Přejít na výpis diskuzí
RAGE - rozhovor s Timem Willitsem a info o recenzi
7.10.2011 | Redakce Games.cz
220 příspěvků
-
po pěti letech vývoje NEDODĚLANÝ ZMETEK u kterého všichni doufaji že to patch spraví *11*
-
Jsme zvědav jak bude vypadat recenze.Co jsem mohl shlédnout tak RAGE nevypadá na dílo které bych si představil když se řekne ID SOFTWARE.Nejde o žánr ani styl hry,ale o diskutované grafické problémy.Když jsem prvně zapnul DOOM 3,tak to probíhalo následovně.Zapnul->nastavil ->spojeně hrál->šel se podívat na "hovno z pekla" které bylo vyfoceno a popsáno v recenzi časopisem LEVEL atd.Proto jsem nečekal malé možnosti grafického nastavení,závažné problémy na kartách ATI a okaté nahrávání textur.Schválně mluvím pouze grafické stránce hry, protože když se řeklo ID SOFWARE,tak jsem si představil hratelnost a právě grafickou stránku hry.Tedy zapnout->nastavit->spokojeně hrát a hledat překvapení *1* .Zde to dobře nejde.Dá se namítnou, že patche jsou na cestě,ale hra se hodnoti v přítomném čase a ne v budoucím.Navíc pro potencionální body + a - ,zde leží na grafické stránce větší váha než u jiné FPS.Stejně jako očekávám od starého autobusu KAROSA,že to snad někam dojede a naopak, od kamiónu Kenworth,že po cestě vše projede,přejede,zajede a do cíle navíc dojede.Tak od ID SOFTWARE a slavného ID TECH X jsem očekával v době vydáni něco trochu jiného.
-
Tak se nám tady zase opakuje legendární souboj z devadesátek Quake vs Duke Nukem. Tentokrát však jde o to, kdo je větší chcípák...
-
-
Lol, dobře ty. *1*
-
-
Jsou z tech konzoli tak vydreny, ze nemaj cas na testy pro PC. Takovy nedodelky si strcte do **
-
-
Řekl jsem si, další PC zaslepenec, nebudu reagovat, ale mě to nedá !!! Do nedávna jsem hrál only PC, a pořád na pc hraji, ale rage jsem si koupil na xko, kde takoveto tech. problemy nemám a nic neřeším. Ale bylo by hloupé dělat zase flame konzola x PC...protože každé má něco do sebe a ať si každý vybere co mu sedí (já si vybral obojí) ALE, jak můžeš mít někomu za zlé, že si dla více záležet na platformách, které jsou pro ně narozdíl od pc ziskové ? ANO to co Id předvedl není uplně kosher, ale to napraví. Ale vem si to takhle být ty hospodské a chodit ti tam štamgast A a štamgast B, štamgast A je v pohodě, dává ti dýška a je spokojen, host B tě pořád píčuje, jak to u tebe v pohpodě stojí za hovno....že ho tam diskriminuješ a dávám mu podmíráky atd. a ještě si to u tebe nechvá psát na sekeru. Ano štamgast B představuje PC hráče (s velkou pravděpodobností piráta, bohužel). Tak se pak nediv že se id k ''Ačkum'' chová přívětivěji jak k ''Bčkům''. A to je prosim objektivni a realny nazor PCckare, tak konzolisty v jednom.... *3*
-
-
kde si vzal že je pc zeziskové. PC je zisková jen se tam nevydělaj miliony jak. A taky znám mnoho konzolistů co kupujou na xbox a pirátí vesele na pc a po diskuzích jsou to fanboyové konzole
Jinak tvý přirovnání je krapet neobjektivní (zaujatý - ono je to oboustraný vývojáři se*ou na pc a proto hraci pi*ujou)- vem to z druhý strany. Vem si štamgasta A co vypije 8 piv a štamgasta B co jich tolik nevypije. Na obou vydělá ale z ožralce vytříská víc tak mu dělá lepší servis a o druhýho se nestará a pak ho ještě pomlouvá za zády že neumí pít a začne ho jak říkáš diskriminovat -
-
ano, ted si to asi přirovnal jeste lépe. ale ty se divíš že to tak je? ty být na pozici bussinessmana tak to budeš děl jinak ? tak budeš na rukách nosit toho z kohomáš podstatně méně peněz než z těch druhých ? PS: ano i na konzole se pirati...a byt to jednodusi tak se pirati vic jak na pc, při cenách konzolových her, ale to je hypotéza, bavíme se o realitě...
-
pod toto sa podpíšem +1
Inak vždy sa musím usmievať keď ide konzolista vysvetlovať ako sú konzolový hráči disciplinovaní a nepodliehajú pirátstvu a naopak PC hráči sú 9z10 zlodeji bez chrbtovej kosti :) lenže stavím sa o čokoľvek, že keby bolo pirátenie rovnako jednoduché na konzolách ako na PC tak by bola miera pirátstva na konzolách ešte vyššia ako je teraz na PC..
-
-
V životě jsem nepochopil, jak někdo může hrát 1st person hru na konzolích s gamepadem. Ale asi je to jen o zvyku, jako všechno. Pověz, když si původem PCčkář, jakej byl z PC na XBox, co se těhle akčních 1st person týče?
-
-
*jakej byl přechod
-
-
no je to o zvyku, zezacatku divne, pak uz v poho, uz to ani moc nevnímám, jako ano nikdy nebudes mit 2 packam precizni aim laserove mysi, a tak hry jako Battlefield (co hraji multi) hraji na pc, ale vse ostatni hraji na xku, ale je i spousta fps co hraji na xku, ale vetsinou jsou to hry s krycím systemem (Gears of war /1,2,3/, mass effect, call of juarez atd.)
-
-
A tak to tě obdivuju, to já hrál první 1st personku na PS1 a už tenkrat před těmi 12-14 lety jsem z toho byl na větvi(negativně) no a když jsem si pak p opár letech pořizoval první PC, tak jsme si s Myší a klávesnicí padli do oka .. no a je to láska na celý život. Ale hry typu DMC se mi naopak lepe hrají na gamepadu.
-
-
-
-
-
..podle me to je vymluva, aby recenze nebyla z odflaknuty hry. Bejt to od nekoho jinyho tak uz se to v recenzi pomlouva
-
-
Nazev RAGE nebyl urcenej pro hru, ale na reakce PC hracu
-
-
-
Tak nějak nechápu, co se do Carmaka tolik lidí naváží. Ta hra je naprosto úžasně optimalizovaná. Asi si to neuvědomujete přes ty docházející textury, který potřebujou evidentně opravit a všemožný pády - to je prostě trapas, co se musí napravit! Ale jinak ta hra šlape jako divá. Na naprosto příšerným 3 roky starým mainstreamovým notebooku jsem to rozchodil na 30-40 fps (interiéry víc, při jízdě v autě padá na 30 - měřeno), 2x vyhlazováním okrajů, detaily se samozřejmě nastavily samy, ale vypadá to zatraceně dobře. Jen tak pro srovnání, Borderlands, který tady spousta lidí dokola nesmyslně podsouvá, mi běžely stěží při 30 a to jsem musel vypínat stíny! Tady jsou a parádní. O texturách nemluvě, V Borderlands vypadaly všechny jako tady těch několik lowres hrůz, na který člověk občas narazí. Nicméně drtivá většina jich je opravdu pěkná. NEJVĚTŠÍ bomba je, jak vše modelováno ručně. Na krajině je to zatraceně vidět a zanechá to na člověku obrovskej dojem. To se musí vidět za chodu. Opravdu jsem se bál, že si nezahraju, dokud nedospořím posledních pár tisíc na novou sestavu, kterou potřebuju jako sůl, ale doslova mi Rage vyrazil dech. Neznám žádnou jinou hru, která by na mým příšerným železe vypadala tak hezky a šlapala takhle dobře. Žádnou. Animace postav jsou překrásný, hladký. Střelba dobrá a zábavná. Jedinou výtku zatím mám, a to je k absenci vyklánění. Nepřátelé vykukují zpoza rohů s velkou oblibou, já bohužel nemůžu a dost mě to štve.
-
-
To je pravda. Ale kdy by Ferrari vyrobilo novy super model, vyladeny po vsech smerech, ale maximalku by vytahlo jen na 50km/h, tak by to tak nebylo koser.
Proste od precizniho studia, zastitene podobnou personou, se pravem ocekava (skoro)dokonalost a ne takovy epic fail. -
-
Textury jsou údajně otázkou ovladačů, čili by to nebyla přímo chyba ID softu. Nevim, co je na tom pravdy, však ono to brzo vyplave na povrch. Buď problém vyřeší patch nebo nová verze driverů a pak se uvidí, kdo za to může.
-
-
-
Z vlastni zkusenosti rikam, Rage ma tu nejlepsi grafiku, ze vseho, co jsem kdy hral. Ano, je to koridor, ano, pribeh je jednodussi, ale je to pastva pro oci, pokud mate alespon lepsi zelezo.
-
Grafika je pěkná, ale proč v roce 2011 se totálně vykašlali na zničitelnost prostředí a fyziku - tím mám na mysli to, že vše je přikované a nezničitelné (prom nepřátel a vozů). Mě osobně to kazí zážitek ze hry - a tato hra má svůj potenciál...
-
nechápu za co mají lidi ty mínusky u kometářů o chybách viz: Ahoj, mate nekdo pri hre problem s navratem z Dead City zpatky na povrch? Zabil jsem obriho mutanta, vzal upgrade defibrilatoru, jedina cesta vede zpet k uzaveru kanalizace, ale nejde otevrit?
Tu už zdejší retardace pokročila tak daleko. Se ptají zda máte někdo tento problém a nejakej jouda mu dá mínus? ste normální? -
-
Takový příspěvky sem nepatří. Zde je reakční prostor k článku. A hlavně jsou ty lidi líný googlovat...
-
-
Mne to rozhodne nepripada ako hra roka a megaoriginalna grafika? Dizajn lokacii je sice vydareny a umelecke podanie je dobre ale inak mi ta hra pripada strasne sterilna, akoby som hral nejake leaknute alpha stage levely. Nie je to ani fallout ani fps, je to podla mna taky nedomysleny borderlands, ktory ma presne takisto nudil. Kludne to mohlo spravene ako Halflife 2 - so silnym pribehom a vybornou hratelnostou. To boli casy :) Ked som si pozrel ten vieorozhovor vyssie, musel som sa usmievat. Manazeri vedia taaaak dristat az to boli. Bohuzial je to dnesny trend a za cenu zarobit vam naklamu do oci nehorazne blaboly. Ja kazdopadne nevidim tych 5 rokov vyvoja. Doslova v nicom. Ak si to porovnate s Crysis z roku 2006, isto si uvedomite, ze na tom kusok pravdy bude... Pre mna velke sklamanie.
-
Hra není nijak dlouhá. Umělým nadstavením jsou závody, které jsou o ničem a stačí odjet ty "příběhové". Mise jsou postaveny tak, že se i třikrát vracíte na jedno místo, pokaždé pro něco jiného. Textury jdou vyřešit úpravou configu, ale stejně je 50% textur odporných.
Vše striktně předscriptované (udělej A jinak neuděláš B), nikam se nedá volně jít, všude jsou neviditelné zdi. Z okraje útesu ale spadnout jde i když nevím proč. Rozmístění věcí k nalezení pevně dané. Mě osobně zbylo na konci hry cca 70% všeho co jsem kdy kde sebral nebo vyrobil. Z nějsilnější zbraně jsem si nevystřelil, protože jsem si ji šetřil na něco .... co nepřišlo.
SPOILER
Na konci bych čekal nějaké epické rozuzlení a boj, ale opět úplně o ničem. Nikde žádný nasraný generál kterému jste překazili plány nebo nějací "uber" mutanti.
ZHODNOCENÍ
- Za mě tak 50%
- Znovuhratelnost nulová, protože hra jde hrát jen jedním způsobem, cesta je vždy jen jedna.
- Vyhozené prachy.
Opravdu netuším co má na téhle hře velikost cca 20GB.
2 Carmack *1*: Carmacku, už se na to vykašli a jdi do důchodu. Jak si to asi testoval když tvrdíš, že nejsou ovladače?