Přejít na výpis diskuzí

Sniper: Ghost Warrior 3 - recenze

30.4.2017 14:27
Jan Slavík 138 příspěvků

Existují hry, které se snaží nabídnout nové žánry, jejich neotřelé kombinace nebo alespoň svěží pohledy na již zpracovanou tematiku. Jiné projekty zase kráčí prošlapanou stezkou, ale soustředí se na řemeslnou kvalitu zážitku. A nakonec tu máme počiny, které do jedné beztvaré hmoty bez rozmyslu či hlubšího...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • U těhle "stealth" akcí mě vždycky fascinuje, že postupně v tichosti zmizí x hlídek a nikdo si toho ani nevšimne pokud u toho neděláte hluk a nikdo vás přímo nevidí. Už od Commandos, ale je to prostě specifický žánr spíš logické hry, než odraz reality, ale stejně je vtipné, že Frantovi na stráži není divné, že už tady kolem dlouho neprošel Karel (a že chodil každé 2 min.) a posledních 30 min. někam zmizel i Pepa, ale pak na zemi z ničeho nic uvidí balíček cigaret (přestože koukal na to místo už dobrých pár hodin). Pud velí jasně. Nesmím se rozhlížet, upřeně zírám na balíček a běžím k němu... tady příběh o Frantovi končí.
    • Ristoro
      Dishonored II má tohle ošetřené. Jakmile zneškodníš hlídku a nějaká jiná hlídka má cestu kolem, všimne si, že chybí jeho kolega. A teď si nejsem jistý, ale myslím, že i Hitman 2016 už tohle řeší. Nějakou dobu jsem teď nehrál, tak nevím.
      • To ano, ale po chvíli se zase všichni vrátí to zajetých kolejí, jakoby se nechumelilo.
    • A jak bys to asi chtěl herně vyřešit? Po každém zmizelném nepříteli poplach? A dvoudenní pátrání? To by sis asi moc nezahrál.
      • Jasně, pravidelný "radio check" a případné vyhlášení vyšší pohotovosti a extra hlídek. Pak by hráč skutečně nesměl zabíjet ale schovávat se.
        • Tak by to samozřejmě šlo vyřešit, ovšem bylo by to absolutně nehratelné. Vždycky by se našly lokace, kde by to prostě nešlo a muselo by dojít ke kontaktu. Takhle to funguje jen v amerických filmech. *3*
          • Vyriesit sa to urcite da, len je to vyzva pre game dizajnera. Napriklad by mohli byt hliadky rozdelene na zony a v kazdej zone dve-tri hliadky. Vojaci v zone sa seba reaguju, kontroluju sa v casovych intervaloch. Ak sa kolega dlhsie neobjavi/zmizne - kontrola a potom poplach . To vytvara casovy press na hraca a nuti ho taktizovat. Hliadky v odlisnych zonach uz na seba ale nereaguju. Ak sa medzi zonami vytvori dostatocvny koridor, aby nevznikali vtipne situacie na hranicioach zon, moze to v pohode fungovat. A to je len jedno riesenie, co ma napadlo za par sekund. Taze to, ze vsetky hry funguju takto prihluplo, je lenivost dizajnerov + po case strata myslenia "out of the box".
    • pravda, ale tak to funguje i u triačkových her jako metal gear, far cry atd
      • Commandos není AAA? Respektive ve své době.
      • U triackovych her to takhle musi fungovat.
  • Kdyz tady hra dostane hodnoceni 8/10 je zle, pak neco schyta 4/10 a taky spatne. Takze bych navrhl redakci system hodnoceni s vychozi znamkou 5/10 s moznosti kliknout na "libi/nelibi" a mistni urvana "komunita" anonymnich univerzalnich mistru sveta a odborniku na vsechno, by si to sve hodnoceni proste naklikala.
    • Ale ved takto to je od cias prvych tlacenych hernych casopisov :) Nechapem na to to stale niekto rozobera :)
    • napíšeš nekdy neco i k tématu?
      • OK...jses etalon blba.
        • zase mimo... *13*
  • Nejlepsi sniper hra je arma 3 (editor a komunitni scenare). Mody jako ACE + Alive vCom bCombat ze hry delaji excelentni zazitek.
  • kubi-wan
    Kdyby hra byla dobře optimalizovaná, aby se slušně hejbala, a zbavená bugů... dalo by se to aspoň považovat za guilty pleasure? Grafika mi přijde úplně v pohodě (nejsem na tohle náročnej) a blbý hry mě často i bavěj, když se u toho můžu zasmát (viz třeba Soldier of Fortune: Payback)...
    • Ta hra je až příliš obyčejná a šablonovitá na guilty pleasure. Je to více méně nepovedené Far Cry.
  • Podle mne to hodnocení autor recenze dost zbytečně podstřelil. Srovnávat graficky nový Ghost Warrior, do kterého dal Ubisoft úplně jiné finance (a který je dost možná nejlépe vypadající sandbox současnosti) než má k dispozici polský City Interactive, je dost nefér. Sice jsem to nehrál, ale viděl jsem několik gameplay videí a vypadá to opravdu slušně, hnusné hry vypadají úplně jinak. Navíc,stěžovat si, že hra nejede v 4K 60 snímků za sekundu (ale "ubohých" 30-40, ve kterých jede standardně PS4 a nikomu to nevadí) mi příjde trochu na palici. Před 2 lety nikdo o 4k ani nepípnul a HD každému stačilo do boha a teď už je 4K na 40 snímcích špatně? Bugy se opraví, ale 40% hře v recenzi zůstane. Četl jsem spoustu recenzí, které za podobné chyby dostaly bez problémů 60-70%...
    • maros.goc
      aha, ale pýtať za hru identickú sumu peňazí, to je už od City Interactive fér? ;) ;)
      • Ty hry nestojí stejně, tedy minimálně na PC, ale tohle je správná poznámka. I tak si myslím, že recenze 40% je hodně tvrdá a ke hře vražedná, protože všechny odradí. Chybějící multiplayer (zatím) je tak trochu podraz, na druhé straně tohle si 99% lidí kupuje kvůli singleplayeru. Vím to, protože pracuji v herním obchodě. To platí pro všechny díly Sniper Elite i Sniper: Ghost Warrior.
        • "Vím to, protože pracuji v herním obchodě." *1*
          Asi náhoda, že já si to chtěl koupit hlavně kvůli multiplayeru... tím že se to nepovedlo a s jejich přístupem si to nejspíš nekoupím ani potom. A to jsem si ji chtěl fakt koupit. Byla na prvním místě mezi novými hrami, kterou jsem chtěl...
          • ghost warrior na multiplayer ?!?!?! NE !!! takovehle hry se na multiplayer nekupuji. Jdi radsi do Battlefieldu nebo COD.
            To same sniper elite 4 lidi z 99% chteji jen kvuli singleplayeru. Multiplayer je totiz dost spatny presneji nehorazne nudny.
            • *15* Mně tak budeš vykládat co si mám na co kupovat. Že máš omezenej názor, za to já nemůžu. Sniper Elite má náhodou dobrý multiplayer. To že tebe to nudí není relevantní. *3*
      • Nepřipadá mi 600,- a 1000,- identických. *3* V ČR za 850,-, což je pořád nižší cena... ale stejně bych si to nekoupil ani za těch 600,-. Možná až tam bude multiplayer a to musí byt sakra povedenej.
      • solomon.short
        Touchè! :)
    • Oprava - Srovnávat graficky Ghost Warrior s novým Ghost Reconem, do kterého dal Ubisoft...
  • Krescz
    tak to je horší než jsem čekal a to je co říct :D tipoval jsem 5/10
    • nightborne
      Ono by to hratelností bylo tak za pět a půl =). Ale holt ten technickej stav k pláči, to se nedá přehlížet.
  • Veskoslav
    https://www.youtube.com/watch?v=edLW6J6LYOE

    Optimalizace šla zkratkou. Ze srázu.
    • Krescz
      je to hnus velebnosti
    • ringmancz
      nevím, jak to je u ostatních her, ale neměly by high textury žrát víc než 150 MB oproti těm low?

      hlavně by to nemělo chtít 5 GB vram na nejnižší nastavení, co
      • Kvalitu textur bych uz dnes vubec nedaval volitelne neb je to uz naprosto zbytecne. Pokud to vyvojari neudelali tak to skoda neni.
      • Veskoslav
        Podívej se zejména na stíny. Prakticky žádný rozdil mezí low a high
    • Presne takhle by to ovsem melo byt. To ty si zrejme taky nepochopil.
      • Veskoslav
        Jako co? Že na 1080 a i7 6700K to jede na minimální detaily 43 fps v průměru (ano, jedná se o 4K, ale i tak je to vyloženě tragédie. Navíc rozdíl mezi maximálním a low občas ani nešel poznat. Takže ano, je to špatně optimalizované a nastavené.
        • Za prve: hral to na 4k a na to to jsou velice slusne FPS. Rozdil mezi max a low nebyl poznat, coz je presne to, co chceme, ze ano. Mam to na low a vypada to jako na max, takze muzu klidne hrat a ne bejt znechucenej ze musim koukat na blitek. Ziskane FPS jsou pekne. Proc to hrat tedy vubec na max, kdyz muzu pouzit stejne vypadajici low? Protoze neudelal test poradne a az to budes hrat, tak si toho v cem tkvi tajemstvi mezi max a low vsimnes, toho se neboj. Tu a tam nejake nasvetleni, ambient occlusion a jeho kvalita + technika stinu - dnes zcela bezne x ruznych technik kdy rozdil potom poznas na scene jen na stinu jedne krabice a fps litaj, viz assassins creed syndicate, vzdalenost vykreslovani, apd. - veci, ktere nemusi byt videt ani ze statickeho obrazku ani z par minut zaznamu.
        • Na 4k slaba sestava
          • jj
  • Jack1947
    Po odehrání musím konstatovat že ta hra byla kritikou ( v recenzi i celkově) stržena neprávem jasně není to žádná extra pecka. Mohlo to být lepší ale jsou tam i některé zajímavé prvky.
    Třeba nastavit si přesnou zvdálenost a nebo přibližnou podle toho jak fouká vítr. Byt se pálí většinou odhadem ( ny vyšší obtížnost) je to rozhodně reálnější.

    Inteligence nepřátel taky není nejhorší a když je vyhlášen poplach tak se běží někam schovat sice většinou na vás jdou po jednom ale taky můžou nepříjemně skřípnout.
    Líbil se mi customizace zbraní sice jen taková prkotinka ale podle peněz a dát si lepší optiku nebo tlumič kterrý se navíc zničí a to celkem rychle...

    Hlavně oproti minulejm dílům jsem hrál s primární puškou, samopal jsem použil jen nouzově a na krátké vzdálenosti. Ta otravná animace kterou vykradli z SE se naštěstí dá vypnout.

    Grafika je až nadprůměrná a mě se líbila, pomalu dosahovala kvalit Wildlands alespon některými efekty.
    Co ale bylo zbytečné a v takové hře o ničem byl právě ten open world - těch misí postranních bylo málo a krom pár základen a otazníčků to bylo celkem mrtvé. Prostě se to do tohohle typu hry nehodí a i přesto že se dalo jezdit autem... většinu času spíš fast travelnout dříve získaným bodem. Příběh ? ten nestál za moc a i když mise byli některé zajímavé, bylo to klišé jen prostě jinak zaobalené. Dohrání mi trvalo asi 12-13hodin tedy 2 dny. Nemyslím že si budu něco pamatovat podobně jako u minulých 2dílů. Mp by mohlo být zajímavé odstřelování hráčů pomocí sniperky ( jenže to se nestihlo) Já bych tomu dal 6/10 aspon to tady měl Wildlands a tohle si zaslouží. Možná víc nebylo to tak hrozně repetitivní.
  • Tilwaen
    Podobné hry by měly vycházet častěji, protože jejich recenze jsou násobně zábavnější než u tuctových "bezchybných" her.
    • MickeyMutant
      Souhlas, navíc jako bonus přináší tyhle diskuze, do nichž postupně nalezou všechny zelený gumy, co jim recenzent šáhnul na "jejich" simulátor střílení, a snaží se argumentovat. Paráda!
  • Jeden důležitý nešvar autor nezmínil, asi měl tolik štěstí, že se mu to nestalo. Ale spousta lidí hlásí problémy s uloženými pozicemi, kdy hra vám je nerozpozná a přijdete tím o veškerý progres ve hře. Fix neexistuje a komu se tohle přihodilo, tak zkrátka na neurčitou dobu dohrál. Každopádně celá recenze by se dala shrnout do jednoho souvětí. Prostě je to odvar Far Cry s náznakem balistiky, otevřená mapa, hromada truhliček ke sbírání, crafting k ničemu, hromada zbraní a generické mise - v podstatě se vždycky jedná o vystřílení outpostu s nějakým tím vedlejším úkolem jako najít dokumenty atd. Jinak na 6600k + GTX970 + 16GB RAM mi to běželo v nastavení very high v rozližení FHD 45-60 fps.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit