Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Koukam, ze frustrati nezklamali a zase to tu vypousteji. Chapu, jak vam je lito, ze si podobne hry s horsi grafikou nedokazete uzit kvuli vasemu povrchnimu vkusu a pac jste na to proste jeste nedorostli, ale kvuli tomu na ty hry prece nemusite nadavat. Za 10 let si na tohle pubertalni obdobi vyplodu vzpomenete a budete se citit jako naprosti idioti.
    • Jako idi*t by ses mel citit hlavne ty sam. To je neco podobneho, jako bys rikal, ze je uplne v pohode divat se na film v mobilu a kdo chce televizi, nebo jit dokonce do kina, tak je povrchni idi*t.
      Mit urcity standard neni nic povrchniho.
      • při koukání na film v mobilu nevidíš spoustu důležitejch detailů, který potřebuješ vidět, takže je koukání na televizi samozřejmě lepší

        na druhou stranu u týhle hry všechno důležitý vidíš, je to přehledný a rozpoznatelný, takže to je úplně pitomá analogie :D
        • jake "dulezite detaily" na mobilu neuvidis, ktere k pochopeni deje potrebujes? Navic dnes maji mobily bez problemu fullhd rozliseni. A presto neznam zadneho filmoveho fandu, ktery by dal mobilu prednost pred kinem ci poradnym projektorem a nekolikametrovym platnem.
          • To tvoje prirovnani je uplne k smichu jako ty sam.
    • Zjevně jsem z toho už zase vyrostl... Mně se chce taky vždycky nadávat, když vidím nějakou super hru s touhle grafikou. Propracovaná hardcore hra může mít i hezkou kreslenou grafiku, když se chce.

      Ty starý hry jsem totiž hrál a většina z nich takhle hnusná nebyla. Nebyly totiž pixelovatý prvoplánově (nebo proto, že autoři nic lepšího neumí), ale proto, že to jinak nešlo. Vypadaly jinak. Nevypadaly, jako by je někdo záměrně rozpixeloval až "na výstupu", jako tohle (a tuny dalších indie her). Jejich grafika byla často to nejlepší, co dokázali autoři s tehdejším hardwarem udělat, ne to nejhorší. Nebyly hnusný, byly dobový. Tohle je jen hnusný.
    • zda sa mi ze par kuskom to nedopne ani za 5 minut konecna, nieto 10 rokov...
  • Morraw
    Recenzi jsem už vyhlížel, ale tahle je docela rychle odbytá. Každopádně ke hře. Natrénováno jsem měl z PoE, takže jsem do toho skočil po hlavě a hned se rozsekal na liškách. Po hodně dlouhé době jsem si tak otevřel u hry manuál a učil se.
    Malá rada do začátku: vytvořte si plnou partu (5) + počítejste s tím, že na začátku hry lze vzít do party kouzelníka a bojovníka. Archetypální povolání zde ale vyloženě nejsou. Jedině výběrem "rasy" získáte malý minoritní bonus.
    Zajímavé jsou tzv "aptitudes". Díky nim můžete vyvolávat potvory, vyrábět lektvary, psát vlastní runy a hlavně dozvědět se více o světě kolem vás.
    Souboje jsou samozřejmně těžké. Tohle je hardcore rpg a hra je opravdu stavěna pro plnou partu. Navíc né úplně dokonalý pathfinding souboje o něco stěžuje a jestli vás nebavil micro-management v PoE, tak Staglands ani nezkoušejte.
    Ty kostičky asi každý nezvládne, ale do hry mě vtáhla skvělá atmosféra, až jsem zavzpomínal na Inquisitora. Jste bůh, který se nemůže vrátit domů, nemáte své božské schopnosti, nemůžete nikomu věřit, krajina je nehostinná, pro ostatní jste jen obyčejný člověk a zemřít můžete na každém kroku. Atmosféra je tak docela tísnivá a napomáha tomu i hudba.
    Sám jsem se ještě s hrou úplně nesžil, ale pomalu se jí prokousávám a jsem rozhodnutý ji dohrát. Vývojáři jsou sympatičtí a hru hlavně zezačátku hodně intenzivně patchovali. Jestli tedy máte zájem, zkuste demo, ať pak nebrečíte.
    • vaclav.pechacek
      Bezva příspěvek, je pravda že o "aptitudes" jsem se zmínit mohl - je to fakt zajímavá, i když ne úplně klíčová složka hry.
      • Morraw
        Klíčová asi ne, ale jak sám píšeš určitě zajímavá složka hry. Nejen že se člověk více do té hry ponoří, ale aptitudes hlavně umožňují více možností při řešení soubojů a konverzací a v určité míře tím hru i usnadňují.
        A řekněme si narovinu, tohle je hra pro velmi úzkou skupinu lidí a ti právě takovou složku určitě ocení :)
  • Pripomina mi to trochu Divine Divinity. Urcite prubnu demo :)
  • ad zapisování poznámek/tvorba deníčku - asi to zní divně, ale u rpgček které jsem v posledních letech asi 4 letech dohrál, jsem si vždy vedl "deníček". U Betrayal at Krondor to byla naprostá nutnost, ale psal jsem si jej i při hraní Might & Magic 1, u Ultimy Underworld, u EoB2 a nebo nyní při hraní Gateway to the Savage Frontier. Přijde mi to jako ideální způsob jak se do hry "vžít".
  • Corvus
    Xardas: Přesně tak... Jinak mě tedy tohle RPG připadá jednoznačně hodně zajímavé. Graficky je to přesně můj styl. Určitě rád prubnu demo.
  • Nemám nic proti retro hrám a grafice, naopak vyhledávám je. Ale tohle mi přijde na pohled odpudivé,vizuál tvořen z barevných fleků nizkého rozlišení kam se podíváš.
    • v pohybu to vypadá dobře, tak špinavě a drsně, středověk na nějaký zapráskaný planetě, setting je podle mě skvělej :)
      • nj...jenže tohle by bylo kvůli hnusné grafice zdrbnute snad i před 20 lety.
  • ze začátku jsem měl hodně problém s tím, že jsem třeba byl někde v lese, pokosil potvory v dohledu, uložil hru a vypnul to... pak jsem to zase zapnul, naloadoval a všude kolem mě bylo potvor hafo, navíc třeba i jiný, než jsem předtím vykosil (sejmul jsem dva gobliny a dva vlky, nikde nikdo, save, load a kolem jsou jen vlci a lišky a sežerou mě, než stihnu zdrhnout)...

    neřeší to třeba nějakej novější patch, nebo je to naschvál?
    • tipoval bych to tak, ze save/load je zabijak atmosfery... uz kolikrat jsem si rikal, ze by se za to melo platit herni menou nebo tak neco, ale to by asi bylo uz moc hardcore
      • No jo, ale někteří lidi to prostě potřebují uložit a vypnout, nemůžou si holt dovolit sedět u toho několik desítek hodin a dohrát to na jeden zátah *1*
        • jj, bylo by to potreba nejak rozumne vyvazit, rikal jsem si treba tak, ze by vydelat na save trvalo cca 10 minut hrani...

          sam sebe kolikrat pristihnu, ze kdyz to nejaky rpg dovoluje, vyzkousim si vsechny mozny varianty vystupu z rozhovoru, a pak aplikuju tu nejvyhodnejsi a pritom kdyby to neslo vyzkouset nebo se vyhodnost projevila az mnohem pozdeji, davalo by to urcite hlubsi prozitek a nekdy i chut ke znovuhrani
  • Mozna je to az prilis stare - ale kvalitni automaping mel i Wizardry 7, Lands of Lore a Ultima underworld 1 -hry z roku 1991-92
  • Když je hra dobra a bavi není problém si cokoliv zapisovat. Prusvih nastava když je hra pitoma a nuti vas delat věci co nechcete, ale musite aby to slo vůbec dohrat. Nevim do které kategorie patri tenhle ,,skvost,,
  • Chim
    K recenzi samotné... Čistě technicky, ta hra není isometrická.
    • vaclav.pechacek
      Řekl bych, že ta hra se za izometrickou označit dá, i když je to fakt zajímavý problém :) doporučuju mrknout na http://www.rpgcodex.net/forums/index.php?threads/just-what-is-isometric.69829/
      • Chim
        Díky za zajmavé vlákno, určitě mrknu *3* . Jak jsem psal, moje poznámka byla čistě technická, navíc jsem "rýpal a hnidopich". Fakticky této hře ale určitě lze říkat "isometrická hra".

        ... ale ten pocit, když jsem si poprvé uvědomil, že starý Fallout vlastně není iso-rpg, to bylo dost zdrcující *1*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit