Přejít na výpis diskuzí

Sekiro: Shadows Die Twice – recenze

25.3.2019 18:59
Jan Slavík 209 příspěvků

Kdo si myslel, že FromSoftware umí dělat hry jen podle jedné šablony, může směle změnit životní postoje. Ne, že by se japonští tvůrci snad ve své novince Sekiro: Shadows Die Twice otočili zády k tomu, co jejich tituly proslavilo – dobře známý základ zůstává, ale krášlí ho tolik novinek, svěžích změn...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Rhulad
    Safra. To je top recenze. Tahle hra není totiž není 10/10 na první dobrou. K té 10/10 se hráč musí probít, pak je ta "desítka" o to sladší. Autor evidentně i dle obsahu recenze je primárně hráč,  který hry opravdu hraje, což se moc u recenzentů aktuálně nevidí.  Ta hra je ještě lepší, než v to co jsem tajně doufal. Popravdě jsem si myslel, že to bude průserr. Co tak dole čtu, tak lidé píší, že to má přestřelenou obtížnost. Myslím si, že to tak není. Hra je možná o něco těžší než Dark Souls 3 či Bloodborne, ale ve finále tě ta hra mnohem lépe učí než mnou hry zmíněné, takže Sekira budeš umět časem mnohem lépe než Dark Souls. Sekiro ale rozhodně není to nejtěžší od FS. Midir, Ludwig, Kos mě potrápili více. Spíše je to tak, že Sekiro nastavuje zrcadlo současné herní scéně, která sdružuje primárně hráče, kteří chtějí všechno hned. Sekiro také neobsahuje coop či pomáhají NPC, proto tady vznikla tahle báchorka o tom, jak moc je to těžké. Ne, není to tak těžké. Problém je u recenzentů a hráčů a ne u hry.
  • Jack1947

    Škoda že se to nedá dát celé Stealth... to by potom mophl bejt takovej polo nástupce legendárního TENCHU.

    Chápu že to je ale jiná hra 🙂

  • Ilusiveman

    Deset jo? Deset? Proč ne. Tož jako Soulsák to ceknu. 🤔

  • Preed

    No 10 by som tomu určite nedal, tak nejako sa stotožňujem s
    Olejníkom, že tak 8-9, tá Obtiažnosť skutočne je trošku prestrelená aj keď
    samozrejme sa to postupne  zlepšuje s tréningom a celkovo s novými skillmi
    a  predmetmi ale dokážem si 
    predstaviť, že pre niekoho tá hra môže byť nehrateľná, čo je vtipné lebo pri
    marketingu sa všetci tvárili, že to bude viac casual. A osobne mi vadí,
    dizajn(?) minibossov, komu prišiel ako dobrý nápad, že bossa dám medzi normálnych
    nepriateľov ktorých budem jak d*ment do kola musieť zabíjať plus robiť stealth
    kill na bossa 20x? Nie je to zábavné, nič ťa to neučí len ta to núti robiť
    niečo čo nechceš. A je mi ľúto, že to nemá multiplayer, snáď sa na to
    nevykašlú do budúcnosti, podľa mňa to ich hrám dáva úplne iný rozmer.

    • Rhulad
      tak ti obyčejní nepřátelé ti toho minibosse většinou jenom zjednoduší. Jelikož Headless ti dá item zlepšující stealth, tak nemáš problém se dostat k nepřátelům nepozorovaně. Díky ninjutsu se pak buď můžeš nabuffovat či využít nepřátelé jako loutku. 
      • Preed

        Ale ja som netvrdil, že ich neviem zabiť ja som písal, že to nie je zábavné a nemá to iný zmysel ako natiahnuť čas pred tým ako môžem znova bojovať s bossom a to je zlý dizajn podľa mňa.

    • taky bych tomu nedal 10 z 10 dodge je naprosto nepoužitelný 90 procent co dám dodge mě stejnak nepřítel zasáhne pak camera je upe k hovnu lock systém je tež nejhorší snad v dějinách hráchco sem hrál máte locknuto na jednoho a když je druhej za váma nejde na něho přepnout 

      • Rhulad
        dodge funguje velice dobře,musíš dodgovat tak, abys nesměřoval na útok bosse :). Dodge krásně využiješ např. na Isshinovi, funguje tam na 100%. Problém hledej u sebe.
    • Carnage666

      To o casual hráčích si nemyslim, už od počátku tvůrci říkali že hra bude těžší jak Dark Souls a Bloodborne.

      • jindra.veliky

        naopak rikali, ze to bude pristupnejsi...

        • Carnage666

          To není pravda, bylo řečeno předem že je to dost možná náročnější jak DS a Bloodborne.

          https://www.ign.com/articles/2018/06/21/sekiro-shadows-die-twice-is-probably-harder-than-bloodborne-and-dark-souls-says-fromsoftware

        • coz ono docela je, treba bojovy mechaniky jsou docela vysvetleny a mas tam toho zombika na trenovani, s hakem a stealthem se da hned projit temer kamkoliv


          ale boss fighty jsou ulet pro masochisty, predevsim u tech, co se jim rychle obnovuje posture, je zrejmy, proc je v japonsku tolik sebevrazd


          ty nebozaci znaj jenom grind&drill a tohle je ten druhej pripad, bohuzel to cpou i do her


          taky mam chut utrhnout si hlavu, kdyz jak tydyt opakuju sto a vickrat stejnou rutinu porad dokola  (nez eliminuju chyby), abych ubral trochu zivota pro zpomaleni obnovy posture a kdyz prekonam prvni fazi, prijde druha a obcas jeste treti, kde zase jak tydyt opakuju temer to samy dokola, jen musim davat pozor na vic veci, tohle je jednoznacnej a trapnej fail


          za mezihru opevny ody chapu, klidne 10/10, bossfighty jsou jak z japonskyho koncentraku, 3/10 (ty oceni leda no-liferi jako je flash), celkove slusivych 7/10

          • Jack1947

            Přesně tak. Já teču i z normálních her tady nevidím důvod si agonii prodlužovat než abych to hrál s trainerem radši asi hrát nebudu vůbec :D

          • harbinger1945

            Tak já jsem zrovna tak v 80% hry, a neřekl bych že je to bůh ví jak náročný. 

            Jasně u některých bossů jsem strávil nějakou tu hodinu, ale nakonec jsem zjistil že valná většina z nich má prostě naprosto jasně daný útoky, který se dají využívat a jejich "posture" se dá prakticky prolomit i před tím než mu ubereš 50% hp. Například shuriken je naprosto ideální k zamezování toho aby se jim posture regenerovala. A je tam spousta bossů, kteří se správným nástrojem jsou tak neskutečně easy, že bych to ve hře od from software vůbec nečekal.

            Momentálně bych řekl že pro mě jsou těžší normální NPC než mini-bossové nebo bossové. Zvlášť díky tomu že nemáš na výběr a bojuješ z valný většiny s víc než jedním soupeřem najednou(a stealth je ti k ničemu)

            Z těch minibossů mi dal asi nejvíc zabrat headless(a to jen protože jsem nevěděl jak na něj) a pak ten ogr na začátku(má asi nejvíc bullshit útoky v celý hře).

            Uvidím jak to bude vypadat dál..momentálně jsem zaseknutej na otci v ashina castle, kterej je sice sám o sobě easy, ale z nějakýho důvodu v druhý fázi vždycky začnu dělat chyby a mám po runu..a moc se mi s ním 10 minut bojovat nechce(některý ty útoky se blbě čtou a odebrat mu kus HP po jednom nebo dvou pohybech je dost na nic)


            • no ale o tom to je, ze to je zdlouhavy a nudny az otravny 3/10


              nerikam vsechny bossfighty, ale predevsim ty pribehovy, takze se tomu nevyhnes

              • harbinger1945

                Reakce na příspěvek:

                to bych úplně neřekl že je to 3/10..pro mě je to spíš tak 8/10. Na Dark souls to nemá. A Bloodborne si s tím vytře zadek. Myslím že bych pochopil i 7/10. Inovací je holt málo.

                Úplně tomu chybí atmosféra, která z bloodbornu nebo dark souls vyložene tekla proudem. Jo a muzika. Nepomatuju si jedinej kus muziky kterej by mi utkvěl v hlavě..

                • Reakce na příspěvek:

                  3/10 za bossfighty, mne se zbytek libi

                  "za mezihru opevny ody chapu, klidne 10/10, bossfighty jsou jak z
                  japonskyho koncentraku, 3/10 (ty oceni leda no-liferi jako je flash),
                  celkove slusivych 7/10"


                  ale je pravda, ze muzika je nevyrazna, na druhou stranu lepsi nez otravna

  • NewKy

    Musím vyseknout hlubokou poklonu autorovi, takhle parádní text jsem už dlouho nečetl, úplně jsem zavzpomínal na Andrewa z dob prvních Score. 


    Sekiro samozřejmě už po nocích pařím a je to pecka.😈

  • iSpirit

    https://www.slantmagazine.com/games/review-the-somewhat-punishing-sekiro-shadows-die-twice-coasts-on-borrowed-moves/

    😂

    Kvalitní novinařina :)

    • PCMR

      Ten člověk je mimo. Sice ta hra není žádná revoluce, ale odřená devítka to je (89 na Meta)...

      • iSpirit

        No, 89% mají i Demon Souls a Dark Souls. Pořád z klasických Souls je nejlépe hodnocena dvojka(91%), kterou ani nedělal tým A, což se projevuje na designu světa, kdy jedeš výtahem nahoru a objevíš v lokaci níže. 

        Nejsem si jistý, jestli něco revolučního jsi schopen něco vymyslet. Vše už bylo vytvořeno 20 let zpátky. Měl bych dva kandidáty, ale nejsem jistý, jestli bych si to obhájil. Jinak ještě k tomu hodnocení. Stačí se podívat na God of War, což je koridor bez nějaké přidané hodnoty a má to celosvětově 95%(OpenCritic) a bambilion cen Her roku a k tomu nějaký ten rekord v získání těch hlavních anket. Takže bych byl opatrný hodnotit hry jenom na základě popularity. 

    • Uzunari

      No, nutno podotknout, že člověk na jehož review se odkazuješ taky hodnotil Banner Sagu 3 (velmi dobře přijatou hru s vysokým hodnocením všude) 2/5 hvězd a Kingdom Come 1/5. 


      Jestli se s někým takovým ztotožňuješ v názoru, tak to je samozřejmě na tobě, jenom si nech "kvalitní novinařinu" od cesty prosím.

      • 😂Sorry nedalo mi to, slant je nechvalně známý svými clickbaitovými rezcenzemi, vsadili na to, že negativní reklama je ta nejlepší reklama

      • iSpirit

        Já to myslel ironicky, vím, ze je to troll, který hry ani nedohrava.

    • No aby ses nerozpustil když má někdo jinej názor. V něčem má pravdu, v něčem mele ho*na, jako by to bylo někde jinak.

      • nightborne

        Ono, myslím, nejde o to, že by existovala touha ostrakizovat jiný názor, ale o to, že se ten text na několika místech celkem "odkopal". Například kritikou "nudných" protéz, přičemž jako příklady zmiňuje pouze tři, co dostaneš hned na úplným začátku, nebo zmínkou toho, jak hrozně pořád musíš při boji uskakovat, což opravdu není způsob, kterým by šlo v Sekirovi překonat něco víc než prvního, maximálně druhýho bosse, či poznámkou, jak musíš pořád zírat na svůj postoj, aby ti ho nepřítel neprorazil, což napovídá, že hráč pouze blokoval a neodrážel útoky. A to je elementární nepochopení bojovýho systému, se kterým bych byl osobně dost překvapen, kdyby se někdo byl schopen vůbec dostat přes Genichira, řekněme.

      • iSpirit

        Autor to hlavně hrál tak hodinu, recenze z manualu.

  • uaxpk

    Nechci tu zase rozpoutat "peklo", ale dá se to hrát s K+M (vím, že je to od základu možný)? Respektive hrál to\dohrál to někdo tak? Kdysi jsem zkoušel  DS na PC a bylo to na nic. Mám rád prostředí feudálního Japonska (to depresivní fantasy je taky fajn), ale nikdy jsem nebyl na gamepad stavěný. 

    • Prej to de, ovládání je vyladěnější a přesnější. Kup na steamu a případně refund, ale něvěřím že to vrátíš :)

    • Co znamná "nebýt na gamepad stavěný"? Chybí ti palce nebo tak něco?

      • uaxpk

        No, dá se to tak říct. Prostě jsem na to levej.

        • De to úplně bez problémů, akorát port je smutnej, takže u ovládání kamery a postavy blbnou animace, ale ovládání jako takové je v pohodě na k+m. Snad tě to bude bavit, já lituju že sem presvihnul 2 hodinky a nemůžu to vrátit. Meh vizual a po chvilce nuda. 

          Pokud ti nedělá problém wasdrq space a myš, budeš v klidu. 


        • nightborne

          Každej hráč zvyklej na klávesnici s myší je s padem nejdřív levej, sám sem si tim prošel, když sem kdysi koupil první ovladač. Kvůli dark souls, ano. Nic, co by nespravilo trochu praxe =).

          Nicméně, Sekira bez padu doporučit nemůžu, nehraje se to kdovíjak slastně.

          • uaxpk

            Mockrát díky za konstruktivní odpověď.

            • StarejKokos

              Hele taky sem stara skola, ale tak pred rokem sem ten ovladac koupil.. puvodne kvuli Nier:automata.. pak sem zistil ze se natom daj lip hrat zavodni hry.. ted treba posledni resident evil remake nebo novej tombraider ani nezkousim na K+M.. proste ne. Je to lepsi na ovladaci. Chce to zvyk, naucit se... ale o tom uceni driv hrani taky bejvalo.. tak proc najednou byt zaseklej a odmitat zmenu. Kup ovladac a zkus se snim naucit :)

              • uaxpk

                Reakce na příspěvek:

                No, tak Sekiro bude asi první hra kvůli které si koupím ovladač. Pak zkusím další.

                • nightborne

                  Reakce na příspěvek:

                  Nejdřív to bude chvíli otrava a prokleješ nás, ale jde skutečně jenom o zvyk =). Pak, jsem si jistý, zjistíš, že sakra, měli pravdu, některý druhy her se na tom vážně hrají zkrátka líp =).

                  • uaxpk

                    Reakce na příspěvek:

                    Mám právě špatnou zkušenost.  Kdysi jsem hrál kamaráda Quake III na Dremacastu a bylo to pro mě utrpení. S K+M se to prostě nedalo srovnat. Takže v mém případě jde o "psychický" blok. Snad to dám 🙂

                    • PCMR

                      Reakce na příspěvek:

                      Q3 na gamepadu lol...

                      • uaxpk

                        Reakce na příspěvek:

                        Ani si nedokážeš představit. Kámoše co měl tu Segu jsem totálně nechápal.

                    • nightborne

                      Reakce na příspěvek:

                      No tomu se ale nedivím, hrát něco s ručním mířením, co bylo vyloženě vyrobený pro klávesnici s myší, na něčem jiným než na myši, je zase masochismus z opačnýho břehu.

                      Ale vidíš tam ten princip, ne? Quake III byl hrůza na padu, protože to je hra pro K+M, Sekiro bude hrůza na K+M, protože je to hra pro pad.

                      Jasně, že to dáš, nejsi máslo, ne =) ?

                      • uaxpk

                        Reakce na příspěvek:

                        Myslím, že nejsem🙂. Ale musím najít čas - dvě děti, pes, dům atd. 

                        Každopádně, ta hra mě opravdu láká. 

                • iSpirit

                  Reakce na příspěvek:

                  Dopurim dualshock či Xbox one gamepad

                  • StarejKokos

                    Reakce na příspěvek:

                    Ja mam ten xbox a ok. Akorat mozna sekiro na prvni uceni bude tezky 😂 trva to... nenech se odradit. Zkus treba i nejakou plosinovku, toho tombraidera.. projet se v nejakym simu... proste ruzny hry. Dej tomu cas a vrati se ti to. Hry co sou fakt vychytany na ovladac - tak to je pak jinej lvl zazitku z hrani. A to rikam jako nekdo co zacinal na zx spectru... a ze tech her je. Byla by skoda o ne prijit.. on i ten forcefeedback ma neco do sebe po case!!

                    • nightborne

                      Reakce na příspěvek:

                      Force feedback je další způsob komunikace hry s hráčem, jasně, že má něco do sebe =). Stejně jako úrovně přítlaku na triggerech a ovládací rozsah páček. Ale máš nicméně úplnou pravdu, že začít s padem zrovna na Sekirovi je docela brutální křest ohněm =D.

                      @uaxpk Jak psal Kokos, možná bych v rámci osvojení nový periferie nejdřív zkusil něco poklidnějšího. Co třeba první Unravel?

  • owny

    podle mě se tu poslední dobou plýtvá desítkami na hry, které nejsou moc výjimečné

    • Jak to souvisí se Sekiro?

    • Carnage666

      To je fakt, ale není to případ Sekiro.

    • iSpirit

      "Tak to tu máte. Plná palba, ode mě poprvé."


      Dovolím si citovat autora. Jestli tedy plýtvá desítkami? Neřekl bych. Jestli je hra výjimečná? Ano, bez pochyby, ve spoustech věcech ano. 

  • Jez3vec

    Takže Apex zatím tento rok nic nepřekonalo. Ten dostal stejné hodnocení a navíc je zadarmo.

    • Takže říkáš že platí něco jako score*1000+(5000-cena) a podle toho poznáš jak je hra kvalitní. Takže u stejného score cena rozhoduje o kvalitě?

      • Jez3vec

        Řekněme, že mám na výběr dvě hry. obě jsou hodnoceny 10/10 a jedna z nich je zadarmo. Kterou asi zvolím?

        • Uzunari

          Asi tu co tě zajímá víc ne? :D

        • radim.zaty

          Pokud mě žánr té zdarma absolutně nezajímá, zvolím tu placenou.

  • Tak podle hodnocení mi to nedalo a podíval jsem se alespoň na pár záběrů ze hry a nějak mi uniká co je na tom tak výjimečného. Ale je fakt, že z těhle akčních RPG už jsem nějak vyrostl.

    • Z videí to jde fakt blbě poznat.

    • iSpirit

      a co že hraješ a kolik ti je? Jen abych věděl, kdy mám skoncovat s hraním😉.

      • Teď zrovna Hitmana, ale pokud se bavíme o RPG, tak radši TES nebo Zaklínače.

        • radim.zaty

          A Zaklínač (3) není akční RPG? A co je to, dieselová lokomotiva? ;)

          • akcni RPG je tak mozna Diablo, ale urcite ne Zaklinac

            • radim.zaty

              Takže je to dieselová lokomotiva.

            • maros.goc

              Zaklinac je akčné RPG, nakolko do hratelnosti vstupuje ten onen prvok akcnosti ktory priamo sekunduje statistikam postavy. 

              • Reakce na příspěvek:

                V kazdem RPG vstupuje do hratelnosti prvek akcnosti, ktery primo sekunduje statistikam postavy. Podstatne je, ze v Zaklinaci jako kazdem spravnem RPG do hratelnosti vstupuji i prvky, ktere akcni nejsou. At uz to jsou questy jako hrani divadla, ucastneni se svatby, nebo Gwent. 

            • iSpirit

              Pleteš se. Zkus si to prosím tě najít ty trdlo, než se budeš dál ztrapnovat.

              • Reakce na příspěvek:

                Akčnější jsem myslel rychlejší, co jsem viděl, tak tam ta postava lítá nebo plave jak naspeedovaná veverka případně hopsá na laně po střechách. Zaklínač je proti tomu šnek,

        • iSpirit

          Tak nějak jsem si to myslel s tím Zaklínačem. To většinou hrají ti nejvíce dospělí. 

      • radim.zaty

        Buď v klidu, mě bude letos 40 a na chuť akčním RPG, respektive soulsborne hrám, jsem přišel až s Dark Souls :) 

        • sekiro je akcni adventura, sami vyvojari to tak oznacujou


          konecne prestane ta falesna hra na rpg, kdyz je to v zasade opet jen o rubani

          • radim.zaty

            A kde jako píšu, že Sekiro je RPG? Fakt miluju lidi, co dokážou vydedukovat naprosté kraviny.

            • miluju lidi, co nepochopi ani zjevny paralely, sekiro neni rpg, dark souls neni rpg, obe jsou to akcni rubanice, ktery se lisi v podstate jen v tom, ze v sekiro mas jednoho panacka, kdezto v dark souls si muzes delat ruzny buildy

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit