-
podle mě se tu poslední dobou plýtvá desítkami na hry, které nejsou moc výjimečné
-
-
Jak to souvisí se Sekiro?
-
To je fakt, ale není to případ Sekiro.
-
"Tak to tu máte. Plná palba, ode mě poprvé."
Dovolím si citovat autora. Jestli tedy plýtvá desítkami? Neřekl bych. Jestli je hra výjimečná? Ano, bez pochyby, ve spoustech věcech ano.
-
-
Tak podle hodnocení mi to nedalo a podíval jsem se alespoň na pár záběrů ze hry a nějak mi uniká co je na tom tak výjimečného. Ale je fakt, že z těhle akčních RPG už jsem nějak vyrostl.
-
-
Z videí to jde fakt blbě poznat.
-
a co že hraješ a kolik ti je? Jen abych věděl, kdy mám skoncovat s hraním😉.
-
-
Teď zrovna Hitmana, ale pokud se bavíme o RPG, tak radši TES nebo Zaklínače.
-
-
A Zaklínač (3) není akční RPG? A co je to, dieselová lokomotiva? ;)
-
-
akcni RPG je tak mozna Diablo, ale urcite ne Zaklinac
-
-
Takže je to dieselová lokomotiva.
-
Zaklinac je akčné RPG, nakolko do hratelnosti vstupuje ten onen prvok akcnosti ktory priamo sekunduje statistikam postavy.
-
-
Reakce na příspěvek:
V kazdem RPG vstupuje do hratelnosti prvek akcnosti, ktery primo sekunduje statistikam postavy. Podstatne je, ze v Zaklinaci jako kazdem spravnem RPG do hratelnosti vstupuji i prvky, ktere akcni nejsou. At uz to jsou questy jako hrani divadla, ucastneni se svatby, nebo Gwent.
-
-
Pleteš se. Zkus si to prosím tě najít ty trdlo, než se budeš dál ztrapnovat.
-
-
Reakce na příspěvek:
Akčnější jsem myslel rychlejší, co jsem viděl, tak tam ta postava lítá nebo plave jak naspeedovaná veverka případně hopsá na laně po střechách. Zaklínač je proti tomu šnek,
-
-
-
-
Tak nějak jsem si to myslel s tím Zaklínačem. To většinou hrají ti nejvíce dospělí.
-
-
Buď v klidu, mě bude letos 40 a na chuť akčním RPG, respektive soulsborne hrám, jsem přišel až s Dark Souls :)
-
-
sekiro je akcni adventura, sami vyvojari to tak oznacujou
konecne prestane ta falesna hra na rpg, kdyz je to v zasade opet jen o rubani
-
-
A kde jako píšu, že Sekiro je RPG? Fakt miluju lidi, co dokážou vydedukovat naprosté kraviny.
-
-
miluju lidi, co nepochopi ani zjevny paralely, sekiro neni rpg, dark souls neni rpg, obe jsou to akcni rubanice, ktery se lisi v podstate jen v tom, ze v sekiro mas jednoho panacka, kdezto v dark souls si muzes delat ruzny buildy
-
-
-
-
-
-
Koupil sem, z pocatku nuda, pak sem zacal ziskavat skilly a hracicky, a zacala to byt celkem zabava, ale po chvilce to zase spadlo dolu, a ted su nestatnej ze sem tomu dal sanci a nemuzu to uz vratit. Hodnoceni je teda trochu ujete, ale co uz. Animace sou skaredy, vizual celkove neni spatnej. Ale to se dalo cekat, protoze Bloodborne sem si stahl zadara na ps4, a bylo mi z toho spatne, nechapajic kde to vzalo takove hodnoceni. No jo, zase sem se nechal ukecat a budu se muset donutit to dohrat, su 3.14ča.
-
-
Tuhle recenzi si přečte zbytek redakce a jde domů s brekem. Dokonce i mě navnadila ke koupi a to jsem si na 90 procent jistej, že to budu hrát jen pár hodin, protože tenhle typ her prostě není pro mě.
S velkým vděkem kvituji politiku dávát zásadní hry recenzovat Slavíkovi, ostatně ani tentokrát nezklamal!
-
Ti, co jsou na pc, tak následující módy pro zlepšení herního zážitku:
Prostě jako vždy se na to tvůrci vysrali, jejich porty jsou v tomto vždycky katastrofální...
-
-
hraješ to alespoň? nebo jenom nadáváš jako obvykle?
-
-
Jinak nějaký tip, jak snáze jet Bloodborne? Sekl jsem se u prvního bosse, ale kvůli atmosféře to chci dojet.
-
-
Záleží co považuješ za prvního bosse. Protože první povinný je fater, ale před ním se dá dostat i k té potvoře na mostě.
Moje tipy
- trošku nalevelovat. (rychlost levelování exponenciálně zpomaluje. Což ale znamená, že na začátku hry je každý level sakra znát. Později už to začne být jedno)
- Natrénovat counter attack. Ten je u tohoto bosse defakto povinností a dá se říct, že ten fight je tutoriálem na tuhle schopnost. Až do tohoto souboje se dá hrát bez něj. Takže pro někoho to může být úplně nová věc, kterou ho ani nenapadne použít.
- A pokud se nepletu po nějakém updatu je možné i do tohoto souboje jít v coopu? (ale nejsem si jist. Při vydání to nešlo).
Každopádně doporučuji vydržet. Poražením tohoto bosse se hra hrozně otevře (takže takovýto zásek hned tak nehrozí, protože budeš mít x lokací ke zkoumání).
-
Father? Tak můžeš udělat quest s jeho dcerami, dcera ti dá hrací skříňku, ta v něm vyvolá stun, jinak používej molotovy, tenhle boss jde krásné parirovat, cili jak se natahuje, tak ho strel.
Psáno z mobilu
-
-
Až o víkendu se k tomu dostanu. A že nadávám? Vždyť jsou tím známí, že neumí udělat slušný port, aniž by moderská obec nepřišla tak brzo s "opravami".
-
-
Digital foundry si mysli něco jiného o PC verzi, což je pro mě dulezitejsi nez tvůj názor.
-
-
Digital Foundry? To jsou ti, který byli vypleskaný z toho, že se v Horizon:ZD ohýbala tráva a stromy šli zničit což šlo už v prvním Crysis před 10 lety? Haha. Ti vždy pobaví. Nepřekvapilo by mě, kbyby pro tyhle šašky (stejně jako pro fanatiky tvého typu) byla MOŽNOST fps unlocku negativum.
-
-
-
-
No a? Stejne jim to zaplati hlavne konzole, tak jakypak copak. Na to rozkradeni jejich prace na PC to bohate staci. Jen tady v diskuzi uz jsou nejmin dva co to ukradli.
-
-
Flashi, dej si facku, sedni si s GGG a podejte si ruce, že jste naprosto stejní hlupáci.
-
No vidíš, konzolisto, a pak jsou lidi jako já, kteří si každou hru koupí. Třeba Sekiro ve sběratelské edici na PC. I přes ten epický fail distributora, který nezajistil do ČR ani kus. Takže ty řeči o PC hráčích si nech od cesty. Ostatně řada herních sérií, které na konzolích máte, vznikla nejprve pro PCčka.
-
-
Cože? :D to ani nevím že se ta sběratelka někde seknula u nás. Chtěl jsem taky kupovat na PC sběratelku a nakonec jsem si to rozmyslel protože jsem větší fanoušek maskovaných soch z Dark Souls a u Sekira jsem se právě bál toho obličeje a jakej na něm bude painting. A teď se dozvím že nakonec byl se sběratelkou problém jí vůbec do ČR dostat.
-
No v tomhle ma pravdu. Ze si to nekdo koupi je jiste pravda. Ze je 90% ukradenych kopii na PC, taky. A ze prodeje na PC jsou u vetsiny her pod 10% prodeju na konzolach, taky.
-
-
na ps4 se neprodavaj ani skvosty jako dead cells, mas tu o tom zrovna clanek
sonyboys maj hluboko do kapsy a hrajou jenom, co dostanou v ramci ps+
-
-
-
-
-
Me to nechytlo. Bosove se musi kutat jen jednim stylem, zadnej loot nebo buildy nic... ai je tupá jak necky takze stealth je strasne jednoduchej, explorace o ničem protože neexistuje loot a nejaky cucavy bombony nejsou nic zajímavého. Ale nejvic me štvalo jak je hra svazuje v tom co hráč může a nemůže v soubojich. Nečekal sem souls ale takovou plitkou qte hru teda taky ne.
-
-
Došel sem k raging bull a butterfly a tam me došlo jak plitká ta hra je človek by řek ze když hraje za ninju tak se mu otevře svět a možnosti a ono kulovi. Zlatej nioh, ninja gaiden black. Naštěstí jsem měl podezření že to nebude taková sláva a nekoupil
-
-
Blahopřeju, že ses dobelhal k prvnímu bossovi. Plytká se píše s tvrdým y, proboha, rve to oči.
-
Ekvivalent rage quitu Dark Souls u Taurus demona.
-
-
Jo, zrovna sem si řikal, kdy uvidím tu hloupou argumentaci soulsboyů "nedostal ses k bossovi xy".
-
-
Zrovna jsem čekal kdy uvidím skalní kritiky Souls her, kteří svou kritiku zakládají na tutoriálu, kterým nedokázali projít, a ještě se diví, že jsou všem pro smích.
-
-
Dohral sem vsechny ds, nioh, ninja gaiden a podobne. ragequit me nic neřiká jen nemám čas na špatny hry ale jestly vas to baví tak si to užijte nehodlám vám nic cpát
-
-
-
Sekiro má daleko více možností, než jakékoliv buildy v DS, ale je jen na tobě jestli jich využiješ, ostatně jako DS jsi mohl hrát s longswordem. Vylepšené ninja nástroje poskytují vážně hodně možností a některé fungují jako samostatné zbraně s movesetem. To není ale vše, vylepšování postavy je také lepší než v DS, jelikož je daleko více více vidět, například jedna z odemčených schopností dokonce mění hru na dost vykostěné Shadow of Mordor a její správné použití dost obzvláštňuje některé bossfighty.
Explorace v Sekiru dává zajímavější věci než loot, který stejně většinou nevyužiješ, jelikož už máš longsword +8 a nemáš dostatek titanitu abys vylepšil dark sword na podobnou úroveň. V Sekiru je hodně "key" předmětů, ať už se jedná o saké, které můžeš nabídnout některým postavám a ony ti odhalí něco o sobě. Většina ninja nástrojů je také úplně dobrovolná, závislá na tom, že prohledáváš každou škvíru světa. Zajímalo by mě, jestli jsi vůbec došel k prvnímu bossovi.
-
No... ne. Bosse rozhodně nemusíš (nesmíš) mlátit jedním stylem - co bude fungovat na headless ape, s tím tě Isshin rozseká, butterfly jde krásně jedem, corrupted monk se mu vysměje, ale zase na něj zabere snap seed. Třeba. Že je na každýho potřeba jít z jiný vzdálenosti, protože je občas nutný utýct z plochy, je samozřejmý.
Stejně tak je třeba lepší uskakovat skrz švihy shinobi owl než je parírovat, protože si healuje postoj, tak nemá cenu mu ho rozbíjet, a to samý s headlessem, pokud nechceš chcípnout na terror. A opravdu bych chtěl vidět, jak použiješ standardní šermířskou taktiku na demon of hatred. A to nemluvim o tom, jak moc rozmanitě jdou využívat protézy a jak kardinálně s nima změníš původně dost debilní boje, jako je třeba flaming bull. Stačí chtít.
Stealth je jednoduchej možná na těch základních sedlácích. A na nich je jednoduchý všechno.
Zvýšení života, nový ability nebo celý stromy skillů ti nepřijdou jako zajímavej loot? Hledej líp ;).
-
-
No když sem došel k butterfly tak sem si řekl hele ona dost skáče vemu si vylepšené hvězdice protože maj v popisku že sou super proti oponentum ve vzduchu. Škoda že se hra neřídí vlastníma pravidlama protože to vubec nefungovalo... dmg nula nula nic posture to same jen spadla na zem a okamžitě blokovala všechny útoky. Když sem si otevřel hook na přitahování k nepřátelům tak sem zjistil že to na nikoho nefunguje kromě jednoho bosse... je fajn určit pravidla a pak je jednoduše ignorovat
-
-
Ale... to je ono ;). Když ji sestřelíš ze vzduchu, spadne na zem, a když seš dost rychlej, stihneš ji dát pár ran. Je na to ideální ten skill na přískok po shurikenu. A i pokud jsi pomalej, tak "okamžitě blokuje" není špatně, protože už blokování ji rozbíjí postoj - boj musí co nejvíc neustávat, stále plynout, to je dost často cesta k vítězství. Nemluvě o tom, žes jí pravděpodobně kopnul nějakej otravnej skill a znemožnil jí v dálce regenerovat gard.
-
-
-
Jen tak pro zajímavost kam jsi došel? Jako bychom hráli úplně jinou hru.
-
-
Musím vyseknout hlubokou poklonu autorovi, takhle parádní text jsem už dlouho nečetl, úplně jsem zavzpomínal na Andrewa z dob prvních Score.
Sekiro samozřejmě už po nocích pařím a je to pecka.😈
-
Takže Apex zatím tento rok nic nepřekonalo. Ten dostal stejné hodnocení a navíc je zadarmo.
-
-
Takže říkáš že platí něco jako score*1000+(5000-cena) a podle toho poznáš jak je hra kvalitní. Takže u stejného score cena rozhoduje o kvalitě?
-
-
Řekněme, že mám na výběr dvě hry. obě jsou hodnoceny 10/10 a jedna z nich je zadarmo. Kterou asi zvolím?
-
-
Asi tu co tě zajímá víc ne? :D
-
Pokud mě žánr té zdarma absolutně nezajímá, zvolím tu placenou.
-
-
-
-
Když Miyazaki dělá druhého Miyazakiho(a Kurosawu), tak se dějí zázraky, zázraky jménem Sekiro.
Asi nejlepší Fromsoftware hra za posledních 10 let minimálně. Krásný příklad toho, že méně je více. Na první pohled z formulky na Souls hru vývojáři jen ubírali, ale vylepšili to co zbylo a progres postavy(a hráče) je zpracovaný výborně, snad každý hráč se při hraní přistihne, když přestane hrát ninju a začne hrát samuraje. Jakmile hru pochopíte, tak si ji zamilujete, už během prvního hraní jsem se těšil na další(a další) dohrání.
Jediná věc, co se mi moc nelíbila, byly dialogy a styl vyprávění, které je suché, neobratné a celkově nemastné neslané, což je pro Legendary Big M nezvyklé, ale pozor, tentokrát nepsal dialogy on, pouze poskytoval nápady zatímco jejich rekonstrukci přenechal jiným. Ale přece jen hra občas v dialozích a animacích i zazáří, tutoriálové střetnutí s Genichirem budiž příkladem. Ale jinak mi příběh a postavy přišly dost dobré.
Absence špatných bossů taky potěší každého hráče, teda potěšila by, kdyby ve hře nebyl bullshit(doslova) boss, který je sice naprosto otřesný, ale zato dost krátký. Na durhou stranu mince se ve hře nachází nejlepší hádankový bossfight, jaký fromsoft prozatím udělal.
Zmínil bych to, že mi Sekiro strašně připomínalo starší Fromsoftware pecku Kuon, a zajímalo by mě jestli nebudou hry nějak přímo příběhově propojené.
-
-
Kdyz From zacal delat Kuon tak Miyazaki tam jeste vubec nebyl, dorazil tam az v roce 2004 kdy Kuon vychazel. Ona ta puvodni tvorba From (KIngs Field) z ktere Souls hry vychazeji se odehrala uplne bez nej. Samozrejme hnacim motorem Souls her je on, ale ne tak uplne. From mel sklony k podobnym hram odjakziva a tak uplne bych za genia neoznacoval jen a jen jeho.
-
-
Nikde jsem netvrdil, že Miyazaki dělal na Kuon, jenom že se Sekiro nese v podobném nádechu.
-
-
Hmm, kterýho myslíš bullshit bossem? Bejka? Vopice?
-
-
Býk. Opice sice prdí, ale na prd rozhodně není.
-
-
Já měl na mysli opici před depths... jak tam ehm ehm není jedna. Z tohohle jednoho fightu jsem málem prokop zeď.
No a k bejkovi... petardy nad zlato =)! Je to s nima dost triviální, což sem zjistil na ng+. Ano, při prvním dohrání jsem je taky ještě neměl a bejk byl, pravda, docela voser.
-
-
Na bejka ani ty petardy nepotřebuješ. On je o něco méně ubratný než ty, takže se to chce nebát a vymnit si s ním role. Takže místo nějakého uskakování a držení si vzdálenosti ho to chce jednou nechat proběhnout okolo a pak agresivně běžet (celý fight nepouštět sprint tlačítko) za ním a za jeho záda. A kdykoliv to jde, tak sekat. Pak nemá moc šance a když je člověk dost agresivní, tak se dá klidně zabít na deadblow, že mu i namaxujete posture.
-
Je pravda, ze posledny boss je najneprijemnejsi boss zo vsetkych soul hier ? Nechcel som si nic spoilerovat, ale vraj ta mechanika jeho zabitia je riadne otravna.
-
-
Ne všechny konce maj stejnýho bosse na závěr =)!
Ale pravděpodobně myslíš sword sainta. A... je to s ním jako se všema ostatníma. Nejdřív vypadá naprosto neporazitelně, zdánlivě nerozbitná zeď, a nakonec zjistíš, co dělá, zaryješ si to do svalový paměti, a dáš ho.
Co je na něm fest otravný, je to, že má snad jako jedinej čtyři fáze (ostatní max tři), tudíž chce ještě o trochu víc odhodlání se všechny naučit. Na druhou stranu, je to poslední boss, není se čemu divit =).
-
-
O dvojici opiček jsem slyšel, ale nějak jsem se jim vyhnul, nevím ovšem jak a lituju toho :D . Teď se chystám na NG+, takže si budu dávat bacha. Býk mi nepřišel těžký, firecracker cheese funguje dost dobře, ale spíše nedostatečně promyšlený, málo propracovaný a nepřesný. Třeba to, že nejvíce poškození dostává do hlavy, nebo tak mi to aspoň připadalo, kde tě ale nejjednodušeji dostane. Celkově mi připadalo, že když na tebe běží býk, tak by se to nemělo blokovat, ale spíše počítat jako mikiri útok, když už se tam řadí i bodnutí.
-
-
Já bejka bez petard soulsovsky uskakoval, ani sem se nesnažil to blokovat =). Ale pravda, je dost na začátku, ještě sem měl pořád ty soulovský sklony "tahle brutálně vypadající rána přeci nemůže jít blokovat".
A počkej, JAK jsi to sakra dohrál bez headless ape? Dyť to je povinnej boss, bez nich nemůžeš do mibu village a získat ten šutr pro Kura =D
-
-
Reakce na příspěvek:
Nepotkal jsem ty opice dvě, ta jeskyně kde jsou dvě byla prostě prázdná, nevím proč, buď jsem tam šel moc brzo nebo pozdě. Jenom jsem potkal Guardian Ape, která je povinná. V tom jezírku se stromy a sochami.
-
-
Reakce na příspěvek:
Jo tak drobnej update - podle wiki je headless ape nepovinnej boss, kterej tam je v případě, že do jeskyně přijdeš, jakmile už máš dole guardian ape. Pokud si ale dobře vzpomínám, byla z nich normálně memory, tzn. attack power, tudíž se celkem vyplatí je neminout. Možná, že kdyby ses tam teď vrátil, už tam bude. Pokud jsi teda už nerozjel ng+ =).
-
Reakce na příspěvek:
Hmm, a šels první do depths, nebo sunken valley? Já šel valley -> depths a ty opice jsem v tý jeskyni měl. Ačkoliv, skoro bych retrospektivně radši, kdyby ne =D .
-
-
Reakce na příspěvek:
Celý můj první postup hrou byl divný. Myslím že jsem porazil minibosse v gunfort ještě před prvním genichirem. Myslím že Guardian Ape ale byl pro mě úplně poslední boss co hlídá ingredience.
-
-
Reakce na příspěvek:
Úplně úplně poslední? Tzn shinobi owl se může ukázat ještě než projdeš valley+depths =)?
Jak sem psal, headless ape se v jeskyni objevuje až po zabití guardian ape, a je z ní attack power, zajdi si tam. Pokud už nejedeš ng+ samozřejmě.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
No 10 by som tomu určite nedal, tak nejako sa stotožňujem s
Olejníkom, že tak 8-9, tá Obtiažnosť skutočne je trošku prestrelená aj keď
samozrejme sa to postupne zlepšuje s tréningom a celkovo s novými skillmi
a predmetmi ale dokážem si
predstaviť, že pre niekoho tá hra môže byť nehrateľná, čo je vtipné lebo pri
marketingu sa všetci tvárili, že to bude viac casual. A osobne mi vadí,
dizajn(?) minibossov, komu prišiel ako dobrý nápad, že bossa dám medzi normálnych
nepriateľov ktorých budem jak d*ment do kola musieť zabíjať plus robiť stealth
kill na bossa 20x? Nie je to zábavné, nič ťa to neučí len ta to núti robiť
niečo čo nechceš. A je mi ľúto, že to nemá multiplayer, snáď sa na to
nevykašlú do budúcnosti, podľa mňa to ich hrám dáva úplne iný rozmer. -
-
tak ti obyčejní nepřátelé ti toho minibosse většinou jenom zjednoduší. Jelikož Headless ti dá item zlepšující stealth, tak nemáš problém se dostat k nepřátelům nepozorovaně. Díky ninjutsu se pak buď můžeš nabuffovat či využít nepřátelé jako loutku.
-
-
Ale ja som netvrdil, že ich neviem zabiť ja som písal, že to nie je zábavné a nemá to iný zmysel ako natiahnuť čas pred tým ako môžem znova bojovať s bossom a to je zlý dizajn podľa mňa.
-
-
taky bych tomu nedal 10 z 10 dodge je naprosto nepoužitelný 90 procent co dám dodge mě stejnak nepřítel zasáhne pak camera je upe k hovnu lock systém je tež nejhorší snad v dějinách hráchco sem hrál máte locknuto na jednoho a když je druhej za váma nejde na něho přepnout
-
-
dodge funguje velice dobře,musíš dodgovat tak, abys nesměřoval na útok bosse :). Dodge krásně využiješ např. na Isshinovi, funguje tam na 100%. Problém hledej u sebe.
-
-
To o casual hráčích si nemyslim, už od počátku tvůrci říkali že hra bude těžší jak Dark Souls a Bloodborne.
-
-
naopak rikali, ze to bude pristupnejsi...
-
-
To není pravda, bylo řečeno předem že je to dost možná náročnější jak DS a Bloodborne.
-
coz ono docela je, treba bojovy mechaniky jsou docela vysvetleny a mas tam toho zombika na trenovani, s hakem a stealthem se da hned projit temer kamkoliv
ale boss fighty jsou ulet pro masochisty, predevsim u tech, co se jim rychle obnovuje posture, je zrejmy, proc je v japonsku tolik sebevrazd
ty nebozaci znaj jenom grind&drill a tohle je ten druhej pripad, bohuzel to cpou i do her
taky mam chut utrhnout si hlavu, kdyz jak tydyt opakuju sto a vickrat stejnou rutinu porad dokola (nez eliminuju chyby), abych ubral trochu zivota pro zpomaleni obnovy posture a kdyz prekonam prvni fazi, prijde druha a obcas jeste treti, kde zase jak tydyt opakuju temer to samy dokola, jen musim davat pozor na vic veci, tohle je jednoznacnej a trapnej fail
za mezihru opevny ody chapu, klidne 10/10, bossfighty jsou jak z japonskyho koncentraku, 3/10 (ty oceni leda no-liferi jako je flash), celkove slusivych 7/10
-
-
Přesně tak. Já teču i z normálních her tady nevidím důvod si agonii prodlužovat než abych to hrál s trainerem radši asi hrát nebudu vůbec :D
-
-
-
-