prilis tezky nebo casove narocny? abych se casove vazal na guildu v pevnou hodinu 2-3 dny v tydnu?
realita lfr je proste takova ze muzes byt afk a je mi jedno ze duvodem je ze jsou tam zkuseni hraci, proste to nefunguje.
v the secret world mas taky progres, taky se musís ucit taktiku a funguje to, je to rozumny kompromis v narocnosti pro casual hrace. -
To ty nechapes o cem LFR je, nevim jestli jsi nekdy v zivote vubec nejaky raid organizoval...
LFR je urcene pro lidi, co maji hodninu na to, aby se podivali do raidu, maji minimalni zkusenosti, neznaji taktiku, maji spatne vybaveni. Pro lidi co chteji obtiznost, tak si musi najit staly raid.
Vem si, ze na kazdem bosovi se ti prostida 5-10 deset lidi uz pri teto obtiznosti, kterym musis vysvetlit co maji delat. Kdyz ti po kazdem wipu odejde pulka raidu, tak nemas sanci nic natrenovat a nikam se nepohnes. V dusledku toho ti nebudou chodit lepsi hraci, protoze se jim nevyplati obetovat ten cas, udelaji si gildovni lfr a casual hraci jsou nahrani jeste vic...
Takhle bude vypadat LFR, pokud by obtiznost byla na urovni normalniho raidu...
Wipovat na neschopnosti hracu neni zabava v pevne parte a nevim kdo by tohle chtel podstopit v random raidu, kde neni zadna sance, ze se to zlepsi a neco se natrenuje. Mozna par takovych hracu existuje, ale na to aby lfr fungoval, to ani nahodou nema.
Vem si HC dungeony v Cata, pri vydani byla obtiznost vysoko a razem Blizz prisel o dva miliony lidi. Muj raid se rozpadl z nekolika ruznych duvodu jeste na Nefovi, ale hlavni duvod byl ten, ze jsme nerazili na zed a nemohli jsme se kvuli obtiznosti dostat dal. -
To nemá cenu. Děcka to prostě baví.