Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Třeba takový HON od S2GAMES je okopírovaná DOTA z WC3. Sice tam hrdinové vypadí trošku jinak, ale v podstate jsou stejní.... DOTA jasně patři blizzardu a být to na mě, tak ostatním zlodějům bych napařil pokuty a přikázal, aby určité procento ze zisku(35%) dávali každý rok blizzardu *5*
  • Stovnávat HL2 epizody a kampaň Blizz je přinejmenším přehnané. (Cenu SC 2 Heart of the Swarm jsem bral z předobjednávky na xzone za 1400 a článek který jsi tu poslal je již přes rok starý takže situace může být úplně jiná) Jinak pokud jsi kupoval Episode One za plnou cenu HL2 tak tě někde pravděpodobně pěkně obrali.

    Ohledně Doty a Icefroga. Je to asi jako to přirovnat k nějaké firmě. Nějací lidé založí firmu (Dotu), dělají ale nějak se nemůžou prosadit (nevyužijí plný potencionál Doty) a postupně firmu opouštějí. Poté se firmy ujme člověk (Icefrog) s vizí a schopnostmi a firmu vyšvihne díký svým nápadům a umu na obrovskou nadnárodní společnost.(dota je tam kde je teď) A ti kteří firmu sice založili ale nedokázali jí rozvinout si najednou vyskakují, že to vlastně byli oni kdo firmu založili a chcou si taky ukrojit kousek. Takže mi tady nechod se jmény, kteří to možná vymysleli ale nic s tím nedokázali.

    Nikde jsem se nedočetl, že by Blizzard na mapě pracoval dříve než Valve požádalo o ochranou známku(navíc i Valve určitě vyvíjelo Dotu dříve než si požádalo o ochranou známku, i kdyby ne vývojově tak alespoň průzkumem trhu a případné návratnosti investic). Navíc je to opět blbost Blizzardu, že si nedokázali tuto známku zaregistrovat dříve když věděli jakou má dota základnu.
    • ok, beriem spat tu cenu. Asi mi uz nejako vypadava pamat.

      Blizzard este nikde nepovedal, kolko bude HoS stat, kedze sa ho dockame asi asi v 2012, tak si obchodnici cucaju ceny z prsta.

      Blizzard predstavil svoju dotu par dni potom ako valve poziadalo o registraciu znamky. Skutocne neverim tomu, ze by blizzard zbuchal narychlo nejaku rychlokvasenu dotu, ktoru by nasledne ponukol ako hratelnu pre 75000 navstevnikov blizzconu. A vies si predstavit ten humbuk co by nastal, keby si blizzard isiel registrovat dota, na co nema pravo rovnako ako valve. Dota bol komunitny projekt a mal tak ostat.
      • Valve požádlo o ochranou známku začátkem roku 2010, Blizzard oznámil Dotu nyní na Blizzconu. Neboli 10 měsíců po požádání Valve o ochranou známku.
    • nějak se to nepřidalo pod příspěvek který jsem chtěl stejně jako Mr.sugar-ovi. Takže je to reakce na příspěvek od Aaron 27.10.2010 10:27.
  • Nechtěně sem poslal příspěvek bez vlákna, ale jinak sem ti ještě dohledal důkaz, že tu meleš kraviny a můj příspěvek nahoře je pravda...

    http://store.steampowered.com/news/642/
  • Asi si kupoval něco jinýho, protože já už roky kupuju jen přes Steam a 1000 sem za EP1 rozhodně nedal, ale opravdu jen 500 (necelých, byla v tom i 10% sleva), takže se tady nesnaž řikat něco, co neni pravda... ;) EP1 stála v době vydání okolo 20 dolarů ;). Asi si si ji nechtěně koupil 2x :D:D.
  • Jen ke sporu W40K (W) vs. Starcraft (WC). Ti, co se tu přou, zda bylo první vejce či slepice, zřejmě netuší, že před vývojem Warcraftu oficiálně požádal Bliizard Games Workshop o licenci na vytvoření hry z prostředí Warhammeru. Protože byl ale víceméně nováček v oboru bez přesvědčivých referencí, GW k tomu nedalo souhlas. To Blizzard ovšem neodradilo a výsledkem bylo vytvoření vlastního univerza. Tak vznikl Warcraft a později sci-fi klon Starcraft..
    • Diky bohu, ze tu licenci nedostali. Ted jsou spokojeni jak fanousci Warhammeru tak Warcraftu.
    • A přesně toto lidé nedokáží pochopit. GW měl více důvodů k tomu, aby je odmítl (až samotný herní princip těžení v běžné RTS nemá ve WH co dělat)...
  • No tak ty si jiny fail :D:D:D:D:D... Vubec nejde o rpg, ty sasku.. Jde o dobre propracovanou strategii, kde ovladas pouze jednoho hrdinu a musis spolupracovat s teamem.. Kdo u hry nepremejsli, prohraje. Narozdil od wow se tu totiz pocita s mozkovou kapacitou.. A jestli si delal, to co si prave napsal, tak si jeste vic k smichu. Tohle dela nekdo, kdo je opravdu nolifer. Mas bejt na co hrdej..
    • Promin ale tady jde o skutecne o "rpg v rychlíku". Je to o tom nalevelovat hera za pul hodiny, postavit mu itemy. Tedy neco co v beznem rpg delas dny nebo mesice. Nevim co tou mozkovou kapacitou ve wow. Wow v pvp vyzaduje skill a kdyz hras arenu nebo battleground taky spolupracuje s s tymem.
      Tak trochu znam komunitu W3 multiplayeru a vim ze na hrace doty se divaji s opovrzenim. Ja jako bejvalej hrac wow se na to taky divam trochu s despektem.
      P.S. leavovani doty byla sranda mezi zapasy W3 multiplayeru jako takove osvezeni *4* (koukni na to video je to fakt sranda)
      • Hochu ty jses fakt zmatenej :D.. To je skoro jak kdybys srovnaval CoD s Armou a o CoD bys rikal, ze to je zrychleny fps, ktery je o nicem.. Je to vpodstate uplne jina hra nebo staci rict, ze se uplne jinak hraje.. O itemy ani lvly v dote naopak vubec nejde.. Clovek nemusi mit vubec zadny itemy a lvly a stejne bude uzitecnej pro tym dobrym wardovanim a vecma, ktery samozrejme na publicu nezazijes.. WoW v pvp sice vyzaduje skill, ale to vyzaduje temer kazda hra a v bg o naky spolupraci s tymem nemuze bejt ani rec (prip. je, ale rozhodne minimalni oproti Dote)...
        Ja znam rozhodne komunitu W3 mp a rozhodne se na hrace doty nekoukaj s opovrzenim.. Naopak je to mod, kterej tu hru drzi tak dlouho nazivu.
        P.S. na tvy video se koukat nebudu, protoze me to vubec nezajima :D.. Reklamu moc nemusim.
        • "a o CoD bys rikal, ze to je zrychleny fps, ktery je o nicem.." - jenže ona to je zrychlená FPS o ničem...
          • ne, zalezi na vkusu..
            • 2 T.L.Blade: Jn nezalezi na vkusu, a proto je tvuj prispevek tak objektivni :D.. To, ze je kampan naskriptovana prece neznamena, ze neni zajimava.. -.- driv jsem si o tobe myslel, ze mas dobry argumenty.. nicmene nemas.
            • Blade - jak bylo řečneo, záleží na vkusu, pro mě je zas třeba Starcraft to samý co píšeš o CoD, ještě bych přidal "nudný, hloupý, nezajímavý, průměrně zábavný"
            • V tomto případě nezáleží na vkusu. Ta hra je tupá "brainwashing" FPS, která nemá příběh a ani zajímavou SP kampaň... Je to jeden gigantický skript...
      • Ty si uplne mimo kamo, tady vubec nejde o zadny RPG z rychliku je to proste udelany pro MP PVP, pro lidi ktery nechtej zabijet mesic jen moby v lese jako ve WoW ale zabit par lidi ... tvoje argumenty jsou neco jako ze by clovek musel hrat counterstrika tejden aby usetril na zbran a naboje ... Jinak nevim co je pro tebe bezny RPG ale vetsinu singlu za poslednich par let dohrajes za 20 hodin.
      • S dovolením, RPG zdaleka není pouze o 'levlování' a vylepšování vybavení.
    • A btw IceFrog neni autor doty.. To byl myslim Guinsoo nebo nekdo takovej, nvm.. Nicmene ted dela LoL..
    • Pardon.. to melo bejt Johnnymu P..
  • Ach jo... kdyby se pořád nesoudili a uznali DOTu jako obecne pojmenovani - neco jako TD (tower defense)....
    Jinak nečetl jsem smluvní podmínky k editoru W3, ale logicky by měl ochranou známku získat ten kdo jí vytvořil - tedy Valve.... pokud to soud neuzná jako obecné, pojmenování.
    • stejne nechápu co s tím ma spolecne w3 editor
  • To je ale pekna Kotickovina. Dota je tu cca 9 let a kdyz Blizzard zaspal, zacne se trapne ozyvat Valve blaboly o etice? To ue Valve vyuzije talenty, da jim moznosti podporu a praci je neeticke? To at jde cely Blizzard do hajzlu, stejne se podle me ozvali protoze chteji neco trhnout. V nadeji, ze Valve misto soudniho sporu radeji upusti chlup.
  • stejne princip doty je smesny. To je neco jako rpg pro hodne netrpelive. To uz si udelam svyho hera ve wow ale hero za 10 minut? smesny. Jediny co bylo na dote zabavny bylo prihlasit se do matchu, nebo vytvorit vlastni a pak leavnout.
    btw znate tyhle videa?
    http://www.newgrounds.com/portal/view/193667
  • Rovněž mám stejný názor jako někteří zde, poté co šel Blizzard pod Activison šlo to s ním hlavně z firemní politiky hodně dolů. A to, že Valve zažádalo o ochranou známku na Dotu a rozhodlo se spolu s jejím tvůrcem vytvořit Dotu 2, bylo do teď v naprostém pořádku. Chcou vytvořit novější, propracovanější hru napojenou na jejich steam (kde se hrabe Blizz se svým battle.net). A až skoro rok poté co valve zažádalo o ochranou známku si Blizz po kolika? 8 letech? uvědomí, že by mohl vlastně vyvíjet mod, ktery je momentálně jeden z nejzajimavějších v e-sportu i celkově.

    Osobně jsem na Blizzard nikdy nedal dopustit W2, W3, Starcraft, ap. Ale to co teď(čti po spojení) vyvádí je mi záhadou. Ne, že by vyvíjelo špatné hry ale stagnují již dlouhou dobu na místě a těží pouze ze svého jména. ( StarCraft 2 stejný jako starcraft 1 navíc kampaň rozdělená na 3 části, která každá bude stát zhruba 1500? :) )

    Zatímco Valve a jeho firemní politika i vztah s komunitou je momentálně ojedinělý. Vyhlíží nadějné projekty (samozřejmě vyvíjí i sám velmi kvalitní tituly), odkoupí je, vylepší je, případně dá je na svůj engine a vydá za pár šušní na steamu.(nebo gratis alá alien swarm) Který je mimo ojedinělý na světě a bez kterého by možná vývoj her na PC nebyl takový jaký je teď.

    Tak mi kruci řekněte, jak může mít Blizz tu drzost, se svou stále chamtivější politikou, napadat vývojářské studio ohromnou reputací a které má pro herní komunitu ohromný význam a zásluhy!

    (omlouvám se, že je to dlouhé ale i přes relativně dlouhý text jsem ještě nevyventiloval všechno co jsem posledních pár let na Blizz dusil ale rozhodně se mi ulevilo)
    • Zas tu nerob z Valve spasitela herneho priemyslu. Keby im islo o dobro icefroga, tak Dota 2 uz davno hrame a necakali by na uspech ostatnych 'dota' hier. Pripadne kym sa otvori marketingovy priestor prechodom hracov na SC2, kde poriadna dota zatial chyba.

      A k
      "StarCraft 2 stejný jako starcraft 1 navíc kampaň rozdělená na 3 části, která každá bude stát zhruba 1500?"
      A co je prosim ta Half Life 2 : Episode 1,2,3? Viac HL2 s par hodinamy hracej doby, za cenu plnej hry. V tomto si moze Valve s Blizzardom ruky podat.

      A este k dota:
      Zaciatky Dota mozeme najst este v SC mapach a prvu dotu na W3 spravil Eul. Icefrog nieje ani otcom myslienky, ani otcom samotnej mapy. Je to clovek, ktory sa ako posledny o mapu staral a ktoreho verzia sa stala najpopularnejsou. Rovnako treba povedat, ze na tom nerobil sam, ale mal okolo seba komunitu ludi, ktora ma pomahala od artworkov po testovanie.

      A k blizzard dota: Treba si uvedomit, ze blizzard zacal na vlastnej mape robit pred tym ako valve poziadal o registraciu znacky (podla vsetkeho kvoli tomu, ze poriadna dota na SC2 chyba), kedze mal k dispozicii hratelnu verziu uz na Blizzcone (tj. par dni potom co valve oznamilo dota 2)
      • K tvému srovnání HL epizod a StarCraftu, jsi mimo. Rozdíl je ten, že narozdíl od SC2, jehož každý díl bude prodáván za plnou cenu, HL2 epizody nejsou ani zdaleka za plnou cenu, jak se nám snažíš nakukat. První epizoda vyšla na necelých 500 a druhá v Orange boxu mě vyšla (přes Steam) na něco okolo 900Kč, stim, že tam byl HL2, dvě epizody, Portal a Team fortress 2. Takže Valve si opravdu podávat ruce s Blizzardem nemusí ;).

        A o tom, že Valve chtělo vyvíjet DOTU se spekulovalo už něco okolo 2 let, kdy Valve před cca 2 lety prozradili, že es chystají i na nějaký RTS nebo něco podobného ražení a pak postupně začli vyplouvat další náznaky. Valve už na týhle hře nějakou dobu dělali. A valve prostě závod s Blizzardem vyhráli.
        • S orange box na mna nechod, to je to iste co ma blizzard battle chest ;)
          A Half 2 Ep 2 stala po vydani +/- tolko, ako novy titul. Toto je viem, kedze som ju v tom case kupoval.

          Dalej Blizzard povedal, ze dalsie casti SC2 budu datadisky a budu podla toho aj stat. http://www.shacknews.com/onearticle.x/60020
          Takze by ma vazne zaujimalo, kde ludia nabrali to, ze budu stat plnu cenu.

          Problem je v tom, ze blizzard s nikym nepretekal. Nieje to Blizzard, co si chce registraciou ochranej znamky prisvojit komunitny projekt (este raz, icefrog je len z mnohych ludi, ktori stoja za vznikom Dota) a odstavit tak od seba konkurenciu.
          Blizzard vypustil Blizzard dota zadarmo ako custom mapu.
          • Hádám, že sis koupil krabicovku, že ?
            • "První epizoda vyšla na necelých 500" Lol, tak kdyz to kupujes rok po tom co to vyjde se nediv. Ja ji kupoval pres steam v dobe vydani neco kolem litru. Za 500 lol
    • No nevim, Valve uz neni herni studion, stal se zneho herni distributor. Jestli neco udelalo pro herni komunitu, tak je to rozsireni digitalne distribuce a v postate vytvoreni monopolu.
      Nekteri je maji za to radi, jini je zase nenavidi za nutnost byt online u offline her.

      Alien Swarm je super, ale ve stavu v jakem byla vydana je to jen trosku vetsi demo, radsi bych za ni zaplatil a mel spoustu obsahu misto spolehani se na free mapy od komunity.
      • Souhlasím, zaměřil se spíše na distribuci. Ale i přesto vyvíjí stále kvalitní hry. (Portal 2, příp. HL 2: Episode Three) Ale stále si zachoval relativně kladný a vřelý vztah k herní komunitě. Zatímco Blizzard si udělal (stejně jako např. Apple) ze svých fandů dojné krávy, kterým jde především o zisk. (samozřejmě i Valve jde o zisk ale aspoň to nedělá na úkor hráčů a příliž okatě)
        • O zisk jim samozdrejme jde jako vsem, ale ty hry porad delaji stejny lidi, se stejnym nadsenim a hratelnost je pro ne porad nejdulezitejsi, proc si myslis, ze ten vyvoj trva tak dlouho? Kdyby na tom chteli rejzovat penize, tak tu mame kazdy rok nejakou hru od Blizzardu.
          Nemaji problem protahovat, nebo dokonce cely vyvoj zrusit, pokud nemaji pocit, ze je dobra.

          Neexistuje zadna jina firma, ktera by mela lepsi komunikaci s komunitou a poskytuje ji kazdy den spoustu informaci.
          • bavíš-li se o Blizzardu, tak si dovolím nesouhlasit. Diablo 3 vyvýjí naprosto jiný tým než předešlé Diablo (u starcraftu 2 nevím, nebudu plácat výmysly). Ohledně hratelnosti a nadšení, s tím s tebou souhlasím, Blizz si může dovolit zastavit projekt a dělat ho od znova(mj. i Valve při vývoji Epizode Three třikrát smazalo celý level design protože jim nevyhovoval). Ale znovu se dostáváme k tomu, že Blizz má svoje jméno a slušný kapitál, již z dřívějška. Jiné společnosti si něco takového dovolit nemohou.

            Navíc toto téma a vlastně článek se nezabývá jak tyto vývojářské koncerny tvoří hry, ale jakou firemní politiku provozují a prosazují. A v tomto rozhodně vévodí Valve před Blizzard.
          • Po těch miliardách, které mají z WoW se jim divíš, že vývoj natahují? Pouze si tím získávají prodeje - spousta humbuku kolem těch her, a i když ty hry jsou stále stejné (tzv. SP stále velmi skřípe), tak jim to lidé žerou...
            • Vyvoj stoji dost penez, zazdej mesic navic naklady velmi zvysuje, takze pokud by jim slo o penize, tak prave naopak vydaji hru co nejdriv a nebudou ho natahovat o par let.
      • Můžeš být offline, dá se to nastavit a stačí být jen jednou online, stahnout případné aktualizace a pak jít do offline a můžeš hrát SP hry bez problému i bez netu. Tohle je jen jeden z mýtů, které kolují o Steam, přesto to neni pravda.
        A nesouhlasím že je z Valve spíše distributor, vždyť pořád dělaji hry (a mnohem víc než kdy dřív, vždyť v roce 2011 vydaji hned dvě).
        • Na to pozor, Offline mod funguje bez problémů u Valve her, u ostatních her dělá často problémy - tzv. může, ale také nemusí fungovat bez problémů.
        • To je pravda, ale pro instalaci a prvni spusteni musis byt online, navic ti po instalaci stahne vsechny aktualizace. Tohle je proste pro lidi s mobilnim netem problem.
    • jak může mít tu drzost? jednoduše, dokud bude hráčská komunita neustále Blizzardu přisuzovat statut Boha a krmit jeho už tak (ne)oprávněně velké ego, bude se chovat tak jak zde vidíme.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit