Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • PS3Hrac
    Když vyšel killzone 2 vývojáři řekli že je to maximum vyšla 3 a poté řekli že využili 100 procent Cellu ta hra vypadá skvěle na 7 let starou konzoli nebo také uncharted a oni mají problém vydat dlcčko na stejný engine a říkají že mají technické problémi spíš lenost trochu si pohrát s PS trojkou jako to udělali Guerrila games nebo Naughty dog.
    • Tak oba tituly co jsi zmínil, jsou čistě konzoloidní záležitost a problém Skyrimu může být i v jeho kvalitě či nekvalitě, nicméně srovnáváš rovnocenné tituly? Aby se nesrovnávalo Skyrim s Call of Duty, Otevřený svět, částečně žijící a skriptovaný koridor. Myslím, že k tomu tu právě došlo.
      • PS3Hrac
        Jenom říkám že dokázali věco o kterých se říkalo že už nešli a třeba fallout new vegas má dlc a skyrim na xboxu má taky dlc a to je papírově s výkonem níže a mohli alespon ten problém vysvětlit za tím nebude technický problém.
        • Možno je papierovo výpočtovým výkonom vyššie, ale problémom bude zrejme malá RAMka. A v tomto prípade ma XBOX navrch, pretože dáva k dispozícii dvojnásobok oproti PS3. Pri koridorovkách ako je napríklad Uncharted sa to neprejaví, ale v otvorenom svete ako má Skyrim je potrebné držať v RAMke množstvo objektov pretože hráč má značnú volnosť. Proti tomu mali autory Uncharted značnú výhodu. Vzdy bolo jasné, čo sa zobraziť musí a kde hráč môže ísť. Naviac, tam je úplne všetko naskriptované na prístomnosť postavy v istom bode a dopredu sa nič nepočíta a nedeje, resp. deje sa len v malom priestore.
          Proste, na takýto typ otvorených hier súčasné konzoly stavané neboli. Uvidíme, čo prinesie ďalšia generácia.
          • PS3Hrac
            Úryvek z IGN 512 MB GDDR3 RAM (shared with GPU) 256 MB XDR RAM 700 MHz speed 3.2 GHz speed 22.4 Gbps bandwidth 25.6 Gbps bandwidth

            The verdict: Once again, the Xbox's total amount of RAM is slightly misleading, as the system RAM and video RAM are shared. The PS3's XDR RAM is also far more fast and efficient than the Xbox's GDDR3 RAM, running at a speed of 3.2 GHz compared to 700 MHz.

            Final bandwidth numbers prove PS3 is the victor in this category.

            A třeba PS2 utáhla GTA :SA a když jsem vyděl co v tom je tak sem tomu nevěřil *15* tak proč by nešlo tohle a vůbec proč neřekli problém v čem to je .
    • Ale ty si zapomnel ze todle je Bethesda *1*
      • vlastik.plaminek
        Spíš by se měli přejmenovat na Bugthesda.
        • PS3Hrac
          *1* *1* *1* *1*
  • Robotron3
    Jako co tohle je? Za problém? Proč? Fallout 3 a New Vegas má taky normálně na PS3 stahovatelný DLC, všechny firmy dokáží ke svým hrám dát DLC pro PS3 a žádný problém v tom není. Co je tohle za výmluvu, kterou ani nedokáží vysvětlit? Když už dělají hru i na PS3 tak nevidím jediný důvod, proč by datadisk na PS3 nešel udělat stejně jako na PC nebo X360.
    • Tohle jsou jenom řeči do větru. Jasně, že nevidíš jediný důvod, když jsi Skyrim nevyvíjel. Od stolu umí žvanit kdejakej PlČUS.
      • Robotron3
        Žádná jiná firma nemá problém s tím dělat DLC na PS3. Příště si nadávej svojí babičce.
        • Ty jsi fakt osel. Nemaji problem delat dlc pro ps3 obecne, ale pro skyrim na ps3 konkretne.

          To ze jde neco udelat na jedne architekture neznamena, ze to muze jit snadno i na jine. Zvlast u rozsahleho a komplikovaneho kodu. Resenim by take mohlo byt preprogramovat rozsahle casti systemu, coz je v pripade dlc nerealne.
        • DLC na PS3 - ne DLC na Skyrim. Proč bych měl nadávat svojí babičce? Přemejšlíš ty vůbec? Úcta ke stáří ti nic neříká?
          • Robotron3
            Sklidni se. Prostě nenadávej lidem za názor v diskusi, když jednak nevíš o co jde a za druhé mě neznáš, tečka.
  • Radioaktivni_surikata
    Takový masivní prodeje, žádná ztrátová hra, co by za to jiný studia daly. A nezainvestujou do novýho enginu a prostě ne a ne a ne... No kluci, jste fakt prvotřídní šupáci. Dobře vám tak, vyžerte si to. Skyrim je nenažraná pracešina i na pc. Strohá grafika, mizerná fyzika a titěrný Ugridy a stejně to neběží nějak extra. Rozloha není jedinej faktor a jsem dost přesvědčcen, že mají na PS3 prachsprostej problém s výkonem.
    • Že jo, co si to dovolujou, že už asi patnáct let updatujou jednu technologii jako všechny ostatní firmy kolem
    • Robotron3
      Ono to bohužel často tak vypadá, že čím větší studio, čím víc peněz, čím větší produkce, víc lidí, tím menší efektivita a kvalita práce.
  • Tak mohou to být i jiné důvody, nicméně nedostatek paměti je nasnadě. Když jsem měl v PC 256MB ram, které má tuším PS3 (jasně, že mnohem rychlejší), bylo to průměrné na tehdejší Athlon 1,2Ghz s GF2 gts. Tehdy byla ještě PlayStation 1. Je to 10 let a 256RAM vězí v PS3. XBox nemá o moc více - 512, ale přeci jen ...

    Pamět může být rychlá, ale velikost nenahradí. Zvláště u rozsáhlých her. Ono logicky - pokud budeš chtít dělat komplexnější hry, na PS3 zapoměň. Komplexnější myslím s ohledem na to, že bys chtěl rozsáhlý svět s kvanty entit, jejichž stavy budeš chtít držet v paměti (včetně modelů apod. co momentálně potřebuješ na scéně).

    Můžeš podvádět, jako třeba GTA a kromě tam např. sledovaného auta všechny ostatní z paměti vymazat, sotva ti vjedou za záda a vygenerovat nové jakmile se obrátíš pohledem zpět před sebe ... ale pokud nechceš nebo nemůžeš, musel bys data mít uložena jinde. Ale kde u PS3? Na disku? Malý, ale pokud je jen pro jednu nebo pár her, okey ... ale rychlost je nedostačující ...leda by začali do PS dávat alespoň SSD jako Intel 330 s 500+MB zápis i čtení.

    PS3 má spoustu jader, kde může vychutnat lepší AI, fyziku přes CPU a může servírovat skvělé koridorovky, ale co se týče rozsáhlých open her, tak pouze do té míry, dokud dokáže vyhospodařit s extrémě malou RAM (byla extra malá už v počátcích prodeje, kdy standard byl 2GB, dnes 4-8GB).
    • PS3Hrac
      Taky nechápu proč nedali do PS3 větší ramku.v té době už to bylo málo...Prostě Sony *15*
      • Jop, docela rád bych byl v pozadí těchto jednání ...jak k tomu dospěli. Důvod mi napadá pouze cena, nicméně cena za 256 ram byla tenkrát žádná, stejně jako dnes za 4GB ...jsem zvědav, kolik přisoudí nové generaci konzolí, jestli se pochlapí nebo se tu budeme zase rozpačitě uculovat a mudrovat nad nějakým sdíleným 1GB vedle 20ti jádrového CPU a GTX690:-)
    • Robotron3
      Ale tak to přeci není. Nepotřebuješ gigabajty ram na to, abys mohl udělat rozlehlou hru. Hodně ram potřebuješ na to, abys mohl mít mnoho objektů a událostí v jedné scéně, detailní textury a aby případně hra nemusela při přechodech různých částí moc nahrávat potřebná data. Efektivita ve využití omezené paměti je její systematické uvolňování a přidělování tak jak je potřeba. Na PS3 je tohle mnohem důležitější než na X360, kde je paměť sdílená. A prostě někdo to na tom PS3 udělat umí, protože ono je to opravdu náročnější, a někdo to umí hůře.
      • Jistěže záleží na efektivitě práce s pamětí, nicméně jak jsi sám řekl: někdo se dokáže vmáčknout, někdo ne. Každopádně buď musíš vynaložit větší úsilí, nebo se spokojit s méně a nebo to vůbec nepůjde.

        Pamětí můžeš spořit a můžeš uvolňovat spoustu dat jako nějaké mezivýpočty apod, což mi teda bude stát něco na výkonu, ale okey. Nicméně přesto jsou data, která uvolnit nebudu chtít po delší časový úsek nebo nikdy (za běhu aplikace samozřejmě). Nakonec celá aplikace se vlastně musí vejít do těch malinkých 256MB a vše navíc tahat z nějakého pomalého uložiště jako HDD nebo BD.

        Když odbočím ... budu třeba chtít udělat strategii, která bude sledovat veškeré obvyvatele hráčova impéria ...nějaký simCity ultra. Bude tam třeba 50M obyvatel a u všech si budu uchovávat nějaká data... povaha, nálada, vztahy, vlastnictví atd. To jsou data, která se v průběhu budou z části měnit, z části se měnit nebudou, ale nikdy je neuvolním.
        • Robotron3
          To o čem ty píšeš je ale objemově minimum dat. Když máš NPC, u které si potřebuješ uchovat, kde se v místě nachází, co zrovna dělala a má dělat, když se do té lokality vrátíš, tak na to potřebuješ nějaké datové pole o velikosti snad pár kilobajtů. To si myslim, že zrovna tohle problém nebude. Samozřejmě jakmile máš rozlehlý svět a v něm mnoho lidiček, dětiček, koní a příšer, tak se to násobí, ale pořád to nemůže být takový objem který zabírá vykreslení scény. Podle mě problém u her jako Skyrim je v tom, že uhlídat všechny ty věci je strašně náročný, takže ti tam vznikají nějaké leaky a pak se může stát kdo víc co, vzlášť když tu hru hraješ třeba už 60 hodin.
          • Chtěl jsem obecně nastínit kam mířím, samozřejmě stavy NPC apod. nebudou zrovna ve Skyrimu objem RAM překračovat, ačkoli si něco hra naštěstí pamatuje (jinak by neuchvátila tolik lidí, včetně mě ...nepřu se, že mohla být lepší).
            • to je docela dobře možné a viděl bych to jako nejpřijatelnější vysvětlení (spíš než konspirace o černé ruce MS).
            • Robotron3
              Mě se Skyrim taky líbil, o tom žádná. Jen mám zrovna PS3 a tohle zdůvodnění, jestli se tomu dá říkat, že DLC na PS3 nebude neberu. V tomhle jsou to fušeři, maj to udělat prostě líp. Pokud je to opravdu technická záležitost a záležitost paměti, tak je jasné, že není až takový rozdíl, jak to udělali na X360 a na PS3, ale spíš v tom, že dynamická pamět na X360 víc snese memory leaků a různých zpraseností, co se ve hře nastřádá, než u PS3, kde je to logicky na paměť přísnější. Po těch zkušenostech, co mají s vývojem na PS3, bych už čekal víc.
    • btw vím, že má 256MB RAM a ještě 256MB GRAM, ale to bych nepočítat do problematiky, o které tu je řeč. Imho i ten 10 letý Athlon měl ve své GF2 gts právě 256MB GRAM (Graphic RAM), tehdy DDR (1).
      • Xbox ma 512MB ram, ale sdilenych. Nema samostatnou grafickou pamet. Takze jsou na tom zhruba stejne.
        • Ano, to máš vlastně pravdu. Jsou na tom tedy skoro stejně. Jediný rozdíl je, že Xbox může na úkor grafiky držet více operativních dat.
          • Blbost dedikovana pamet je vzdy lepsi nez sdilena
            • Je rychlejsi, ale zase s ni nelze tak flexibilne nakladat. Neni to cernobile.
  • Lol, to jsou amateri, tyhle veci meli mit vyresene pred vyvojem hry, ne ted
    • Ty vyvíjíš co konkrétně? Když si dovolíš kecat něco o amatérech? Tipuju, že jsi ještě na základce a pak rovnou k lopatě...
      • tohle je strašně moc hloupá reakce.. uvědomuješ si, co tím říkáš? pomohu ti: Kdo se v daném předmětu nevyzná a není profesionál, ten nechť se k danému tématu nevyjadřuje kritickým způsobem. Ale uvědomuješ si, že pak by se prakticky nikdo nemohl vyjádřit k ničemu? A uvědomuješ si, že člověk může mít relevantní názor, aniž by musel být nutně odborníkem? Musíš více uvažovat. Počítám s tím, že jsei ještě mladší, neboť tohle jsou klasické nedospělé reakce, které s věkem postupně vymizí. *3*
        • zdeeneek
          JJ, dneska je popularni do vseho kecat aniz by o tom clovek neco vedel.
      • osobni utoky a nejaky odhady si strc do prd*le ty vypatlany debilku, diky
  • Trochu me to hlava nebere, vzdyt puvodni verzi na PS3 vydali, sice tam byli nejake potize, ale hra jela a dohrat sla relativne v pohode a kdyz to slo u plne, tak nechapu proc to nejde u DLC.
  • Tak on je problem udelat soucasnou hru na x let starej hw. PC ma ohromnou vyhodu vymnenite grafiku pridate RAM a jedete dal.
    • To sice ano ale konzoly mas sest let za stejny prachy a spocitej si kolik das za tu dobu do pc ?
      • Můžeš si koupit ekvivalentní hardware do PC a taky na to celou dobu nešahat. Teď můžeme ještě porovnat cenu toho hardwaru (dotace, nedotace), porovnat cenu her, penisů a dobereme se stejného konce standartního flame :-) jak to bývá dlouhá léta na fórech všude po internetu.
        • Tak to bych opravdu chtel videt jak hrajes Max Payna 3 na 7800gtx a 256Mb Ram a flame tu rozjizdis ty *1*
          • Já bych to na tom nedal a jestli to jede na PS3, asi to nějak oříznout šlo. Já ho možná někdy zkusím, ale spíš na PC, když už jsem upgradoval, proč se vracet na starý hardware, když to můžu hrát s daleko hezčí vizáží? :-) Jo, já se rozjel, ale brzo toho nechám, už mě to přestává bavit :-)
            • Nemyslím si, že bude nějaký zásadní skok. To je otázka možností i peněz. Můžou si dovolit skok o generaci a snížení nákladů díky velké objednávce, nicméně ... budu rád, když se prosadí alespoň pořádná fyzika a velké živoucí světy ...takže už by mohli do konzolí dát alespoň nějakou slušnou paměť ...vždy stojí (stejně jako tenkrát) holé prd. Zrovna jsem kupoval 16GB za 2,5K ... co to je v celkové ceně? Skoro nic, ale výsledek může stát za to (když se využije).

              Z vyššího rozlišení už mi asi huba nespadne. Spíš kdybych místo naskriptovaných koridorovek FPS viděl next-gen, kde prostředí bude vypadat živoucí. NPC se nebudou generovat a mize za rohem, ale existovat a interagovat nadále, každý zásah poznamená onen svět, který půjde deformovat. Kdy konečně poskočí na "HD" i fyzikální model a zdi domů se ve válečné vřavě budou rozpadat na cihly, pod granátem se vyhloubí kráter a kolem bude svištět kamení, než celou scénu realisticky zaplavý voda z prolomené přehrady.

              Grafika se zlepšila už hodně ... teď je na řadě komplexita a interakce.
            • Tak ok zavru to takhle podle me je Ps3 i po tech letech pekny kus HW a samozrejme pc je ted o generace dal ale ps3 ma stale svuj smysl porad na nem das i nejnovejsi hry blueray prehravac a co my vime s cim se vytasi sony a amd v ps4 jak znam sony a jejich megalomanstvi tak budou chti minimalne generacni skok od HW v dobe kdy vyjde ps4 uz ted prosakuji nake informace o 4k rozliseni ...kdo vi ? aby jsme opet nemely hubu dole. *3*
            • *1* tak tak jasne me to take takhle vyhovuje *3*
            • Taky nic nenamítám a jestli jsi si všim, zatím jsem reagoval na většinu tvých příspěvků a rád si to nechám oplatit :-)
            • Rozjel vzdyt od toho to tu je ne ? Diskutuju a rikam svy nazory.
      • Právě že víceméně nic, protože to kvůli hrám dimenzovanejm na výkon starejch konzolí není potřeba.
        • Přesně. Po dobu života těhle konzolí mám na hraní jeden hardware, který je pořád ok a jede na tom všechno.

          Teď jsem upgradoval, ale spíš až na vyjímky získám hlavně možnost mít vše Ultra ve fullHD s maximálním aniso i FSAA. Resp. něco navíc ...
          • Tak to teda nevim ale ja uz upgradoval pocitac 3x za tu dobu co tu je ps3
            • no ale prave kolik te stoji jen ten upgrade gpu ? kdyz chces nakou lepsi . a ja mam konzoly prevazne taky jen na exkluzivky a na ty hry co se mi na ni hrajou lip na ostatni mam pc a jasne kdyz uz neco na pc tak naplno kvuly tomu uz mam za tech sest let 4 gpu
            • tak na tom by sis zahrál pořád, akorát u pár her by co jsou vícevláknové by mohl pokulhávat lehce ten Core2, protože PC více plýtvá pamětí, tak 2GB nic moc, ale hlavně jsi měl tenkrát o třídu slabší grafiku, takže to ti vystačit pro stejné detaily nemohlo. I v tomto případě by stačil upgrade 1x. Na 4jádra po pár letech (až ceny spadnou, 4 jádra byly už v té době) a o 2-4 generace novější GPU, aby ti to šlo stejně, resp. lépe (vyšší detaily, AA, ...).
            • Mel jsem obdobny stroj co je v ps3 Core2Duo 2.93 2GB Ram 800 a 7600 gs 256 ram o malinko slabsi stroj nez byla ps3
            • Záleží proč ...co jsi měl na počátku a proč jsi upgradoval. Kvůli hrám jsem to nepotřeboval, protože počáteční highend PC pobere všechno i dnes ... to předtím nikdy nebylo možné. A jestli upgradovat, tak je aby jsi měl to, co na konzoli nikdy mít už nemůžeš. Třeba onen BF3 na max. s vyhlazováním ve vysokém rozlišení. Samozřejmě je to právě rozdílem X generácí hardwaru.

              Konzolím jsem zazlíval imho jen špatný vliv na hry (kam se ubírá jejich vývoj, ovládání, jednoduchost apod), ale určitě ne dopad na nároky a hardware, neboť konečně přestaly být takové tlaky na upgradování ... většina se totiž drží s vydáním i pro konzole a tak nároky přestaly po vydání nové generace konzolí stoupat a poprvé v historii nebylo pro hry třeba několik let upgradovat, aby v pohodě běžěly.
        • 870904
          Tak teda ja nevim ale na masine z 2006 bf3 nedas ani crysis atd...
          • Tak to jsi zcela vedle. Musel jsem kontrolovat Googlem rok, ale z té doby normálně dodnes smažíme na Q6600, což je 4jádro na 2,4GHz, 4GB RAM a GPU o sezonu novější 8800GT, časem shořelá a nahrazená ATI 5750. PS3 má GPU ekvivalent 7800GT-ULTRA. Všechno na tom lítá v pohodě, včetně Crysis, které na konzolích nezná termín běžet na plno, takže nebyl ideální příklad.
            • Ok ok ale zase musis vzit v potaz ze ten ps3 taky neni 2007 nebo 2006 ale mozna technologicky 2005 kdovi ?
            • Dál už hledat nebudu, ale PS3 jsi si imho v EU mohl koupit taky až 23.března 2007. O nějaké dny dříve v UK. ...jestli máme být přesnější. ...a hledat budu ... a ano, kolem té doby vyšel Q6600, jenže už koncem minulého roku vyšel silnější brácha Q6700 ... takže to k výkonu.
              http://www.gearfuse.com/new-intel-core-2-quad-q6600-cpu-released/
            • Q6600 vyslo na zacatku 2007
            • a PS3 vyšla až na konci roku 2006:
              http://cs.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3

              neboli za půlroku tu byla nová generace, například jednoznačně výkonější 8800 GT.
            • GPU 2006:
              http://www.anandtech.com/show/2134/6 ... nevím jestli stihla vyjít R600, ale byla až po vydání PS3 tuším, nicméně ta má také starší variantu.

              CPU 2006:
              http://www.tomshardware.com/charts/cpu-charts-2006/3DMark06-CPU,Marque_fbrandx14,36.html

              PS3 spec.:
              http://playstation.about.com/od/ps3/a/PS3SpecsDetails_3.htm
          • A kolik takových her je v poměru k těm, které půjdou v pohodě? Pět procent? To je možná hodně.
    • Robotron3
      A zase má nevýhodu v tom, že vývojáři musí počítat i s těmi lidmi, kteří mají zastaralý hardware (kterých může být i možná většina).
  • Vyvoj her na PS3 je skutecne trochu narocnejsi, ale priznejme si to, mluvime o Bethesde, ktera je nekvalitou/nedodelanosti vydavanych her po technicke strance proslula ...
    • PS3Hrac
      Třeba RAGE se povedl na konzole 60fps a grafika ušla.
    • Ano vyvoj na Ps3 je slozitejsi protoze je to slozitejsi stroj a ne jen osekane pc jako shi*box
      • Můžeš v kostce a krátkosti říct, v čem je ta PS3 složitější a namakanější? Já vím, že má konkurenční GPU stejné generace, místo 512 sdílené RAM má 256 a 256GRAM a více jader na jinak stejném CPU od IBM. Toť stroj a dále bych tedy hledal na úrovní SW. SDK má složitější? Jo o tom jsem slyšel v době jeho vzniku, že je to peklíčko.
      • Sice to není úplně tak pravda, ale není to právě pro vývojáře výhoda?
        • No jak vidis tak asi ne ... Dnes je to co nejrychlejc to splacat a sup s tim ven aby se penizky sypali (samozrejme ze jsou i vyjimky)
  • ucho
    co to je za článek plný spekulací a nepodložených narážek?
    • No, bohužel je to téměř přesný překlad vyjádřená Bethesdy
  • Mě by spíše zajímalo kdy bude možné Skyrim zase na steamu stejně tak DLC se prodávat v ČR...
    • Nikdy.
      • A ví někdo proč? Né že bych po tom nějak pátral *3*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit