Přejít na výpis diskuzí
Quantic Dream: „Bazarový prodej nás připravil o 5-10 milionů eur“
13.9.2011 | Aleš Smutný
188 příspěvků
-
Nevšiml jsem, si, že by to tady někdo zmínil. Nejenže lidé, co si hry kupují v bazarech by je za plnou nekoupili, ale ani ti, co je kupují za plnou a prodávají do bazarů by je nekupovali, kdyby ta možnost odprodeje nebyla. Tudíž by tuplem měli nižší zisky *4*
-
-
Oni by to svedli na pirátství. A kdyby se nějakým kouzelným způsobem zabránilo pirátství, tak by to svedli na to, že si to lidé mezi sebou půjčují. A kdyby se zabránilo tomu, tak by to svedli na internetové hry zdarma. A kdyby se tomu zabránilo, tak by to svedli na to, že se trh změnil a hráči daleko déle setrvávají u jedné hry, proto nekupují jiné hry. Je to nekonečný kruh a výmluva se vždy najde.
-
-
Pořád to samé dokola. Vývojáři a distributoři čekají změnu od zákazníků, místo toho, aby se jim přizpůsobili a změnili se oni. Já třeba nechápu jednu věc. Když se zavádí nová značka hry, proč nepřijdou s nízkou cenou. Tak jak je to u jakéhokoliv nového produktu. A pak, pokud bude hra úspěšná, tak další série mohou být dražší nebo na ně mohou být navázané různé DLC. Prostě toho zákazníka podchytit. Místo toho oni přijdou s Heavy Rain za 1500,-(ne-li víc) a čekají, že si to poběžím koupit. Já nevím, co je to za hru. Nehrál jsem ji. A recenze je pořád recenze. Ať mi dají motivaci. A pokud vyjde druhý díl, tak si ho rád zahraju a zaplatím víc peněz, protože vím, do čeho jdu. Je to stejné jako například série Doom, Half-Life, Metal Gear Solid nebo Resident Evil. Tam jsem ochotnej za to zaplatit plnou cenu, protože vím, do čeho jdu. Stejně tak u některých firem jako jsou Valve, iDSoft, Bioware nebo Blizzard, který i když vydají novou značku, tak vím, že to bude stát za to, protože za tu dobu mají mojí důvěru. Ale stejný přístup přece nemohou čekat i ostatní vývojáři. Udělají jednu dvě hry a už si myslí, že jim zákazníci budou trhat ruce za plnou cenu. Ať se nad tím zamyslí.
-
-
teba by som normálne poslal ako hovorcu za ľud nech im to vysvetlíš... pretože oni takúto banálnu vec očividne nechápu a radšej si to budú mleť za ten svoj liter padesát aby "zarobili"...
s názorom úplne súhlasím...
-
-
Je mi z nich na blití. *16* Neslysel jsem nikdy, ze by si prodejci knih, aut ci onoseneho obloceni stezovali na usle zisky.Proste jednou prodano a vyhulte.Mamon je nemoc a meli by se lecit!!!
-
-
1+
-
Přesně, kámo.
-
-
At jdou s takovou filozofii do hajzlu. Hra je jako kazdy jiny produkt a nevim proc bych ho nemohl prodat a nasledne nekdo jiny koupit. Kdyz si koupim,kolo,auto,telefon tak to muzu naprosto bez problemu prodat a nikdo to neresi. Spise me vytaci jako hrace, ktery zacal od didaktika m az po dnesek a povazuju se za solidniho hrace, kterymu proslo pod rukama spousta her. To jak dneska vyvojari serou na hrace me vadi. Tim myslim mikrotransakcni system,ktery hru akorat kazi a nahrava lamam s krupicou. Spousta her ma kratky herni cas k dohrani hry apod. Herni branze uz davno neni o vnimani hracu ale jen o penezich. Chapu ze o vydelku to pro vyvojare samo je, ale nekdy za jakou cenu, viz. Diablo 3, ktery bude hratelny jen v online variante s mikr.trans. To at jdou doprdele. Ruzny nfs a nhl,nfl,fifa serie, ktery maji minimum inovaci, spise zadne, max graf.engine a aktualizovane stat. hracu a tymu a vydavaji to za cenu neceho jako by to tu uz xxxxxxxxx nebylo. Vadi me jakym smerem se to ubira a zachvilku tu bude jen same posrane mmorpg a co nebude mmorpg tak to bude online hratelne a k tomu kdyz budeme radi nejaka kampan na 8-10 hod hrani a cau. Do roka bude polovina titulu uz jen online bez singlu bo proc by s tim srali ne. Mraky let hraji i po netu, takze mam rad online hry ale odsud podsud. At se staveji treba na hlavu ze z bazarovyho prodeje nic nemaji. Kazdyho vec jestli to proda. Kdyz neco legal koupim tak to muzu i prodat. ahoj
-
-
jj, je to tak, vydavaj cim dal vetsi sr.c.ky a pak brecej, ze lidi radsi vyrazej do bazaru a koupej starou, ale proverenou gamesu.
Dneska se jako plna hra vydava to, co se kdysi jmenovalo demo - 2-3hodiny hrani ... bleh. Komp mam o nekolik radu vykonejsi, ale misto otevrenyho sveta se objevuje cim dal vic loadingu a to klidne kazdejch per vterin minutu ...
Neni se pak co divit, ze si lidi koupej veci jako minecraft ... zabava na tydny, da se to hrat vlastne furt dokola a stale se to meni, nema to sice uzasnou nejdokonalejsi grafiku, ale je to zabava.
Origosku za plnou cenu sem si naposled koupil pred 15ti lety, od ty doby kupuju bud gamesu s casakem nebo ruzny slevneny varinaty za max 300. -
Hraju take od dob Sinclairu zx spectrum a lepe bych to nenapsal.
-
JJ, Občas se musí mluvit otevřeně jinak to nikoho netrkne. Dobře řečeno *1*
-
-
5-10 milionu eur za neco co je uplne normalni a legalni ale nam se to porad predhazuje jako kradez. Zajimalo by me o kolik milionu rocne prijdou spisovatele z knihoven a antikvariatu a jakou brutalni ztratu musi zazivat vyrobci mobilu nebo automobilu (i kdyz tam uz s tim lobby zacina pracovat a za stare auto uz se plati jak to ma byt a za chvili vas mozna uz ani nepusti do mesta - co naplat ze nova auta se deli jen na oskliva a jeste osklivejsi).
5-10 milionu do kapes podlym bazarnikum. Kapitalismus FTW.
Kdyz se vam to nelibi mam jen jedinou radu delejte hry pro PC a Steam-only... aha vy vlastne delate hry jen na PS3.... -
-
1) u knih je bazarový prodej okrajová záležitost
2) náklady na tvorbu knih jsou několikanásobně nižší než na tvorbu her
To jsou jediné důvody, proč to nikdo neřeší. Přesto jde o stejný princip a já říkám, že je špatný. Nehledě na to, zda to zrovna u knih je tolerováno, či nikoliv. U autorských děl mají jít peníze autorovi (a přisdruženým smluvním stranám). Hotovo, tečka.
Všem milovníkům pirátění a bazaření doporučuji zkusit nejprve něco vytvořit a pak koukat, jak se to pomalu šíří společností bez jediného halíře, který by připlul k vám. To musí bejt supr. -
-
U knih bych nemluvil o toleranci. Proste koupis knihu (ne jen licenci nebo pravo k uzivani), mas knihu a prodas knihu. To neni o tom ze to nekdo toleruje. U her je to jinak a chapu to, dokonce chapu ze autorum je to lito ale urcite ne tolik jako distributorum, investorum a marketakum protoze autori oproti nim stejne dostanou kulovy ho*no ale hazet "milovniky" pirateni a bazareni na stejnou uroven je proste spatne. Ja si myslim ze mam pravo vzit krabicku s CD co jsem si koupil a prodat ji dal stejne jako tvurci her maj pravo udelat zabugovanou hru a pak lidem nas*at s opravama chyb.
-
-
já si myslím, že nárokovatelnost práv je socialistický blud. Z hlediska ekonomického subsystému jménem "herní průmysl" páchají bazaráci i piráti velmi podobné škody. Z hlediska celého ekonomického systému jsou samozřejmě piráti mnohem horší. Z hlediska morálky si taky nejsou rovni, ale o nepokřivenosti se u bazaráků nedá mluvit.
-
-
Ja si porad rikam jakej ukazkove levicacky, populistickej trol a hater jsem a konecne to nekdo poznal! Diky!
Co se tyce toho ze pachaji stejne skody tak to proste pravda neni. Uz ted vymysleli par zpusobu jak skody zmirnit od vsemozne otravnych a pro uzivatele nepohodlnych a neprivetivych zalezitosti jako ruzne DRM ochrany pres DLC az po propirani cele tehle veci v mediich. Ja osobne jim v tomhle smeru nepreji nic pekneho protoze kvalitniho DLC je jako safranu a DRM ochrany proste jen otravujou lidi co si hru poctive koupi. -
-
osobní rovina není nutná. jen si vyměńujeme pohledy na věc. nikdy jsem tě za levičáka neoznačil *3*
s těmi ekonomickými škodami je to složitější, čti pozorně. říkám, že jsou podobné. V úhrnu celé ekonomiky je však jiné, to jsem taky napsal.
ano, mizerná a titěrná DLC spolu s DRM taky považuji za mor. Ničemu to nepomáhá. Prvořadá je kvalitní slžuba, ukazuje se to zas a znovu.
-
-
-
-
Vazne se mi nelibi,ze davas bazarovy prodej na stejnou uroven jako piratstvi ac ani jedno neprovozuju.
Autor za danou kopii(dvd) dostal zaplaceno.To ze si to pak koupi nekdo z druhe ruky ho zajimat uz nemusi,protoze ten clovek by si to stejne za cenu ,ktera je v dane dobe v obchode stejne nekoupil.
To by vyrobci aut mohli taky brojit proti bazarum,protoze prodaji 1 auto,za ktere dostanou zaplaceno a pak si ho z druhe ruky koupi nekdo jiny.A vyrobce by taky mohl prijit a rict,ze tim prisli o jedno prodane auto,protoze kdyby si to nemohl koupit v bazaru,tak by naklusal do obchodu a koupil si to auto jako fungl nove. -
-
auto není autorské dílo
-
-
To je ale jedno.Tady jde o ten predpoklad,ktery tady tvurci prednesli,ze kazdy,kdo hru koupil z bazaru by si pri absenci bazaru tu hru naklusali koupit do obchodu.
Tady jde o princip jejich tvrzeni. -
-
Jj to je dalsi vec kterou jsem ani nezminil je to jak si radi kluci statistici cucaj tyhle veci z prstu :D
-
-
ale, od kedy? myslis ze by si mohol vyrabat mercedes a bez licencie ho predavat?
-
-
smejki, takze tvrdis ze sa to da? :)
-
sumak - sleduj toky peněz, představ si vlastní přítomnost v každé roli tohoto ekonoické systému, udělej si nějakou tu kalkulaci, zapoj morálku v plné šíři a teprve pak se budeme bavit.
-
smejki - ale no tak,pojmy jako dusevni vlastnictvi,autorske dilo apod jsou jenom o slovickareni.
V urcitych pripadech opodstatnene,ale v nekterych tomu tak neni,jako treba pripad bazaru. -
*15*
autorským dílem je např. designová studie, ale ne auto jako konečný výrobek.
-
-
-
-
-
Souhlasim s prirovnanim ke kniham a jakymkoli dalsim vecem. S podobnou logikou by se mel zakazat preprodej cehokoli.
U SW je jen rozdil v tom, ze se prakticky "neopotrebovava", takze nakupujici v bazaru vlastne kupuje vec v puvodnim stavu, pokud v mezidobi neprestaly fungovat online features....
Pak ale pozaduju, aby mi online mod u Demon Souls fungoval jeste za 10let, protoze jsem "prvomajitel" a kupoval jsem to s touto funkci a ted na to nemam cas. Zajimalo by mne, zda nekde pod carou u her je dopredu uvedeno, jak dlouho online features budou fungovat.
Take souhlasim, ze moznym resenim je Steam, PSN, applestore, Icloud apod.
-
-
No co, filmy se taky prodávají po bazarech. Když nejsou ochotní srazit cenu na přijatelnější úroveň, tak ať nebrečí, když si hráči jejich hry nekupují.
-
-
JJ hry dnes nestojí za ty peníze, dřív jsem měl chut hrát hru nejméně 2x/ 3x dnes dohraji a tradá na půlroku či déle k ledu ... prostě mi hra dnes nedá nic nového když si zahraji těch 6-10 hodin znovu úplně to samé *7* Vyjímkou jsou RPG , které dnes už také jsou nahlodávány trendem sliby chyby nebo dojné krávy...
-
Filmy ale ziji hlavne z kina....
-
-
Sice jsem po tom nikdy nepatral,ale mam za to,ze v dnesni dobe ,kdy kina az tolik netahnou ,maji dvd/blue ray nezanedbatelny podil na celkovem zisku filmu,i kdyz je to beh na delsi trat.
Zejmena filmy,ktere v kinech moc uspech nemaji ,maji casto na dvd slusne zisky.
Ale konkretni cisla fakt nevim. -
To ovšem nemění nic na tom, že současné hry jsou v poměru cena/výkon naprosto tragicky nadhodnocené.
-
-
To teda nejsou. Driv byly hry tragicky nadhodnocene. Dnes se hry pohybuji okolo 1000 a za par mesicu 500Kc a kdyz clovek vychyta akci, jako dela casto EA, tak v obchode ziska i jeste novinky i treba za 250Kc, jako to bylo treba s Mass Effect 2. Ceny her jsou v dnesni dobe nejpriznivejsi, jake kdy byly...
-
-
@Robotron3: ne, na to opravdu nezapominam - ostatne jsem to i psal v poslednim prispevku, na ktery jsi reagoval... Stejne nemuzes srovnavat ceny starych her s novymi ohledne aktualni zabavnosti, je jina doba. Musel bys srovnavat aktualni cenu a dnes jsou bud zdarma nebo za pakatel (i tak by to byla IMHO blbina).
Cena tehdy/zabava tehdy zhruba odpovida cena ted/zabava ted, no mozna je to ted i horsi, pokud srovnas ceny konzolovych her - samozrejme srovnavam launch cenu (kupovat ve sleve slo i tehdy). -
-
SNES hry jsem opravdu nikdy nekupoval, ale ocividne byla cena stejna jako u her na PC. Jak to bylo s cenami jsem jiz psal. Jak to bylo s herni dobou take.
Nezapomente, ze vsechno tehdy bylo jinak. Dobry pocitac stal 40k (v dobach 286 72k). SW byl drahy. Uplne zacatky her (Doom, Wolfenstein, Dune apod.) sem netahejte, to byly prukopnicke hry). Soustredil bych se na "zlatou eru" her.
Jasne, plat byl polovicni. Cena her temer o 100% vyssi (PC) a o 33% pro konzole. Herni doba vice nez 2-nasobna (u slabsich, u pecek i 10-nasobna). Proto jsem psal, ze pomer cena/zabava kdysi zhruba odpovida dnesku. Vazne na tom nic neni. Ono 2k (v prepoctu 4k) za hru na vecer bych tehdy nedal ani ja :). Jo a ceske hry minulosti? Tam je cena absolutne nesrovnatelna :)
Pokud se na to podivam ciste subjektivne: pamatuji si, ze jsem hral hry opravdu dlouho a to jsem mel na hrani vice casu nez ted. A dnes? Jednovecerovky znate asi vsichni. Neboli dnes je to naopak: drive byly kratsi hry vyjimecne a delsi standard. I kdyz to je mozna i tim, ze drive vychazelo IMHO vice kvalitnich her...
Mimochodem tohle je vse vicemene reakce na pomer cena/vykon. Pro detaily si prectete me drivejsi prispevky a snad pochopite ;) -
Pres zhruba petinasobne snizeni cen her je u nas mira piratstvi her stale vysoka mezi 80 az 90%. I tehdy se rikalo, kdyby byla cena nizsi... Je to blabol, kdo nema pevne moralni zasady, vzdycky si to kradeni zduvodni. Primerena cena hry je totiz relativni, rovna se tretinova oproti bezne a jako takova je nedosazitelna.
-
Tak treba doom stal kdysi 2500 Kc (v te dobe se prumerny plat pohyboval kolem 10 000 Kc) a jde dohrat za par hodin a jeho vyrobni naklady byly daleko mensi, nez u dnesnich titulu. Tj je to jako kdyby v dnesni dobe hra stala kolem 7000 Kc. Je potreba se na minulost divat realisticky.
-
Ty sis asi nekupoval u nas v te dobe hry na Snes, nebo Segu MegaDrive, kdy konzolovky staly klidne i pres dva tacy (tehdy dva tacy!). Jinak jako srovnani her na konzole drive a potom ;)
-
-
Tak ted uz dokonce tvrdis,ze drive byly hra dokonce kratsi.Bud si tech starych her moc nehral,nebo nevim.
Samozrejme ,ze vyssi obriznost starsich her na herni dobu ma znacny vliv,ale tvrdit,ze to je jediny duvod a navic jeste tvrdit ,ze byly hry kratsi,to je docela usmevny. -
-
Jasny,cod je hlavne o MP,nicmene na SP si zakladaji taky opravdu hodne a vzhledem k tomu,ze je spusty lidi,kteri si cod kupuji jen kvuli SP(ac to nepochopim) tak na tom asi neco bude.
Oblivion bych vubec neresil,to je sandbox a to jsou jedny z tech vyjimek,kde to opravdu neplati a hraci dobu maji povetsinou velmi slusnou a v mnoha pripadech i delsi nez ty stare hry.
Novy DE jsem nehral,takze nemuzu soudit a ty taky ne.A kvalitu do toho neplet,to nema s tematem nic spolecneho.
Zjednodusene - ja netvrdim,ze to plati u vsech her,to vubec ne.Ale stojim si za tim,ze obecny trend takovy opravdu je a nove SP LINERANI hry jsou proste kratsi nez LINEARNI SP hry z dob minulych. -
COD je co se tyce obsahu prevazne multiplayerova hra. Kdyz si vezmes Deus EX 3 (ja ho zatim nehral). Pripada ti co se tyce obsahu hry kratsi nez 1 a 2? Nevim, ale pochybuju o tom. Co jsem zatim cetl, tak trojka je mozna i lepsi nez 1 a urcite ne kratsi nebo o neco ochuzena. No ale vem si jakykoli hry, nejlepsi mas serie. NFS1 jsi si jako hru (kterou by nekdo se snazil dohrat) si ji projel na vsech tratich za ja nevim asi dve hodiny. A ted si to srovnej s dnesnimi NFS a karierami. Srovnej si Arenu a Oblivion. Opravdu je Oblivion tak vyrazne kratsi a mene do obsahu objemny nez Arena? Ani nahodou, jen se jednoduseji hraje a proto je hratelnost rychlejsi, nez u staricke Areny, ktera uz je zastarala...
-
To ze to plati u jedne,navic pomerne specificke hry z toho jeste nedela pravidlo.
Jesli mi vazne chces tvrdit,ze takovy symbol dnesni zdimacky a minimum obsahu jako je cod,ma delsi kampan nez treba takovy stary HL,deus ex apod. tak me rozesmejes. -
prvni mario z nes teda oprava, ale to je jedno :)
-
Je to pravda. Zahraj si Prvniho Maria ze Snes a posledni na Wii. Prvni Mario je kraticky, kdo to umi zahrat na par zivotu, dojede ho snad i za par desitek minut. Hraci doba se ale natahuje s tim, jak moc to neumis hrat... Takhle si vem kteroukoli hru ze serie (na jakoukoli platformu) a uvidis, ze co se meni je pristup k hratelnosti, ktery umoznuje i lidem (co neumi hru tak dobre hrat) ji projit celkem snadno na easy. Proto dnes kazdy tvrdi, dnesni hry jsou kratsi. Nejsou, jen jsou mnohem pristupnejsi a proto snazsi. To je cele.
-
-
Jo, koupe ve sleve to je temer to same jako kdyz to maji z bazaru (3 bazarove nakupy ~= 3 nakupy ve sleve). Horsi by asi bylo, kdyby se bazarova kopie prodala treba 10x, ale to se nestava (mozna u "zmetku")... Az zrusi bazary, bude tohle jejich dalsi "cil" - eliminovat slevy :)
Treba ja, nebyt her ve sleve, bych si vice nez 80% proste nekoupil. Podobne to nejspis je s lidmi, co nakupuji v bazarech. -
-
To vis ze proti bazarovemu prodeji aut bojujou jak to jde. Alespon v CR se tak deje a ve zpravach rikali ze je to prej spravne a ze to pomuze ekonomice z krize tak to delaj dal.
-
Robotron: a co maju napr vyrobcovia aut z predaja v bazare? a bojuju proti tomu?
-
@Robotron3: precti si poradne, co pisu.
Predpoklad: 3 hraci si chteji hru koupit, ale nechteji za ni dat 999.
a) Pockaji na slevu. (3 hraci za 333 = 999).
b) 1 koupi za 999 a proda do bazaru za 666. Dalsi zahraje a proda do bazaru za 333. Treti koupi z bazaru za 333.
c) Slozi se a koupi ji "dohromady".
V obou pripadech dostane prodejce 999 a zahraje si hru stejny pocet lidi (jen ve 2 pripadech o neco drive). Co jsem cetl tak se hra z bazaru treba ani na 3x neproda. Podle (ne zrovna duveryhodnych) statistik 2.5x.
Jinymi slovy: hraci si chteji hru koupit (ne zpiratit), ale nechteji za ni dat plnou cenu (z libovolnych duvodu). Mozna, ze kdyby se hra prodavala za 333, koupili by si ji vsichni (i kdyz by tim asi prodelali na silnejsich trzich *9*).
No snad jsi pointu pochopil *3* -
To je pekna blbost. Z prodeje i ve sleve maji vyvojari cast penez. Z bazaru nemaji nic...
-
-
Mluvím o poměru cena/výkon ne jen o ceně, jako takové.
-
-
robotron - ehm ... half life? half life 2? operation flashpoint? splinter cell? všetky tie hry boli krátke right?... nové diely call of duty ti neponúknu ani zlomok toho čo je vyššie...
-
robotron: To si nemyslim,ale vyvracet ti to nebudu.
-
sumak: Tohle si mysli kazdej, a je to presne naopak.
-
robotron - to opravdu snad nemyslis vazne.Spousty dnesnich her nabizi standardne 5-10 hodinovou kampan,plnou striktne linearnich az tuneloidnich misi zatimco drive byly levely prece jen rozsahlejsi a herni doba byla delsi ne jen z duvodu,ze hry byly obtiznejsi,ale taky ze tam proste toho bylo vic.
Samozrejme vzdy se najdou vyjimky.Ale bavime se o prevazujici vetsine her. -
Jenze lidi si vubec neuvedomuji, ze dnesni hry maji mnohem vic obsahu, nez hry treba z devadesatek. Treba akcni hry mnohonasobne. Driv byly hry mnohem tezsi, a ne tak uzivatelsky privetivy, proto dnes kazdymu pripada, ze toho poskytovaly vic a dnesni hry jsou kratsi. Ale to je uplne obracene!
-
-
Ceny jsou sice nizsi nez tomu bylo drive,ale take vetsina her (ted mam na mysli SP hry) maji taky podstatne kratsi herni dobu.Samozrejme ,ze jsou vyjimky a to zejmena rpg hry.
Takze fakt,ze jsou v dnesni dobe hry levnejsi jeste neznamena,ze je to pro hrace vyhodnejsi v pomeru cena/poskytnuta zabava.
U primarne mp her je to ovsem zase trochu jinak. -
-
A ty zapominas, ze jsi se bavil v ty dobe. Dnes uz by nikoho nebavilo hrat hru od uplneho zacatku bez savu. Nebo opakovat stale dokola levely kvuli starodavnemu designu, atd.
-
Zapominas na to, ze u vetsiny tech dobrych her ses opravdu bavil nekolik dni. Dnes se (az na vyjimky) bavis pod 10 hodin. Samozrejme je fakt, ze naklady na hry jsou astronomicky vyssi nez drive (hry kopiruji financni krivku filmu), ale to je pro zakazniky irelevantni.
Jasne tehdy nebylo tak vymakane UI, grafika stala za prd (na dnesni pomery), hry byly sice designove jednodussi, nicmene rozsahle, ale i presto ses v te dobe u toho vazne bavil. Tak to bylo alespon u me, nevim, jestli jsi v te dobe vubec hry hral.
Na druhou stranu souhlasim s tim, ze v te dobe byly (hlavne zahranicni) hry pekne drahe (co si pamatuji tak nektere staly i 2000), ceske tusim staly par stovek (v hlave mam obrazek s cenovkou 290 a 300, uz nevim za co). -
Kdy uz si tohle lidi uvedomi... Driv byly hry mnohem kratsi. To ze nekdo hral hru pred deseti lety a dohral ji za dvacet hodin a dnes dohraje hru za 10 neznamena, ze driv ta hra mela vic obsahu. To jen hratelnost byla prisnejsi, nektery casti hry se musely opakovat stale dokola, nez se clovek dostal dal, atd. atd. Proto driv herni doba byla vice natahovana a dnes je striktnejsi, clovek se tolik nezasekava. Z toho vsichni automaticky odvozuji, ze dnes jsou hry kratke. Ale nejsou!
-
robotron - Ale natahovani herni doby pomoci achivementu neni zrovna spravny pristup.
Dobre,misto zabava si dopln herni doba.
Rec je o tom,jaky pomer cena/herni doba meli hry drive a dnes.Dnes jsou ceny her nizsi ale stejne tak je vyrazne nizsi herni doba(rec je o SP hrach).
Takze tve tvrzeni,ze dnes jsou hry mnohem vyhodnejsi je dost zpochybnitelne.
U Mp her je to samozrejme jinak. -
A co to je poskytnuta zabava? Kdyz jsem trouba nic me nebavi, tak mi nic nepomuze... :) Kdyz si treba reknu, mam sp hru akcni adventuru na konzoli dohranou za 10 hodin, ale zkusim ziskat vsechny trofeje, tak najednou mam z 10ti hodinovy hry 100hodinovou! A budeto treba stale zabava, protoze mam cil a chci neco ve hre dokazat. Zabava je ciste subjektivni vec.
-
-
-
-
-
-
Kdyz jim je 2 mega malo,tak to nemaj delat jen na jednu platformu.To by je ovsem nesmelo vlastnit Sony,pokud se nepletu.
-
ten obrazek vystihuje cele quantic dream
-
-
Taky jsem jej v tomto případě pečlivě vybíral ;))
-
-
!!!!!!!!!!!!!!! :D
-
-
-
"Bazar nám vydělal přibližně 15 milionů korun," říká šéf Quantic Dreams a vysvětluje: "Díky bazarovému prodeji se i mladší hráči dostali k našim starším hrám, Omikronu a Fahrenheitu. Když jsme tedy přišli s Heavy Rain, měli jsme už početnou skupinou fanoušku, která by se o nás bez bazaru nikdy nedozvěděla, protože zejména náklady Omikronu jsou už roky rozprodány."
Stejná realita, jiný pohled na věc? -
Jednoduché řešení. Ať prodávají hry za "únosné" ceny. Kdyby jim nešlo jen o prachy a srazili by cenu na polovic, věřím, že by si hru pořídilo podstatně větší množství lidí, kteří si prostě nemůžou dovolit investici 1000 Kč /++ měsíčně za hru. Ubylo by i "pirátství".