Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Ruku na srdce, ta vylepšení grafiky budou typu blur, bloom a podobný techniky mající za účel hlavně zahladit grafické nedokonalosti, jako původní verze na PC to prostě vypadat nemůže a i optimalizace enginu pro Warhead byli na úkor grafický dokonalosti, ale přesto se sluší uznat, že je dnes už Crysis co se zobrazovacích technik týče dost zastaralý a jde to vidět. Remasterovaná verze byť né dokonaleji by mohla vypadat přirozeněji a bude jen škoda zarytých konzolistů když hru kvůli svý zabedněnosti nevyzkouší, protože Crysis zdaleka nebylo jen o grafice, byla to vynikající hra po všech stránkách
    • MishKonn
      Názor, že sofistikovaný postprocessing slouží jen k "zahlazení grafických nedokonalostí" je jeden z těch nejhloupějších, co vídám. Lidé by si měli uvědomit, že Motion Blur a Bloom nejsou žádné "zakrývací techniky", či podobně nazvané hlouposti. Naopak, napomáhají v mnohém ke zdokonalení fotorealistického, či spíše kamerarealistického pocitu z grafiky dnešních her.

      Jak všichni víme, i když spousta z nás si to nejspíše neuvědomuje, vzhledem k propagaci takovýchto názorů, "motion blur" je zcela běžný "efekt", který vzniká v reálném vnímání prostoru jak okem, tak kamerou, zkreslením rychle se pohybujících objektů, na které se naše oko/kamera nezaměřuje. Bohužel, protože objekty ve hrách sledujeme prakticky na 2D panelu a to v mnohokrát zmenšené podobě, musí se tam "Motion blur" simulovat. Podívejte se třeba na Gran Turismo 5, kde přispívá k téměř dokonalé grafice.

      "Bloom" zase nastává ve chvíli, kdy nás něco oslňuje, odráží sluneční paprsky, je lesklé, nebo září. Je to tedy další "posprocessing efekt", který zdokonaluje pocit realismu v 3D obraze.

      Vámi nezmíněný "Depth Of Field" jsem také již tisíckrát viděl označován za jakousi berličku pro skrytí nedokonalostí v grafice. Opět, jedná se o jev, jež je kamerám a zejména lidskému oku naprosto vlastní. Lidé jej používají spontánně, nicméně kamerám slouží k zaostření na část obrazu, na kterou nás chce tvůrce (režisér, kameraman) soustředit, či ji zvýraznit. A protože se dnes hry čím dál více zejména v cutscénách filmům přibližují, je využití této technologie nasnadě.

      Názory, že primárním účelem těchto efektů je zakrýt jakési druhotné, grafické nedostatky, jsou zcestné. Ano, možná tomu napomáhají, ale to není pádný argument. Fakt, že některé hry je používají v míře scela nerealistické a podle názoru některých zcela přehnané, je věc druhá. Pokud je opravdu cíleno na fotorealistický vizuál a tyto jemné doplňky jsou použity s mírou (jako už ve zmíněném Gran Turismo 5), vychází z toho neuvěřitelné výsledky. A u kritiky jiných her je zase třeba vzít v potaz fakt, že spousta tvůrců nechce, aby jejich hry simulovaly vizuálně strohou realitu, ale naopak se ji snaží nějakým způsobem stylizovat (to platí i pro film: onen přehnaný blur, barevné filtry, zvětšený kontrast atp.).
      • Chlapce, mam ti tu postnut video z mojej PS3, aby si videl tu fotorealitsticku grafiku vo "FullHD", ktore je akurat upscalovane z HD? O foto realistickej grafike pri GT5 nemoze byt ani reci a to som velky fanda tejto serie a kupil som si len kvoli tejto hre ps3...So shut up, ps3 fanboi. Faktom je, ze ps3 hier su plne blooru, aby sa zakryli slabe textury a ine nedostatky.
        • eeeee
          Jak prosim te podle tebe souvisi rozliseni s fotorealisticnosti? Myslis ze 1080p screenshot z borderlands je fotorealistictejsi nez fotka zmensena na 720p? Motas dohromady nesouvisejici veci a vyvozujes z toho bludy. Ostatne 720p obraz je u televize dostatecny a 1080p prakticky zbytecny vzhledem k rozmerým dnesnich televizi a beznych pozorovacich vzdalenosti.
        • MishKonn
          No, možná to bude tím, že když zrovna hraju na PS3, nejsem nalepený na televizi nebo nějakém pofidérním monitoru, ale hraju z gauče / sedačky (volant). A v tom případě zrovna ten nepatrný motion blur použitý v GT5 společně s perfektními modely dělá hru velmi fotorealistickou. Že se nedá zapnout na konzoli AA je škoda, ale také nejsou přímo určeny pro hraní s nosem na obrazovce, že?

          A ty nesmyslná nařčení a zvolání si můžeš strčit za klobouk. Že někdo na konzolích používá zrovna tyhle efekty k zastření nedokonalosti ještě neznamená, že na PC nevznikly primárně proto, aby se grafika přiblížila realitě.
          • Velmi fotorealistickou hru?Bud mas neco s ocima a nebo asi ven moc nechodis.Jinak si nedokazu vysvetlit,jak nekdo muze jakoukoli soucasnou hru povazovat za fotorealistickou.
            • Tak mirne priopilej stav to vysvetluje *1* .
            • Zrovna takovy naky autaky moderni, a kdyz se na to clovek diva z dalky a je lehce priopilej, uz si to muze splist s realitou ;)
          • MishKonne tak tenhle tvůj názor teda vůbec nesdílím. Motion Blur je dle mého totální eyecandy efekt pro pozorovatele/přísedícího. Pro hrajícího je to maskování nedostatků grafiky. Pokud hraješ závody a koukáš na TV, ani při vypnutym bluru neuvidíš celou obrazovku ostře. Samotná obrazovka totiž dost mlží, oko nestíhá zaznamenávat detaily na periferii a soustředíš se na střed obrazu. Nato pak působí blur spíš škodu, protože oproti scéně s blurem uvidíš ve skutečnosti část obrazu na kterou se budeš soustředit normálně. Bloom jako takový je taky celkem eyecandy, pokud není HDR. DOF je sice zajímavý, ale je to s ním podobné, jako s blurem. Programátoři ti v podstatě vnutí na to, na co se máš dívat. Pokud se na scéně bez DOF bude hlavní děj odehrávat na středu a mě něco zaujme na kraji obrazovky, s DOF nebo bez DOF, pokud budu koukat na kraj, střed prostě uvidím jen periferně a tudíž mizerně. Tyhle berličky vznikly až s příchodem konzolí a hraním na nich z gauče. Televize je většinou dost daleko na to, aby blurr a DOF nevznikl přirozeně a tak ho musí udělat uměle.
            • Mechwarrior_bw
              imho pravda je niekde uprostred, taký bloom je technika stará už desiatky rokov, najprv sa objavila v animovaných filmoch neskôr v hraných a rozhodne nie je samoúčelná ale má reálny dopad na vnímanie obrazu. Ale samozrejme musí sa správne využívať inak je efekt presne opačný a vizuál to degraduje a to je žial prípad väčšiny hier kde sú tieto efekty vytočené na maximum a často ich nie je možné ani zmeniť. Naštastie na PC to ide prakticky vždy, dokonca i meniť ich silu/intenzitu nie len on/off.
        • Nejen PS3 ...
      • No tak zrovna bloom je snad nejhnusnejsi vec co si clovek muze zapnout. Vzdy jen hru presvetly a hnusne rozmazne a s realismem teda nema nic spolecneho. Viz. takovy Battlefield Bad Company2, kde ani v klasickem nastaveni nejde vypnou(nastesti jsou programky kde tohle jde nastavit).
        • MishKonn
          Jak jsem uvedl v úvodním příspěvku, někteří tvůrci se rozhodnou pro stylizaci grafiky dál od reality. Toto je případ BFBC2.
      • Me teda pripada, ze v Gran Turismu 5 neni vubec zadny motion blur. Proto za jizdy grafika vypada tak ciste a ostre.
        • MishKonn
          Ale ano, používá, nicméně jen velmi jemný, tudíž realistický.
  • prestigo88
    Tak to se dalo čekat. Konzolistům co to ještě nehráli vřele doporučuju. Btw. do teď nechápu co měl znamenat ten příběh v Crysis 2...
  • Cajk
    Nemáme tleskat, že hra z roku 2007 jede v roce 2011 na konzoli? Já tedy jdu tleskat ve stoje.
  • skaven123
    aspon o par milionikov ludi (konzolistov) uvidi, ako zmagorili pribeh z jednotky do dvojky :))
  • Pro mne za mne,at si Crytek strci celou serii Crysis nekam.
    Po fiasku s PC verzi Crysis 2 uz bych dalsi dil v zadnem pripade nekoupil. Lituju tu tisicovku,co jsem utratil za hru, ktera byla v kazdem aspektu daleko horsi nez dil prvni (grafika,hratelnost,AI, velikost map atd).
    • XorxoxTalarius
      Bohuzel ano ... jedine co povazuji ve dvojce za velky plus, tak je upgradovani obleku, to bylo skvele ...
      • Já považuji za plus že jsem k tomu dostal zdarma Bad Company 2 *1*
        • Tak vidíš, aspoň si neprodělal *1*
  • No konzolsti určitě nepohrdnou, ale už to nebude ono, kvůli osekání a kompromisům aby grafické nedokonalosti nebyly příliš nápadné bude hře scházet část, která v ní má velký podíl na skvělé atmosféře a to je úroveň grafiky. Příběh byl celkem poutavý a jednotlivé mise nikdy neomrzely. V každé jste většinou dělali něco nového. Ale že by Crysis byla hra která "navždy změnila herní svět" to tedy ne. Upřímně - jediná hra která by si zasloužila takové ocenění je série Splinter Cell, to je série her která je pro mně pořád to nejlepší co nikdy nezapomenu (kromě 5. dílu - ten nebyl nic moc), i přestože jsem hrál mnoho velmi chválených her.
  • Vysrat se na konzolisty! :D PC hraci jsou dulezitejsi :)
    • eeeee
      A v cem? Ekonomicky jsou vyznamnejsi konzolovi hraci. Jestli se z neceho na pc sypou vyznamne penáze, tak je to WOW a casual hry na facebooku, pricemz to druhe na sebe asi pratahnou smartfouny a tablety.
  • Jo, jo rozjel se další flame o tom, co je lepší, jestli konzole nebo PC. *7* Přeju konzolistům tu možnost, si to zahrát *4* ale neočekávám, že to (oproti dnešním hrám) bude nějaká extra bomba v grafice. Rozhodně to nebude takový halo, jako to bylo v roce 2007 na PC *14*
    • Mechwarrior_bw
      bomba v grafice to samozrejme nebude ale nie preto, že by Crysis nebola technologicky nadčasová hra ale preto, že vzhladom na konzole bude musieť byť grafická stránka výrazne osekaná.
    • PS: omlouvám se za posledního "smajla" měl tam být *4*
  • Anal.S
    Ty textury někde teda dost pokulhávají. Pamět konzolí byla vždy z mě neznámých důvodů dost mizerná, ale tohle je skoro hnus. Hlavně konec ukázky, ten interiér. BLAH! *11*
  • Doufám, že to bude pořádná konverze se vším všudy! Včetně memory leaku před posledním bossem... *1*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit